Αναστάτωση στο Ραδιομέγαρο από τον Νίκο Τέλλη / Αναζήτηση «συμβιβαστική λύσης» για την κατάργηση του διαγωνισμού ΕΡΤ World

dimosiografos
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Νέα από τον κόσμο των media…

Αναστάτωση στο Ραδιομέγαρο από τον Νίκο Τέλλη

Νέα αναστάτωση στην ΕΡΤ. Ο πρόεδρος της εταιρείας, Νίκος Τέλλης τροποποίησε την ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης του ΔΣ της επόμενης Πέμπτης, αφαιρώντας τα θέματα των προσλήψεων του τέως νομάρχη και υπάλληλου ΕΡΤ, Δημήτρη Σαραβάκου, και του, υπό καθεστώτος εφεδρείας, Πέτρου Μάη.

Αντιθέτως, πρόσθεσε στην ημερήσια διάταξη το ζήτημα των προσλήψεων και των γενικών διευθυντών, με το επιχείρημα πως πρέπει να υπάρχει αξιοκρατία. Ήδη φαίνεται από τρίτα πρόσωπα να ασκούνται πιέσεις για την παραίτησή του, αλλά εκείνος φέρεται να απαντά πως η συγκρότηση της κυβέρνησης, προϋποθέτει τη συμφωνία και των τριών κομμάτων για θέματα δημόσιας διοίκησης και πως εκείνος πως μπορεί να υποβάλει παραίτηση, μόνο στο πρόσωπο που τον επέλεξε.

Πηγή: http://www.paron.gr/typologies/

Αναζήτηση «συμβιβαστική λύσης» για την κατάργηση του διαγωνισμού ΕΡΤ World

(αναδημοσίευση από το mediaproject)

Ποικίλα ερωτηματικά προκαλεί η προσπάθεια που εκτυλίσσεται τις τελευταίες μέρες προκειμένου να βρεθεί «συμβιβαστική λύση» κατάργησης του διαγωνισμού της ΕΡΤ για τη μεταφορά των δορυφορικών σημάτων της ERT World σε όλο τον κόσμο.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες χθες Δευτέρα έγινε ανεπίσημη συνάντηση στο γραφείο του Σ.Κεδίκογλου στην οποία έλαβαν μερος στελέχη της εταιρείας ΚΒ IMPULS συμφερόντων Δημήτρη Κοντομηνά και της εταιρείας COMART.

Ο διαγωνισμός για τη μεταφορά των δορυφορικών σημάτων στο μεταξύ που κατοχυρώθηκε στην εταιρεία του Δ.Κοντομηνά λόγω χαμηλότερου κόστους στην προσφορά του διαγωνισμού της ΕΡΤ, εγκρίθηκε ήδη από το ελεγκτικό συνέδριο και το σύννομο θα ήταν να προχωρήσει η υλοποίηση της σύμβασης. Με πρόσχημα, όπως όλα δείχνουν, ότι για το θέμα της δορυφορικής είχε γίνει παρέμβαση του εισαγγελέα(μετά από καταγγελία του τότε βουλευτή της Ν.Δ Σίμου Κεδίκογλου), το θέμα παραμένει ανοιχτό και η νέα διορισμένη από την 3κομματική κυβέρνηση της ΕΡΤ, ζήτησε πάλι νομική γνωμοδότηση από ανεξάρτητο νομικό γραφείο. Υποσκελίζοντας έτσι τη γνωμοδότηση του νομικού συμβούλου της ΕΡΤ και παραγράφοντας την έγκριση του ελεγκτικού συνεδρίου για τη σύμβαση του διαγωνισμού.

Αυτά συνέβησαν πριν τη χθεσινή σύσκεψη με τη συμμετοχή των ενδιαφερόντων και ανταγωνιστριών ιδιωτικών εταιρειών στο γραφείο του υπουργού, με την παρουσία εκπροσώπου της διοίκησης της ΕΡΤ. Σύμφωνα πάντα με πληροφορίες συζητήθηκε το σενάριο να παραιτηθεί(!) του διαγωνισμού που κέρδισε η KBI του Δ. Κοντομηνά, να της ανατεθεί με απευθείας ανάθεση η μεταφορά του σήματος για έξι μόνο μήνες και αυτό το διάστημα η διοίκηση της ΕΡΤ να επαναπροκηρύξει το διαγωνισμό της δορυφορικής (μεταφορά και εκμετάλλευση σημάτων) με νέους όρους.

