Μια «Αόρατη Αλυσίδα» στο «Altera Pars»

i_aorati_asysida_theatro_altera_pars
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Η Μίνα Χειμώνα υποδύεται τρεις αδελφές που ζουν μαζί στην «Αόρατη αλυσίδα» του Κάρλος Φερέρα , που μιλά για την ενδοοικογενειακή βία

Τρεις αδελφές ζουν μαζί στο παλιό σπίτι της οικογένειας. Είναι τρίδυμες και μοιάζουν σαν τρεις σταγόνες νερό. Απομονωμένες η καθεμία στον κόσμο της, αναπολούν, διεκδικούν, θυμώνουν, ονειρεύονται… μέσα από τρεις μονολόγους, περνώντας από την ευτυχία της φαντασίας, στην απελπισία της πραγματικότητας και της μοναξιάς. Η καθεμιά τους βιώνει διαφορετικά το σκοτεινό μυστικό της οικογένειας, που τις ενώνει σαν αόρατη αλυσίδα. Ενα οικογενειακό θρίλερ.Τι κρύβεται όμως πίσω από μια φαινομενικά συνηθισμένη ζωή; Την απάντηση δίνει ο Κουβανός συγγραφέας Κάρλος Φερέρα μέσα από το έργο του «Η Αόρατη Αλυσίδα», που παρουσιάζεται (για πρώτη φορά στην Ελλάδα) , στο «Altera Pars», σε σκηνοθεσία Δήμητρας Αράπογλου.

Μία ηθοποιός, η Μίνα Χειμώνα, υποδύεται και τους τρεις ρόλους (Ολγα/Ιρίνα/Μάσα). Φορώντας ένα πολυμορφικό κουστούμι, μεταμορφώνεται στην κάθε ηρωίδα, σαν ένα παιχνίδι ρόλων, σ΄έναν αφαιρετικό χώρο, όπου ο χρόνος και ο τόπος μπερδεύονται και ταξιδεύουν από το πραγματικό στο φανταστικό και από το παρόν, στο παρελθόν και το μέλλον. Ο Φερέρα ενώνει με την «Αόρατη Αλυσίδα» όχι μόνο τις τρεις πρωταγωνίστριες του ομώνυμου έργου του, αλλά και όλες τις γυναίκες του κόσμου.

«Η Αόρατη Αλυσίδα» σκοπό έχει μέσα από το χιούμορ, την ειρωνεία και τον κυνισμό, να αναδείξει «σοβαρά θέματα, της εποχής και της κοινωνίας μας, όπως την ενδοοικογενειακή βία και την κακοποίηση των γυναικών και των παιδιών» σημειώνει η Δήμητρα Αράπογλου. «Προσπαθήσαμε να διηγηθούμε αυτό το οικογενειακό δράμα, αφαιρώντας το έντονο ρεαλιστικό στοιχείο από την ιστορία, ενισχύοντας το σασπένς, σαν ένα οικογενειακό θρίλερ.

Τι κρύβεται πίσω από τα εξωτερικά γεγονότα; Πού βρίσκεται η ουσία που διαπερνά σαν υπόγειο ρεύμα, αποκαλύπτει μια άλλη πραγματικότητα και αναδεικνύει ως πρωταρχική και ουσιώδη την εσωτερική διάσταση των πραγμάτων άλλοτε με τραγικότητα και άλλοτε με χιούμορ;».

Η αναφορά του Φερέρα στον Τσέχωφ… μας δίνει τον τόνο του κειμένου: «Με άλλα λόγια, ο Τσέχωφ κατάλαβε πως δεν έχει σημασία τι λες, αλλά πώς το λες, ανακάλυψε δηλαδή το στοιχείο στο οποίο βασίζονται σήμερα τα ραδιοφωνικά σίριαλ» αναφέρεται σε απόσπασμα από το έργο. Πραγματοποιώντας ένα «συνεχές πηγαινέλα ανάμεσα στο όνειρο και στην πραγματικότητα, στο παρόν και στο παρελθόν, προσπαθούμε να αποκαλύψουμε τον πυρήνα αυτών των ιστοριών, που δεν είναι άλλος από την ίδια τη φύση του ανθρώπου, που αναπτύσσει φοβερούς μηχανισμούς άμυνας για να επιβιώσει, μέσα από παιχνίδια του μυαλού, που τον οδηγούν στη δημιουργία μιας μη υπαρκτής πραγματικότητας».

Περνώντας από την ευτυχία της φαντασίας στην απελπισία της πραγματικότητας και της μοναξιάς, η καθεμιά από τις τρεις ηρωίδες ζει με διαφορετικό τρόπο το σκοτεινό μυστικό της οικογένειας, που τις ενώνει σαν αόρατη αλυσίδα. «Η πρόοδος και η εξέλιξη της κοινωνίας μας δεν εξασφάλισε την ισότητα. Η θέση της γυναίκας μέσα στην οικογένεια και την κοινωνία είναι ευάλωτη. Η βία προς τις γυναίκες εξακολουθεί να είναι μια καθημερινότητα. Η λέξη ισότητα διεκδικείται καθημερινά. Απόδειξη οι τρεις κακοποιημένες γυναίκες του έργου, τρεις διαφορετικοί τρόποι άμυνας και μια αλυσίδα που ενώνει όχι μόνο αυτές τις τρεις αδελφές μεταξύ τους, αλλά και όλες τις γυναίκες που είναι θύματα βίας» καταλήγει η σκηνοθέτης.

ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Τη μετάφραση συνυπογράφουν οι Μαρία Χατζηεμμανουήλ-Δημήτρης Ψαρράς, τα σκηνικά η Ελενα Χριστούλη και τα κοστούμια η Δέσποινα Χειμώνα. Παίζει η Μίνα Χειμώνα.

ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΚΑΡΑΛΗ
akarali@pegasus.gr
Πηγή: Έθνος

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.