Είναι ο αιώνας, είναι ο χρόνος, είναι η στιγμή ,που ένας άνθρωπος, σηκώνει το ανάστημά του και αποφασίζει να αφήσει το στίγμα του περνώντας πάνω από την γη.
Το 1921 , όταν ακόμη δεν επέτρεπαν στις γυναίκες να ψηφίζουν, όταν οι περισσότερες παντρευόντουσαν βάσει των συμβάσεων των γονιών η Αμέλια Έρχαρτ αποφασίζει να γίνει πιλότος
.Στις 3 Ιανουαρίου 1921 αρχίζει μαθήματα και έξι μήνες αργότερα, αγοράζει ένα μεταχειρισμένο κίτρινο διπλάνο. Στις 22 Οκτωβρίου 1922 πετά με το ”Καναρίνι’‘, το αεροπλάνο της, σε ύψος 14.000 ποδιών, δημιουργώντας παγκόσμιο ρεκόρ για γυναίκες.
Την ίδια περίοδο που η Ερχαρτ διασχίζει τους ουρανούς η Ελλάδα ζει την δική της τραγωδία… Αραγε να είδε τις φλόγες στη Σμύρνη:
1922 Στην προκυμαία της ΣΜΥΡΝΗΣ παραδομένα στις φλόγες τα σπίτια των Ελλήνων. Σε αποβάθρα του ΠΕΙΡΑΙΑ πρόσφυγες μαζεύουν την τζίβα που έχουν ξεφορτώσει τα καράβια, για να φτιάξουν στρώματα. Γυναικόπαιδα με δοχεία στα χέρια περιμένουν μέσα στο κρύο να αρχίσει η διανομή του συσσιτίου.
Η Ερχαρτ έτρεφε μεγάλο θαυμασμό για την Ελλάδα!
Στις 15 Μαϊου 1923, γίνεται η 16η γυναίκα με άδεια πιλότου.
Η οικονομική καταστροφή της οικογένειάς της και τα προβλήματα υγείας που αντιμετώπιζε επιβράδυναν σημαντικά τα αεροπορικά της σχέδια. Πούλησε το αεροπλάνο της, δούλεψε ως δασκάλα και κοινωνικός λειτουργός, αλλά μέσα της παρέμεινε άσβεστη η φλόγα της περιπέτειας και το πάθος της για τα αεροπλάνα.
Τον Απρίλιο του 1928 έλαβε ένα τηλεφώνημα από τον εκδότη και μετέπειτα σύζυγό της Τζορτζ Πάτναμ για να πετάξει ως επιβάτης πάνω από τον Ατλαντικό και να κρατήσει το ημερολόγιο της πτήσης. Η Έρχαρτ δέχθηκε χωρίς δεύτερη κουβέντα κι έτσι έγινε η πρώτη γυναίκα που διέσχισε πετώντας τον Ατλαντικό Ωκεανό (17-18 Ιουνίου 1928)***.
Την 1η Ιουνίου 1937 ξεκίνησε την υλοποίηση του πιο φιλόδοξου σχεδίου της, να πραγματοποιήσει τον γύρο του κόσμου με ένα δικινητήριο αεροπλάνο Λόκχιντ Ηλέκτρα, με συνοδοιπόρο τον αεροναυτίλο Φρεντ Νούναν. Αφού είχε καλύψει περισσότερο από τα δύο τρίτα της διαδρομής, το αεροπλάνο εξαφανίστηκε στον Κεντρικό Ειρηνικό, κοντά στη διεθνή γραμμή αλλαγής ημερομηνίας. Η Έρχαρτ κηρύχθηκε αγνοούμενη στις 2 Ιουλίου 1937 και θανούσα στις 5 Ιανουαρίου 1939.
Τι συνέβη στη θρυλική αεροπόρο Αμέλια Ερχαρτ;
Στις 2 Ιουλίου 1937, η Ερχαρτ και ο πλοηγός Φρεντ Νούμαν απογειώθηκαν από το Λάε της Παπούα Νέας Γουινέας, πλησιάζοντας στο τέλος του ιστορικού ταξιδιού τους. Σχεδίαζαν να ανεφοδιαστούν με καύσιμα στο Χάουλαντ -ένα ακατοίκητο νησί μεταξύ Αυστραλίας και Χαβάης- όπου είχε κατασκευαστεί διάδρομος προσγείωσης και ένας σταθμός ανεφοδιασμού πριν από την άφιξή τους, πριν πετάξουν για τη Χονολουλού και τερματίσουν στο Όκλαντ της Καλιφόρνια.
Δεκάδες σενάρια, άπειρες εικασίες έχουν διεξαχθεί μετά από πολλές έρευνες, αλλά κανείς δεν κατόρθωσε να εντοπίσει το σώμα της ή συντρίμμια του αεροπλάνου.
Ο Τόνι Ρόμιο, ένας πρώην αξιωματικός πληροφοριών της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας που πούλησε την περιουσία του για να χρηματοδοτήσει μια έρευνα βαθέων υδάτων 11 εκατ. δολαρίων για το χαμένο αεροπλάνο, πιστεύει ότι τράβηξε μια εικόνα σόναρ που αποκαλύπτει την τοποθεσία του. «Αυτό είναι ίσως το πιο συναρπαστικό πράγμα που θα κάνω ποτέ στη ζωή μου. Νιώθω σαν ένα 10χρονο παιδί που πηγαίνει σε ένα κυνήγι θησαυρού», είπε ο Ρόμιο στη Wall Street Journal.
Ο Ρόμιο και δύο από τα αδέλφια του, όλοι πιλότοι, αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν την τεχνογνωσία τους για να βοηθήσουν στην επίλυση «του απόλυτου γρίφου». «Πάντα νιώθαμε ότι μια ομάδα πιλότων ήταν αυτή που θα έλυνε το μυστήριο και όχι οι ναυτικοί», είπε. Η εταιρεία του Ρόμιο, Deep Sea Vision, χρησιμοποίησε ένα μη επανδρωμένο υποβρύχιο για να σαρώσει 5.200 τετραγωνικά μίλια στον βυθό του ωκεανού με τεχνολογία σόναρ στην περιοχή που θεωρείτο πιθανότερο να έχει συντριβεί το αεροπλάνο της Ερχαρτ.
. Αφού εξέτασε τα δεδομένα, η ομάδα ανακάλυψε μια εικόνα ενός θολού σχήματος που μοιάζει με αεροπλάνο, στον πυθμένα του Ειρηνικού, όπως μεταδίδει η Telegraph.
Ισως να είναι και το αεροπλάνο της Ερχαρτ…
***Πηγή: https://www.sansimera.gr/biographies/501
Η Αμέλια Έρχαρτ εξαφανίστηκε πάνω από τον Κεντρικό Ειρηνικό ωκεανό, κοντά στη Νήσο Χάουλαντ, κατά τη διάρκεια της προσπάθειάς της να κάνει τον γύρο της Γης, το 1937.
η κατάληξη της προσπάθειάς τους να λύσουν ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια του 20ου αιώνα: την εξαφάνιση της πρωτοπόρου αεροπόρου Αμέλια Έρχαρτ.
Ωστόσο, ο Ρομέο και δύο από τα αδέρφια του, όντας όλοι τους πιλότοι «πάντα ένιωθαν ότι μια ομάδα πιλότων ήταν αυτή που θα το λύσει και όχι οι ναυτικοί», είπε ο Ρομέο.
Για να συγκεντρώσει όμως τα χρήματα που χρειαζόταν για μια αποστολή στην οποία άλλοι απέτυχαν, ο ίδιος πούλησε τα ακίνητά του το 2021. Συνολικά ξόδεψε 11 εκατ. δολάρια για να χρηματοδοτήσει το ταξίδι και να αγοράσει τον εξοπλισμό υψηλής τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός υποβρύχιου drone «Hugin» της νορβηγικής εταιρείας Kongsberg.
«Αυτό είναι το όχημα που θα επέλεγα να χρησιμοποιήσω», είπε ο Larry Mayer, ωκεανογράφος και διευθυντής του Κέντρου για τη χαρτογράφηση των ακτών και των ωκεανών στο Πανεπιστήμιο του New Hampshire.Έτσι, το ερευνητικό σκάφος του Ρομέο ξεκίνησε στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2023 από την Tarawa του Κιριμπάτι, ένα λιμάνι κοντά στο Χάουλαντ, με πλήρωμα 16 ατόμων.