"Εφυγε" ο Γιώργος Σαρρής ο αδελφός της Χαρούλας Αλεξίου

γράφει η Λαμπριανα Κυριακού

Η Είδηση του θανάτου του ακούγεται σαν ψέμα. Αποκλείεται να έφυγε  ο Γιώργος Σαρρής. Αποκλείεται να έφυγε αυτός ο σπουδαίος άνθρωπος, αυτή η σπουδαία  λαική φωνή που ξεχώρισε τη δεκαετία του 80 με το τραγούδι των Μανώλη Ρασούλη και Χρίστου Νικολόπουλου  "Οι Νταλίκες".

Δυστυχώς, ο μονάκριβος αδελφός της Χαρούλας Αλεξίου, έφυγε για το μεγάλο ταξίδι, από ανακοπή καρδιάς, ξημερώματα Παρασκευής (13/10) .

Ο Γιώργος Σαρρής γεννήθηκε στη Θήβα, στις 22 Σεπτεμβρίου του 1948.

Η Κηδεία του Γιώργου Σαρρή θα γίνει την Δευτέρα 16/10 στις 16:00μ.μ στο νεκροταφείο του Παλαιού Φαλήρου.



Εκπομπή Αφιερωμένη στο Γιώργο Σαρρή - ΕΡΤ - Όπως μας αρέσει - 1997

 


 

Ο Τάσος Π. Καραντής , το 2011, μέσω του ιστότοπου e-orfeas.gr κάνει ένα μεγάλο βιογραφικό αφιέρωμα στο  Γιώργο Σαρρή, καταγράφοντας έτσι όλους τους σταθμούς της μουσικής του πορείας.

Η δισκογραφία του Γιώργου Σαρρή,  αποτελείται από 7 προσωπικούς δίσκους και 12 συμμετοχές, ενώ,  οι συνθέτες που τον καθόρισαν αλλά και του έδωσαν τα μεγαλύτερα σουξέ του είναι ο Χρήστος Νικολόπουλος, ο Τάκης Σούκας και ο Τάκης Μουσαφίρης.

1982 «Οι νταλίκες». Σε μουσική του Χρήστου Νικολόπουλου και σε στίχους του Μάνου Ελευθερίου, του Μανώλη Ρασούλη, του Λευτέρη Χαψιάδη, αλλά σε ποίηση του Νίκου Λαπαθιώτη. Σε δυο τραγούδια – επιτυχίες(«Καλύτερα παράφωνος» & «Με ιπτάμενο δίσκο») συμμετέχει η Χάρις Αλεξίου. Το ομότιτλο τραγούδι που έγινε πολύ μεγάλο σουξέ και το σήμα κατατεθέν του Σαρρή, προέρχεται από τον δίσκο των Νικολόπουλου – Ρασούλη «Παίξε Χρήστο επειγόντως» (1982) και λόγω της τεράστιας επιτυχίας του “βάφτισε” και τον πρώτο αυτόν προσωπικό δίσκο του Γιώργου Σαρρή.

1985 «Η αγάπη είναι το θέμα». Σε μουσική του Τάκη Σούκα και σε στίχους των μόνιμων συνεργατών – στιχουργών του συνθέτη: Βασίλη Παπαδόπουλου, Νίκου Λουκά και Γιώργου Βρούβα. Σε δυο τραγούδια, το ένα μεγάλη επιτυχία(«Μια ζωή μέσα στους δρόμους»), συμμετέχει η Χάρις Αλεξίου, ενώ μαζί λένε και το εξίσου σουξέ, «Όλα για μένα είσαι εσύ».

1987 «Και μόνο που με κοιτάς λιώνω». Ο δίσκος του με τον Τάκη Μουσαφίρη, όπου έγινε μεγάλη επιτυχία το ομότιτλο τραγούδι. Αξιοσημείωτο είναι πάντως, πως ενώ το τραγούδι αυτό έγινε πολύ

μεγάλο λαϊκό σουξέ κι είναι πασίγνωστο μέχρι σήμερα, ο δίσκος δεν πούλησε!

1990 «Τρελός από αγάπη». Σε μουσική του Σπύρου Παπαβασιλείου και σε στίχους του Βασίλη Παπαδόπουλου. Σ’ ένα τραγούδι του Τάκη Μπουγά(«Εσύ κι εγώ») κάνει ντουέτο με τη Λίτσα Διαμάντη.

1992 «Όλα παίζονται απόψε», σε μουσική του Τάκη Σούκα.

1993 «Για θυμήσου», σε μουσική και στίχους διαφόρων.

1997 «Φταίνε οι άπονοι καιροί». Ο τελευταίος προσωπικός δίσκος του Γιώργου Σαρρή είναι συνάμα κι ένας από τους πιο ουσιαστικούς του. Τον έχει επιμεληθεί ο Κώστας Χατζηδουλής, ο οποίος συγκέντρωσε τα μόλις 8 κομμάτια του δίσκου, σε μουσική, όμως, του Μιχάλη Γενίτσαρη, του Χρήστου Νικολόπουλου, του Θάνου Μικρούτσικου, της Χαρούλας Αλεξίου και του Νίκου Καρανικόλα και σε στίχους του Κώστα Βίρβου, του Μιχάλη Γενίτσαρη, της Βούλας Γκίκα, της Λίνας Νικολακοπούλου και της Χαρούλας Αλεξίου. Σε τρία τραγούδια συμμετέχει η Δέσποινα Ολυμπίου.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ

1982 «Παίξε Χρήστο επειγόντως». Πρώτη εμφάνιση στη δισκογραφία του Γιώργου Σαρρή, μέσω της συμμετοχής του(με 5 τραγούδια) στον κλασικό (αλλά όχι εμπορικά επιτυχημένο) δίσκο, του Χρήστου Νικολόπουλου και του Μανώλη Ρασούλη. Τραγουδούν ακόμα η Ελένη Βιτάλη, ο Πασχάλης Τερζής κι ο Δημήτρης Κοντογιάννης. Η μεγάλη επιτυχία του δίσκου ήταν το ομότιτλο («Παίξε Χρήστο επειγόντως») με την Ελένη Βιτάλη, αλλά, νομίζω, πως έκλεψαν την παράσταση, με την εξίσου τεράστια επιτυχία τους, «Οι νταλίκες» («Με τα φώτα νυσταγμένα και βαριά»), το τραγούδι που μπήκε, την ίδια χρονιά (1982) και στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, δίνοντάς του και τον τίτλο του.

1983 «Το μινόρε της αυγής». Συμμετοχή(με 6 τραγούδια) του Γιώργου Σαρρή – μαζί με την Αθηναϊκή Κομπανία -  στο δίσκο με τα τραγούδια από την ομώνυμη τηλεοπτική σειρά του Φώτη Μεσθεναίου. Πλατινένιος δίσκος των 100.000 πωλήσεων.

1984 «Λαϊκά και πάσης Ελλάδος». Δίσκος του Τάκη Σούκα σε στίχους του Βασίλη Παπαδόπουλου, του Νίκου Λουκά και του Γιώργου Βρούβα. Ο Γιώργος Σαρρής συμμετέχει(με 3 τραγούδια) μαζί με τον Στράτο Διονυσίου, τη Λίτσα Διαμάντη και τον Θανάση Κομνηνό. Στο δίσκο αυτόν λέει (σε ντουέτο με τη Διαμάντη) και την επιτυχία της εποχής «Με του υπουργού την άδεια». Αξίζει να σημειώσω ότι το κομμάτι αυτό(σε στίχους του Γιώργου Βρούβα) αναφέρεται στο άνοιγμα του θεάτρου του Λυκαβηττού στο λαϊκό τραγούδι, που μέχρι πριν λίγα χρόνια ήταν “απαγορευμένο είδος”! Οι στίχοι είναι πολύ χαρακτηριστικοί:

1985 «Μια βραδιά μεταξύ μας με τα Τζαβαράκια». Συμμετοχή του Γιώργου Σαρρή, μαζί με τη Χαρούλα Αλεξίου, τον Γιάννη Πάριο και τον Τώνη Μαρούδα, στο δίσκο των Αδερφών Τζαβάρα.

1986 «Ένας είναι ο Σούκας». Δίσκος με 16 επιτυχίες του Τάκη Σούκα. Ο Γιώργος Σαρρής συμμετέχει (με 2 τραγούδια) ανάμεσα στον Στράτο Διονυσίου, τη Λίτσα Διαμάντη, τη Χαρούλα Αλεξίου, την Ελένη Βιτάλη, τον Δημήτρη Κοντολάζο κ.ά.

1986 «Τα ερωτιάρικα». Συμμετοχή(με 5 τραγούδια) του Γιώργου Σαρρή, μαζί με τη Λίτσα Διαμάντη και τον Δημήτρη Κοντολάζο στο δίσκο του Τάκη Σούκα.

1988 «Λαϊκό τραγούδι». Συμμετοχή του Γιώργου Σαρρή, μαζί με την Χαρούλα Αλεξίου και τον Γιάννη Πάριο, στο δίσκο του ρεμπέτη Τάκη Μπίνη.

1988 «Μια ζωή στα πιάνο bar με τα Τζαβαράκια». Πρόκειται για την επανακυκλοφορία, με λίγο διαφορετικό τίτλο, του δίσκου των Αδερφών Τζαβάρα, που είδαμε παραπάνω, με bonus τη συμμετοχή του Μανώλη Μητσιά και της Ελένης Δήμου.

1990 «Παρέα με τα Τζαβαράκια», συμμετοχή με 1 τραγούδι.

1993 «Γιώργος Μητσάκης – η τελευταία συναυλία στο Βεάκειο», Συμμετοχή (με ένα τραγούδι) του Γιώργου Σαρρή σ’ αυτήν τη ζωντανή ηχογράφηση της τελευταίας συναυλίας του Γιώργου Μητσάκη.

1993 «Μέρες Μουσικής 1922-1992 – Σύγχρονο λαϊκό τραγούδι» (live), συμμετοχή του Γιώργου Σαρρή με 4 τραγούδια.

2003 «Ξηγημένα και Παρεξηγημένα». Τελευταία δισκογραφική συμμετοχή (με 2 τραγούδια) του Γιώργου Σαρρή στο δίσκο των Παιδιών από την Πάτρα.

Με το Γιώργο Νταλάρα και τον Ηλία Κλωναρίδη

Ο Γιώργος Σαρρής έχει καταγραφεί ως ένας από τους καλούς λαϊκούς τραγουδιστές της δεκαετίας του ’80. Έχοντας μια εκφραστική, με συναίσθημα, ευλύγιστη και με ωραία λαϊκά γυρίσματα φωνή, άφησε κι αυτός το ιδιαίτερ