ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ: TOP GIRLS Σάββατο 8/2 στις 9μμ | Θέατρο Πόρτα

Facebook
Twitter
LinkedIn

To aVecnews.gr εφασφάλισε για τους αναγνώστες του (5) Διπλές προσκλήσεις για την παράσταση Top Girls το Σάββατο 8/2 στις 9μμ στο Θέατρο Πόρτα.


 

Όροι και προϋποθέσεις του  Διαγωνισμού:

• Για να μπείτε στον Διαγωνισμό, πρέπει να είστε σίγουροι ότι έχετε κάνει «ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ» στην σελίδα του aVecnews.gr  στο facebook.

• Για να είναι έγκυρη η συμμετοχή σας,  θα πρέπει να γράψετε τα πλήρη και ακριβή στοιχεία σας, κάτω από τον Διαγωνισμό που σας ενδιαφέρει, να κάνετε ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ και LIKE στην ανάρτηση.

• Ο Διαγωνισμός αναδεικνύει νικητές μέσω ηλεκτρονικής κλήρωσης,  μέσω της ειδικής εφαρμογής Random Number Generator,  η οποία εξασφαλίζει το τυχαίο της επιλογής και την αδυναμία παρέμβασης του ανθρώπινου παράγοντα.

• Δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό έχει οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο, άνω των 18 ετών και κάθε διαγωνιζόμενος συμμετέχει μόνο μια φορά στο διαγωνισμό.

• Ο νικητής που για οποιοδήποτε λόγο, δεν παρευρεθεί στην παράσταση χωρίς να ενημερώσει, θα έχει κυρώσεις.

• Οι νικητές θα λαμβάνουν τις προσκλήσεις τους, μισή ώρα πριν την έναρξη της παράστασης, από το ταμείο του θεάτρου.

• Οι νικητές, θα ενημερώνονται αρχικά στο inbox. Θα  δηλώνουν αν αποδέχονται την πρόσκληση, αν όχι θα κληρώνεται άλλος διαγωνιζόμενος.


Μια Top παράσταση με εφτά Τop γυναίκες ηθοποιούς – “Top Girls” Θέατρο Πόρτα

(http://avecnews.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=35039:top-girls-theatro-porta-&catid=17:2011-06-02-22-41-14&Itemid=16)

γράφει η Λαμπριάνα Κυριακού

Το γυναικείο ζήτημα, με την πάροδο των χρόνων γίνεται όλο και  πιο σύνθετο. Όσο εξελιγμένη και να θεωρείται η εποχή μας, δεν αρκεί για να λυθεί ένα ζήτημα που από μόνο του διασπάται και γεννάει καινούργια προβλήματα που πλήττουν κυρίως την κοινωνία και την οικογένεια.

Πιστεύω, αυτό είναι και το νόημα του «Top Girls» το έργο της βρετανίδας Caryl Churchill που παίζεται με επιτυχία εδώ και λίγο καιρό στο Θέατρο Πόρτα, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου

Νομίζω, κανένας άλλος θεατρικός συγγραφέας δεν δραματοποίησε τόσο έντονα την βασική φεμινιστική αρχή, όπως την ερμήνευσε η Churhill μέσα από το «Top Girls». Δεν είναι εύκολο έργο κυρίως  ως προς την δομή του. Διότι  ο σκηνοθέτης πρέπει να «εξηγήσει» στο θεατή, ποιος είναι ο ρόλος της πρώτης σκηνής και πως μπορεί να συνδεθεί η φαντασία με τη ρεαλιστική μορφή και την ωμή πραγματικότητα του δεύτερου μέρους.

