«Low Budget Festival» στο «Ίδρυμα Μιχάλης Κακκογιάννης»

low_budget_festival_idryma_michalis_kakoyannis
Facebook
Twitter
LinkedIn

Αρωμα Γαλλίας στη σκηνή

Βασίλης Μαυρογεωργίου, Ελλη Παπακωνσταντίνου και Γιώργος Καραμίχος σκηνοθετούν τρία έργα Γάλλων συγγραφέων στο «Low Budget Festival»

(φωτό) Εργα των Νταβίντ Λεσκότ, Φαμπρίς Μελκιό και Ρεμί Ντε Βος θα παιχτούν στο «Low Βudget Festival»

Αναζητώντας την αλήθεια και την τόλμη στο θέατρο, τρεις Ελληνες σκηνοθέτες παρουσιάζουν τα έργα τριών Γάλλων συγγραφέων (μεταφρασμένα στα Ελληνικά) υπογραμμίζοντας πως το θέατρο έχει κοινή γλώσσα και κοινό όραμα. Οι παραστάσεις ανεβαίνουν, σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος, στο Γκαράζ του «Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης» στο πλαίσιο του «Low Budget Festival», από τις 25 Μαΐου έως τις 2 Ιουνίου.

Οι καλλιτέχνες που θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους σε αυτό το μικρής διάρκειας, αλλά μεγάλων στόχων φεστιβάλ είναι: ο Βασίλης Μαυρογεωργίου που σκηνοθετεί το «Ενας άνθρωπος υπό χρεοκοπία» του Νταβίντ Λεσκότ (25, 26, 27/5), η Ελλη Παπακωνσταντίνου που μας συστήνει το «Ο συνένοχος θεατής» του Φαμπρίς Μελκιό (28, 29, 30/5) και ο Γιώργος Καραμίχος που υπογράφει το «Μέχρι να μας χωρίσει ο θάνατος» του Ρεμί Ντε Βος (31/5 & 1, 2/6).

Η χρεοκοπία ως κατάσταση, ως συνθήκη, ως κατάληξη, ως τρόπος ζωής, ως σταδιακή ηδονική κατάρρευση, ως δικαιολογία για αυτοκαταστροφή βρίσκεται στο επίκεντρο του «Ενας άνθρωπος υπό χρεοκοπία».

Η χρεοκοπία με τους δικούς της κανόνες, οριοθετεί τον χώρο, προγραμματίζει τον χρόνο, διαιρεί, προσθέτει, αφαιρεί, δίνει κατευθύνσεις και αποδομεί το καθημερινό τοπίο ενός άντρα που έχει αρχίσει να αρχειοθετεί πλέον τις επαναλαμβανόμενες λειτουργίες της μέρας. Ο καφές, η μουσική, η συζήτηση με τη φίλη του δεν είναι μόνο φευγαλέες ανάγκες, αλλά μηχανικές κινήσεις ενός μεγαλύτερου συνόλου. Ενός χορογραφημένου σχεδίου σε ευρύτερο αστικό επίπεδο. O εγκλωβισμένος σε ένα μικρό τετράγωνο ήρωας βάλλεται από τη συνεχόμενη αλλαγή του προσωπικού του χώρου, ενώ ο εντεταλμένος εκκαθαριστής καταμετρά την περιουσία του. Με θεατρικές τεχνικές όπως η πλατφόρμα προσπαθεί να αφηγηθεί ένα τεχνοκρατικό παραμύθι στη διάρκεια του οποίου ο ήρωας συρρικνώνεται για να καταλήξει στο μέγεθος μερικών χιλιοστών. Παίζουν: Νίκος Ορφανός, Στέργιος Νένες, Δανάη Επιθυμιάδη.

Μια εντελώς απρόσμενη συνάντηση… πάνω σε ένα κρεβάτι συμβαίνει στο «Ο συνένοχος θεατής». Δύο άντρες και μία γυναίκα, ένα ερωτικό τρίγωνο, μία ιστορία πάθους, μία δημοσιογραφική διείσδυση στα άδυτα του ιδιωτικού βίου, μία προκλητική αφήγηση που υπόσχεται πολλές ανατροπές. Στο χειρουργικό τραπέζι του Φαμπρίς Μελκιό ανοίγεται η προοπτική της μεγαλύτερης ερωτικής ιστορίας, από τη Μήδεια μέχρι τον Ιψεν. Παίζουν: Αγγελος Καλίνογλου, Αναστασία Κατσιναβάκη, Αλκης Ζούπας.

Μαντλέν – η μαμά. Σιμόν – ο γιος. Αν – ο παιδικός έρωτας του Σιμόν. Ενα τρίγωνο με πολύ εύκαμπτες γωνίες προβάλλεται στο «Μέχρι να μας χωρίσει ο θάνατος». Μια μαύρη κωμωδία που ξεκινά από την αποτέφρωση της γιαγιάς και καταλήγει σε έναν γάμο. Ενα ατύχημα με την τεφροδόχο αποτελεί την αφορμή για ένα άγριο και διασκεδαστικό παιχνίδι συναισθηματικών εναλλαγών ανάμεσα στο πένθος και στον έρωτα. Τρία πρόσωπα εκτός τόπου και χρόνου, που καλούνται να επαναδιαπραγματευτούν τους φόβους και τις επιθυμίες τους.

Οπως πολύ σωστά παρατηρεί ο μεταφραστής του έργου Δημήτρης Φίλιας, ο συγγραφέας Ρεμί Ντε Βος διαθέτει μια σύγχρονη ανατρεπτική γραφή που ανοίγει νέα θεατρικά μονοπάτια στην αυγή του 21ου αιώνα. Παίζουν: Φιλαρέτη Κομνηνού, Ορφέας Αυγουστίδης, Μαρλέν Σαΐτη.

ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΚΑΡΑΛΗ

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.