Ηχοι, μουσικές και βιντεοπροβολές στην αυγουστιάτικη Αθήνα

dierchomenoi_peristylio_ethniko_mouseio_sygchronis_technis
Facebook
Twitter
LinkedIn

Ηχητική εγκατάσταση του Γιώργου Ξένου στο περιστύλιο του ΕΜΣΤ

(φωτό) «Πορεία, Νούμερο 163» είναι ο τίτλος του μουσικού θέματος του Γιώργου Ξένου που αποτελεί ένα μέρος μόνον της οπτικοακουστικής ενότητας «Διερχόμενοι»

Μουσικές και ήχοι με κλαρίνο, ηλεκτρονική λούπα, κρουστά και έγχορδα όργανα θα ακούγονται από σήμερα και κατά τη διάρκεια όλου του Αυγούστου, επί 24ωρου βάσεως, στο περιστύλιο του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (Κτίριο Ωδείου Αθηνών) συνοδεύοντας τη βιντεοπροβολή στον τοίχο ενός ψηφιοποιημένου έργου. Πρόκειται για την ηχητική εγκατάσταση του ζωγράφου Γιώργου Ξένου, που ως «Καλλιτέχνης του Μήνα» για το ΕΜΣΤ «δραπετεύει» από τους συνήθεις εκθεσιακούς χώρους και συνθέτει ένα ατμοσφαιρικό οπτικοακουστικό περιβάλλον για τους επισκέπτες αλλά και για τους περαστικούς – η βιντεοπροβολή θα γίνεται από τις 9 το βράδυ ως τις 2 το πρωί). Είναι η πρώτη φορά μάλιστα, που ο Ξένος παρουσιάζει στο κοινό τις μουσικές και τους ήχους που δημιουργεί ο ίδιος διαβάζοντας σαν παρτιτούρες τα σχέδια και τα ζωγραφικά του έργα, παρότι πρόκειται για μία συνύπαρξη, που τον απασχολεί και την οποία καλλιεργεί εδώ και πολλά χρόνια.

«Πάντα με ενδιέφερε ο ήχος, αν και θεωρώ την εικόνα κορωνίδα της επικοινωνίας. Κι αυτό γιατί η εικόνα είναι το πιο γρήγορο μέσο, τρέχει με την ταχύτητα του φωτός και κάνει τη σκέψη να φαίνεται», λέει ο Γιώργος Ξένος διευκρινίζοντας πάντως, πως είναι ζωγράφος και όχι μουσικός. Οπως φαίνεται όμως, ο ήχος τον κυνηγούσε πάντα: «Από παλιά, χτυπούσα διάφορα αντικείμενα για τον ήχο τους, ντενεκέδες για παράδειγμα. Και πάντα έκανα καταγραφές. Οπως, ότι ηχογραφούσα τζιτζίκια το καλοκαίρι και τα άκουγα το χειμώνα… Γιατί πάντα ήθελα να παίρνω τον ήχο από τη φυσική πηγή του και να τον φέρνω στο εργαστήριό μου».

«Πορεία, Νούμερο 163» είναι ο τίτλος του μουσικού θέματος, που αποτελεί ένα μέρος μόνον της οπτικοακουστικής ενότητας «Διερχόμενοι» η οποία δεν έχει ακόμη παρουσιαστεί. Η ιδέα ξεκίνησε οργανωμένα από τα χρόνια του ζωγράφου στο Βερολίνο, όταν το 1988 άρχισε να σκέπτεται την συνύπαρξη ήχου και εικόνας. «Δοκίμασα στην αρχή το βίντεο, τελικά όμως αποφάσισα, ότι με το ζωγραφικό ίχνος μπορείς να φτάσεις σε μεγαλύτερη τραγικότητα από ότι με το ηλεκτρονικό», λέει ο ίδιος. Γιατί «είναι παρτιτούρα το ίχνος…», προσθέτει.

Να σημειωθεί ότι η παρουσίαση του Γιώργου Ξένου ως «Καλλιτέχνη του Μήνα» θα συνεχιστεί και τον Σεπτέμβριο στην Αίθουσα νέων έργων (Project Room) του ΕΜΣΤ.

Που και Πότε

Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Κτίριο Ωδείου Αθηνών, Βασ. Γεωργίου Β’ 17 -19 και Ρηγίλλης, τηλ.: 210 92.42.111 – 3). Ηχητική εγκατάσταση του ζωγράφου Γιώργου Ξένου στο περιστύλιο του μουσείου, για ολόκληρο τον Αύγουστο.

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.