Εκκλησία και κορονοϊός του Γιάννη Αποστολόπουλου

Ekklisia
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Ίσως λίγες φορές η ανθρωπότητα βρέθηκε τόσο ευάλωτη όσο από την πανδημία του κορονοϊού , που μετράει εκατοντάδες χιλιάδες θύματα. Με τις υγειονομικές υπηρεσίες , ακόμη και τις πιο οργανωμένες των προηγμένων χωρών, να εμφανίζονται ανεπαρκείς στην περίθαλψη των συνεχώς αυξανόμενων κρουσμάτων.

Και αναπόφευκτα η απελπιστική κατάσταση με τη ραγδαία εξάπλωση οδήγησε στην αναστολή της ίδιας της κοινωνικοοικονομικής ζωής, στα γνωστά lock down, με απόλυτο περιορισμό κάθε ανθρώπινης επαφής . Τα μέτρα δυσάρεστα και ανελεύθερα, αλλά και ιδιαίτερα επώδυνα στους διάφορους επαγγελματικούς χώρους, με καταφανές το φάσμα της οικονομικής κατάρρευσης. Όμως οι καθημερινές εκατόμβες θυμάτων και τα χιλιάδες κρούσματα, ο φόβος και η απελπισία, προκάλεσαν την ισχυρή στήριξη ανάμεσα στους πολίτες για την αναγκαιότητά τους. Στο πλαίσιο λοιπόν του περιορισμού των επαφών, κάτι που συνέβαινε ιδιαίτερα στις διάφορες συναθροίσεις, απαγορεύτηκαν και οι θρησκευτικές συνάξεις. Αυτό ίσχυε και για την ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος, κυρίαρχη από πλευράς αριθμού πιστών στον Ελλαδικό ώρο.Κεκλεισμένων των θυρών και χωρίς πιστούς οι ακολουθίες στους ναούς ακόμη και τις ημέρες του Πάσχα. Η δυσφορία του κλήρου έντονη, που με κηρύγματα και τοποθετήσεις καλλιεργούσε το ίδιο κλίμα και σε μεγάλο αριθμό πιστών. Και βέβαια δεν έλειψαν και οι κορώνες των πιο θερμόαιμων που μιλούσαν για διωγμό της Εκκλησίας. Παρά τη συγκρατημένη στάση του Αρχιεπισκόπου Ίερωνύμου, πολλοί ιεράρχες αν όχι οι περισσότεροι επέκριναν με δριμύτητα το κλείσιμο των εκκλησιών, ενώ αρκετοί υποβάθμιζαν τους κινδύνους επικαλούμενοι τη Θεϊκή προστασία. Εγκληματικά κηρύγματα, όπως τα χαρακτήρισε πρόσφατα ο μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως Ανθιμος.

Παραγνωρίζοντας μάλιστα και τη θέση του ίδιου του Όικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, που έδωσε άμεσα εντολή να κλείσουν όλοι οι ιεροί ναοί της δικαιοδοσίας του  Όρισμένοι αρχιερείς μάλιστα δεν δίστασαν να παραβιάσουν το Νόμο. Γνωστή η περίπτωση του μητροπολίτη Κυθήρων Σεραφείμ που αγνοώντας την απαγόρευση άνοιξε τον μητροπολιτικό ναό για να μπαίνουν ελεύθεροι οι πιστοί Ενώ με επιστολή του προς τον πρωθυπουργό κατήγγελε τα μέτρα ως αντικανονικά και παράνομα.. Εκλήθη βέβαια στην αστυνομία για εξηγήσεις , που βέβαια ήσαν για τα προσχήματα. Αλλη χαρακτηριστική περίπτωση εκείνη του μητροπολίτη Κερκύρας Νεκτάριου, που άνοιξε διάπλατα για τους πιστούς το ναό του Αγίου Σπυρίδωνα.

Προσήχθη σε δίκη, η οποία έγινε με μεγάλη διαδήλωση «κλήρου και λαού» που υποστήριζαν τη «θεάρεστη» πράξη του. Μαζί τους και πλειάδα άλλων μητροπολιτών για συμπαράσταση στον «διωκόμενο» ποιμενάρχη. Και βέβαια αθωώθηκε πανηγυρικά , και αποδόθηκε ως ηρωϊκή μορφή (!!!) στην κοινωνία. Ασκήθηκε πάντως εφεση από τον εισαγγελέα κατά της απόφασης.

Η Εκκλησία που με πολλές αντιδράσεις αναγκάστηκε να εφαρμόσει τα περιοριστικά μέτρα,
με τους γνωστούς εξάψαλμους πολλών ιερωμένων, τελικά βρέθηκε εκτεθειμένη.
Ηρθε η ώρα της τραγικής αλήθειας που απέδειξε ότι δεν ήταν καθόλου αλώβητος ο εκκλησιαστικός χώρος.
Χαρακτηριστική η περίπτωση του μητροπολίτη Ίερισσού Θεόκλητου. Με τη γνωστοποίηση ότι προσβλήθηκε από την πανδημία ξέσπασε σάλος με την αναπαραγωγή από τα μέσα ενημέρωσης όσων προκλητικά εδήλωνε στο κήρυγμά του ότι στην εκκλησία κανείς δεν αρρωσταίνει και ας εξετάσουν τον ίδιο οι γιατροί.
Ό σάλος πήρε τη μορφή μπούλιγκ με το μητροπολίτη να ζητά να σεβαστούν τη δύσκολη θέση του.
Με όλο αυτό το κλίμα του διασυρμού, ένας άλλος μητροπολίτης, ο Λαγκαδά Ίωάννης, παρότι ενημερώθηκε ότι προσεβλήθη από τον κορονοϊό εδίστασε να αντιμετωπίσει την κατάσταση για να μην στοχοποιηθεί.
Παρέμεινε για τέσσερις ημέρες στο σπίτι και αφού το πράγμα έφτασε στο απροχώρητο μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, όπου μετά από δύο ημέρες
είχε την τραγική κατάληξη.
Μάλιστα πέρα από την διάκρισή του ως πανεπιστημιακός, ήταν
και από τους μετριοπαθείς ιεράρχες, που συνιστούσε ακόμη και από τηλεοράσεως την τήρηση των μέτρων.
Η πανδημία πλέον απλώνεται και στο χώρο της Εκκλησίας. Αρκετοί μητροπολίτες, ιερείς, μοναχοί έχουν προσβληθεί, ακόμη και ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος, που νοσηλεύεται στον Ευαγγελισμό, απ  όπου πριν λίγες ημέρες βγήκε και ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος.
Περιοριστήκαμε στην Ελλαδική Εκκλησία, αλλά το φαινόμενο είναι ευρύτερο στον χώρο της Όρθοδοξίας.
Πολλοί αρχιερείς και λοιποί κληρικοί άλλων Εκκλησιών, από τους οποίους
ορισμένοι αρνούνταν την ύπαρξη του ιού, προστέθηκαν στα τραγικά θύματα.
Και πρόσφατη περίπτωση η εκδημία του Πατριάρχη Σερβίας Ειρηναίου. Πριν ένα μήνα προεξήρχε στην εξόδια ακολουθία του μητροπολίτη Μαυροβουνίου Αμφιλόχιου, με άλλους αρχιερείς και πλήθος κόσμου. Εντυπωσιακό ότι το φέρετρο ήταν ανοιχτό και όλοι ασπάζονταν το σκήνωμα του ιεράρχη, χωρίς καμιά προφύλαξη.
Επακολούθησε η προσβολή
του Πατριάρχη από την πανδημία , με τη γνωστή θλιβερή κατάληξη.
Η πίστη στο Θεό και την προστασία του, είναι συνυφασμένη με τη ζωή της μεγάλης πλειοψηφίας των ανθρώπων. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούμε να προκαλούμε τη μοίρα μας.
Όι αρχαίοι πρόγονοί μας με το γνωστό ρητό «συν Αθηνά και χείρα κίνει»
υπογράμμιζαν ότι δεν αρκεί η προσδοκία της άνωθεν επέμβασης αλλά χρειάζεται και η δική μας αυτοπροστασία.
Η ανευθυνότητα δεν μπορεί να ταυτίζεται με τη θρησκευτική πίστη

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.