Φεστιβάλ Βενετίας και η Ελληνική κρίση

68_festival_venetias
Facebook
Twitter
LinkedIn

Η ελληνική κρίση αποτελεί μέρος της ιστορίας της ταινίας “Ζωή χωρίς αρχές”, του Κινέζου, από το Χονγκ Κονγκ, ΤΖόνι Το (γνωστού για μια σειρά βίαιες περιπέτειες),

που προβλήθηκε σήμερα στο διαγωνιστικό τμήμα του 68ου φεστιβάλ της Βενετίας.

Μια υπάλληλος τράπεζας, ένα αστυνομικός, μερικοί απλοί πολίτες και μια ομάδα γκάνγκστερ της κινέζικης “Τριάδας” πρωταγωνιστούν στις διάφορες ιστορίες της ταινίας αυτής, που καταπιάνεται με τη γενικότερη οικονομική κρίση. Το ελληνικό στοιχείο διεισδύει όταν η Τερέζα, η υπάλληλος της τράπεζας, πουλά μετοχές σε μια ηλικιωμένη γυναίκα που επενδύει σ’ αυτές όλες τις οικονομίες της για να ανακαλύψει, την επόμενη κιόλας μέρα, πως με την ελληνική κρίση, η αξία των μετοχών της έχει πέσει σημαντικά.

Τη μέρα της κρίσης τα πράγματα μπλέκονται, όταν ένας άλλος πελάτης, που αποσύρει 10 εκατομμύρια δολάρια από το λογαριασμό του για να πληρώσει τους γκάνγκστερ της “Τριάδας”, δολοφονείται, ενώ έχει ξεχάσει τα μισά λεφτά στον πάγκο της τράπεζας, μπροστά στην Τερέζα, η οποία αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα. Εδώ μπαίνει και το ερώτημα αν η Τερέζα θα πάρει τα λεφτά για λογαριασμό της.

Εδώ, σ’ αντίθεση με τις προηγούμενες βίαιες περιπέτειές του, ο Τζόνι Το φτιάχνει μια ήρεμη, χωρίς εξάρσεις, ταινία, στην οποία η περιπέτεια και η βία εμφανίζονται ελάχιστα, κι όπου κύριος στόχος του είναι να κάνει ένα σχόλιο, συχνά ειρωνικό, πάνω στο χρήμα και την απληστία.

Αργότερα, απόψε, προβάλλεται και η τελευταία ταινία του διαγωνιστικού τμήματος “The Texas Killing Fields”, που σκηνοθέτησε η Έμι Κάνααν Μαν, με πρωταγωνιστές τον Σαμ Γουέρδινγκτον και την Τζέσικα Τσαστέιν (η Σαλώμη στην ομότιτλη ταινία του Αλ Πατσίνο).Ήδη στο Λίντο βρίσκεται η σκηνοθέτρια με τους πρωταγωνιστές της και τον πατέρα της, σκηνοθέτη Μάικλ Μαν, που είναι ένας από τους παραγωγούς της ταινίας.

Στο Λίντο και ο Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, ο οποίος αύριο βράδυ, στην τελετή λήξης του φεστιβάλ, θα απονείμει στο συμπατριώτη του σκηνοθέτη Μάρκο Μπελόκιο το ειδικό Χρυσό Λιοντάρι για το σύνολο του έργου του. Με αφορμή τη βράβευση του Μπελόκιο, η Μόστρα πρόβαλε, σε αναπαλαιωμένη κόπια, την ταινία του, “Στο όνομα του πατρός”, προφητική για τη σημερινή κατάσταση της Ιταλίας.

Με την ταινία της Μαν κλείνει και το διαγωνιστικό πρόγραμμα, που φέτος πρόσφερε μερικές πολύ καλές ταινίες, πράγμα που θα κάνει δύσκολη τη δουλειά του προέδρου της κριτικής επιτροπής, Αμερικανού σκηνοθέτη Ντάρεν Αρονόφσκι, και των υπόλοιπων μελών της, οι οποίοι αύριο βράδυ θα απονείμουν τα βραβεία τους.

Από τις καλύτερες πάντως ταινίες της φετινής Μόστρας, που της αξίζει το Χρυσό Λιοντάρι, είναι ο “Φάουστ” του Ρώσου Αλεξάντερ Σοκούροφ, μια ποιητική, λυρική, με φιλοσοφικό υπόβαθρο και εικαστικά λαμπρή ταινία, που ίσως γοητεύσει τον Αρονόφσκι, μια και το έργο του περιέχει συγγενικά στοιχεία.

Από τα άλλα φαβορί για το Χρυσό Λιοντάρι Καλύτερης Ταινίας είναι η αμερικανική “Αι Ειδοί του Μαρτίου” του Τζορτζ Κλούνι, “Μια επικίνδυνη μέθοδος” του Στίβεν Σόντερμπεργκ, “Shame” του Στιβ Μακουίν, “Κοτόπουλο με δαμάσκηνα” των Μαρζιάνε Σατραπί και Βενσάν Παρονό και “Μια απλή ζωή” της Αν Χούι – με μερικές απ’ αυτές να κερδίζουν είτε το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής είτε το Βραβείο Σκηνοθεσίας.

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.