Το μίσος και ο εξτρεμισμός στο διαδίκτυο έχουν πλέον ενσωματωθεί στις mainstream πλατφόρμες και χρησιμοποιούν σύγχρονες τεχνολογίες για να αποκομίζουν κέρδη. Με τη μείωση των προσπαθειών λογοκρισίας και τη χρήση εργαλείων όπως η AI και τα κρυπτονομίσματα, οι εξτρεμιστές βρίσκουν νέους τρόπους να επηρεάζουν το κοινό και να χρηματοδοτούν τις δραστηριότητές τους, συχνά απρόσκοπτα και ανεξέλεγκτα.
Μια πρόσφατη έκθεση του Foundation to Combat Antisemitism (FCAS), σύμφωνα με το NBC NEWS, διαπιστώνει ότι το μίσος όχι μόνο εξαπλώνεται στο διαδίκτυο, αλλά και γίνεται όλο και πιο επικερδές, αξιοποιώντας mainstream πλατφόρμες όπως τα κρυπτονομίσματα, το crowdfunding, τα livestreams και το merchandising.
Το μίσος φτάνει σε mainstream κοινό
Σύμφωνα με το FCAS, «η ροή του εμπορευματοποιημένου μίσους περνάει πλέον απευθείας μέσα από mainstream πλατφόρμες, φτάνοντας σε ευρύτερο κοινό και δημιουργώντας οικονομικά κίνητρα για άλλους να συμμετάσχουν».
Ακόμα και πλατφόρμες με πολιτικές κατά του μίσους, όπως το YouTube, έχουν αποδειχθεί κερδοφόρες για εξτρεμιστές. Η έκθεση του Center for Countering Digital Hate έδειξε ότι μετά την απαγόρευση του Andrew Tate, πολλά βίντεό του παρέμεναν ενεργά με διαφημίσεις, συγκεντρώνοντας σχεδόν 54 εκατομμύρια προβολές στα 100 πιο δημοφιλή.
Παράλληλα, νεοναζί έχουν εκμεταλλευτεί πλατφόρμες όπως το Roblox και το Instagram για να προωθήσουν και να εμπορευματοποιήσουν τα μηνύματά τους.









