ΑΠΕΡΓΙΑ ΜΜΜ: Τρόλεϊ, Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου σύμφωνα με απόφαση του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ  δεν θα κυκλοφορήσουν   τα Λεωφορεία και Τρόλεϊ από την έναρξη (5:00 π.μ.) ως τη λήξη της βάρδιας. Κανονικά θα κυκλοφορούν οι 60 λεωφορειακές γραμμές που έχουν παραχωρηθεί στα ΚΤΕΛ.

24ωρη απεργία θα πραγματοποιήσουν και οι εργαζόμενοι σε Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ, σύμφωνα με απόφαση των σωματείων εργαζόμενων στην ΣΤΑ.ΣΥ.

Κανονικά αναμένεται να κυκλοφορεί ο Προαστιακός αφού μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει κάποια απόφαση για απεργία στο σιδηρόδρομο.

 Ανακοίνωση:

Με το προαναφερόμενο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών εισάγονται διατάξεις με τις οποίες:

1. Κατακρημνίζεται το εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων στις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς με την εισαγωγή ρυθμίσεων που οδηγούν σε εργαζόμενους δύο ταχυτήτων.

2. Ακυρώνονται οι επιχειρησιακές Σ.Σ.Ε. και οι Κανονισμοί Εργασίας για τους νεοπροσλαμβανόμενους.

3. Ανοίγει η πόρτα για ενοικιαζόμενους εργαζόμενους και στις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς.

4. Καταργείται ή πλήρης απασχόληση και η απασχόληση αορίστου χρόνου με τη δυνατότητα πρόσληψης εκτάκτων υπαλλήλων και μάλιστα όχι σε υποστηρικτικά συστήματα αλλά και σε βασικές ειδικότητες όπως οδηγοί ή τεχνίτες στις επιχειρήσεις δημοσίων μεταφορών.

5. Εκμηδενίζεται ο ρόλος του ΑΣΕΠ στο σύστημα προσλήψεων σε τυπικό έλεγχο λίγων ημερών που δεν θα ολοκληρώνεται ποτέ, δίνοντας τη δυνατότητα σε επιτροπές των ίδιων των εταιρειών να καθορίζουν τον τρόπο επιλογής προσωπικού εισάγοντας πλέον και την έωλη διαδικασία της προσωπικής συνέντευξης.

6. Φαλκιδεύει τη δυνατότητα των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ και τις θυγατρικές του να υπάγονται στο σύστημα κινητικότητας του Ν. 4440/2016.

7. Επιτρέπει την παροχή συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτες σε μόνιμη βάση.

8. Εκποιεί περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου κατά τη βούληση του εκάστοτε Υπουργού Οικονομικών.

9. Εξαιρεί από το δίκαιο των Δημοσίων Συμβάσεων για την ΕΕΣΥΠ και τις λοιπές θυγατρικές της.

10. Ανοίγει τον δρόμο για την πλήρη ιδιωτικοποίηση των ΔΕΚΟ.

Απαιτούμε:

1. Άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομικών περί Εταιρικής διακυβέρνησης των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας κλπ. που έχει εισαχθεί προς ψήφιση στη Βουλή.

2. Διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα όλων των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών.

3. Άμεση υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στις Δημόσιες Επιχειρήσεις στις οποίες δεν έχουν υπογραφεί.

4. Κάλυψη των κενών θέσεων εργασίας με την πρόσληψη προσωπικού αορίστου χρόνου πλήρους απασχόλησης, με την ουσιαστική εποπτεία του ΑΣΕΠ.

5. Επαναφορά της δυνατότητας των κοινωνικών εταίρων (οργανώσεων εργαζομένων και διοικήσεων ΔΕΚΟ) να συμφωνούν μισθολογικούς και μη όρους με Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.

Για το ΕΚΑ είναι επιτακτική ανάγκη τόσο η διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών όσο και η προστασία των θέσεων εργασίας αλλά και των όρων εργασίας του προσωπικού το οποίο πρέπει να απασχολείται στις κομβικές αυτές θέσεις, με σχέση αορίστου χρόνου πλήρους απασχόλησης. Είναι ανεπίτρεπτο να υποβαθμίζονται έτι περαιτέρω οι επιχειρησιακές Συλλογικές Συμβάσεις στις επιχειρήσεις αυτές, τη στιγμή που στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ήδη, είναι στα σκαριά σχέδιο Οδηγίας με την οποία υποχρεώνονται τα Κράτη-Μέλη να ενισχύσουν τις κλαδικές και διακλαδικές συλλογικές διαπραγματεύσεις ως ουσιαστικό παράγοντα για την προστασία των εργαζομένων.

