Κινηματογραφικά Νέα… Απολαυστικές βουτιές στη μεγάλη οθόνη!

cinema28ioul
Facebook
Twitter
LinkedIn

γράφει η Κωστούλα Τωμαδάκη

Από σήμερα Πέμπτη, 28-7-2011 οι ταινίες που προβάλλονται στους κινηματογράφους είναι οι εξής: «Bright Star», «Ποτέ δεν είσαι μόνη», «Ζωολογικός Τύπος», «Switch», «Οι εποχές του έρωτα», «Τρεις ώρες διορία», «Εμείς οι δύο», «Πάγος», «Μ- ο δράκος του Ντίσελντορφ»

 Ρομαντισμός και ποίηση στην τελευταία ταινία της Τζέιν Κάμπιον , μέσα από το φλογερό ειδύλλιο του Άγγλου ποιητή John Keats με τη νεαρή γειτονοπούλα του , Fanny.

To «Bright Star» εντυπωσιάζει με την κομψότητά του αλλά και το σπάνιο ταλέντο της Αυστραλής Abbie Comish

Το «Εμείς οι Δύο», είναι μια διαφορετική προσέγγιση των ανθρώπων με σύνδρομο Down στο συγκλονιστικό δράμα των Ισπανών σκηνοθετών Ναχάρο και Πάστορ που απέσπασε πολλά βραβεία και εντυπωσιακές κριτικές.

«3 Ώρες Διορία» έχει ο νοσηλευτής σύζυγος να σώσει την έγκυο γυναίκα του από τον απαγωγέα.

«Ποτέ δεν Είσαι Μόνη» φαίνεται να πιστεύει η πρόσφατα χωρισμένη Χίλαρι Σουάνγκ για το νέο της διαμέρισμα στο Μπρούκλιν.

Στο Switch, o Ερίκ Καντονά τρέχει και δε φτάνει. Ο «Ζωολογικός Τύπος» αγαπάει τη δουλειά του και μπορεί άνετα να συνεννοηθεί με τους εκπροσώπους του ζωικού βασιλείου.

«Πάγος» , η πρώτη μαρξιστική ταινία του Αμερικανού Ρόμπερτ Κράμερ, Το πάγωμα του ιστορικού χρόνου από απελπισμένους ακτιβιστές.

«Ο Δράκος του Ντίσελντορφ»: ο φόβος της τοπικής κοινωνίας είναι ουσιαστικά ο τρόμος των προσώπων στο παρακμιακό Βερολίνο του `30.

  

Bright Star

της Τζέιν Κάμπιον

με τους Μπεν Γουίσου, Άμπι Κόρνις 

{youtube}7bF8YlDbsDo{/youtube}

η ιστορία :Λονδίνο 1818: ένα κρυφό ειδύλλιο ξεκινά ανάμεσα στον 23χρονο Άγγλο ρομαντικό ποιητή , Τζον Κιτς, και τη 18χρονη κοπέλα της διπλανής πόρτας , Φάνι Μπράουν, μία φοιτήτρια μόδας με αιχμηρή γλώσσα. Στην αρχή, εκείνος θα τη θεωρήσει μια στιλάτη σουσουράδα ενώ εκείνη δεν τρέφει καμία εκτίμηση για τη λογοτεχνία …Όμως η ασθένεια του μικρού αδερφού του Κιτς , τελικά τους φέρνει κοντά.

Σύντομα η σχέση τους αποκτά μια ασταμάτητη ορμή παρά τις διαφωνίες της μητέρας της Φάνι και των φίλων του Κιτς. Μαζί έζησαν ένα είδος ερωτικής εμμονής που ολοένα δυνάμωνε καθώς τα προβλήματά τους μεγάλωναν. Παραδόθηκαν άνευ όρων ο ένας στον άλλον: “Νοιώθω σαν να διαλύομαι“, της έγραφε ο Κιτς. Το μόνο εμπόδιο που δεν κατάφεραν να προσπεράσουν ήταν η ασθένεια του Κιτς.

Η άποψη μας:Για άλλη μια φορά η βραβευμένη με Όσκαρ Τζέιν Κάμπιον βάζει το πιο δύσκολο στοίχημα: να ξεπεράσει τον εαυτό της, τον λυρισμό του ευαίσθητου και τολμηρού `Πιάνου“. Ο John Keats , σημαντική μορφή στην αγγλική ποίηση και η μούσα του Fanny είναι οι πρωταγωνιστές της παθιασμένης ερωτικής ιστορίας με το άδοξο τέλος.

