Νέο Μουσείο της Ακρόπολης: 4.500.000 είδαν τα αρχαία γλυπτά

demetres_pantermalis_metopi_kentauromachia
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Το 46% των επισκεπτών είναι Ελληνες, το 23% αγγλόφωνοι, ενώ το 25% έχει πάει στο Μουσείο έως και δέκα φορές.

Από χθες παρουσιάζεται στο κοινό η μετόπη με την Κενταυρομαχία

(φωτο) Ο πρόεδρος του ΔΣ Δημήτρης Παντερμαλής μπροστά από τη μετόπη με την Κενταυρομαχία που παρουσιάζεται από χθες στο Μουσείο. Ο καθαρισμός της θα συντελεστεί παρουσία κοινού

Τεσσεράμισι εκατομμύρια επισκέπτες διάβηκαν το κατώφλι του μουσείου Ακροπόλεως κατά τα τρία χρόνια της λειτουργίας του. 1.143.668 τους τελευταίους 12 μήνες. Εξ αυτών, οι μισοί χωρίς εισιτήριο. Τα επτά εκατομμύρια ευρώ εισπράξεων ετησίως (εισιτήρια, καφέ, πωλητήρια) επιτρέπουν προς το παρόν να ισοσκελίζονται οι προϋπολογισμοί.

«Δεν χρωστάμε ούτε δεκάρα», είπε χθες στους δημοσιογράφους ο πρόεδρος του Δ.Σ. Δημήτρης Παντερμαλής. Δεν εισπράττουν όμως ούτε δεκάρα από το κράτος. Το μουσείο που πολεμήθηκε -αδίκως- όσο κανένα άλλο είναι αύταρκες. Ακόμη και μετά το «κούρεμα» των οικονομιών του από την Τράπεζα της Ελλάδος (3 εκατ. ευρώ από τα 3,7 των οικονομιών του.)

Ενας στους τέσσερις επισκέπτες (25%) έχει πάει περισσότερες από τρεις φορές – έως και δέκα. Οι Ελληνες και ξένοι επισκέπτες είναι μισοί μισοί. Οι πρώτοι αγγίζουν το 46% και ακολουθούν οι αγγλόφωνοι (23%), οι γαλλόφωνοι (8%), οι ισπανόφωνοι (5%) κ.ά. Πρώτοι ανάμεσα στους αγγλόφωνους οι Αμερικανοί με 13%, ενώ οι Βρετανοί είναι 4%.

Ο κ. Παντερμαλής τονίζει ότι το μουσείο έχει δημιουργήσει φίλους και θέλει να τους επεκτείνει. «Δεν θέλουμε να είναι μιας χρήσης, επιθυμούμε συνεχή διάλογο με το κοινό», υπογραμμίζει. Και σχεδιάζει κινήσεις.

Από χθες, π.χ., παρουσιάζεται στο κοινό μια νέα μετόπη, με την Κενταυρομαχία. Εκτίθεται με τα Γλυπτά του Παρθενώνα σχεδόν μόλις κατέβηκε από τον Ιερό Βράχο και θα παραμείνει στο δάπεδο για λίγους μήνες. Υπό τα όμματα των επισκεπτών θα συντελεσθεί και ο καθαρισμός της.

Θραύσματα από τα περίπου 2.000 που υπάρχουν στις αποθήκες προστίθενται διαρκώς σε γλυπτά, όπως λ.χ. το ποδαράκι ενός ιππέα ή η πλάτη ενός Γίγαντα, δίνοντας νέες πληροφορίες για τα έργα τέχνης στα οποία ανήκουν. Αλλα, όπως ένα κομψό κιονόκρανο, φανερώνουν μυστικά για τα χρώματα που έφεραν- μπλε, πράσινο, κόκκινο. Μια ειδική έκθεση για το χρώμα θα γίνει τον άλλο μήνα. Ο Δημήτρης Μαραζιώτης και οι συνεργάτες του έχουν κάνει έρευνες στα εργαστήρια του μουσείου. Σύντομα το καφέ του ισογείου, επονομαζόμενο και «καφέ της ανασκαφής», θα προεκταθεί και προς τα έξω (χαράς ευαγγέλια για τους καπνιστές).

Η Σταματία Ελευθεράτου οργανώνει ένα πρόγραμμα με το Φως, φυσικό και τεχνητό, που ξεκινά την ερχόμενη εβδομάδα. Θα παρουσιάζονται μικρές ιστορίες από μικρά ή μεγάλα εκθέματα, που θα ξεκινούν από τα πολυκάντηλα με το ανέσπερο φως του Ερεχθείου μέχρι τις δάδες του γάμου και τα λυχνάρια των ερώτων.

«ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΟΡΑΜΑ»

Η υπηρεσιακή υπουργός Πολιτισμού, Τατιάνα Καραπαναγιώτη, και η γενική γραμματέας, Λίνα Μενδώνη, επισκέφθηκαν χθες το μεσημέρι το μουσείο. Αν και στην πλαϊνή πύλη οι φύλακες δεν αναγνώρισαν την πολιτική ηγεσία και είχαν αντιρρήσεις για την είσοδο, η υποδοχή από τους ανθρώπους του μουσείου και τον κ. Παντερμαλή ήταν θερμή. Η κ. Καραπαναγιώτη, μιλώντας για την εμπειρία της στο υπουργείο, είπε ότι είναι όπως και στο επάγγελμά της: πρέπει να έχεις όραμα και να ξέρεις με ποιους και με πόσα χρήματα θα γίνει. Το υπουργείο είναι κάτι απείρως μεγαλύτερο και πολύ γοητευτικό. Βρήκε δημοσίους υπαλλήλους να εργάζονται και έμαθε πως πολλά πράγματα δεν είναι δυνατόν να γίνουν όπως τα βλέπεις όταν είσαι έξω. Πλέον, θα έχει μεγαλύτερη κατανόηση, αλλά θα εξακολουθήσει να είναι μαχητική απέναντι στο ΥΠΠΟΤ.

Η ΚΛΑΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ

Ακόμα και η κλασική μουσική που συχνά εκτελείται ζωντανά στον εξώστη της αίθουσας των αρχαϊκών αποτελεί μέρος της εκπαίδευσης του επισκέπτη. «Βοηθά να νιώσει καλύτερα το γλυπτό», τονίζει ο πρόεδρος του ΔΣ, Δημήτρης Παντερμαλής.

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΩΤΤΗ

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.