Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

PANORAMA_CINE
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Το φετινό 24ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το Μεγάλο Διεθνές Φεστιβάλ της Αθήνας, θα διεξαχθεί από 26 Οκτωβρίου έως και τις 2 Νοεμβρίου 2011. Στις 8 μέρες της διάρκειας του Φεστιβάλ, περισσότερες από 50 ταινίες από την Ευρώπη και τις άλλες ηπείρους θα παρουσιαστούν στον κινηματογράφο Απόλλων Cinemax Class και το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

Η επίσημη έναρξη του 24ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου θα γίνει στις 26 Οκτωβρίου στον κινηματογράφο Απόλλων Cinemax Class, με τη βραβευμένη τουρκική ταινία «Κάποτε στην Ανατολία» του Nuri Bilge Ceylan – Μεγάλο Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής του Φεστιβάλ των Κανών. Η προβολή θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με την εταιρία διανομής Ama Films.

Στο πλαίσιο του 24ου Πανοράματος, θα φιλοξενηθούν τα ακόλουθα αφιερώματα:

Akira Kurosawa: 100 + 1 χρόνια μετά τη γέννησή του, το Πανόραμα επιλέγει τρία από τα αριστουργήματά του. Τρία μεγάλα σκηνοθετικά ρίσκα, ενδεικτικά του εύρους του έργου του. Οι «Επτά Σαμουράι» είναι η πιο αναγνωρίσιμη ταινία του, η επική περιπέτεια που τον έκανε γνωστό στη Δύση. Η απόλυτα ανθρωπιστική ταινία του, «Ο Κοκκινογένης», αφηγείται τη μαθητεία ζωής ενός νέου γιατρού δίπλα στον ιδεαλιστή Τοσίρο Μιφούνε, στην τελευταία συνεργασία του με τον Kurosawa. Το «Dodes’kaden» είναι η πρώτη έγχρωμη ταινία του, η οποία καταγράφει με ονειρικό τρόπο τη ζωή των κατοίκων μιας άθλιας παραγκούπολης και της οποίας η εμπορική αποτυχία στην Ιαπωνία, τον βύθισε στην κατάθλιψη και τον υποχρέωσε να αναζητήσει χρηματοδότηση έξω από την πατρίδα του.

Samuel Fuller: Το 24ο Πανόραμα, με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννησή του, το 2012, και, μετά την επιτυχία του περσινού αφιερώματος στον παραγνωρισμένο Αμερικανό σκηνοθέτη, ολοκληρώνει φέτος την ενδοσκόπησή του στο καθ’ όλα επιδραστικό έργο του μεγάλου αυτού δημιουργού. Με το «Run of the Arrow» («Η τελευταία σφαίρα του πολέμου») ο Fuller υπέγραψε μια από τις πιο περίπλοκες ταινίες του, προσφέροντάς μας ένα γουέστερν το οποίο τολμά να δει κατάματα την Ιστορία της Αμερικής. Με το απόλυτα χορογραφημένο σινεμασκόπ και τους σκληρούς διαλόγους του «House of Bamboo» παρέδωσε ένα φιλμ νουάρ τολμηρό, τόσο για την απεικόνιση της βίας όσο και για τον αμφιλεγόμενο ερωτισμό του, ενώ με το «Shock Corridor» βούτηξε χωρίς στόχο ανάδυσης στο στόμα της τρέλας, υιοθετώντας τον παραλογισμό των τροφίμων ενός ψυχιατρείου και σκηνοθετώντας ένα συμβολικό αριστούργημα – σταθμό στην Ιστορία του αμερικανικού κινηματογράφου. Το «Naked Kiss» αντιπροσωπεύει τη μηδενιστική ματιά του Fuller για την ανθρώπινη κοινωνία και παρά τις παρεμβάσεις του στούντιο, παραμένει η πιο ακραία ταινία του. Το αφιέρωμα ολοκληρώνεται με το εξαιρετικό φιλμ νουάρ «Pickup on South Street» (με την πάλη στον υπόγειο της Νέας Υόρκης να παραμένει σκηνή αναφοράς) και το «Crimson Kimono», μία πρωτοποριακή ματιά στον διαφυλετικό έρωτα.

