«Λιωμένο Βούτυρο» στο θέατρο «ΘΗΣΕΙΟΝ»

liomeno_voutyro_theatro_thysseio
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

«Εντόπισα την ιστορία σε παλιές εφημερίδες», λέει ο Σάκης Σερέφας για το «Λιωμένο Βούτυρο», που κάνει πρεμιέρα αύριο σε νέα ανάγνωση.

Eχοντας ολοκληρώσει έναν επιτυχημένο κύκλο περιοδείας σε Ελλάδα και Κύπρο, το «Λιωμένο Βούτυρο» επιστρέφει

«Φόνος. Εγκλημα πάθους. Στραγγαλισμός. Σπέρμα. Ματωμένα σεντόνια. Αδέσποτες ψυχές. Λούλα και Τάσος. Καλή ιστορία δείχνει να είναι…». Τελικά έγινε και ωραία παράσταση. Το «Λιωμένο Βούτυρο» του Σάκη Σερέφα επιστρέφει στην Αθήνα στη… revisited εκδοχή του -σε μια νέα, δηλαδή, ανάγνωση- από την εταιρεία θεάτρου «Χώρος». Η παραγωγή «Λιωμένο Βούτυρο revisited» κάνει πρεμιέρα αύριο στο θέατρο «Θησείον, ένα Θέατρο για τις Τέχνες» (παραστάσεις έως 18 Μαρτίου), έχοντας ολοκληρώσει ήδη έναν πολύ επιτυχημένο κύκλο περιοδείας στην Ελλάδα και στην Κύπρο.

Το έργο του Σάκη Σερέφα βασίζεται σε μια ιστορία που καταγράφηκε στα ρεπορτάζ των εφημερίδων της Θεσσαλονίκης του 1960. Τρεις ηθοποιοί – οχτώ ήρωες. Πώς ένα δράμα μεταμορφώνεται με επιτυχία σε κωμωδία και το αντίστροφο. Μια παράσταση με έντονο αυτοσχεδιασμό και ζωντανή σχέση των ηθοποιών με τους θεατές. Ενα έγκλημα πάθους. Ενα απρόσμενο τέλος στη σκηνή. Η ιστορία του έργου είναι απλή. Ενας σκοτώνει έναν. Ενας αρσενικός άνθρωπος σκοτώνει έναν θηλυκό άνθρωπο. Πρώτα, ο αρσενικός ταΐζει φαγητό στον θηλυκό. Υστερα, τον πηγαίνει σε ένα ξενοδοχείο και τον αγκαλιάζει. Μετά, βγαίνει από το δωμάτιο, βρίσκει ένα παρατημένο ρουλεμάν, ξαναμπαίνει μέσα και τον κοπανάει με αυτό στο κεφάλι. Μόλις ξημερώνει, πηγαίνει στην αστυνομία και παραδίνεται.

«Εντόπισα το έγκλημα τυχαία, ξεφυλλίζοντας παλιές εφημερίδες. Αυτή τον παρατάει στο χωριό κι έρχεται στην πόλη. Αυτός την ακολουθεί, την κερνάει ένα κρασί σε μια ταβέρνα και λίγες ώρες μετά τη στραγγαλίζει σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου», σημειώνει ο συγγραφέας. «Ξέρω τι είναι αυτό που με ιντριγκάρει πιο πολύ σε αυτή την ιστορία. Πρώτον, πρόκειται για έγκλημα πάθους, όχι προμελετημένο.

Ο φονιάς υπηρέτησε το πάθος του μέχρι τα άκρα, υποτάχθηκε σε αυτό και εκείνο τον κατάπιε. Δηλαδή, τον ρούφηξε μέσα της η μαύρη τρύπα που υπάρχει στην ψυχή του καθενός μας, εκείνη η σκοτεινή ύλη που κάποιες φορές παίρνει το πάνω χέρι και μας κυβερνά. Δεύτερον, το έγκλημα συνδέεται με δύο κοινόχρηστους χώρους, μια ταβέρνα και ένα ξενοδοχείο. Ποτέ δεν μας περνάει από το μυαλό τι απόγινε αυτός που έφαγε χτες από το ίδιο πιάτο και με το ίδιο πιρούνι με εμάς στην ταβέρνα όπου βρισκόμαστε σήμερα. Ούτε που φανταζόμαστε ότι στο κρεβάτι του ξενοδοχείου όπου ξαπλώνουμε μπορεί πριν δυο μέρες να ξεψύχησε άνθρωπος. Δηλαδή, περιφερόμαστε καθημερινά αμέριμνοι μέσα σε σκηνικά βίας και θανάτου».

Η δραματουργική επεξεργασία είναι της Ελενας Μαυρίδου, τα σκηνικά – κοστούμια των Κέννυ ΜακΛέλλαν-Μάρθας Φωκά, η μουσική του Νίκου Βελιώτη και οι μάσκες της Μάρθας Φωκά. Παίζουν: Σίμος Κακάλας, Δήμητρα Κούζα, Ελενα Μαυρίδου -βραβεύτηκε για την ερμηνεία της με τα βραβεία «Κάρολος Κουν» και «Μελίνα Μερκούρη».

Περιοδεία και αυτοσχεδιασμός

Εδώ και δύο χρόνια η παράσταση περιοδεύει στην Ελλάδα. Ο Σίμος Κακάλας, σκηνοθέτης του εγχειρήματος, έχει τιμηθεί με τον Επαινο Σκηνοθεσίας από την Ενωση Ελλήνων Κριτικών. Οι σκέψεις του για το ανέβασμα συμπυκνώνονται στα εξής: «Τι είναι ο αυτοσχεδιασμός και τελικά ποια είναι τα όριά του; Κατά πόσο αφήνεσαι στην όρεξη του κοινού και πότε ακούς την ανάγκη του; Είναι η ιστορία που είναι σημαντική ή το παρόν έτσι όπως αυτό διαμορφώνεται ανά πάσα στιγμή μπροστά μας;. Μια εκδοχή του ”Λιωμένου Βούτυρου” με αρκετή ”νούτικη” διάθεση είναι για μας ένα ενδιάμεσο βήμα. Πέρα από το να αναπλάθει την ιστορία του Σάκη επί σκηνής, ο θίασος καλλιεργεί και μια σχέση με το κοινό, η οποία επηρεάζει με τη σειρά της την αφήγηση».

ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΚΑΡΑΛΗ
akarali@pegasus.gr
Πηγή: Έθνος

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.