Η διαδικασία αυτή που ελέγχεται για τη νομιμότητα της προκαλεί έντονο προβληματισμό και για τους στόχους της. Και το ερώτημα παραμένει. Γιατί τόση επιμονή από την πολιτική ηγεσία και τη διοίκηση της ΕΡΤ να καταργηθεί ένας δημόσιος ανοιχτός διαγωνισμός; Ποια συμφέροντα έχουν θιχτεί και σε ποιο βαθμό ώστε να επιδιώκεται συμβιβασμός με την εταιρεία του Δ.Κοντομηνά; Και έναντι ποιων ανταλλαγμάτων;

** Για την ιστορία της υπόθεσης έχει ενδιαφέρον και η ανοιχτή επιστολή-καταγγελία του τεχνικού διευθυντή Νίκου Μιχαλίτση τον οποίο θέλουν να αποπέμψουν από την Ν.Δ.

Πηγές:

http://greektv-com.blogspot.gr/2012/09/ert-world_4.html#more

http://www.themediaproject.gr/article/27111/Ston-aera-to-doruforiko-sima-tis-ERT-World

Συνάντηση Τσίπρα με την ηγεσία της ΠΟΣΠΕΡΤ

«Η συγκυβέρνηση Σαμαρά με συνενοχή Κουβέλη Βενιζέλου προχωρά στη λαφυραγώγηση του δημόσιου χώρου, στην κομματικοποίηση του δημοσίου και ιδιαίτερα σε μία επέλαση στη δημόσια τηλεόραση», ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ μετά τη συνάντησή του με την ηγεσία της ΠΟΣΠΕΡΤ, που τον επισκέφτηκε το πρωί. Ο κ. Τσίπρας πρόσθεσε οτι «η ΕΡΤ είναι και ήταν ανταγωνιστική προς τα ιδιωτικά ΜΜΕ ακριβώς γιατί είχε αυτόν τον χαρακτήρα του πλουραλισμού και της έγκαιρης ενημέρωσης» και επισήμανε οτι «η ΕΡΤ χάνοντας το 25% που πηγαίνει σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας από πλεονασματική θα ξαναγίνει ελλειμματική».

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ κατέληξε τονίζοντας οτι «αυτή η εξέλιξη πρέπει να αποτραπεί. Καθιστούμε υπεύθυνους όλους όσοι έχουν την εντύπωση ότι μετατρέποντας την ΕΡΤ σε μία ΥΕΝΕΔ χαμηλής ποιότητας θα μπορέσουν να ελέγξουν τηνενημέρωση. Η ΕΡΤ πρέπει να μείνει όαση στην έρημο της ενημέρωσης της χώρας μας». Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΠΟΣΠΕΡΤ Παναγιώτης Καλφαγιάννης είπε ότι «ήρθαμε να δούμε τον αρχηγό της αντιπολίτευσης και να ενημερώσουμε για θέματα που αφορούν τους εργαζόμενους. Οι εργαζόμενοι, μαζί με το λαό, θα αντιδράσουν ενάντια σ΄ αυτές τις πολιτικές μέχρι την ανατροπή τους».

Πηγή: http://www.paron.gr/typologies/?p=22161#more-22161

Η ιδιωτική τηλεόραση στον ιστό της “ήπιας τούρκικης πολιτικής”

(αναδημοσίευση από mediaproject)

Από αύριο το βράδυ στον ΑΝΤ1 αρχίζει το έργο της κατάκτησης των διψασμένων για θέαμα τηλεθεατών από τον «Σουλεϊμάν το Μεγαλοπρεπή». Μια βραβευμένη σειρά εκατομμυρίων ευρώ που παρακολουθούν φανατικά σε περισσότερες από 40 χώρες του κόσμου, μοιράστηκε σε DVD από τηλεοπτικό περιοδικό πέρυσι κι αρχίζει την τηλεοπτική της καριέρα για το πλατύ κοινό στο κανάλι του ομίλου Κυριακού. Ναι, αυτό το κανάλι που πουλάει εθνο-πατριωτικά μηνύματα στα δελτία ειδήσεων.

Το εμπόριο όμως είναι εμπόριο και ο έμπορας λογαριάζει κέρδη. Κι αφού ως επιχειρηματίες οι Έλληνες καναλάρχες δεν δίνουν ούτε ευρώ για ελληνικές παραγωγές, βρήκαν την εύκολη λύση στη μεγάλη πλέον αγορά της Τουρκίας, αυτή που πουλά φθηνά στις αγορές του κόσμου, τις ακριβές πια τηλεοπτικές παραγωγές της.

