Το ενδεχόμενο εγκληματικής ενέργειας πίσω από την τεχνική βλάβη στο αεροπλάνο που μετέφερε την γερμανίδα καγκελάριο, Άνγκελα Μέρκελ, στη Σύνοδο Κορυφής των G20 εξετάζουν οι γερμανοί ερευνητές, σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα Rheinische Post η οποία επικαλείται γερμανικές πηγές ασφαλείας.
Η Rheinische Post ανέφερε ότι η κυβέρνηση ελέγχει αν το περιστατικό έχει «εγκληματικό υπόβαθρο», σημειώνοντας παράλληλα επικαλούμενη τις ίδιες πηγές, ότι μετά από ένα τέτοιο περιστατικό συνήθως οι έρευνες στρέφονται «προς όλες τις κατευθύνσεις».
Λίγο αργότερα ωστόσο, με ανακοίνωσή της η Γερμανική Air Force διέψευσε ουσιαστικά το δημοσίευμα, σημειώνοντας ότι δεν υπήρξε ποτέ υποψία εγκληματικής ενέργειας, ενώ περιέγραψε τους διενεργηθέντες ελέγχους ως τους τυπικούς που ακολουθούν σε κάθε βλάβη.
Η Μέρκελ κατευθυνόταν από τη Γερμανία στη Σύνοδο Κορυφής, όταν το κυβερνητικό αεροσκάφος Airbus A340 πραγματοποίησε έκτακτη προσγείωση στο αεροδρόμιο της Κολωνίας – Βόννης αργά το βράδυ της Πέμπτης
Σύμφωνα ωστόσο με το Spiegel, ακόμη και η προσγείωση ενείχε κάποιο ρίσκο για την γερμανίδα καγκελάριο. Δεδομένου ότι το αεροδρόμιο βρίσκεται υπό ανακατασκευή, μόνο ο μικρότερος από τους διαδρόμους ήταν διαθέσιμος εκείνη τη στιγμή. Ως εκ τούτου, το αεροσκάφος μακρινών αποστάσεων έπρεπε να επιβραδύνει πολύ γρήγορα. Επειδή είχε καταναλώσει λίγη κηροζίνη από το Βερολίνο και δεν μπορούσε να ρίξει τα καύσιμα προσεγγίζοντας στην Κολωνία, το σύστημα πέδησης υπερθερμάνθηκε και η πυροσβεστική υπηρεσία έπρεπε να παρέμβει προληπτικά.
Η Μέρκελ και οι υπόλοιποι επιβαίνοντες παρέμειναν στο αεροπλάνο μετά την προσγείωσή του, καθώς μηχανικοί πραγματοποιούσαν έλεγχο στα φρένα, με τα οχήματα της πυροσβεστικής να παραμένουν σε κοντινή απόσταση.
«Ηταν μια σοβαρή δυσλειτουργία. Ευτυχώς είχαμε ένα εξαιρετικό πλήρωμα και τον πιο έμπειρο πιλότο» δήλωσε η Ανγκελα Μέρκελ σε δημοσιογράφους ώρες μετά το συμβάν.
Die Welt: 20 λεπτά μετά την απογείωση, ο πιλότος έστειλε τον κωδικό έκτακτης ανάγκης 7600
Για δέκα χρόνια, το Airbus Α340-30 της Lufthansa μετέφερε επιβάτες, κατόπιν μετατράπηκε σε κυβερνητικό αεροσκάφος πριν από δύο χρόνια.
Όμως, το αεροσκάφος Longbus με τον κωδικό 16 + 01 «Konrad Adenauer» προκαλεί πάντα βλάβες. Στα μέσα Οκτωβρίου ο ομοσπονδιακός υπουργός οικονομικών Ολαφ Σολτς δεν μπορούσε να επιστρέψει από συνάντηση του ΔΝΤ στο Μπαλί, γιατί τρωκτικά είχαν φθείρει τα ηλεκτρικά καλώδια του αεροσκάφους. Τώρα, ο κυβερνήτης του κυβερνητικού αεροσκάφους είκοσι λεπτά μετά την απογείωση έστειλε τον κωδικό 7600 -έναν από τους τέσσερις ειδικούς αναγνωριστικούς κωδικούς που μπορούν να μεταδοθούν μέσω αναμεταδότη, δηλαδή με ραδιοσήμα, από το πλήρωμα του πιλοτηρίου έως τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.
Για παράδειγμα, ο κωδικός 7500 μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε περίπτωση αεροπειρατείας χωρίς να το αναφέρει συγκεκριμένα στην ραδιοφωνική συχνότητα.
Ο κώδικας 7600 απο τοAirbus χρησιμοποιείται από τον πιλότο ως σήμα ότι δεν υπάρχει καμία ασφαλής επαφή με την αεροπορική εταιρεία.