ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΜΑΣ...Video

ΤΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ...mas

Εκδοσεις ΔΙΑπλαση

User Menu

Κριτικές - Παρουσιάσεις
Κυριακή, 06 Νοέμβριος 2016 12:29
Της Λαμπριάνας Κυριακού «Αυτά τα σκοτεινά κομμάτια έψαξα, βούτηξα, μάτωσα για να βρω... '' Βράδιασε και είμαι μόνος Είναι σκληρή η νύχτα, όταν δεν μπορείς να κοιμηθείς Τσιτώνει τα νεύρα και πουθενά δε βρίσκεις παρηγοριά Ιδίως αν έχει βροντές κι αστραπές.» Λέει ο   Αυξέντιος Ιβάνοβιτς Ποπρίτσιν στο «Ημερολόγιο ενός τρελού» που υποδύεται συγκλονιστικά  και σκηνοθετεί ο Δημήτρης Γιώτης για δεύτερη χρονιά στο θέατρο Eliart.
 
Σάββατο, 22 Οκτώβριος 2016 13:26
της Λαμπριάνας Κυριακού Σαν μέγγενη μου έσφιξε την καρδιά, η  αβάσταχτη  κοινωνική πραγματικότητα του ήρωα στο έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη «Αυτός και το Πανταλόνι του» που υποδύεται συγκλονιστικά   ο Κώστας Αρζόγλου.
 
Πέμπτη, 20 Οκτώβριος 2016 13:05
της Λαμπριάνας Κυριακού Το πότε άρχισε η παράσταση κανείς δεν κατάλαβε,  αφού οι ηθοποιοί διασκέδαζαν από ώρα πάνω στην σκηνή παρασύροντας και το κοινό μαζί τους, μέχρι να καθίσουν οι αργοπορημένοι.
 
