Παιχνίδι με «Σκουπίδια» στο Μέγαρο Μουσικής

paichnidi_me_skoupidia_megaro
Facebook
Twitter
LinkedIn

Το έργο του Γάλλου ζωγράφου Αρμάν θα γνωρίσουν μαθητές από 5 έως 12 ετών, μέσα από την «Περιπέτεια της μεταμόρφωσης» στο Μέγαρο Μουσικής

Το εικαστικό παιδικό εργαστήρι γύρω από το έργο του Αρμάν, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, είναι η 7η κατά σειρά συνεργασία του Megaron Plus με το Κέντρο Πομπιντού στο Παρίσι

Ολοι έχουμε πρόσβαση στη δημιουργία. Την έχουμε μέσα μας. Και εσείς και εγώ, έλεγε ο Αρμάν, ο σπουδαίος Γάλλος ζωγράφος, ιδρυτικό μέλος της ομάδας των Νέων Ρεαλιστών, που έγινε γνωστός από τη σειρά έργων του «Σκουπίδια», όπου χρησιμοποιούσε απορρίμματα, εκτεθειμένα σ΄ ένα γυάλινο κουτί, και «Συσσωρεύσεις», με ομοειδή αντικείμενα τοποθετημένα σε ένα κουτί ή μια συσκευή από πολυεστέρα, πλεξιγκλάς κ.λπ.

Αυτόν το δημιουργό που άλλαξε την αντίληψή μας για τα «σκουπίδια» και έδωσε τη γαλλική απάντηση στην ποπ-αρτ στη δεκαετία του 1960, καλούνται να γνωρίσουν τα παιδιά, ηλικίας από 5 έως 12 ετών, και να «μιμηθούν» τους τρόπους της καλλιτεχνικής του έκφρασης.

Πρόκειται για το εικαστικό παιδικό εργαστήρι γύρω από το έργο του Αρμάν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το οποίο συνιστά την έβδομη κατά σειρά συνεργασία του Megaron Plus με το Κέντρο Πομπιντού στο Παρίσι, μετά τα εργαστήρια γύρω από το έργο των Ματίς, Πικάσο, Μπρανκούζι, Κάλντερ κ.ά.

«Η περιπέτεια της μεταμόρφωσης. Καθημερινά αντικείμενα: Δείτε τα αλλιώς!» τιτλοφορείται το εργαστήρι, με υπεύθυνη την Odile Fayet, από αύριο έως τις 18 Μαρτίου, στο πλαίσιο του οποίου τα παιδιά θα πειραματιστούν με την ιδέα της «μεταμόρφωσης των αντικειμένων», όπως έκανε ο νεορεαλιστής Αρμάν, ο οποίος γεννήθηκε στη Νίκαια το 1928 και πέθανε στη Νέα Υόρκη το 2005.

Τρία είναι τα στάδια της διαδικασίας: «Ο κύκλος ζωής του αντικειμένου», όπου το παιδί συλλέγει τα αντικείμενα και τα κατηγοριοποιεί, σύμφωνα με το πνεύμα του Αρμάν που έλεγε ότι «η αρχή της συσσώρευσης αλλάζει την οπτική μας για τα πράγματα».

Στο δεύτερο στάδιο, «Το αντικείμενο αποκρυπτογραφείται», το παιδί ανακαλύπτει τους τρόπους με τους οποίους ο καλλιτέχνης δούλευε το αντικείμενο. Το τρίτο στάδιο αφορά την «επινόηση του αντικειμένου», όπου οι μικροί επίδοξοι καλλιτέχνες συγκεντρώνουν μικρά χρωματιστά κουτιά κατασκευάζοντας πύργους, λαβυρίνθους και τείχη, μια μεγάλης κλίμακας αρχιτεκτονική.

Η συμμετοχή στο εργαστήρι, είτε για σχολεία είτε για μεμονωμένα παιδιά, θα γίνεται σε γκρουπ 30 ατόμων. Το πρόγραμμα, με ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό, διαρκεί μιάμιση ώρα. Πληροφορίες στο 210-7282333.

Δ. Ρουμπούλα
Πηγή: Έθνος

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.