Το περίσσευμα της κομψότητας , η τελετουργική βραδύτητα στα πλάνα και ο υπόγειος λυρισμός δίνουν το στιλ και τον υπαρξιακό τόνο.

γκρο πλαν:στην ποίηση του Κιτς


 

Εμείς οι Δύο

των Αντόνιο Ναχάρο,Άλβαρο Παστόρ

με τους Λόλα Δουένιας,Ισαμπέλ Γκαρθία 

{youtube}PcIujxU29dQ{/youtube}

η ιστορία:O 34χρονος Ντανιέλ είναι ο πρώτος Ευρωπαίος με σύνδρομο Down που έχει αποφοιτήσει από το πανεπιστήμιο.  Ξεκινά μια δουλειά σε κοινωνική υπηρεσία της Σεβίλλης , όπου και γνωρίζει τη Λάουρα.

Γίνονται αμέσως φίλοι , τραβώντας την προσοχή τόσο των συναδέλφων τους όσο και των μελών και των οικογενειών τους.

Η ιδιαίτερη σχέση τους θα δοκιμαστεί , όταν ο Ντάνιελ ερωτευτεί την Λάουρα. Όμως , οι επαναστατικές ψυχές τους αρνούνται να συμβιβαστούν με τους κανόνες και αποφασίζουν να ζήσουν τον έρωτα χωρίς όρια και περιορισμούς.

η άποψη μας: Ιδιαίτερη ταινία χωρίς μελοδραματισμούς

No Mans Land , το σύνδρομο Down είναι η μοναξιά του ατόμου ,ο διχασμός του ανάμεσα σε δυο κόσμους, της διανοητικής αναπηρίας και της φυσιολογικής ζωής. Το σκηνοθετικό δίδυμο, έχοντας ήδη στις αποσκευές του μια ταινία μικρού μήκους πάνω στο σύνδρομο Downφτιάχνουν μια ιστορία γύρω από ένα χαρακτήρα τον Ντάνιελ,  με συναισθηματική ειλικρίνεια και εξυπνάδα και κυρίως ωριμότητα που τον κάνει να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα άτωμα.

Ο Ντάνιελ θα ερωτευτεί τη Λάουρα που κουβαλάει ένα τραυματικό παρελθόν και ζητάει θαλπωρή και ευαισθησία.

Ιδιαίτερη ταινία χωρίς μελοδραματισμούς προκαλεί το θεατή να εισέλθει στον κόσμο της εκεί όπου χωράει το μαγικό και με την ίδια άνεση η σκληρή πραγματικότητα.

γκρο πλαν: στη Λόλα Δουένιας για την ωριμότητα και την απλότητα της ερμηνείας της.


 

mpeloytsi_

Οι Εποχές του Έρωτα

 του Τζιοβάνι Βερονέζι

με τους Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Μόνικα Μπελούτσι

 

 Η ιστορία: O Ρομπέρτο είναι νέος και φιλόδοξος δικηγόρος που πρόκειται να παντρευτεί τη Σάρα . Όταν όμως θα πάει σε ένα χωριό της Τοσκάνης για μία απαλλοτρίωση , και γνωρίσει τη Νικόλ, τα πράγματα θα μπερδευτούν. Ο Φάμπιο, από την άλλη μεριά, είναι ένας επιτυχημένος παρουσιαστής και υποδειγματικός σύζυγος για είκοσι χρόνια. Ένα βράδυ

Θα γνωρίσει την Ηλιάνα , η οποία δεν πρόκειται να βγει εύκολα από τη ζωή του.

Η άποψη μας: Με την τρίτη ταινία για τον έρωτα σε πόλεις της Ιταλία κλείνει την επιτυχημένη τριλογία του ο Τζιοβάνι Βερονέζι.

Μια ερωτική σκηνή, ένας τσακωμός, δυο λόγια, ένα βλέμμα… διασταυρώνονται στην κάμερα του Βερονέζι που αποτυπώνει ..τον έρωτα.

Εικόνες μετωπικές που αφήνουν τους ηθοποιούς να αναπτύξουν στο έπακρον το ταλέντο τους. Διατριβή διαπροσωπικών σχέσεων.

γκρο πλαν: στον μοναδικό Ντε Νίρο.

SWITCH_3Switch

 του Φεντερίκ Σονδερφέρ

με τους Ερίκ Καντονά, Καρίν Βανάς 

 

η ιστορίαΜια νεαρή από το Μόντρεαλ , συμμετέχει σε ένα πρόγραμμα ανταλλαγής διαμερισμάτων μέσω internet και μετακομίζει στο Παρίσι.Όταν βρίσκει ένα πτώμα στο διαμέρισμα της , η ζωή της περιπλέκεται και ξεκινά ένα αδυσώπητο κυνηγητό σε Παρίσι και Μόντρεαλ.

