της Λαμπριάνας Κυριακού
Ανθρώπινες Μαριονέτες. Αιωρούνται στο κενό της ύπαρξης τους. Αξιοπρεπώς, αποζητούν ευτυχισμένες μέρες. Βυθισμένοι μέσα στον κυκεώνα μιας μέρας που μόλις ξεκίνησε, αλλά δεν υπόσχεται πολλά. Ανθρώπινες αλλοιωμένες μαριονέτες που αξιοποιούν το κάθε λεπτό, την κάθε στιγμή, μέχρι την ώρα που το κουδούνι της ύπαρξης τους σταματήσει για πάντα.
«Ω! Τι Ευτυχισμένες Μέρες». Ο Μπέκετ στο έργο αυτό, καταπιάνεται ακόμα μια φορά, με τα προβλήματα της ύπαρξης και της επικοινωνίας του ανθρώπου. Η Γουίνυ, η ηρωιδα του, για 70 λεπτά ζει στο θέατρο του παραλόγου, προσπαθώντας να δώσει την απάντηση στα ερωτήματα: Ποιος Είμαι ; τι είναι ο χρόνος και πως υπάρχουμε μέσα από αυτόν.
Πρεμιέρα:
Το Θέατρο ΤΟΠΟΣ ΑΛΛΟύ, μεσούντος Οκτωβρίου, ανοίγει τη θεατρική covid σεζόν 2020-21, με το έργο του Σάμουελ Μπεκετ, «Ω! Τι Ευτυχισμένες Μέρες» σε μετάφραση και σκηνοθεσία Νίκου Καμτση.
Στο ρόλο της Γουίνυ η Νικολέτα Βλαβιανού και στο ρολο του Γουίλυ, ο Νίκος Καραστέργιος.
Η παράσταση:
Όσοι γνωρίζουν το θέατρο, θα αντιληφθούν ότι ο χώρος δράσης μεταφέρεται στη μεριά των θεατών και η σκηνή μετατρέπεται σε μια μικρή πλατεία διαρρυθμισμένη σύμφωνα με τα πρωτόκολλα.
Το σκηνικό της Μίκας Πανάγου, γοητεύει τα μάτια του θεατή πριν ακόμα αρχίσει η παράσταση. Ο λόφος που είναι εγκλωβισμένη η Γουίνυ, έχει το προφίλ ενός γυναικείου κεφαλιού. Πόσο εύστοχα απεικονίζονται τα νοήματα του Μπέκετ μέσα από το σκηνικό της Μίκας Πανάγου, αφού όλα αυτά που μας εγκλωβίζουν και μας καταδυναστεύουν, είναι δημιουργήματα του μυαλού μας. Δένουν αρμονικά με τους φωτισμούς του Γιάννη Ζέρβα
Χτυπάει επίμονα το κουδούνι. Η Γουίνυ ξυπνά. Χαμογελαστή πάντα αισιόδοξη, έτοιμη ν΄ αδράξει ακόμα μια μέρα. Μονολογεί ακατάπαυστα. Εχθρός της ο χρόνος και η ανυπόφορη μοναξιά της. Διακαής της πόθος, να καταφέρει να βρει διόδους επικοινωνίας με το σύζυγο της. Ο Γουίλυ, είναι εκεί, σφηνομένος και αυτός μέσα στην μυρμηγκότρυπα του. Αλλά απόν.
Η Νικολέτα Βλαβιανού, κάνει τη Γουίνυ κτήμα της. Τίποτα δε θυμίζει την ηθοποιό της κωμωδίας και αυτή είναι η επιτυχία της. Είναι Μπεκετική ηρωίδα, που βγάζει εις πέρας ένα στυφνό μονόλογο με πολλές ιδιαιτερότητες.
Είναι γνωστό ότι η Γουίνυ είναι καταδικασμένη από τον Μπέκετ, να είναι σφηνωμένη κ΄ αθόλη τη διάρκεια του έργου, στην πλαγιά ενός λόφου. Επιτρέποντας στην ηθοποιό, να παίξει μόνο με τα χέρια της, τη φωνή της και με τις εκφράσεις του προσώπου της.
Η Νικολέτα Βλαβιανού στην ερμηνεία αυτή, τα πετυχαίνει όλα. Αν τις κατηγοριοποιήσουμε τις εκφράσεις της, βλέπουμε το φόβο της Γουίνυ, το θυμό της, τη χαρά της, τη λύπη της, την έκπληξη της.
Η Νικολέτα Βλαβιανού, έχει στο πλάι της έναν εξαιρετικό Γουίλυ . Ο Νίκος Καραστέργιος μας χάρισε μια επίγεια και εκφραστική ερμηνεία, αντάξια της Γουίνυ.
Η μουσική του Κώστα Χαριτάτου, εναρμονίζεται απόλυτα με την ψυχοσύνθεση των ηρώων. Κυρίως της Γουίνυ, που συχνά μουρμουράει δυο συγκεκριμένα τραγούδια.
Η σκηνοθεσία του Νίκου Καμτσή, είναι λιτή και ουσιώδης. Άνθρωπος του θεάτρου, βασικό στέλεχος του Λαϊκού Πειραματικού Θεάτρου έπαιξε σε όλα σχεδόν τα έργα που σκηνοθέτησε ο Λεωνίδας Τριβιζάς. Για πολλά χρόνια ασχολήθηκε με το Θέατρο για παιδιά. Το Θέατρο Τόπος Αλλού, είναι ένας χώρος που φτιάχτηκε με πολλή αγάπη από τον ίδιο.
Εν κατακλείδι:
Ναι! Δύσκολο έργο. Αλλά είναι από τα έργα που βοηθούν τον θεατή να εξελιχθεί πνευματικά. Η παράσταση του Νίκου Καμτσή, είναι φτιαγμένη από πολύ καλό υλικό. Θα συγκινήσει τον θεατή και θα τον ευχαριστήσει το αποτέλεσμα.
Ας μην ξεχνάμε, ότι η πανδημία χτύπησε επώδυνα τα Μικρά θέατρα. Έχουν ανάγκη από την στήριξη όλων μας.
Εισιτήρια:
https://www.viva.gr/tickets/theater/topos-allou/o-ti-oraies-meres-tou-samuel-beckett/