Ελληνικός Κινηματογράφος της Δεκαετίας του ’90: Ερχόμενος να ολοκληρώσει ουσιαστικά αυτό που ξεκίνησαν οι δημιουργοί του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου από τις δύο προηγούμενες δεκαετίες, ο ελληνικός κινηματογράφος των 90s, εγκαταλείπει δειλά-δειλά την εσωστρέφειά του και πειραματίζεται με νέες φόρμες, χάρη σε κινηματογραφιστές που στρέφονται σε συγκεκριμένα είδη και σε ιδιώτες παραγωγούς που μπαίνουν όλο και περισσότερο στο χώρο. Στις ταινίες που επιλέξαμε στο Πανόραμα, αναδεικνύεται πρώτα απ’ όλα η συνέχεια με το παρελθόν, που εκφράζεται από τους εκπροσώπους της προηγούμενης γενιάς, όπως λόγου χάρη τον Παναγιωτόπουλο, που ακολουθεί το δικό του μοναχικό δρόμο μέσα από τη δική του φιλόδοξη αφήγηση στην ταινία «Ονειρεύομαι τους φίλους μου» όπου καταγράφει την πορεία μιας ολόκληρης γενιάς που ενηλικιώθηκε τη δεκαετία του ’60. Η αντρική φιλία βρίσκεται άλλωστε και στον πυρήνα των ταινιών του Σταύρου Τσιώλη, ο οποίος εγκαινιάζει με τον «Έρωτα στη χουρμαδιά» την ενασχόλησή του με το «road movie», με κοινή συνισταμένη το καυστικό, σουρεαλιστικό χιούμορ. Ο Βασίλης Βαφέας και ο Δημήτρης Παναγιωτάτος παρουσιάζουν αντίστοιχα μια κωμωδία καταστάσεων, εν προκειμένω για τις σχέσεις πατέρα και γιου («Κάθε Σάββατο») και ένα κράμα κινηματογράφου του φανταστικού με ερωτισμό («Εραστές στη μηχανή του χρόνου»). Ο Βασίλης Μαζωμένος, εξελίσσεται σε έναν από τους πιο πρωτοποριακούς δημιουργούς animation με τον «Θρίαμβο του Χρόνου», ενώ ο Δήμος Αβδελιώδης, επιστρέφει στη Χίο του ΄60 με μια λυρική, διανθισμένη με το δικό του ξεχωριστό χιούμορ, ταινία για την κοινότητα της ελληνικής υπαίθρου («Η Εαρινή Σύναξη των Αγροφυλάκων»). Στην «Κλειστή στροφή», ο Νίκος Γραμματικός δοκιμάζεται για πρώτη φορά στο είδος του φιλμ νουάρ και προσπαθεί να το προσαρμόσει στα ελληνικά δεδομένα («Κλειστή Στροφή»). Ο Σωτήρης Γκορίτσας, με την πρώτη ταινία του «Απ’ το Χιόνι», επικεντρώνεται στο φαινόμενο της αλβανικής μετανάστευσης, ο Αντώνης Κόκκινος επιστρέφει στο παρελθόν με μια διαφορετική ματιά πάνω στην περίοδο της Χούντας («Τέλος εποχής»), ενώ η «Δονούσα» της Αγγελικής Αντωνίου είναι μια μεταφεμινιστική ταινία που παρακολουθεί τις συνέπειες της άφιξης ενός Ευρωπαίου στην κλειστή, ανδροκρατούμενη κοινωνία της περιοχής.

Λεπτομέρειες για το Διαγωνιστικό Τμήμα, την προβολή νέων άπαικτων ταινιών από τον παγκόσμιο κινηματογράφο, και το αφιέρωμα στην Κατίνα Παξινού, που ολοκληρώνουν το πρόγραμμα του φεστιβάλ, θα ανακοινωθούν σύντομα.

Χορηγός Επικοινωνίας είναι η ΕΡΤ Α.Ε.

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.