Το δικό μας Σινεμά.. έκανε πρεμιέρα και μας ενθουσίασε

Facebook
Twitter
LinkedIn

γράφει η Λαμπριάνα Κυριακού

Αν μπεις στη διαδικασία να ταυτοποιήσεις τους πρωταγωνιστές  με τα φυσικά πρόσωπα των αστέρων του παλιού Ελληνικού κινηματογράφου, σίγουρα αυτή η προσπάθεια θα σε μπερδέψει ακόμα περισσότερο αφού, «Το Δικό μας Σινεμά»  των Ρέππα – Παπαθανασίου, που ήδη άρχισε το ταξίδι του στο Θερινό Θέατρο του Άλσους  στο Πεδίον του Άρεως, μπορεί να διαδραματίζεται σε μια υπαρκτή εποχή με αληθινό καλλιτεχνικό  μπαγκράουντ, ωστόσο οι πρωταγωνιστές του είναι πλασματικοί.  Αλλά τι πιο υπαρκτό από το μύθο και  τι πιο αληθινό από την ίδια τη ζωή και τις φιλοδοξίες της.

Το νέο θεατρικό μιούζικαλ του γνωστού επιτυχημένου συγγραφικού διδύμου, φωτογραφίζει την άνοδο και την πτώση του λεγόμενου σήμερα «παλιού ελληνικού κινηματογράφου, μέσα από τις ζωές κάποιων καλλιτεχνών που έλαμψαν μέσα από τα στούντιο της Φίνος Φιλμ. Έτσι αρχίζει και η ιστορία μας.

Μέσα από τα υπέρλαμπρα Κουστούμια της Έβελυν Σιούπη, τα  εναλλασσόμενα εντυπωσιακά σκηνικά της Αθανασίας Σμαραγδή και έναν πολυμελή θίασο που αποτελείται από γνωστούς αγαπημένους ηθοποιούς. Η Διανομή των ρόλων μιλάει από μόνη της.

Σπύρος Παπαδόπουλος, Ελένη Γερασιμίδου, Γιώργος Κωνσταντίνου, Παύλος Χαϊκάλης, Κώστας Κόκλας, Κατερίνα Λέχου, Πηνελόπη Πιτσούλη, Παρθένα Χοροζίδου,  Μέμος Μπεγνή, Γιώργος Χρανιώτη, Μαριλού Κατσαφάδου, Ευγενία Σαμαρά, Μαριαλένα Ροζάκη κ.α.  Ανάμεσα  τους η Δέσποινα Βανδή, που δικαίως κερδίζει όχι μόνο για  τη φωνή της αλλά και το υποκριτικό της ταπεραμέντο, μια θέση στο θίασο.

Τριανταεπτά  κινηματογραφικά τραγούδια με 12μελή ζωντανή ορχήστρα επι σκηνής. Τραγούδια που διένυσαν το χρόνο που μέχρι και σήμερα δημιουργούν το ίδιο χτυποκάρδι, την ίδια χαρά, την ίδια θλίψη. Χίλια  κοστούμια  και 300 περούκες!

Είναι ανώφελο να σας γράψω αν η παράσταση ήταν καλή ή όχι. Ο Θανάσης Παπαθανασίου και ο Μιχάλης Ρέππας, έχουν αποδείξει ότι έχουν υψηλό δίχτυ συγγραφικής νοημοσύνης και δεν θέλουν ιδιαίτερες συστάσεις. Μας παρουσιάζουν  μια νέα δουλειά, με όλα τα καλά υλικά που χρειάζεται μια παράσταση για να θεωρηθεί υπερπαραγωγή.

Ουσιαστικά, ένα από τα  δυνατά χαρτιά αυτής της παράστασης είναι και  οι χορογραφίες του Φωκά Ευαγγελινού. Το 24μελές μπαλέτο, χορεύει  με όλο του το μπρίο και στα δυο επίπεδα της θεόρατης σκηνής. Πολλές φορές θεωρούμε τις χορογραφίες,  μόνο, ως μια πράξη ψυχαγωγική μέσα σε μια παράσταση. Αγνοούμε το γεγονός, ότι ο χορός αλλά και η κίνηση γενικότερα, είναι μια τελετουργία που αν δεν αποδοθεί σωστά και με τους σωστούς κώδικες,  δεν μπορεί να συνδεθεί με τις άλλες μορφές Τέχνης. Και το θέατρο και η μουσική και ο χορός είναι τρεις διαφορετικές τέχνες που συνυπάρχουν πάνω στη σκηνή.