η άποψη μας: ο Γάλλος αστέρας του ποδοσφαίρου πρωταγωνιστεί στο ιδιόμορφο θρίλερ “Switch“ με την Καναδή ηθοποιό Καρίν Βανάς να ενσαρκώνει τη νεαρή ευαίσθητη αφελή Σοφί που πάει στο Παρίσι για διακοπές και μπλέκεται σε περίεργους φόνους. Καλοστημένη παραγωγή, άρτια σκηνοθεσία, ένας σταρ και μια ανερχόμενη πρωταγωνίστρια είναι τα ατού της ταινίας.

γκρο πλαν: στην Καναδέζα Καρίν Βανάς

 

 

point_blank_23 Ώρες Διορία

 του Φρεντ Καβαγιέ

με τους Ζιλ Λελούς, Ροσντί Ζεμ

η ιστορία: Η ταινία ακολουθεί τον κεντρικό ήρωα , Σαμιουέλ Περιέ, σε μια αγωνιώδη μάχη με το χρόνο ,στους δρόμους του Παρισιού , για να καταφέρει να σώσει την έγκυο γυναίκα του , η οποία έχει πέσει θύμα απαγωγής.

Η άποψη μας: Ένα δυνατό θρίλερ υπογράφει ο ταλαντούχος Φρεντ Καβαγιέ με πρωταγωνίστρια την Ισπανίδα σταρ Έλενα Ανάγια που υποδύεται την έγκυο η οποία πέφτει θύμα απαγωγής και βασανίζεται από τον γκάγκστερ απαγωγέα. Ο νοσηλευτής σύζυγος ρίχνεται σε ένα ξέφρενο αγώνα δρόμου για να σώσει τη γυναίκα του και η κάμερα τον ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής χωρίς όμως να υπενθυμίζει στον θεατή την παρουσία της. Γερό σενάριο με αμείωτο ρυθμό, στο οποίο συνεργάζεται ο Καβαγιέ, αριστοτεχνική σκηνοθεσία χωρίς ψεύτικα εφέ και εξαιρετική καθοδήγηση των ηθοποιών με αξιόλογες ερμηνείες από τους Ζιλ Λελούς και Ροσντί Ζεμ και βέβαια την ισπανίδα Έλενα Ανάγια.

γκρο πλαν: στην Έλενα Ανάγια και στη γοητευτική προφορά τη;.

 

 

 

resident_3Ποτέ δεν Είσαι Μόνη 

του Άντι Τζόκινεν

με τους Χίλαρι Σουάνγκ, Τζέφρι Ντι Μόργκαν

 

η ιστορία: Κάθε χρόνο, εκατομμύρια γυναίκες στην Αμερική μετακομίζουν σε ένα διαμέρισμα μόνες τους. Δεν γνωρίζουν ποιος ζούσε στο διαμέρισμα μέχρι πρότινος, δεν γνωρίζουν τον σπιτονοικοκύρη τους και-δυστυχώς- δεν ενδιαφέρονται να αλλάξουν κλειδαριές. Έτσι, και η νεαρή και η πρόσφατα χωρισμένη γιατρός Τζούλιετ, που ξεκινά μια νέα ζωή στο Μπρούκλιν. Το άνετο διαμέρισμά της μοιάζει πολύ καλό για να είναι αληθινό. Μια σειρά όμως, από μυστηριώδη και ανησυχητικά περιστατικά οδηγούν σύντομα την Τζούλιετ σε ένα ανατριχιαστικό συμπέρασμα: σε αυτό το σπίτι δεν είναι μόνη..

η άποψη μας: Μόνη στο Μπρούκλιν, η πανέμορφη Χίλαρι Σουάνγκ καταλαβαίνει ότι κάτι συμβαίνει στο νέο της διαμέρισμα όταν έρχεται αντιμέτωπη με τον χειρότερο εφιάλτη. Ο Τζέφρι Ντι Μόργκαν υποδύεται τον σατανικό ιδιοκτήτη που παρακολουθεί κάθε βήμα της, φτάνοντας στο κρεβάτι της..

Με επιρροές από τον Πολάνσκι, ο Φιλανδός Άντι Τζόκινεν , εκμεταλλεύεται στο έπακρον τους κλειστούς χώρους και τη χαρισματική πρωταγωνίστρια του. Μπόλικο σασπένς και εντυπωσιακή σκηνοθεσία.

γκρο πλαν: στον Τζέφρι Ντι Μόργκαν


 

 


zookeeperΖωολογικός Τύπος 

του Φράνκ Καράτσι

με τους Κέβιν Τζέιμς , Ροζάριο Ντόσιον

 Η ιστορία:ο Γκρίφιν Κέις λατρεύει τη δουλειά του στο ζωολογικό κήπο του Φράνκλιν Παρκ, όπου καθημερινά καταπιάνεται με τη φροντίδα των άγριων ζώων. Ωστόσο , όταν συνειδητοποιεί πως, βρισκόμενος στη συγκεκριμένη θέση πολύ δύσκολα θα καταφέρει να έχει στο πλευρό του μια γυναίκα όπως η Στέφανι , με την οποία εξακολουθεί να είναι ερωτευμένος , αποφασίζει να τα παρατήσει και να παρατήσει και να ασχοληθεί με την πώληση πολυτελών αυτοκινήτων. Αυτό ωστόσο δεν αρέσει καθόλου στα ζώα του κήπου, τα οποία , απολύτως ικανοποιημένα

από τις περιποιήσεις του , αποφασίζουν να κάνουν τα αδύνατα δυνατά προκειμένου να τον κρατήσουν κοντά τους. Μόνο που για να τα καταφέρουν θα αναγκαστούν να παραβούν τον κώδικα τιμής τους και να του αποκαλύψουν το μεγάλο τους μυστικό..

η άποψη μας: Μέσα στο ζωολογικό κήπο θα συναντηθούν εκπρόσωποι του ζωικού βασιλείου που μιλούν ανθρώπινα και ένας φύλακας που προτιμά την ησυχία του και τα ζώα από τους ανθρώπους.  Κωμωδία με χοντροκομμένα αστεία και ζωάκια που μιλάνε.

γκρο πλαν: στα άγρια ζώα


 

ice_311Πάγος (1970)

του Ρόμπετ Κράμερ

με τους Ρόμπερτ Κράμερ, Λέο Μπράουντι 

η ιστορία: Σε ένα πολύ κοντινό μέλλον , μια επανάσταση έχει ξεσπάσει στο Μεξικό και στη Νέα Υόρκη και η Εθνική Επιτροπή των Ανεξάρτητων Επαναστατικών οργανώσεων βάζει μπρος το πρώτο μέρος του σχεδίου για ένοπλη σύρραξη με το Κράτος. Έχει γίνει πλέον αντιληπτό ότι το κράτος είναι ο απόλυτος εχθρός και ότι η εξουσία πρέπει να δοθεί στο λαό.

Η επαναστατική επιτροπή αρχίζει να οργανώνει τον τρόπο με τον οποίο θα διεξαχθεί ο ανταρτοπόλεμος στις πόλεις με σκοπό την ανατροπή του καταπιεστικού καθεστώτος. Γίνονται πολλές συζητήσεις και συνεδριάσεις για τις δράσεις της ομάδας. Σύντομα , γίνονται καταλήψεις σπιτιών , έφοδοι σε φυλακές , όπου κρατούνται στελέχη και σύντροφοι των επαναστατών , σαμποτάρεται ένα εργοστάσιο ηλεκτρικής ενέργειας , απάγονται στρατιωτικοί. Η επαναστατική επιτροπή γυρίζει αγωνιστικές ταινίες και στήνει παράνομο ραδιοφωνικό σταθμό. Παρά τις απώλειες της είναι αποφασισμένη να συνεχίσει τον ένοπλο αγώνα , ώσπου και `ο τελευταίος γραφειοκράτης να πνιγεί στο αίμα του τελευταίου καπιταλιστή “και να λιώσει ο πάγος.  

η άποψη μας: Επαναστατικός κινηματογράφος στην άλλη άκρη του Ατλαντικού από τον Αμερικανό Ρόμπερτ Κράμερ , μοναδική περίπτωση μαρξιστή σκηνοθέτη που κατάφερε να ξεπεράσει το χρόνο.

Το “Ice“ περιγράφει με λεπτομέρειες μια φανταστική εξέγερση στις ΗΠΑ πριν από την προγραμματισμένη για την Άνοιξη γενική επίθεση για την κατάληψη της εξουσίας. Το στόρι δομείται σε σύντομες περιεκτικές σκηνές , πλάνα σεκάνς και αυτός είναι ένας ακόμα μοντερνισμός του Κράμερ. Παράλληλα σε ιδεολογικό επίπεδο ο Κράμερ θέτει ερωτήματα:

Ποιος ο ρόλος των μειονοτήτων; Τι σημαίνει να είσαι παράνομος;

Ο Βασίλης Ραφαηλίδης θεωρεί τον Ρόμπερτ Κράμερ ,μαρξιστή σκηνοθέτη , “κι αυτό χάρη στις πεντακάθαρες απόψεις του για την τακτική και για τη στρατηγική της επανάστασης –που ωστόσο σ’αυτήν την ταινία βαίνουν κατά συμπερασμόν, μέσα από μια κριτική των τεκταινομένων. Και σ’ετούτο έγκειται ο μοντερνισμός της: σε υποχρεώνει να στοχαστείς.