Παραδείγματος χάριν, στην πρώτη σκηνή η Marlene που υποδύεται η Αλεξία Καλτσίκη, για να γιορτάσει την προαγωγή της, καλεί σε δείπνο  πέντε  θρυλικές γυναίκες των  περασμένων αιώνων. Την Πάπισσα Ιωάννα(Βίκυ Βολιώτη), την Γιαπωνέζα Ευγενή Lady Nijō (Αλεξάνδρα Αϊδίνη) που αργότερα έγινε βουδίστρια μοναχή, την βρετανίδα εξερευνήτρια Isabella Bird(Μαρία Καβογιάννη) που ήταν μέλος της Royal Geographical Society, την Dulle Griet (Άλκηστις Πολυχρόνη), τη λαογραφική μορφή της Φλάνδρας, η οποία μέσα από την ελαιογραφία του Πίτερ Μπρίγκελ του πρεσβύτερου καθοδηγεί έναν γυναικείο στρατό για να λεηλατήσει την κόλαση, αλλά και την Griselda (Ευδοκία Ρουμελιώτη) μια ευρωπαϊκή λαϊκή φιγούρα, που  φημίζεται για την υπομονή της και την υπακοή της. Πολλά στοιχεία από την ιστορία της ζωής της Griselda, είδαμε να αναβιώνουν ακόμα και μέσα από έργα του Σαίξπηρ. Στην παράσταση παίζει επίσης και η ηθοποιός Ειρήνη Μακρή.

Σε αυτό το πρώτο μέρος, με δεικτικό χιούμορ βλέπουμε τις ηρωίδες, να αφηγούνται τα γεγονότα που τις  καθόρισαν μέσα στο κοινωνικό γίγνεσθαι του αιώνα που υπήρξαν. Μέσα από αυτές τις θρυλικές προσωπικότητες βλέπουμε να συντίθεται η γυναικεία υπόσταση, η οποία στη δεύτερη σκηνή αποσυντίθεται, αφού η σύγχρονη γυναίκα με την απληστία και την υπέρμετρη φιλοδοξία της να θεωρηθεί επιτυχημένη, σκοτώνει ότι πολυτιμότερο κρύβει μέσα της. Την γυναικεία φύση της. Αυτό βλέπουμε στην Marlene, η οποία είναι μια γυναίκα καριέρας, που στο βωμό της επιτυχίας απαρνείται την οικογένεια της, αλλά και την γυναικεία ευαίσθητη  πλευρά της. Η γυναίκα αυτή  ζει στην Αγγλία του 1982. Σε μια εποχή που η Μάργκαρετ Θάτσερ, ως Σιδηρά Κυρία του Ηνωμένου Βασιλείου, επιτίθεται στα νησιά Φώκλαντ και μετατρέπει την Βρετανική πρωτεύουσα  σε χρηματοοικονομικό κέντρο του κόσμου. Όπως λένε οι ειδικοί «αυτό το Big Bang είναι η σημερινή οικονομική κρίση που μας άφησε κληρονομιά ο  Θατσερισμός. Εκτός από τον εκσυγχρονισμό και την αξιοκρατία, δεν άργησαν να εμφανιστούν η απληστία και η ασυδοσία».

Τέλος πάντων,  ας μην μακρηγορώ, όπως είπα και στην αρχή, όσο η ιστορία γεμίζει με κεφάλαια, τόσο το γυναικείο ζήτημα θα γίνεται πιο σύνθετο και όλο και πιο πολύ θα χάνει το νόημα του.

Ωστόσο, το «Top Girls» αποτελείται από έναν εξαίρετο  γυναικείο θίασο που διακρίνεται για τον τρόπο που ενσαρκώνει τις ιστορικές αυτές προσωπικότητες, αλλά και για τον  τρόπο που στηρίζει ο προσωπικός δυναμισμός του ένα τόσο μεγάλο ζήτημα επί σκηνής. Το έργο είναι δομημένο πάνω σε μια συγκεκριμένη “πλατφόρμα” που δεν δέχεται και πολλές διακυμάνσεις. Δεν έχει έντονη δράση αλλά έχει πλοκή που δημιουργεί έντονο προβληματισμό.

Είναι σημαντικό για τις μέρες μας, που ο κύριος Μοσχόπουλος, δε δίστασε να μεταφράσει και να σκηνοθετήσει ένα άγνωστο στο ελληνικό κοινό έργο. Μέσα από τη σκηνοθετική του ματιά δίνει μια ξεκάθαρη εξήγηση στον θεατή, στο τι ακριβώς είναι το «Top Girls» και τι πραγματεύεται.

Τα κουστούμια είναι της Κλαιρ Μπρέισγουελ, τα σκηνικά της Ευαγγελίας Θεριανού, οι φωτισμοί του Νίκου Βλασόπουλου και  οι φωτογραφίες – βίντεο του Πάτροκλου Σκαφίδα.

Εν τούτοις το Top Girls είναι ένα έργο που θα μιλάει με το κοινό και μετά από δύο αιώνες, τουλάχιστον όσο υπάρχει ακόμα η γυναικεία ψυχή. Θέλω να τονίσω ότι δεν απευθύνεται μόνο σε γυναίκες αλλά και  σε άνδρες ανεξαρτήτου ηλικίας. Το λέω αυτό γιατί το ανδρικό κοινό αποφεύγει αυτές  τις παραστάσεις όπως αποφεύγουν οι γυναίκες ένα ποδοσφαιρικό αγώνα.

Το διάσημο θεατρικό έργο TOP GIRLS (1982) της σπουδαίας Caryl Churchill έρχεται τον Νοέμβριο στο θέατρο ΠΟΡΤΑ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου. Παίζουν επτά απ’ τις πιο σημαντικές Ελληνίδες ηθοποιούς της γενιάς τους: Μαρία Καβογιάννη, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Βίκυ Βολιώτη, Αλεξία Καλτσίκη, Ευδοκία Ρουμελιώτη, Ειρήνη Μακρή, Άλκηστις Πολυχρόνη.

Κεντρική ηρωίδα του TOP GIRLS είναι η Marlene, μια φιλόδοξη γυναίκα καριέρας, υπεύθυνη ενός γραφείου ευρέσεως εργασίας για γυναίκες, μια «σιδηρά κυρία» που ανέρχεται θυσιάζοντας συνεργάτες, καθώς και τη δική της ευαίσθητη, ανθρώπινη πλευρά στον βωμό της επιτυχίας. Παρόλο που το έργο είναι γραμμένο σε ρεαλιστικό κώδικα, ξεκινά με μια διάσημη ονειρική πρώτη σκηνή, όπου ιστορικοί και διάσημοι μυθοπλαστικοί γυναικείοι χαρακτήρες καταθέτουν με ευφάνταστο τρόπο τις ιστορικά διαφορετικές πτυχές του ζητήματος της κοινωνικής θέσης των γυναικών. Στη συνέχεια, η δράση μεταφέρεται στον χρόνο συγγραφής του έργου, όπου με μια σειρά από συναρπαστικές συγκρούσεις ανάμεσα σε σύγχρονες γυναίκες και σημαντικές ανατροπές, η συγγραφέας αναπτύσσει τις θέσεις και τους προβληματισμούς της με θεατρικά ευφρόσυνο τρόπο και υπέροχους σκηνικούς χαρακτήρες, δημιουργώντας ένα θέαμα με παλμό.

Έργο πρωτότυπο ως προς τη δομή του, με εξαιρετικά λεπτό χειρισμό στο χιούμορ του, την ποιητικότητα, την ιστορικότητα αλλά και την κριτική του στάση απέναντι στην κοινωνική θέση της γυναίκας και μην έχοντας χάσει τίποτα απ’ τη φρεσκάδα του απ’ τη δεκαετία του ‘80, το TOP GIRLS διέπεται από μια βασική φεμινιστική προβληματική, δίνοντας μια πολύ καλή βάση για έναν ουσιαστικό διάλογο επί του θέματος. Παρόλα αυτά, δεν είναι ένα έργο για τον φεμινισμό αλλά για τη γυναίκα, την πολιτική και κοινωνική της θέση. Με αφορμή μία κριτική στον θατσερισμό, το TOP GIRLS εξετάζει τι σημαίνει χειραφέτηση, τι σημαίνει δικαίωμα και ταυτόχρονα ποιο είναι το τίμημα που οφείλει να πληρωθεί για να αναληφθούν οι νέοι ρόλοι σε κοινωνικό, προσωπικό και πολιτικό επίπεδο.

Το TOP GIRLS έκανε πρεμιέρα στη Μεγάλη Βρετανία το 1982 απ’ το Royal Court Theatre. Παρουσιάζεται την περίοδο αυτή στο Εθνικό Θέατρο του Λονδίνου (2019), ενώ παλαιότερα ανεβάσματά του έχουν πραγματοποιηθεί στο Watford Palace Theatre (2006), το Greenwich Theatre (2006), το New York’s Public Theatre και το Broadway (2007-2008) και σε πολλά ακόμη σημαντικά θέατρα του κόσμου. Στην Ελλάδα παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1983 απ’ το Εθνικό Θέατρο.


Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.