Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας Κώστας Καραμανλής Μιχάλης Χρυσοχοΐδης Γιώργος Γεραπετρίτης Χρήστος Σπίρτζης Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη

Kostas karamanlis minister 500x500
Facebook
Twitter
LinkedIn

«Παραιτήθηκα γιατί στον τομέα της πολιτικής μου εποπτείας συνέβη μια ανείπωτη τραγωδία, γιατί σέβομαι τον ανθρώπινο πόνο. Ούτε είχα, ούτε έχω εξάρτηση από κυβερνητική θέση. Παραιτήθηκα κόντρα στην πολιτική πεπατημένη που θέλει να ζητούνται παραιτήσεις υφισταμένων. Δεν το ακολούθησα. Παραιτήθηκα από τον τόπο της τραγωδίας. Η ανάληψη της πολιτικής ευθύνης θα μείνει, όμως, κενό γράμμα χωρίς έρευνα για τις πραγματικές ευθύνες και την αντιμετώπιση των σφαλμάτων ώστε να μην ξαναγίνουν τέτοιες τραγωδίες. Είναι χρέος μας να φωτιστεί η αλήθεια και σε αυτό το ιερό χρέος θέλω να συμβάλω σήμερα εδώ και στoν δημόσιο διάλογο» είπε ο κ. Καραμανλής.

«Παραλάβαμε το έργο της σύμβασης 717 βαλτωμένο και το προχωρήσαμε από το 18% στο 70%. Δεν παραδόθηκε ποτέ το 67%, ποτέ το 33%, παραδόθηκε λειτουργικό το 18%» είπε ο πρώην υπουργός Μεταφορών  για την σύμβαση 717

«Το 2016 υλοποιήθηκε το 32,69% του έργου από το οποίο μόνο το 18% ήταν λειτουργικό. Από το 2017 έως το 2019 δεν γίνεται απολύτως τίποτα. Από το 2019 έως το 2021 έχουμε φτάσει στο 90% της υλοποίησης αλλά στο 70% της πιστοποίησης» πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής.

Εξήγησε, δε, ότι «μεταξύ των σταθμών που παρελήφθηκαν την τελευταία τριετία είναι και αυτός της Λάρισας. Παραδόθηκε τον Νομέβριο του 2022 όπως προκύπτει από το έγγραφο διοικητικής παραλαβής» Όπως τόνισε «οι σταθμάρχες υποχρεωτικά πρέπει να χαράσσουν την διαδρομή στον πίνακα τηλεδιοίκησης. Η χειροκίνητη χάραξη επιτρέπεται μόνο δεν λειτουργεί το σύστημα τηλεδιοίκσης».

Στο πλαίσιο του αφηγήματος της κυβέρνησης ότι «όλοι φταίμε» και σε μια απέλπιδα προσπάθεια να διαχυθούν οι ευθύνες, στην Επιτροπή έχουν κληθεί επίσης οι πρώην υπουργοί Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ενώ «παρών» είναι και ο νέος υπουργός Γιώργος Γεραπετρίτης.

Στη δική του τοποθέτηση ενώπιον της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, ο Χρήστος Σπίρτζης τοποθέτησε στο κάδρο των ευθυνών τόσο τον υφυπουργό Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλο, όσο και τον Κ. Χατζηδάκη, ο οποίος υπέγραψε την πρώτη σύμβαση για το σύστημα τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης το 2007, με αποτέλεσμα να παραδοθεί το 2010 το έργο σε ποσοστό 0%. «Καλό θα ήταν να είναι εδώ ο κ. Χατζηδάκης» είπε με νόημα ο Χρ. Σπίρτζης, ενώ αντίστοιχο σχόλιο έκανε και για τον σημερινό υφυπουργό Μεταφορών, ο οποίος είχε εμπλοκή και στην υπογραφή της πολυσυζητημένης σύμβασης 717. Επιπλέον, ο πρώην υπουργός Μεταφορών επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ εξέφρασε την ελπίδα πως θα επαναληφθεί η συγκεκριμένη διαδικασία προκειμένου να συζητηθεί η τραγωδία στα Τέμπη και όχι αποκλειστικά και μόνο η σύμβαση 717.

Από την πλευρά του, ο Μ. Χρυσοχοΐδης αρκέστηκε σε μία σύντομη αναδρομή που αφορούσε τη 18μηνη θητεία του στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, παραθέτοντας τον τρόπο και τα δεδομένα που οδήγησαν στην υπογραφή της επίμαχης σύμβασης, για την οποία -όπως απάντησε σε ερώτημα του κ. Σπίρτζη- δεν έχει βάλει καμία υπογραφή.

 

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.