Η Καμεράτα συνομιλεί με Γκέρσουιν και Φίλιπ Γκλας
Με τον Γιώργο Πέτρου σε ρόλο σολίστ στο πιάνο αλλά και αρχιμουσικού η Ορχήστρα θα παρουσιάσει σύγχρονες μουσικές τάσεις από την Αμερική.
Ο Γιώργος Πέτρου θα διευθύνει την Ορχήστρα από το πόντιουμ.
Με στόχο να προτείνει στο κοινό ποικίλους, εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας με τη μουσική, ο κύκλος συναυλιών “Μετατροπίες” του Μεγάρου Μουσικής, από την προηγούμενη ήδη καλλιτεχνική περίοδο, μας έχει συνηθίσει σε ενδιαφέροντα, εναλλακτικά μουσικά προγράμματα με την “Καμεράτα, Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής”, που συχνά συνοδεύονται από παράλληλες εκδηλώσεις.
Τέτοια περίπτωση αποτελεί η επόμενη “πολυσυλλεκτική” εκδήλωση του Κύκλου με τίτλο “Σύγχρονες μουσικές τάσεις από την Αμερική”, που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο, στην αίθουσα “Μπανκέ”, με τέσσερις δημοφιλείς δημιουργίες μερικών από τους σπουδαιότερους Αμερικανούς συνθέτες, των Σάμουελ Μπάρμπερ, Τζορτζ Γκέρσουιν, Φίλιπ Γκλας και Τζον Ανταμς. Τη μουσική εκδήλωση πλαισιώνει έκθεση στον χώρο του Φουαγιέ έργων Αμερικανών αλλά και διεθνών εικαστικών που πραγματεύονται θέματα της αμερικανικής κουλτούρας από τη Συλλογή Δημήτρη Δασκαλόπουλου.
Σκοπός της παρουσίασης αυτής είναι η εξερεύνηση τυχόν κοινών τόπων μεταξύ μουσικής και εικαστικής δημιουργίας, αλλά και μια πρώτη μικρή γνωριμία με καλλιτέχνες που εργάζονται στην ακμή της πρωτοπορίας σήμερα.
Πιο συγκεκριμένα, το κοινό θα απολαύσει το αγαπημένο “Adagio” του Μπάρμπερ, ένα από τα αριστουργήματα της μοντέρνας κλασικής μουσικής, να συνδιαλέγεται με το εντυπωσιακό “Τιρολέζικο” κοντσέρτο για πιάνο του Γκλας, αλλά και το τρυφερό “Νανούρισμα” του Γκέρσουιν να συνομιλεί με τα περίφημα “Shaker Loops” του Ανταμς. Οι τέσσερις σύνθετες, μέσα από τους σαγηνευτικούς ήχους της ορχήστρας έγχορδων, δημιουργούν τέσσερις πολύ διαφορετικές μουσικές εικόνες, με κοινό χαρακτηριστικό την πολυγλωσσία και την ελευθερία που διακρίνει την τέχνη του “Νέου Κόσμου”. Τα δοξάρια της Καμεράτα θα δώσουν ζωή στα υπέροχα αυτά έργα υπό την καθοδήγηση του Γιώργου Πέτρου, τον οποίο θα ακούσουμε σε διαφορετικό ρεπερτόριο απ’ ό,τι τον έχουμε συνηθίσει τελευταία, σε ρόλο σολίστ στο πιάνο, αλλά και αρχιμουσικού, αφού θα διευθύνει την Ορχήστρα από το πόντιουμ.
Τα εικαστικά έργα θα παρουσιάσει στο κοινό μία ώρα πριν από τη συναυλία (8.00 μ.μ.) ο Δημήτρης Παλαιοκρασσάς, ιστορικός τέχνης, σύμβουλος τέχνης και επιμελητής της Συλλογής Δ. Δασκαλόπουλου. Ετσι, το εμβληματικό “American Idol” της Ρέιτσελ Χάρισον αποτελεί ευθεία αναφορά στη μουσική τηλεοπτική υποκουλτούρα της Αμερικής και καταδεικνύει το αδιέξοδό της με το μικρόφωνο που δεν είναι συνδεδεμένο με παροχή ρεύματος.
Αντίστοιχα, η Κάντι Νόλαντ αποδομεί την ιμπεριαλιστική και μάτσο διάθεση της αμερικανικής κουλτούρας και κοινωνίας. Η Βρετανοπαλαιστίνια Μόνα Χατουμ εστιάζει στο έργο-χαλί της το πώς η αμερικανική κοινωνία θεωρεί τη χώρα της κέντρο του κόσμου. Ετσι, το χαλί της είναι κατασκευασμένο με την προοπτική του παγκόσμιου χάρτη δοσμένη από το νότιο ημισφαίριο και όχι, όπως συνήθως, από το βόρειο.
To μουσικό ταξίδι στην Αμερική συμπληρώνεται με σύγχρονη τζαζ από το “IQ – Ionian Quartet”, αποτελούμενο από φοιτητές και απόφοιτους του προγράμματος τζαζ του Ιονίου Πανεπιστημίου. Το γκρουπ θα παρουσιάσει τολμηρές διασκευές και ελεύθερους αυτοσχεδιασμούς πάνω σε “κλασικό” ρεπερτόριο στον χώρο του Φουαγιέ πριν από τη συναυλία (8.30 μ.μ.) και στο διάλειμμα.