γκρο πλαν: στους απελπισμένους ακτιβιστές που παίζουν τους επαναστάτες.



.

O_DOLOFONOSΜ- Ο Δράκος του Ντίσελντορφ (1931) 

του Φριτς Λανγκ

με τους Πίτερ Λόρε, Έλεν Γουίντμαν

 

η ιστορία: Βερολίνο 1930. Η τοπική κοινωνία αναστατώνεται από την ύπαρξη ενός τρομακτικού σίριαλ κίλερ που σκοτώνει μόνο παιδιά.

Ο `δράκος` αυτός, καταφεύγει και ξεφεύγει συνέχεια και ο αριθμός των παιδιών που εξαφανίζονται μεγαλώνει. Κανείς δεν μπορεί να φανταστεί ποιος είναι αλλά ο δολοφόνος έχει ένα χαρακτηριστικό :σφυρίζει πάντα ένα συγκεκριμένο σκοπό από ένα κομμάτι κλασικής μουσικής.

Η αστυνομία κάνει κάθε δυνατή προσπάθεια να εντοπίσει το δολοφόνο, φρουρεί κάθε δρόμο και ερευνά τις συνοικίες σπιθαμή προς σπιθαμή.

Οι μικροκακοποιοί και οι κλέφτες δυσανασχετούν με τη βαριά αστυνόμευση της περιοχής , που δεν τους επιτρέπει να κάνουν τις απατεωνιές τους , και αποφασίζουν να βρουν μόνοι τους τον σίριαλ κίλερ. Συνεννοούνται με τους ζητιάνους των δρόμων , που κυκλοφορούν παντού χωρίς να τους υποψιάζεται κανείς , και τους αναθέτουν να κατασκοπεύουν τους δρόμους για να ανακαλύψουν το δολοφόνο.

Πράγματι, σύντομα ο δολοφόνος πέφτει στα χέρια των κακοποιών , οι οποίοι τον πάνε σε ένα λα`ι`κό δικαστήριο δικό τους, με σκοπό την αυτοδικία…

η άποψη μας: Ο Πίτερ Λόρε υποδύεται τον στυγερό δολοφόνο στο αριστουργηματικό αστυνομικό φιλμ του Φριτς Λανγ, που έμεινε στην ιστορία του σινεμά για τις εγκληματολογικές διαδικασίες ανεύρεσης του σίριαλ –κίλερ αλλά και για τη σκοτεινή `απάνθρωπη ` ατμόσφαιρα της καθημερινής ζωής. Παραμορφωμένα πρόσωπα καρικατούρες, συνωμοτικές συνεδριάσεις , σκληρές καρδιές, συνθέτουν το πορτρέτο μιας κοινωνίας στα όρια της παρακμής. Η Γερμανία έχει παραδοθεί στο ναζισμό και τίποτα δεν είναι ίδιο στο Βερολίνο τη δεκαετία του `30.Η πόλη είναι σε αναστάτωση από την παρουσία του δολοφόνου και η κάμερα του Λαγκ τρυπώνει στις κρυφές συνεδριάσεις των κακοποιών και αποτυπώνει τα σκληρά πρόσωπα τους . Δεν υπάρχει αγωνία για το δολοφόνο γιατί από την αρχή βλέπουμε του Πίτερ Λόρε , καλοξυρισμένο να πιάνει φιλίες με τα παιδάκια. Η τιμωρία θυμίζει Ιερά Εξέταση με τον Λόρε τρομαγμένο, το πρόσωπο του γίνεται μια μάσκα φόβου καθώς του επιτίθεται ο όχλος. Σίγουρα ,ο Λανγκ βγάζει τα πιο σκοτεινά συναισθήματα , ένα μίσος για τη Γερμανία του `30, παρόλο που η γυναίκα του , Τέα Φον Χάρμπου, θα γινόταν μέλος του ναζιστικού κόμματος.

γκρο πλαν: στα σκληρά πρόσωπα των ηθοποιών, αστυνομικών, κακοποιών, πολιτών.  


Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.