Σχολιάζει ο Αντώνης-Μάριος Παπαγιώτης
Tα μεγαλύτερα ιδιωτικά τηλεοπτικά κανάλια παίζουν -ως γνωστόν καθημερινά- τουρκικές σειρές και η ΝΕΤ, δυο μέρες τώρα στο δελτίο ειδήσεων ανελλιπώς, μας παρουσιάζει το Octoberfest υπογραμμίζοντας ότι η τιμή της μπύρας εκεί, στη γενέτειρά της, έχει ανέβει κατά πολύ.
Κρίνω ότι είναι μια αστεία (στα όρια της πρόκλησης) προσπάθεια κατάδειξης ότι κι αλλού, σε χώρα “αναπτυγμένων”, τα προϊόντα (πρώτης ή εκατοστής ανάγκης) είναι ακριβά και δεν παρατηρείται μόνο μείωση μισθών και αύξηση τιμών στην ανισόρροπη πραγματικότητά μας. Το βλέπω κι ως μια κυβερνητική προσπάθεια υπογράμμισης προς τους δανειστές μας ότι δεν τρέφουμε εχθρικά αισθήματα για τον γερμανικό πολιτισμό. (Ελπίζω μόνο, αυτή η διαφήμιση του φεστιβάλ μπύρας να μην αποτελεί χρηματοδοτούμενο τηλεοπτικό προϊόν κι μάθουμε στο μέλλον για γερμανικές μίζες με σκοπό την προβολή των γερμανικών παραδόσεων και εξοικείωση του ελληνικού κοινού με τα βορειοευρωπαϊκά ήθη).
Μοιάζουν αμφότεροι (διαφημιστές και διαφημιζόμενοι) να επιδιώκουν την επαλήθευση εκείνων των κατά καιρούς γραφικών (εντός ή εκτός εισαγωγικών) που μιλούν για σταδιακή υποδούλωση ενός λαού, μέσω της συστηματικής αποδόμησης της ιστορίας και της περιθωριοποίησης της πολιτιστικής παράδοσης. Εκείνους, που θαρραλέα χρησιμοποιούν λέξεις όπως “έθνος”, “πατρίδα”, “ελληνική ιστορία”.
Απόψε, έβαλα να πιω ένα τσίπουρο στην υγειά όλων τους.
Press.blockspot.gr