Ωστόσο, βλέποντας  «Το δικό μας Σινεμά!» συνειδητοποίησα ότι η χρυσόσκονη της εποχής εκείνης,  αιωρείται ακόμα στη ατμόσφαιρα κάνοντας τους παλιότερους να νοσταλγούν και τους νεότερους να μαθαίνουν ότι, πριν γίνουν όλα ψηφιακά βγαλμένα μέσα από οθόνες υπολογιστών, υπήρχε ένας κινηματογράφος που μπορεί να χαρακτηρίστηκε «εμπορικός», ωστόσο  ήταν  αυτός που κύλησε βαθιά  μέσα στις φλέβες του λαού.

Ο Φίνος έφυγε, ο κινηματογράφος από τότε γύρισε πολλές σελίδες.  Όλοι οι καλοί χωράνε μέσα σε αυτό το μαγαζί. Το θέμα είναι ποιος θα κάνει τη διαφορά και ποιος θα αφήσει το στίγμα του.. Έχουμε ακόμα,  μεγάλες αποστάσεις να διανύσουμε.


Υπόθεση:

O Πέτρος (Σπύρος Παπαδόπουλος) είναι πρωταγωνιστής του θεάτρου και κάνει τις πρώτες του ταινίες στη δεκαετία του ’50. Είναι παντρεμένος με την Μιράντα (Κατερίνα Λέχου) η οποία είναι σταρ του θεάτρου και περιφρονεί το σινεμά αλλά κάνει και κάποιες ταινίες για να βγάζει χρήματα. Η Μιράντα έχει μια κόρη από τον προηγούμενο γάμο της, την Δανάη (Ευγενία Σαμαρά).

Η Μαίρη (Δέσποινα Βανδή) είναι μια πετυχημένη τραγουδίστρια που στην δεκαετία του ’50 κάνει ρόλους σε ταινίες του άντρα της, Γιώργου (Κώστας Κόκλας) που είναι σεναριογράφος και σκηνοθέτης.

Όταν ο Πέτρος και η Μαίρη συνεργάζονται για πρώτη φορά σε μια ταινία του Γιώργου αρχίζει μια ιστορία με έρωτες, ανταγωνισμούς, φιλοδοξίες και διαψεύσεις.

Η ιστορία αυτή κρατάει μέχρι το ΄77 την χρονιά που πεθαίνει ο Φιλοποίμενας Φίνος και στην ουσία λήγει η ιστορία του παλιού ελληνικού κινηματογράφου. Γύρω από αυτά τα τέσσερα πρόσωπα περιστρέφεται ένας ολόκληρος κόσμος από καλλιτέχνες που ζουν και εργάζονται στα στούντιο της Φίνος Φιλμ.

 


 

Σκηνοθεσία: Θανάσης Παπαθανασίου, Μιχάλης Ρέππας, Φωκάς Ευαγγελινός

Σκηνικά: Αθανασία Σμαραγδή – Κοστούμια: Έβελυν Σιούπη

Χορογραφίες: Φωκάς Ευαγγελινός

Πρωτότυπη μουσική-ενορχήστρωση-μουσική διεύθυνση: Γιώργος Ζαχαρίου

Μουσική διδασκαλία: Χάρης Γεωργίου

Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ

Video design-προβολές: Κάρολος Πορφύρης

Βοηθός σκηνοθέτη: Γιώργος Τσούρμας – Βοηθός Χορογράφου: Μάρκο Γιακουμόγλου – Βοηθός σκηνογράφου: Δημήτρης Αγγέλης

Βοηθός ενδυματολόγου: Σταυριέλενα Δημητρακοπούλου  – Hair styling: Μαρίνα Καμπριγιάννη

Φωτογραφίες: Γιώργος Καλφαμανώλης – Video και τηλεοπτικά σποτ: Σταμάτης Γιαννουλάκης – Art Director: Θοδωρής Λαλάγκας

Κινηματογραφικός σύμβουλος: Ιάσων Τριανταφυλλίδης

Οργάνωση παραγωγής: Θάνος Παφιώλης

Διεύθυνση παραγωγής: Θανάσης Μαροσούλης

Παραγωγή: Ηλίας Μαροσούλης, Άγγελος Κοταρίδης

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ:

Σπύρος Παπαδόπουλος, Δέσποινα Βανδή, Παύλος Χαϊκάλης, Κώστας Κόκλας, Κατερίνα Λέχου, Μέμος Μπεγνής, Γιώργος Χρανιώτης, Σύλβια Δελικούρα, Παρθένα Χοροζίδου, Ευγενία Σαμαρά, Μαριλού Κατσαφάδου, Μαριαλένα Ροζάκη, Γιώργος Τσούρμας, Γιάννης Ρούσος, Δημήτρης Γαλάνης και σε ξεχωριστούς ρόλους η Πηνελόπη Πιτσούλη, η Ελένη Γερασιμίδου και ο Γιώργος Κωνσταντίνου.

 

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.