Τρίτη, 26 Ιούλιος 2016 18:33
γράφει η Λαμπριάνα Κυριακού Τρεις θεατρικοί οργανισμοί (ΕΘΝΙΚΟ – ΘΟΚ - ΚΘΒΕ) για πρώτη φορά συμπράττουν, με  τρεις γενιές εξαιρετικών ηθοποιών επι σκηνής   και μια Αντιγόνη του Σοφοκλή, να πέφτουν  θύμα των ενδυματολογικών επιλογών του Στάθη Λιβαθινού, που πίστεψε έστω και μια στιγμή ότι έτσι μπορεί να φέρει την νεολαία κοντά.   Θέλοντας λοιπόν, ο σκηνοθέτης  να κάνει παραλληλισμούς με τον χρόνο,  οι ενδυμασίες σε παρέπεμπαν πότε στην εποχή του 1920 και πότε στην εποχή της αμερικανικής επανάστασης βορείων και νοτίων, κλείνοντας στην κουλτούρα της Αντιγόνης όλες τις ταραγμένες εποχές,  αφήνοντας  το δικό της στίγμα απέξω. Δεν είναι ότι δεν έχουμε συνηθίσει την Αντιγόνη χωρίς την χλαμύδα της. Είναι  όμως που το κείμενο από μόνο του, σου  επιβάλλει το σεβασμό. Είναι ένας ύμνος  στην αγάπη, στις ευαισθησίες και στην περηφάνεια του ανθρώπου.  Περιμένεις λοιπόν  και την ανάλογη σκηνοθεσία και ενδυμασία, την ανάλογη αισθητική. Υπέροχη  η ερμηνεία των ηθοποιών με μερικές εξαιρέσεις,  αλλά δεν άντεξα να βλέπω την Αντιγόνη από  τα Εξάρχεια. Τον Αίμονα από την Μύκονο - το τραγικότερο πρόσωπο -  Την Ευρυδίκη με κομπινεζόν τσαλακωμένο, που την υποδυόταν μια από καλύτερες ηθοποιούς της Κύπρου η Στέλλα Φυρογένη. Που ευτυχώς η δυνατή ερμηνεία της, επισκίασε την ενδυματολογική άποψη.  Μια τέτοια ερμηνεία σκεπασμένη με ένα νυχτικό σατέν δεν γίνεται. Δεν προσελκύεις τους νέους  να δουν  την ‘’Αντιγόνη’’ επειδή φόρεσε ο Αίμονας σατέν γιλέκο και η Αντιγόνη θάβει τον αδελφό της από τσαμπουκά.  Αν ο κύριος Λιβαθινός απευθύνεται στην νεολαία, για να την προσελκύσει στην Αρχαία τραγωδία,  του διαφεύγει ίσως ότι η νεολαία και φαντασία και για την αρχαία τραγωδία και κωμωδία διψάει. Εκτός εάν είναι στο πνεύμα της εποχής,  ότι πρέπει να καταργηθούν τα αρχαία ελληνικά, και η αρχαία τραγωδία να πλησιάσει τους νέους από την πλατεία Εξαρχείων. Η Αισθητική είναι μεγάλη υπόθεση στο θέατρο και εξαρτάται και η διαπαιδαγώγηση της νεολαίας μας, όταν δεν έχει να πιει καθαρό νερό από τα τηλεοπτικά και κοινωνικά Μέσα ενημέρωσης,  καλό θα είναι να κρατάμε ψηλά τον πήχη του Εθνικού  μας θεάτρου. Μην ξεχνάμε  πώς καθοδήγησαν σε δύσκολες περιόδους το ελληνικό θέατρο ο Δ. Γληνός, ο Δ. Ροντίρης, ο Κ.  Μπαστιάς, ο Τ.  Λιγνάδης…. Σε μια εποχή που η νεολαία δεν γνωρίζει την γλώσσα της,  η μετάφραση του Δημήτρη Μαρωνίτη απ τα αρχαία ελληνικά, κατέβαινε στο κοινό με μια τέλεια αμεσότητα. Καταλαβαίναμε το κείμενο και τους παλμούς των συναισθημάτων των ηθοποιών. Ο Δημήτρης Λιγνάδης στο ρόλο του Κρέοντα, μας έστειλε σωστά το μήνυμα, της πλανητικής στρατικοποίησης και την απολυταρχία της εποχής μας. Ναι! ο Τειρεσίας που υποδύθηκε η Μπέτυ Αρβανίτη, ήταν εξαίσια στιγμή…της θεατρικής παράστασης. Και αλήθεια τι ρόλος ,  ο ρόλος του Φύλακα (ο "αγγελιαφόρος" που πήγε το μαντάτο στον Κρέοντα ότι θάφτηκε ο Πολυνείκης) που υποδύθηκε τόσο πιστά ο Κύπριος ηθοποιός  Αντώνης Κατσαρής. Εκανε το κοινό να ριγήσει και να τον αποθεώσει. Τι να πω για τον ανδρικό χορό.. τον  Νίκο Μπουσδούκο, την Μαρία Σκούντζου . Ερμηνείες αξεπέραστες. Ωστόσο ήταν μια παράσταση που μας έδωσε πολλά. Σαν ιδέα να συμπράξουν τρεις θεατρικοί οργανισμοί μαζί ήταν ιδιοφυές . Είδαμε πραγματικά τρεις γενιές εκπληκτικών ηθοποιών, πολύ δυνατές ερμηνείες. Άλλωστε το θέατρο είναι «ανίκητος» έρωτας για τους ηθοποιούς για τους σκηνοθέτες αλλά και για τους θεατές. Επόμενοι σταθμοί: 31 Ιουλίου, Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης 3 Αυγούστου, Κατερίνη, Αρχαίο Θέατρο Δίου 6 Αυγούστου, Καβάλα, Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων 18 Αυγούστου, Θέατρο Ηλιδας 20 και 21 Αυγούστου, Πάτρα, Ρωμαϊκό Ωδείο 25 Αυγούστου, Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης «Δημήτρης Κιντής» 29 και 30 Αυγούστου, Θεσσαλονίκη, Θέατρο Δάσους 2 Σεπτεμβρίου, Παλαιό Ελαιουργείο, Παραλία Ελευσίνας 10 Σεπτεμβρίου, Θέατρο Βράχων «Μελίνα Μερκούρη» 16-30 Σεπτεμβρίου, Κύπρος Συντελεστές Μετάφραση: Δημήτρης Μαρωνίτης Σκηνοθεσία: Στάθης Λιβαθινός Σκηνικά-Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου Μουσική: Χαράλαμπος Γωγιός Κίνηση: Πολίν Ουγκέ Βοηθός σκηνοθέτη: Λίλλυ Μελεμέ Διανομή (με αλφαβητική σειρά) Μπέτυ Αρβανίτη, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Κώστας Καστανάς, Αντώνης Κατσαρής, Αναστασία-Ραφαέλα Κονίδη, Μαρία Κωνσταντά, Δημήτρης Λιγνάδης, Βασίλης Μαγουλιώτης, Νίκος Μπουσδούκος, Αστέρης Πελτέκης, Μαρία Σκούντζου, Ευτυχία Σπυριδάκη, Λυδία Τζανουδάκη, Στέλα Φυρογένη, Αντωνία Χαραλάμπους, Γιάννης Χαρίσης Μουσικοί επί σκηνής Κλαρινέτο: Αλέξανδρος Μιχαηλίδης/Κώστας Τζέκος Κόρνο: Γιάννης Γούναρης/Μάνος Βεντούρας Τρομπόνι: Γιάννης Καϊκης/Σπύρος Βέργης
 
Κυριακή, 17 Ιούλιος 2016 18:49
  της Λαμπριάνας Κυριακού Είναι πιο ωφέλιμο   κάποιες φορές,   να ψυχολογήσεις μια παράσταση παρά να της κάνεις  κριτική.
 