Όχι δεν θα μιλήσουμε για το τηλεοπτικό θέαμα σήμερα. Αλλά με αφορμή τη σειρά που θα γίνει αιτία να ξεσπάσουν για μια ακόμη φορά ανόητες έριδες, ας βάλουμε μερικά πράγματα στη θέση τους.

Η τούρκικη παραγωγή σαπουνόπερας είναι πλέον μια από τις πιο ανερχόμενες βιομηχανίες δισεκατομμυρίων δολαρίων σε όλο τον κόσμο. Δεν είναι τυχαίο ότι διεθνείς έρευνες εκτιμούν πως φέτος μόνο οι αγορές της Ρωσίας και της Τουρκίας θα έχουν άνοδο της διαφήμισης. Από ένα δισεκατομμύριο ευρώ, η δαπάνη στη Τουρκία εκτιμάται πως θα φθάσει τα δυο δισεκατομμύρια. Το τηλεοπτικό αυτό «θαύμα» δεν συντελέστηκε τυχαία, συνέβη και επιτεύχθηκε με τη στήριξη πολιτικής χείρας. Τόσο ώστε τα τελευταία χρόνια να μιλάνε για την «ήπια ισχύ της Τουρκίας» η οποία οφείλεται στην τηλεόραση και δίνει ώθηση στην προβολή της χώρας στη διεθνή πολιτική σκηνή.

Η άνοδος άρχισε ήδη από το 2001, ένα χρόνο μετά την ηχηρή διαμάχη Ερντογάν-ομίλου Ντογκάν, όταν περισσότερες από 65 τούρκικες σαπουνόπερες είχαν πουληθεί σε ξένες χώρες. Κυρίως στην αγορά της Μέσης Ανατολής και στα Βαλκάνια. Στην Ελλάδα των τουλάχιστον 35 ελληνικών σειρών μυθοπλασίας όπου μεσουρανούσαν το «Είσαι το ταίρι μου» και «Τι ψυχή θα παραδώσεις μωρή», η έκπληξη της τούρκικης σαπουνόπερας ήταν κάτι άγνωστο. Κι όμως η γείτονα χώρα έβγαλε περισσότερα από 50 εκατ δολάρια, τα οποία αμέσως και με πολιτική εντολή ξαναδόθηκαν πίσω στην παραγωγή της τηλεόρασης.

Τις σαπουνόπερες προώθησε συνειδητά η πολιτική Ερντογάν ήδη από τις αρχές του 2000, όταν στα τηλεοπτικά κανάλια της Τουρκίας μεταδίδονταν λατινοαμερικάνικες και αμερικάνικες σαπουνόπερες. Σε αναλόγια αντίστοιχη με την Ελλάδα. 80% ξένο πρόγραμμα, 20% εγχώριο. Η εντολή μέσα από σχεδόν «αιματηρές» σχέσεις της κυβέρνησης Ερντογάν με τους Τούρκους καναλάρχες, υλοιποιήθηκε και μέσα σε μια 10ετία γεννήθηκε μια γιγάντια τηλεοπτική βιομηχανία παραγωγής σαπουνόπερας.

Σύμφωνα με δημοσίευμα στους «Southeast European Times» τον Ιούλιο του 2011 στην έκθεση υπό τον τίτλο “Η αντίληψη για την Τουρκία στη Μέση Ανατολή 2010” του τουρκικού ιδρύματος οικονομικών και κοινωνικών μελετών, οι σειρές έχουν καταστεί ένα σημαντικό τμήμα της “ήπιας ισχύος” της Τουρκίας, δημιουργώντας μια μόνιμη δυναμική για την εικόνα της Τουρκίας στην περιοχή. Στο δημοσίευμα επισημαίνεται πως η “εξάπλωση της τουρκικής τηλεόρασης εντάσσεται ομαλά στη στρατηγική “ήπιας ισχύος” του Τούρκου υπουργού εξωτερικών Αχμέτ Νταβούτογλου, όπως περιγράφεται συνοπτικά στο βιβλίο του που κυκλοφόρησε το 2001 υπό τον τίτλο “Στρατηγικό Βάθος”. Ο Νταβούτογλου προωθεί μια ενεργή και πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική, σύμφωνα με την οποία η κοινή ιστορία και πολιτισμός της Τουρκίας με τα πρώην οθωμανικά εδάφη αποτελεί στρατηγικό πλεονέκτημα – και αποτελεί ένα “δόρυ” για την τουρκική στρατηγική “ήπιας ισχύος”».

Η επιτυχία αυτή προκαλεί ήδη εδώ και δυο χρόνια ποικίλες συζητήσεις στο εσωτερικό της Τουρκίας. Για το εάν το “πρόσωπο” της κοινωνίας που προβάλλει εκτός χώρας οι σαπουνόπερες είναι πιστό με τις παραδόσεις της χώρας. Οι πολλές αντιδράσεις που ξέσπασαν ειδικά για την οπτική του “Σουλεϊμάν” είναι ενδεικτικό της έντονης συζήτησης.

Η πολιτική σκηνή ωστόσο συνεχίζει να στηρίζει με επιμονή τις διεθνείς πωλήσεις. Ιστοσελίδες μεταφράζονται σε ξένες γλώσσες, μεταξύ αυτών και την ελληνική, για να διαδώσουν το τηλεοπτικό μήνυμα, αμοιβές εκατομμυρίων ευρώ προσφέρονται σε σταρ του Χόλιγουντ για μια εμφάνιση γκεστ σταρ σε μεγάλες παραγωγές σαπουνόπερας, όπως για παράδειγμα στον «Σουλεϊμάν τον Μεγαλοπρεπή».

Τον Φεβρουάριο του 2012 στην Κωνσταντινούπολη όλη η διεθνής αφρόκρεμα τηλεοπτικής διανομής βρέθηκε στην πόλη για την έκθεση DISCOP. Στόχος να διατεθούν στις τηλεοπτικές αγορές της Μέσης Ανατολής που ενδιαφέρει περισσότερο και την πολιτική ελίτ της Τουρκίας, όσο και στα Βαλκάνια πολύ περισσότερες δραματικές σειρές. Για την ελληνική αγορά μάλλον δεν χρειάζεται κόπος από τις τούρκικες σειρές διανομής. Τα στελέχη των ελληνικών καναλιών πηγαίνουν και μόνα τους να παρακαλέσουν για την αγορά τούρκικων σαπουνόπερων.

Σήμερα στα τούρκικα τηλεοπτικά κανάλια το 80% των προγραμμάτων είναι τούρκικης παραγωγής και μόλις 20% αμερικάνικης. Μεγάλα διεθνή στούντιο όπως η Endemol επενδύουν κάθε χρόνο σε παραγωγές σόου ενώ η παραγωγή τούρκικων σαπουνιών αριθμεί αισίως τις 80 ως 100 παραγωγές ετησίως. Στα πρόσφατα δημοσιεύματα προβάλλεται πλέον η αύξηση του κόστους, κάποιες μεγάλες παραγωγές κοστιζουν έως και 75.000 δολάρια το επεισόδιο. Στα σύγχρονα πλατό και στούντιο της Κωνσταντινούπολης εργάζονται, ανέμεσα σε άλλες εθνικότητες, και δεκάδες Έλληνες δημιουργοί. Βρήκαν δουλειά εκεί μόλις τα ελληνικά πλατό έβαλαν λουκέτο. Με απόφαση των Ελλήνων καναλαρχών βεβαίως που διαθέτουν τα κανάλια τους μόνο για τη διαμεσολάβηση των πολιτικών μηνυμάτων για να κερδίζουν για τις άλλες, τις μεγάλες τους δουλειές από το δημόσιο.

Ματίνα Παπαχριστούδη

Πηγές:

http://greektv-com.blogspot.gr/2012/09/blog-post_4.html#more

http://www.themediaproject.gr/article/26970/To-fainomeno-tis-tourkikis-sapounoperas

http://setimes.com

http://www.hurriyetdailynews.com

Σε νέες μειώσεις προχώρησε η “Real News”

Σε μειώσεις μισθών κατά 5% προχωράει η διοίκηση η “Real News”. Είχε προηγηθεί πέρυσι μια μείωση της τάξης του 10%.

Πηγή: http://www.paron.gr/typologies/

Απλήρωτοι και στον “Πρωταθλητή”

Καλά τα πρωταθλήματα, οι κούπες και οι ευρωπαϊκές πορείες, αλλά να πληρώνουμε και τους εργαζόμενους που είναι τέσσερις μήνες “μέσα” και μαθαίνουμε ότι τους έχει γίνει και μείωση 20%.

Πηγή: http://financialcrimesnews.blogspot.gr/

Στο Kontra ο Τράγκας

Σε συνεργασία με το Kontra Channel προχωράει ο Γιώργος Τράγκας. Ο δημοσιογράφος της εκπομπής με την υψηλότερη απήχηση στο ραδιόφωνο, θα βρίσκεται πλέον και στην τηλεοπτική συχνότητα του Kontra.

Πηγή: http://www.paron.gr/typologies/

Το “HOT DOC” επιστρέφει

Την Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου επανακυκλοφορεί το “HOT DOC” του Κώστα Βαξεβάνη, μετά το τέλος των θερινών διακοπών.

Πηγή: http://www.paron.gr/typologies/?paged=2

Νέο ΔΣ στην ΕΣΠΗΤ

Συγκροτήθηκε σε σώμα, το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΠΗΤ. Πρόεδρος εξελέγη ο Θέμης Μπερεδήμας, αντιπρόεδρος η Όλγα Μπατή, γενικός γραμματέας ο Θανάσης Αλατάς, ταμίας η Φωφώ Πέπονα και μέλη οι, Κωνσταντίνος-Ρωμανός Στοφόρος, Δημήτρης Σταμούλης, Νέλλη Σπηλιοπούλου , Μαρία Ζαρίφη και Σπύρος Κρίκος.

Πηγή: http://www.paron.gr/typologies/

24ωρη απεργία στο “Κέρδος”

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ σωματείων

Τα Διοικητικά Συμβούλια της Ε.Σ.Η.Ε.Α., της Ε.Π.Η.Ε.Α. και της Ε.Τ.Η.Π.Τ.Α., αποφάσισαν την κήρυξη 24ωρης απεργίας για τους δημοσιογράφους, τους διοικητικούς υπαλλήλους και τους τεχνικούς τύπου, που εργάζονται στην εφημερίδα «ΚΕΡΔΟΣ» και στην ιστοσελίδα «kerdos.gr» από τις 06.00 το πρωί της Τετάρτης, 5 Σεπτεμβρίου 2012 έως τις 06.00 το πρωί της Πέμπτης, 6 Σεπτεμβρίου 2012.

Η εργοδοσία οφείλει στους εργαζόμενους την εξόφληση των δεδουλευμένων αποδοχών του Ιουλίου και του Αυγούστου, καθώς και τα επιδόματα πολυετίας και τις διαφορές κλιμακίων, οι οποίες παράνομα παρακρατήθηκαν από τη μισθοδοσία του Ιουνίου.

Τα Διοικητικά Συμβούλια των Ενώσεων δηλώνουν ότι δεν μπορεί να επιβληθούν μονομερώς νέοι όροι ατομικής σύμβασης, δυσμενέστεροι των όσων εφαρμόζονται. Εξάλλου οι Ενώσεις έχουν καταγγείλει στο ΣΕΠΕ τη μονομερή και αυθαίρετη μεταβολή, που διενήργησε η εργοδοσία στις αποδοχές των εργαζομένων επικαλούμενη δήθεν τα όσα επιτάσσει ο ν.4046/2012.

Οι εργαζόμενοι ζητούν από την εργοδοσία να καταβάλει αμέσως όλες τις οφειλόμενες αποδοχές

 Δεν κυκλοφόρησε το Σαββατοκύριακο η Λιμπερασιόν

Πρόβλημα δημιουργήθηκε με την έκδοση της καθημερινής εφημερίδας «Λιμπερασιόν» το περασμένο Σαββατοκύριακο καθώς δεν κυκλοφόρησε σε κανένα περίπτερο της Γαλλίας αλλά ούτε και στο Διαδίκτυο.

Στο χθεσινό της πρωτοσέλιδο, η «Λιμπερασιόν» δικαιολογήθηκε στους αναγνώστες της αποδίδοντας το πρόβλημα σε μια «άνευ προηγουμένου» βλάβη του συστήματος πληροφορικής, η οποία διήρκεσε από το βράδυ της περασμένης Παρασκευής, όταν η εφημερίδα βρισκόταν στο πιεστήριο, εως την Κυριακή το βράδυ.

Όπως ανέφερε ο αρχισυντάκτης Σιλβάν Μπουρμέ, η ζημιά ανέρχεται σε δεκάδες χιλιάδες ευρώ και η εφημερίδα κατόρθωσε να κυκλοφορήσει χθες -αν και με λιγότερη ύλη από ότι συνήθως- χάρις σε..ένα σύστημα έκτακτης ανάγκης.

Πηγή: http://zoornalistas.blogspot.gr/2012/09/blog-post_8244.html#more

Σε “ύφεση” διαφήμιση στα έντυπα

«Βουτιά στο κενό» και για τη διαφήμιση σε εφημερίδες και περιοδικά . Σύμφωνα με τα στοιχεία της Media Services , τα οποία και επικαλείται στον απολογισμό εξαμήνου του ο ΔΟΛ, η διαφήμιση σε εφημερίδες και περιοδικά το α’ εξάμηνο του 2012 κατέγραψε μείωση 36% στη συνολική διαφημιστική δαπάνη (σε ονομαστικές τιμές), και οποία διαμορφώθηκε σε 293 εκατ. ευρώ έναντι 458 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2011. Η διαφημιστική δαπάνη προς τις εφημερίδες μειώθηκε κατά 31% σε 113,1 εκατ. ευρώ το α ́εξάμηνο του 2012 έναντι 164,4 εκατ. ευρώ το 2011) και προς τα περιοδικά κατά 39% (180,1 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2012 έναντι 293,8 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2011).

Ο ΔΟΛ με τη σειρά του παρατηρεί πως η “σημαντική συρρίκνωση της αγοράς διαφήμισης οδήγησε μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα αρκετές εταιρείες του διαφημιστικού κλάδου σε παύση εργασιών με αποτέλεσμα τη δημιουργία σειράς επισφαλειών και την προσωρινή αποσταθεροποίηση της διαφημιστικής αγοράς” “Οι εξελίξεις αυτές διατήρησαν σε ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο την πίεση τόσο στις πωλήσεις διαφημιστικού χώρου και χρόνοι όσο και στα σχετικά έσοδα, την τιμολογιακή και την πιστωτική πολιτική, αλλά και τους όρους είσπραξης των απαιτήσεων”.

Αντίστοιχες ήταν και οι απώλειες στις κυκλοφορίες των εφημερίδων, αφού το τσεκούρι της Τρόικα στους μισθούς και τις συντάξεις περιόρισε τη διπλανάγνωση των εφημερίδων, παράλληλα με την αναζήτηση δωρεάν ειδήσεων από το Internet. Έτσι η μέση κυκλοφορία των εφημερίδων το α ́εξάμηνο του 2012 κατέγραψε απώλειες 7,5% στα κυριακάτικα φύλλα και 25% στα απογευματινά απογευματινών εφημερίδων κατά 25%.

**Απρόσμενα θετικοί, οι μήνες Ιούλιος και Αύγουστος σε διαφημιστικά έσοδα για την ελληνική τηλεόραση. Απομένει η πορεία του Σεπτεμβρίου για να διαπιστωθεί το τελικό εύρος των ζημιών για τις τηλεοπτικές εταιρείες του κλάδου.

Πηγή: http://media-industry.blogspot.gr/2012/09/blog-post_4.html

Μιά τελευταία ευκαιρία απο τη ΔΣ ΕΣΗΕΜ-Θ: Τελευταία προς τους ασυνεπείς εργοδότες

Εκτάκτως πραγματοποιήθηκε σήμερα Τρίτη η συνεδρίαση του ΔΣ της ΕΣΗΕΜΘ αμέσως μετά τη συνελευση των εργαζομένων του Αγγελιοφόρου. Κατά τη διάρκεια του ΔΣ, ήταν κοινή παραδοχή ότι αυτή τη στιγμή τα δύο μεγάλα εκδοτικά
συγκροτήματα της πόλης βρίσκονται περίπου στην ίδια προβληματική κατάσταση με παρόμοιες καθυστερήσεις στην καταβολή της μισθοδοσίας και τις ίδιες αόριστες υποσχέσεις (βλέπε παλιότερη σχετική ανάρτηση). Επίσης κοινή παραδοχή ήταν ότι η απάντηση της ΕΣΗΕΜΘ πρέπει να είναι κοινή ή έστω παρόμοια και σε Αγγελιοφόρο και σε Μακεδονία-Θεσσαλονίκη-Σπορ του Βορρά.

Οι αποφάσεις που κατά πλειοψηφία έλαβε το ΔΣ της ΕΣΗΕΜΘ κινούνται στην κατεύθυνση της «μιας τελευταίας ανοχής«. Δηλαδή αποφασίστηκε να δοθεί μια τελευταία ευκαιρία στους εργοδότες των δύο συγκροτημάτων να κάνουν αυτό που τόσο καιρό αδυνατούν να κάνουν, δηλαδή να πληρώνουν τους εργαζόμενους με τους όρους που ίδιοι οι εργοδότες σχετικά πρόσφατα έθεσαν στα ατομικά συμφωνητικά που υπέγραψε η πλειοψηφία των εργαζομένων στα δύο συγκροτήματα. Εάν και σε αυτήν την περίπτωση τ’ αφεντικά αποδειχθούν ασυνεπή και ανακόλουθα, τότε μοναδική οδός για την Ένωση Συντακτών είναι αυτή των άμεσων κινητοποιήσεων.

Στην περίπτωση του Αγγελιοφόρου -και μετά τις κατευθύνσεις που διαμόρφωσε η εργασιακή συνέλευση- αποφασίστηκε να σταλεί μια επιστολή προς τον Αλ.Μπακατσέλο με την οποία ζητείται συνάντηση με αντιπροσωπεία της ΕΣΗΕΜΘ, ενημέρωση σχετικά με την πορεία του συγκροτήματος, κατάρτιση γραπτού χρονοδιαγράμματος του τρόπου αποπληρωμής των οφειλουμένων και γενικότερα τήρηση όσων προβλέπονται στις ατομιικές συμβάσεις που έχουν υπογραφεί. Διαφορετικά, η ΕΣΗΕΜΘ θα κινηθεί με κάθε συνδικαλιστικό και νομικό μέσο.

Στην περίπτωση των εφημερίδων Μακεδονία-Θεσσαλονίκη-Σπορ του Βορρά, υπάρχει, μετά τη συνάντηση της Σουλοπούλου με τα προεδρεία των τριών ενώσεων, η υπόσχεση για αποπληρωμή του μισθού Ιουλίου μέχρι τις 7 του μήνα και για ενημέρωση στις 15 Σεπτεμβρίου σχετικά με τον τρόπο εξομάλυνσης των πληρωμών. Το ΔΣ αποφάσισε να περιμένει, προτού προβεί σε οποιαδήποτε ενέργεια, μέχρι την Παρασκευή. Εάν δεν τηρηθούν τα υπεσχημένα, τότε θα υπάρξουν κινητοποιήσεις.

Η πρόταση του Ασύνταχτου Τύπου, που φυσικά μειοψήφισε, ήταν διαφορετική: κοινή αντιμετώπιση και στα δύο εκδοτικά συγκροτήματα σαφώς, αλλά καμία περίοδος χάριτος ή ανοχής ή υπομονής για κανέναν. Προκήρυξη απεργίας ώστε να μη βγουν τα κυριακάτικα φύλλα της ΔΕΘ, προσφυγή στην Επιθεώρηση Εργασίας και συμμετοχή των απεργών εργαζομένων μαζί με όλους τους εργαζόμενους στην πορεία του Σαββάτου με αφορμή τα εγκαίνια της ΔΕΘ. Και στα δύο συγκροτήματα παραβιάζονται κατάφορα οι όροι των επονείδιστων ατομικών συμβάσεων, άρα είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να καταγγελθούν και να ακυρωθούν. Εμείς τα λέμε, εμείς τα ακούμε.

Στο θέμα της εφημερίδας Μέτροσπορ, ο εκδότης σύμφωνα με τη συμφωνία που έχει κάνει με την Ενωση πρέπει να καταβάλλει στους εργαζόμενους καθε μήνα τα 4/3 ενός μισθού, δηλαδή τα χρήματα του τρέχοντος μηνός καθώς και 1/3 ενός εκ των μηνιάτικων που χρωστάει ώστε σταδιακά να υπάρξει εξομάλυνση. Σήμερα, έχοντας ήδη καταβάλει τα 3/3, διαβεβαίωνε πως θα καταβληθεί και το εναπομείναν 1/3. Διαφορετικά, συμφωνα με παλιότερή του απόφαση, το ΔΣ θα προχωρήσει στην προκήρυξη απεργίας.

Σχετικά με τη διαδήλωση του Σαββάτου με αφορμή τα εγκαίνια της ΔΕΘ και μετά το κάλεσμα και της ΠΟΕΣΥ για δυναμική παρουσία, αποφασίστηκε η συμμετοχή και της ΕΣΗΕΜΘ. Τις επόμενες μέρες θα δημοσιευτεί η σχετική ανακοίνωση της Ενωσης Συντακτών, που θα ορίζει και το ακριβές σημείο και την ώρα συνάντησης των μελών της.

Στην αρχή της συνεδρίασης, αφού τηρήθηκε ενός λεπτού σιγή στη μνήμη του Δημήτρη Γουσίδη, συζητήκαν εκτενώς τρόποι για να τιμηθεί η μνήμη του εκλιπόντος, ενδεχομένως και σε κάποιες από τις προσεχείς δραστηριότητες που προγραμματίζει η Ενωση Συντακτών. Οταν καθοριστεί κάτι συγκεκριμένο, θα υπάρξουν και οι σχετικές ανακοινώσεις.