Η ανακοίνωση των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ

«Ενώ η κοινωνία βιώνει, καθημερινά, τις συνέπειες της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ, με τις δραματικές αυξήσεις στη τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος, η Κυβέρνηση προωθεί τα σχέδιά της για την ιδιωτικοποίηση της ΕΥΔΑΠ και των εταιρειών Αστικών Συγκοινωνιών, όπως ο ΟΑΣΑ, η ΣΤΑΣΥ και η ΟΣΥ, αδιαφορώντας για τις συνέπειες από την κερδοσκοπική ασυδοσία, που θα υπάρξουν για το μέγιστο αγαθό, το νερό και τις Αστικές Συγκοινωνίες.\

Το νομοσχέδιο, που βρίσκεται στη Βουλή και υλοποιεί αυτόν το σχεδιασμό, για να διευκολύνει τις ιδιωτικοποιήσεις, προβλέπει και σειρά ρυθμίσεων, οι οποίες οδηγούν σε διάλυση τις εργασιακές σχέσεις, δημιουργούν εργαζόμενους πολλών ταχυτήτων μέσα στον ίδιο εργασιακό χώρο και υπονομεύουν περισσότερο τον ρόλο των συλλογικών διαπραγματεύσεων.

Συγκεκριμένα, οι νεοπροσληφθέντες εργαζόμενοι εξαιρούνται από τις Επιχειρησιακές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και διευκολύνεται η απόλυσή τους, ακόμα και ένα έχουν προσληφθεί ως αορίστου χρόνου. Επίσης, για πρώτη φορά, προβλέπεται η ύπαρξη σε αυτές τις εταιρείες «νοικιαζόμενων» εργαζόμενων.

Advertisement
Παράλληλα, σε ένα κρεσέντο παλαιοκομματισμού και εξυπηρέτησης πελατειακών σχέσεων με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο: α) περιορίζεται ο ρόλος του ΑΣΕΠ στις προσλήψεις προσωπικού, β) ενισχύονται οι προμήθειες σε απευθείας αναθέσεις και γ) ανοίγει η πόρτα προσλήψεων ακριβοπληρωμένων «golden boys» καθώς δίνεται η δυνατότητα προσλήψεων για θέσεις Γενικών Διευθυντών και Διευθυντών, υπονομεύοντας την υπηρεσιακή εξέλιξη του υπάρχοντος προσωπικού.

Όλοι μαζί οι εργαζόμενοι στις Αστικές Συγκοινωνίες της πρωτεύουσας θα αγωνιστούμε, με όλες τις δυνάμεις μας, για να αποτρέψουμε τη ψήφιση αυτού του εκτρωματικού νομοσχεδίου.

Συμμετέχουμε στην 24ωρη απεργία του Εργατικού Κέντρου Αθήνας, την Τετάρτη 21-9-2022, καθώς και στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 12:00 στο Υπουργείο Οικονομικών.

  Απάντηση του υπουργείου Οικονομικών

Σύμφωνα με το Υπουργείο Οικονομικών: Με το προς ψήφιση Νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών, και ειδικότερα με τις διατάξεις που αφορούν την Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ Α.Ε.), η Κυβέρνηση αναθεωρεί και εκσυγχρονίζει το νομοθετικό πλαίσιο για την οργάνωση, διοίκηση και λειτουργία των ανωνύμων εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της ΕΕΣΥΠ, καθώς:

  • Ρυθμίζει, με πληρότητα, θέματα εποπτείας και ελέγχου των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου, ενισχύοντας τον ρόλο του εσωτερικού ελέγχου, βάσει των διεθνών ελεγκτικών προτύπων.
  • Επαναπροσδιορίζει τον στρατηγικό και επιχειρησιακό σχεδιασμό τους.
  • Θεσπίζει, για πρώτη φορά, διατάξεις για την πολιτική κρατικής ιδιοκτησίας των Ανωνύμων Εταιρειών.
  • Καινοτομεί με τη θέσπιση δήλωσης αποστολής και ειδικών υποχρεώσεων των Ανωνύμων Εταιρειών.
  • Ολοκληρώνει το θεσμικό πλαίσιο, με προβλέψεις για τις εταιρείες οι οποίες ανήκουν στην ΕΕΣΥΠ και δεν περιλαμβάνονται στο Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης.

Με το νέο αυτό πλαίσιο, που είναι προσαρμοσμένο στα σύγχρονα διεθνή και ευρωπαϊκά πρότυπα εταιρικής διακυβέρνησης του ΟΟΣΑ, προωθείται η αποτελεσματική κατανομή των κρατικών πόρων και η διαφανής και αποδοτική λειτουργία και διαχείριση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου.

Συνακόλουθα, οι αιτιάσεις που διαλαμβάνει το Εργατικό Κέντρο Αθήνας στο Δελτίο Τύπου που εξέδωσε σήμερα, προς δικαιολόγηση της απεργίας την οποία προκήρυξε, απέχουν από την πραγματικότητα, αλλά και από τη στόχευση της κυβερνητικής πολιτικής που επιδιώκει την ενίσχυση των επιχειρήσεων. Πολλώ δε μάλλον σε ό,τι αφορά στην ΟΑΣΑ Α.Ε. και τις θυγατρικές της, για τις οποίες προβλέπεται ξεχωριστό πλαίσιο εν σχέσει με τις λοιπές θυγατρικές τις ΕΕΣΥΠ και καταλαμβάνουν ιδιαίτερο τμήμα στο προς ψήφιση νομοσχέδιο.

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.