Δευτέρα, 04 Ιούλιος 2016 15:36
  της Λαμπριάνας Κυριακού Την απόλυτη  σύγχυση ζήσαμε στην Επίσημη Πρεμιέρα του έργου «Κόκο..μπλόκο» που πραγματοποιήθηκε στο Βεάκειο Θέατρο  την Κυριακή 3 Ιουλίου.
 
Πέμπτη, 23 Ιούνιος 2016 18:32
Της Δήμητρας Καραλή Σ΄ ένα από τα πιο θερμά βραδιά του Ιουνίου (21/6) πραγματοποιήθηκε η επίσημη πρεμιέρα της θεατρικής παράστασης «Ένα εξοχικό παρακαλώ» με πρωταγωνιστές την Μαριάννα Τουμασάτου, τον Μάριο Αθανασίου την Μαρία Κορινθίου και την Χριστίνα Τσάφου.
 
Πέμπτη, 23 Ιούνιος 2016 10:29
γράφει η Γιώτα Δημητριάδη (φιλοξενούμενη κριτική από το texnes - plus) Η χαώδης σκηνή του χώρου Ε, της Πειραιώς 260 φωτίζεται μόνο από χαμηλές δάδες.
 
Τετάρτη, 22 Ιούνιος 2016 13:40
Της Λαμπριάνας Κυριακού Το να βλέπεις ένα υπαίθριο  -  κατάμεστο από κόσμο Θέατρο Βράχων, μιάμιση ώρα  πριν την προγραμματισμένη ώρα έναρξη της παράστασης - ύστερα από  δυο χρόνια επιτυχίας, αντιλαμβάνεσαι  ότι το κοινό  έχει ανάγκη να βγει έξω από τις απογοητευτικές ασχήμιες της εποχής και να ταξιδέψει στην ρομαντική – ερωτική - «ηρωική κωμωδία» του Εντμοντ Ροστάν «Συρανό ντε Μπερζεράκ» με πρωταγωνιστές τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο και τη Δήμητρα Ματσούκα.
 
Τετάρτη, 30 Μάρτιος 2016 01:50
«Kύριε Καψή μην καπνίζετε στην σύσκεψη»!..
 
Τετάρτη, 18 Φεβρουάριος 2015 12:21
Της Λαμπριάνας Κυριακού Στο  θέατρο Αλκμήνη, παίζεται εδώ και ένα μήνα ένα από τα πιο συνταρακτικά έργα  της δεκαετίας του 1980.  «Η Αγνή του θεού» του John Pielmeier. Η Αγνή του Θεού, είναι  ένα ψυχολογικό θρίλερ που σε φέρνει αντιμέτωπο με διάφορα θρησκευτικά αλλά και κοινωνικά θέματα – σε φέρνει μπροστά στη σύγκρουση θρησκείας και επιστήμης.  Οι συγκρούσεις και οι προκαταλήψεις της θρησκείας και συγκεκριμένα μέσα στην κοινωνία των μοναστηριών,  είναι αυτό που κάνει τους λογικούς ανθρώπους να είναι άθεοι. 
 
Σάββατο, 01 Φεβρουάριος 2014 18:00
Μία καθ’ όλα αξιοπρόσεκτη ταινία ακόμη και στην τιτλοδοσία, «Η χαρά και η θλίψη του σώματος», του βραβευμένου Κύπριου σκηνοθέτη Ανδρέα Πάντζη βρήκε τον δρόμο προς τις αίθουσες μετά από μια μακριά, σκληρή και δύσκολη προετοιμασία.
 
Τρίτη, 02 Ιούλιος 2013 07:07
της Λαμπριάνας Κυριακού Με το πρώτο ανέβασμα στη σκηνή, οι πρωταγωνίστριες  μας καθήλωσαν. Ήταν ο λόγος τους, μέσα από τις μαρτυρίες, ήταν το ύφος τους μέσα από τις ερμηνείες. Έχουν περάσει μέρες και συνειδητοποιώ  ότι η σκέψη παρέμεινε εκεί κολλημένη στο θέατρο Βράχων και στην παράσταση «Κοινός Λόγος».
 
Δευτέρα, 13 Μάιος 2013 12:16
Κριτική θεάτρου: Μιχαέλα Αντωνίου Elizadeth του Χάρη Ρώμα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά – Πολυχώρος Vault Τα έργα που δίνουν την ευκαιρία στο θεατή να παρακολουθήσει από την κλειδαρότρυπα τον κόσμο των ηθοποιών και το ανέβασμα μιας παράστασης έχουν, μέσα στα χρόνια, μεγάλη απήχηση στο ευρύ κοινό.
 
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL