ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΜΑΣ...Video

ΤΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ...mas

Εκδοσεις ΔΙΑπλαση

User Menu

Κριτικές - Παρουσιάσεις
Τετάρτη, 08 Μάρτιος 2017 14:05
της Λαμπριάνας Κυριακού Ανάμεσα στις διάφορες, κωμωδίες που ανεβοκατεβαίνουν,  στην   κατεχόμενη από την οικονομική κρίση φετινή θεατρική σεζόν, μια παράσταση όπως τα «Κακά τα Ψέματα» με πρωταγωνιστή τον Τάσο Γιαννόπουλο, θα ήταν ομολογουμένως μια εύστοχη επιλογή, για κάποιον που θα επιθυμούσε να ψυχαγωγηθεί  και να περάσει καλά τις δυο πρώτες (βαρύτονες) μέρες της βδομάδας.
 
Δευτέρα, 20 Φεβρουάριος 2017 13:48
γράφει ο Γιάννης Γαβρίλης Το να ρωτήσουμε ποιος ή τι είναι ο αναμενόμενος Γκοντό δεν έχει κανένα νόημα. Ο Γκοντό δεν είναι τίποτα άλλο από το όνομα του γεγονότος ότι η ζωή που συνεχίζεται άσκοπα παρερμηνεύει την παρουσία της σαν "αναμονή", ή "περιμένοντας κάτι.
 
Παρασκευή, 17 Φεβρουάριος 2017 10:50
του Γιάννη Γαβρίλη Ο Αλμπερ  Καμύ είπε για αυτό το θεατρικό του έργο '' ο δικός μου ''Καλιγούλας'' είναι ένας σχετικά ευγενής πρίγκιπας ως τη στιγμή που με τον θάνατο της Δρουσίλα - αδελφής και ερωμένης του -  συνειδητοποιεί ότι ''Οι άνθρωποι πεθαίνουν και δεν είναι ευτυχισμένοι''.
 
Πέμπτη, 16 Φεβρουάριος 2017 12:59
της Λαμπριάνας Κυριακού Μια απλή ιστορία που διαδραματίζεται στο Δέλτα του Μισισιπή στη Νότια Αμερική, βλέπουμε να εξελίσσεται στη σκηνή του Θεάτρου Olvio, κάθε Δευτέρα και Τρίτη σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη.
 
Δευτέρα, 13 Φεβρουάριος 2017 16:11
της Λαμπριάνας Κυριακού Βλέποντας την παράσταση «Τελευταία Στοιχήματα» από την ομάδα  «δήλος», σε σκηνοθεσία Δήμητρας Χατούπη, διαπίστωσα  ότι η «θεατρική σχολή Δήλος» διαθέτει μια γκάμα νέων  παιδιών  που έχουν   όλα τα φόντα να εξελιχθούν σε σπουδαίους ηθοποιούς.
 
Κυριακή, 12 Φεβρουάριος 2017 20:09
του Γιάννη Γαβρίλη ''Εντυπωσιάστηκα με το πως αυτή η ηθοποιός τσαλακώνεται ερμηνευτικά''. Αυτά ήταν τα λόγια της πολυτάλαντης και καλής μου  φίλης  Μάρως Θεοδωράκη που  μαζί παρακολουθήσαμε την Νεφέλη Ορφανού να υποδύεται την ''Ρόζα Εσκενάζυ'', στον θεατρικό μονόλογο που γράφτηκε από τον Παναγιώτη Μέντη και παίζεται στον Πολυχώρο Πολιτισμού ''ΑΘΗΝΑΪΣ'' κάθε Τρίτη και Τετάρτη στις 21.15.
 
