Ο διευθυντής του Μπολσόι άλλαξε.. τα προβλήματα λύθηκαν;;

alt
Facebook
Twitter
LinkedIn

Οταν πριν από λίγο καιρό η σουπερστάρ ρωσίδα σοπράνο Αννα Νετρέμπκο βρέθηκε στην πατρίδα της, τη Ρωσία, για μια εμφάνιση, ρωτήθηκε από δημοσιογράφους τι κατά τη γνώμη της θα μπορούσε να αποτελέσει λύση για το ιστορικό θέατρο Μπαλσόι της Μόσχας με δεδομένη την ατμόσφαιρα διαφθοράς και σκανδάλων που πνέει τον τελευταίο καιρό. «Να κλείσει και να ξανανοίξει σε πιο υγιείς βάσεις» απάντησε η λαμπερή τραγουδίστρια.

Μπορεί η ρωσική πολιτική ηγεσία να μην έλαβε τελικά τόσο ρηξικέλευθες αποφάσεις, η προ ημερών όμως αλλαγή στη διοίκηση του θεάτρου από τον υπουργό Πολιτισμού της χώρας έδωσε εκ νέου έναυσμα στον διεθνή Τύπο να ασχοληθεί με το θέμα. Τον επί 13 χρόνια γενικό διευθυντή του Μπαλσόι Ανατόλι Ικσάνοφ αντικατέστησε ο 66χρονος Βλαντίμιρ Ουρίν, μέχρι τούδε διευθυντής του θεάτρου Στανισλάφσκι της Μόσχας. Ενδιαφέρον έχει εξάλλου η δήλωση του ρώσου υπουργού Πολιτισμού Βλαντίμιρ Μεντίνσκι σχετικά με την αποπομπή του Ικσάνοφ: «Η ανθρώπινη δύναμη και ικανότητα, ακόμη και των καλύτερων επαγγελματιών, έχει τα όριά της» είπε χαρακτηριστικά ο αξιωματούχος προκαλώντας ποικίλα σχόλια.

Παρ’ όλο που γενική ήταν η εντύπωση ότι ο Ικσάνοφ θα αντικατασταθεί πριν από τη λήξη της θητείας του το 2014 η χρονική στιγμή κατά την οποία έγινε, τελικά – τρεις μόλις ημέρες πριν από την πολυαναμενόμενη πρεμιέρα του μπαλέτου «Ευγένιος Ονιέγκιν» σε χορογραφία Τζον Κράνκο – δημιούργησε αίσθηση.      «Ο ίδιος αισθάνεται ότι εκπλήρωσε την αποστολή του και οι τελευταίοι έξι μήνες ήταν πολύ δύσκολοι για αυτόν…» δήλωσε στους «Times» της Νέας Υόρκης η εκπρόσωπος Τύπου του Μπαλσόι Εκατερίνα Νοβίκοβα προσθέτοντας όμως ότι η ίδια αισθάνεται εξαιρετικά δυστυχής που τα πράγματα ήρθαν έτσι. «Δεν θα έπρεπε να φύγει κατ’ αυτόν τον τρόπο… του άξιζε να φύγει σαν ήρωας» δήλωσε συγκεκριμένα η Νοβίκοβα.

Ο νεαρός χορευτής με το οξύ

Από τις αρχές του έτους, όμως, όταν συνέβη η σοκαριστική επίθεση με οξύ στον διευθυντή του μπαλέτου Σεργκέι Φιλίν, για την οποία συνελήφθη τελικά ένας νεαρός χορευτής του συγκροτήματος, ο Πάβελ Ντμιτριτσένκο, η αλήθεια είναι ότι ο Ικσάνοφ μετρούσε αντίστροφα. Η προσωπική του κόντρα με τον σταρ χορευτή του μπαλσόι, τον 39χρονο Νικολάι Τσισκαρίτζε, η οποία συχνά ξεπερνούσε τα όρια καθώς αμφότεροι εμφανίζονταν να διαθέτουν ισχυρούς πολιτικούς υποστηρικτές, ήταν μια σοβαρή παράμετρος. Αλλη μία ήταν το γεγονός ότι ο Ικσάνοφ είχε συνδέσει το όνομά του με το οικονομικό σκάνδαλο της πολυσυζητημένης ανακαίνισης του Μπαλσόι, η οποία είχε αρχίσει το 2005. Το νέο πρόσωπο του θεάτρου ανέτειλε τελικά το 2011, ύστερα από αλλεπάλληλες καθυστερήσεις και μεγάλες υπερβάσεις προϋπολογισμού… Τα «πυρά» της πρώην χορεύτριας του Μπαλσόι Αναστασίας Βολότσκοβα εναντίον του, η οποία τον κατηγόρησε δημόσια ότι όσο η ίδια εργαζόταν στο θέατρο ο Ικσάνοφ πίεζε τις χορεύτριες να συμμετέχουν σε «ερωτικού χαρακτήρα» πάρτι με ρώσους ολιγάρχες απειλώντας τις ότι, σε περίπτωση που αρνηθούν, η καριέρα τους θα τερματιστεί, ήταν μια ακόμη σταγόνα στο ποτήρι.

Ο τολμών νικά;

Οσο για τον αντικαταστάτη του, έχει τη φήμη ανθρώπου κοινής αποδοχής στη Ρωσία και οι περισσότεροι θεωρούν τολμηρή την απόφασή του να δεχθεί τη θέση του γενικού διευθυντή του Μπαλσόι τη δεδομένη χρονική στιγμή. «Το αναμενόμενο θα ήταν να μη συναινέσει κανείς να αναλάβει αυτή τη θέση σε μια περίοδο που το θέατρο βρίσκεται σε τέτοια κατάσταση παρακμής» δήλωσε και πάλι στους «Times» η Βαλέρια Ουράλσκαγια, εκδότρια περιοδικού για το μπαλέτο στη Ρωσία. Ο τολμών νικά; Ο χρόνος θα δείξει…

TO BHMA

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.