Παν.Μαν.

Πηγή: http://www.asyntaxtostypos.org/?p=12561#more-12561

Η ρύθμιση των ΜΜΕ: Κατακερματισμός ή Ενοποίηση

Του Γιώργου Γκαντζιά

(αναδημοσίευση από το Έθνος της Κυριακής-media)

Στην Ελλάδα του 2012 οι ρυθμιστικές αρχές ΕEΤΤ και ΕΣΡ της αναλογικής τεχνολογίας έχουν ημερομηνία λήξης, ακολουθώντας την «απόσυρση» των αναλογικών υπηρεσιών. Τα λάθη του παρελθόντος στη διαμόρφωση των νόμων που εισηγούνται τη διατήρηση του κατακερματισμένου ρυθμιστικού συστήματος της αγοράς επικοινωνιών, οδηγούν στην αδρανοποίηση της ψηφιακής μετάλλαξης των παραδοσιακών ΜΜΕ και των ευκαιριών της ψηφιακής αγοράς. Το «τοπίο» συμπληρώνει το ποιοτικό έλλειμμα στο περιεχόμενο των παραδοσιακών Μέσων τα οποία επιπλέον αιμορραγούν οικονομικά μέσα στο πολυδιασπασμένο σύστημα «αδρανοποιημένων» ρυθμιστικών αρχών για τις επικοινωνίες.

Στην εποχή της κρίσης η αναξιοπιστία των ρυθμιστικών αρχών αποτρέπει τις επενδύσεις στην αναδυόμενη αγορά των ψηφιακών επικοινωνιών.

Προτείνουμε λοιπόν την δημιουργία ενιαίου μηχανισμού ρύθμισης για την αγορά περιεχομένου, υπηρεσιών και συναλλαγών, την Εθνική Αρχή Ψηφιακής Επικοινωνίας (ΕΑΨΕ), με στόχο τη βέλτιστη λειτουργία της Ελληνικής ψηφιακής επικοινωνίας, στη βάση των εξής προδιαγραφών:

1. Αναλυτικός προσδιορισμός των πραγματικών ψηφιακών αναγκών των πολιτών.

2. Εφαρμογή ρυθμιστικών αρχών με βάση το δημόσιο συμφέρον.

3. Διαμόρφωση στρατηγικού σχεδίου για την παραγωγή και προώθηση ψηφιακού περιεχομένου.

4. Δημιουργία ρυθμιστικού πλαισίου για ανάπτυξη τεχνολογιών, με στόχο την καλύτερη δυνατή λειτουργία των δικτύων μετάδοσης και λήψης περιεχομένου και υπηρεσιών.

5. Ενσωμάτωση πρωτοκόλλων ασφαλείας για τις ψηφιακές συναλλαγές σύμφωνα με το πρότυπο «Κωδικός Αμέσων Συναλλαγών» (ΚΑΣ) .

6. Εισαγωγή προδιαγραφών ασφάλειας για συναλλαγές με έξυπνες συσκευές (smart phones, iPad κλπ.)

7. Σύσταση επιτροπών διευθέτησης νομικών θεμάτων που αφορούν στην ποιότητα του ψηφιακού περιεχομένου, στην ασφάλεια των ψηφιακών συναλλαγών και στην αξιοπιστία των ψηφιακών υπηρεσιών.

8. Συστήματα αξιολόγησης των συστημάτων παραγωγής, διαχείρισης και προώθησης περιεχομένου και υπηρεσιών.

9. Ανάπτυξη μοντέλων συνεργασιών και συντονισμού μεταξύ ρυθμιστών και παραγωγών ή διαχειριστών περιεχομένου, διαχειριστών δικτύων και διαχειριστών οικονομικών συναλλαγών.

10. Αξιολόγηση προτεραιοτήτων για την ανάπτυξη ψηφιακού περιεχομένου, υπηρεσιών και συναλλαγών στην τοπική, περιφερειακή, εθνική, και παγκόσμια αγορά.

* Ο κ. Γ. Γκαντζιάς είναι αν. καθηγητής Πολιτισμικής Διαχείρισης – Νέων Τεχνολογιών στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Πηγές:

http://greektv-com.blogspot.gr/2012/09/blog-post_6968.html#more

http://www.ethnos.gr/entheta.asp?catid=22807&subid=2&pubid=63706073

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.