Παρασκευή, 10 Φεβρουάριος 2017 17:19
  της Λαμπριάνας Κυριακού Βιάστηκε ο  Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, να γράψει ΤΕΛΟΣ, στα 36 του χρόνια. Σε αυτό το σύντομο διάστημα που διάλεξε να περάσει,  έζησε και διείσδυσε στις πιο σκοτεινές πλευρές του εαυτού του και της ασφυκτικής κοινωνίας που  μεγάλωσε. Φρόντισε στα έργα του να  εκθέτει ζητήματα όπως η βία, η ομοφυλοφιλία, η προδοσία, τα ναρκωτικά, η σεξουαλικότητα. Παρουσίαζε ιστορίες ανθρώπων βυθισμένων στην απόγνωση, τη μοναξιά και την εξαθλίωση, ζωές γεμάτες μύθους και προκαταλήψεις. «Ο φόβος τρώει τα σωθικά»( Angst Essen Seele Auf) θεωρείται μια από τις πιο  δυνατές ταινίες του Φασμπίντερ, που προβλήθηκε για πρώτη φορά   στις 5 Μαρτίου 1975.   Την  ίδια χρονιά  απέσπασε   δυο βραβεία στο Φεστιβάλ Καννών. Το θέατρο Τέχνης, σε  συνεργασία με το θέατρο του Νέου Κόσμου, μετέφεραν στη θεατρική σκηνή, για πρώτη φορά στη χώρα μας, το  αριστούργημα – όπως έχει χαρακτηρισθεί από τους κριτικούς της τότε εποχής – του Φασμπίντερ, σε σκηνοθεσία Σίμου Κακάλα, με την Τάνια Τσανακλίδου να υποδύεται το ρόλο της Emmi Kurowski. Ένα έργο που πραγματεύεται τη μοναξιά, το ρατσισμό και την τοξική κοινωνία. Η υπόθεση περιστρέφεται γύρω από τη απίθανη σχέση μιας 60χρονης γυναίκας με ένα 30χρονο Μαροκινό, στην μεταπολεμική Γερμανία. Το Ζευγάρι αργά η γρήγορα έρχεται αντιμέτωπο με  το συντηρητικό και άκρως ξενοφοβικό περίγυρό του. Ο Σίμος Κακάλας, κατά κάποιο τρόπο  κρατάει  τον Φασμπίντερ ζωντανό στη σκηνή, χωρίς να τον παραβιάζει. Προσπαθεί με  λεπτότητα να περάσει το σήμερα μέσα από αντικείμενα. Το τζουκ μποξ παραδείγματος χάρη γίνεται  κινητό τηλέφωνο.  Κρατάει τις παύσεις του και τη σιωπή του, όπως και στην ταινία.  Όπως λέει και το τραγούδι που ακούγεται στο τέλος της παράστασης “silence is sexy”. Ο  ήχος της σιωπής είναι αυτός που  αναδεικνύει τα νοήματα που πηγάζουν από την ιστορία. Σίγουρα δεν μπορεί να συγκριθεί η ταινία με τη θεατρική παράσταση, γιατί το κάθε είδος,  έχεις τις δικές του απαιτήσεις, αλλά τα στοιχεία που κράτησε ο κύριος Κακάλας είναι οι πυλώνες της ουσίας του έργου. Αυτό που ίσως δεν του βγήκε, είναι που έδωσε κωμικά στοιχεία στην ειρωνεία του Φασμπίντερ. Ωστόσο, χειρίστηκε την ιστορία μέσα στο γεωμετρικό σκηνικό του Άντώνη Δαγκλίδη, που μέσα σε αυτό το τετράγωνο, υπάρχει  το φαινομενικά αταίριαστο ζευγάρι, σαν άξονας, που γύρω του, περιτριγυρίζουν η οικογένεια η κοινωνία η ξενοφοβία και οι προκαταλήψεις. Πολλές γρήγορες  εναλλαγές στιγμών σε έναν συμμετρικό αλλά γεμάτο εμπόδια  χώρο, αφού   ένιωσα κάποια στιγμή τους ηθοποιούς να σκοντάβουν πάνω στη λιτότητα των σκηνικών  του  Δαγκλίδη. Τρεις νέοι πολλά υποσχόμενοι ηθοποιοί, -Ειρήνη Κότσιφα, Δήμητρα Κούζα, Κωνσταντίνος Μωραϊτης, - είναι οι ηθοποιοί που υποδύονται  τον περίγυρο του ζευγαριού. Τους βλέπουμε επί σκηνής ν αλλάζουν συνεχώς ρόλους,  φορώντας πολλές φορές  στο κεφάλι χάρτινες κουκούλες σαν τις μαύρες που φορούσαν οι δωσίλογοι στην Κατοχή, αφενός γιατί ο σκηνοθέτης  θέλει να δείξει ότι στη γερμανική κουλτούρα έχουν  μείνει ακόμα υπολείμματα από το  Χίτλερ και αφετέρου γιατί κρυβόμαστε πίσω από τον ίδιο μας τον εαυτό. Η Τάνια Τσανακλίδου, παίζει με  το δικό της συναίσθημα και όχι των  άλλων.  Πατάει γερά τα πόδια της στο σανίδι. Καμία ανασφάλεια δεν την διακατέχει κι ας κρατάει αποστάσεις με το θέατρο. Όταν την φλερτάρει ξέρει πότε θα ενδώσει. Ο Κωστής Καλλιβρετάκης, εξελισσόμενος ηθοποιός υποδύθηκε άψογα τον  Αλί. Ο Ρατσισμός εντούτοις,  κυριαρχεί μέσα στις κοινωνίες σαν πανδημία που δεν έχει αντίδοτο. Αντιρατσιστικές ενέσεις, γίνονται από διάφορα μέτωπα της Τέχνης. Γίνονται παραστάσεις που θίγουν την διαφορετικότητα,  και την ξενοφοβία   αλλά τελικά ποιοι εμβολιάζονται; Αυτοί που παίρνουν ήδη τα μηνύματα;  γιατί αυτοί που αντιδρούν  δεν θέλουν ούτε να δουν ούτε να καταλάβουν.   Μετάφραση-Διασκευή – Σκηνοθεσία: Σίμος Κακάλας Σκηνικό: Αντώνης Δαγκλίδης Κοστούμια: Claire Bracewell Φωτισμοί: Περικλής Μαθιέλλης Βοηθός Σκηνοθέτη: Δημήτρης Καλακίδης Φωτογραφίες: Μυρτώ Αποστολίδου Video Trailer: Μιχαήλ Μαυρομούστακος Τάνια Τσανακλίδου: Έμμι Κωστής Καλλιβρετάκης: Άλι, Γιολάντα Δήμητρα Κούζα : Μπάρμπαρα, Κρίστα, Πάολα, Κα Κάργκες Κωνσταντίνος Μωραϊτης: Κος Γκρούμπερ, Μπρούνο, Όιγκεν, Κος Ανγκερμάγερ, Φρίντα, Σερβιτόρος, Γιατρός Ειρήνη Κότσιφα: Χέντβιχ, Κα Έλλις, Άλμπερτ, Κα Άνγκερμάγερ, Καταρίνα Παραστάσεις: 26 Ιανουαρίου – 12 Μαρτίου 2017 Ημέρες και ώρες: Τετάρτη 20.00, Πέμπτη, Παρασκευή & Σάββατο 21.15, Κυριακή 19.00 Τιμές Εισιτηρίων: Πέμπτη γενική είσοδος 10 € Τετάρτη, Παρασκευή 15 € , 10 € μειωμένο, 8 € Ανεργίας Σάββατο: 18 € . 12 € μειωμένο Κυριακή 16 € ,12 € μειωμένο, Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά
 
