Ένα masterclass διάρκειας επτά μηνών παίρνει τον δρόμο του προς την αίθουσα συναυλιών. Με την συμμετοχή μεγάλου αριθμού σπουδαστών -εκτελεστών του πιάνου και των κρουστών οργάνων, ο σολίστ και καθηγητής του Ωδείου Αθηνών, Δημήτρης Δεσύλλας, έφερε στο πεδίο της διδασκαλίας δύο από τις εμβληματικότερες συνθέσεις του 20ού αιώνα.
Την Σονάτα για δύο,πιάνα και κρουστά του Bela Bartok και το Ma Mere L’Oye του Maurice Ravel για δύο πιάνα με προσθήκη κρουστών ( μεταγραφή Δημήτρης Δεσύλλας).
Ένα τεράστιο και πολύχρωμο ταξίδι στις αισθητικές και ρυθμολογικές έννοιες του Bela Βartok , μία πτήση στην απέριττη τελειότητα του Maurice Ravel , μια συνεχής και επίπονη διαδικασία ανακάλυψης και αποκάλυψης του κώδικα . Πάνω απ’ όλα όμως η διαρκής αναζήτησή του εσωτερικού εαυτού μας , η κοινωνικοποίηση με κοινούς και απαραίτητους κώδικες και κανόνες, η συνεχής εργασία προς την ολοκλήρωση και τελειοποίηση της τεχνικής , στοιχεία που μπορούν να μας οδηγήσουν στην τέχνη .
Bela Bartok
Σονάτα για δύο πιάνα και κρουστά
Maurice Ravel
“Μa Mere L’Oye”
Έργο για δύο πιάνα με την προσθήκη κρουστών ( διασκευή Δημήτρης Δεσύλλας)
Ερμηνεύουν
Ρένα Ζαφειροπούλου
Μιχάλης Στεφανάκης
Γιάννης Εριφυλλίδης
Ανδρέας Φαρμάκης
Δημήτρης Δεσύλλας
Διδασκαλία – καλλιτεχνική διεύθυνση
Δημήτρης Δεσύλλας
Ωδείο Αθηνών
Αίθουσα ¨ Άρης Γαρουφαλής¨
Σάββατο 16 και Κυριακή 17 Ιουνίου 2018
Ώρα 20.30
Θα προηγηθεί prelecture-συνομιλία με τον σολίστ και καθηγητή του Ωδείου Αθηνών Δημήτρη Δεσύλλα στις 20.00
Είσοδος ελεύθερη
Γεννημένος στην Κέρκυρα ο Δημήτρης Δεσύλλας έκανε τα πρώτα του μουσικά βήματα στην Παλαιά Φιλαρμονική της Κέρκυρας. Στην ηλικία των 16 εντάσσεται στην Σχολή Κρουστών του Ωδείου Αθηνών με καθηγητή τον Νίκο Κορατζίνο απ΄όπου αποφοίτησε το 1992 με τις υψηλότερες διακρίσεις .Ως υπότροφος του Κοινωφελούς Ιδρύματος ¨ Αλέξανδρος Ωνάσης “, του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών (πρώτος υπότροφος της υποτροφίας ¨Αλεξάνδρα Tριάντη¨ ) και του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης ( σολίστ της χρονιάς 1994-1995 ), συνεχίζει τις σπουδές του στην Νέα Υόρκη με τους Rolland Kohloff και Raymond Des Roches και στο Βερολίνο με τον Rainer Seegers .
Σε ηλικία 18 ετών γίνεται ο νεότερος διδάσκων στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο και την ίδια χρονιά ( 1992 ) καταλαμβάνει τις θέσεις του κορυφαίου τυμπανιστή στην Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας και την Ορχήστρα των Χρωμάτων του Μάνου Χατζιδάκι . Ταυτόχρονα ξεκινάει η συνεργασία του με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και την Καμεράτα, Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής που διατηρείται έως σήμερα.
Το σολιστικό του ρεπερτόριο καλύπτει ένα εξαιρετικά ευρύ φάσμα συνθέσεων από μεταγραφές του μπαρόκ έως και το πλήρες σολιστικό έργο του Ιάνη Ξενάκη όπως και πλήθος πρώτων ελληνικών, ευρωπαικών και παγκόσμιων εκτελέσεων . Ως σολίστ έχει εμφανιστεί σε αίθουσες όπως το Κάρνεγκυ Χωλ , το Μέρκιν Χωλ , το Queen Elizabeth Χωλ , το ΤΣΑΙ Χωλ του Πανεπιστημίου της Βοστώνης , το Chicago Symphony Χωλ , η αίθουσα της Μουσικής Ακαδημίας του Πεκίνου ,το Zodiac Theater του Ελσίνκι , το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών , το Ηρώδειο , το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου . Τον Σεπτέμβρη του 2013 ο Δημήτρης Δεσύλλας είχε την τιμή , μετά από πρόσκληση του ΜΜΑ και του ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ , να παράξει τον πρώτο ήχο 2.500 χρόνια μετά στο Αρχαίο Θέατρο του Διονύσου , κάτω από την Ακρόπολη των Αθηνών ( Ψάπφα Ιάνη Ξενάκη ) .
Στην διάρκεια της καλλιτεχνικής του πορείας, έχει συνεργαστεί με σπουδαίες προσωπικότητες της τέχνης όπως οι Martha Argerich and Friends , Robert Wilsson, Gary Burton , Sir Neville Mariner , Θεόδωρος Κουρεντζής, Aram Karabekian, Γιώργος Κουρουπός, Μάνος Χατζιδάκις, Θεόδωρος Αντωνίου κ.ά
Έχοντας επανειλλημένα χαρακτηριστεί από τον τύπο ως ο κορυφαίος έλληνας κρουστός, βραβευμένος για την σολιστική και συνθετική του ιδιότητα (βραβείο Ένωσης Κριτικών Μουσικής και Θεάτρου, πρώτο βραβείο σύνθεσης μουσικής για χορό του Υπουργείου πολιτισμού κ.ά).
O Δημήτρης Δεσύλλας έχει ηχογραφήσει για τις εταιρίες Bis ( A’ παγκόσμια ηχογράφηση του κομματιού ¨χαρακτηριστικό κομμάτι ” για ξυλόφωνο σόλο και συμφωνική ορχήστρα του Νίκου σκαλκώτα ), Blue Note , Emi Classics, Albany Records, το Mezzo, την Βαυαρική Ραδιοφωνία, την Ελληνική Ραδιοφωνία κ.ά ενώ ως μέλος της Καμεράτα και της Armonia Atenaea έχει ηχογραφήσει για τις εταιρίες Decca και Deutshe Grammophon .
Ο Δημήτρης Δεσύλλας είναι ιδρυτής και καλλιτεχνικός διευθυντής του συνόλου κρουστών ΤΥΠΑΝΑ και ιδρυτής και γενικός διευθυντής του συνόλου μουσικής δωματίου ΚΥΚΛΟΣ, σύνολα με ευρύ μεταξύ άλλων διδακτικό και καλλιτεχνικό έργο, των οποίων η παρουσία έχει αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές από το σύνολο του τύπου.
Τέλος ο Δημήτρης Δεσύλλας έχει την καθηγητική θέση στην σχολή κρουστών του Ωδείου Αθηνών και την θέση του Μεταπτυχιακού καθηγητή στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο .