Το Μορφωτικό Ίδρυμα της ΕΣΗΕΑ διοργανώνει στον χώρο της Βιβλιοθήκης ΕΣΗΕΑ «Δημήτρης Ι. Πουρνάρας» (Ακαδημίας 20, 10671, Αθήνα) εκπαιδευτικά προγράμματα ειδικά σχεδιασμένα για μικρούς επισκέπτες. Τα προγράμματα υλοποιούνται από τον Οκτώβριο έως τον Μάιο, απευθύνονται σε μαθητές Δημοτικού και πραγματοποιούνται με την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση, του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση, της ΑΙΓΕΑΣ-ΑΜΚΕ και της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης.
Η συμμετοχή σε όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα είναι δωρεάν.
Οι δηλώσεις συμμετοχής ξεκινούν στις 7 Οκτωβρίου.
Για το σχολικό έτος 2024-2025 η Βιβλιοθήκη της ΕΣΗΕΑ προσφέρει τα εξής προγράμματα:
- Εξερευνώντας τον Τύπο: χθες – σήμερα – αύριο Ομάδα 25-30 μαθητών, Ε’ και Στ’ Δημοτικού
Διάρκεια 90 λεπτά
Εισηγητές: Παιδαγωγική Ομάδα Βιβλιοδιαπλάσεις (Άννα-Μαρία Βλάσση και Μαριάννα Βλάσση)
Συμπληρώστε την αίτηση για το πρόγραμμα ΕΔΩ.
Τι είναι ο Τύπος και ποια η αποστολή του; Πώς δημιουργήθηκαν στη χώρα μας οι πρώτες εφημερίδες; Τι χρειάζεται για να γίνει κάποιος δημοσιογράφος; Τι έχει αλλάξει στη δημοσιογραφία σήμερα; Οι μαθητές μυούνται στην ιστορία της ελληνικής δημοσιογραφίας μέσα από σπάνια αρχεία εφημερίδων και ιστορίες μεγάλων προσωπικοτήτων του δημοσιογραφικού χώρου και γνωρίζουν τη νεότερη ιστορία της Ελλάδας μέσα από τις εφημερίδες της εποχής. Κύριοι «σταθμοί» στο ταξίδι μας είναι τα χρόνια της Επανάστασης, η Μικρασιατική εκστρατεία και ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος. Στο δεύτερο μέρος του προγράμματος, με διαδραστικό τρόπο ενημερώνονται για την παραπληροφόρηση, τις ψευδείς ειδήσεις (fake news) και το πώς τις αναγνωρίζουμε, καθώς και τα χαρακτηριστικά της αξιόπιστης πληροφόρησης. Όλοι οι μαθητές θα λάβουν εκπαιδευτικό φυλλάδιο.
- Μικροί Συντάκτες: φτιάχνω τη δική μου εφημερίδα
Ομάδα 25-30 μαθητών, Ε’ και Στ’ Δημοτικού
Διάρκεια 120 λεπτά
Εισηγήτρια: Στέλλα Λέγγα, εκπαιδευτικός-βιβλιοδέτρια
Συμπληρώστε την αίτηση για το πρόγραμμα ΕΔΩ.
Οι μαθητές μέσα από δραστηριότητες όπως η συγγραφή άρθρων και η μελέτη πρωτογενών ιστορικών πηγών, έρχονται σε επαφή με τα γεγονότα της πολιορκίας του Μεσολογγίου και τον ρόλο του επαναστατικού Τύπου, ενώ ταυτόχρονα μαθαίνουν την αξία της ελευθερίας του Λόγου και της ενημέρωσης. Στόχος του προγράμματος είναι να αναπτύξει την ιστορική σκέψη και συνείδηση των μαθητών και να συμβάλλει στη διαμόρφωση υπεύθυνων πολιτών. Παράλληλα, το πρόγραμμα περιλαμβάνει εικαστικές δράσεις, δίνοντας στους μαθητές την ευκαιρία να εκφραστούν δημιουργικά.
Με βάση επιστημονικά τεκμηριωμένα στοιχεία και πρωτογενείς πηγές, όπως τα «Ελληνικά Χρονικά» και τα έργα του Διονυσίου Σολωμού, οι συμμετέχοντες αποκτούν σφαιρική κατανόηση των ιστορικών γεγονότων της Επανάστασης. Το πρόγραμμα αξιοποιεί σύγχρονα οπτικοακουστικά μέσα, όπως βίντεο, χάρτες και πρωτότυπα φύλλα εφημερίδων, ώστε να εξασφαλιστεί η πολυδιάστατη προσέγγιση της ιστορικής γνώσης και η ανάδειξη της σημασίας του Τύπου εκείνης της εποχής.
Οι μαθητές εντάσσονται ενεργά στη διαδικασία μάθησης μέσω της ομαδικής εργασίας, της ανάλυσης ιστορικών πηγών και της δημιουργίας εφημερίδας, προετοιμάζοντας υπεύθυνους πολίτες που σέβονται τις αξίες της δημοκρατίας και της ελευθερίας. Το πρόγραμμα προάγει την κριτική σκέψη, τη βιωματική μάθηση και την καλλιτεχνική έκφραση και συνάδει με τα εκπαιδευτικά πρότυπα της σύγχρονης παιδαγωγικής.
Όλοι οι μαθητές θα λάβουν παζλ με τον πίνακα του Γιάννη Ψυχοπαίδη «Μάγερ και Βύρωνας».
Με την υποστήριξη