Τρίτη, 31 Ιανουάριος 2017 21:00
Της Λαμπριάνας Κυριακού Μια παράσταση σαν γιορτή. Ήταν όλοι εκεί.  Θεατράνθρωποι, φίλοι από τον επιχειρηματικό κόσμο, πολιτικοί και φυσικά δημοσιογράφοι, παρευρέθηκαν στην επίσημη Πρεμιέρα του  «Μamma Mia!», που έγινε το βράδυ της Δευτέρας στο θέατρο Ακροπόλ.
 
Τρίτη, 24 Ιανουάριος 2017 17:36
Της Λαμπριάνας Κυριακού Το μυαλό δεν είναι μηχανισμός για να μπορεί με ένα Delete να σβήσει τα πάντα. Όπως μαγικές λέξεις  δεν υπάρχουν,  για να αφαιρέσουν, τα όσα οι πράξεις χαράκωσαν μες την ψυχή, με μοναδικό κυρίαρχο το φόβο.
 
Τρίτη, 24 Ιανουάριος 2017 12:11
Και ποιος δεν ήταν στην επίσημη πρεμιέρα της παράστασης «Πετάει Πετάει» στο Χυτήριο. Βάλε καφέ να στα πω. Βραδιά για σελέμπριτις. Βραδιά κωμωδίας και τρελού γέλιου.
 
Παρασκευή, 13 Ιανουάριος 2017 16:42
  Της Λαμπριάνας Κυριακού Αχ αυτός ο Ζαχαράτος, δεν άφησε κανέναν πολιτικό και καλλιτέχνη… εγχώριο ή αλλοδαπό, χωρίς να τον σατιρίσει τόσο εύστοχα, που σε έκανε να γελάς αλλά και να προβληματίζεσαι για την «άτυχη» σημερινή πραγματικότητα που ζούμε σαν Έλληνες.
 
Τρίτη, 20 Δεκέμβριος 2016 13:13
γράφει η Λαμπριάνα Κυριακού Απολαυστική όσο ποτέ, η Τζούλη Σούμα, στο μονόλογο της Λένας Κιτσοπούλου, "Το πράσινο μου το φουστανάκι" που σκηνοθετεί με  μέτρο η Μαρία Αιγινίτου.
 
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL