Κινηματογραφικά Νέα…Τι θα δούμε αυτή τη βδομάδα

Facebook
Twitter
LinkedIn

της Κωστούλας Τωμαδάκη 

Ο ελληνικής καταγωγής Αλεξάντερ Πέιν εξερευνά τον όρο `απόγονος“ σε ένα τόπο που οι πρόγονοι αποτελούν έναν ισχυρό κρίκο στην αλυσίδα της ανθρώπινης αλυσίδας και υπογράφει ίσως την καλύτερη ταινία της χρονιάς..

ΟΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ, είναι μια εξαιρετική ταινία  με τον Τζορτζ Κλόυνι να αναπτύσσει στο έπακρον τις πτυχές του ταλέντου του μεταξύ απόλυτης ηρεμίας και παραφροσύνης.

ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ, περιμένει τους ήρωες στην ταινία του Παναγιώτη Φαφούτη. Μόνο που όταν το καρναβάλι ξεψυχά και  οι μάσκες πέφτουν,  οι επιθυμίες αποκαλύπτονται. Συγκίνηση και ατμόσφαιρα.

CHAMPIONS:ΜΙΑ ΑΣΤΕΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ, το ντοκιμαντέρ του Γαβριήλ Τζάφκα διερευνά την κινηματογραφική παιδεία στην Ελλάδα μέσα από το διάλογο σημαντικών δημιουργών.

ΣΤΕΝΑ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ για τον υποψήφιο αυτόχειρα στο καλοστημένο εκρηκτικό θρίλερ.

UNDERWORLD:Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ 3D, η Selene επιστρέφει για να ανακαλύψει ότι έχει μια έφηβη κόρη. 

ΤΟ ΚΟΥΤΙ ΤΗΣ ΠΑΝΔΩΡΑΣ (1929) το απόλυτα ερωτικό αριστούργημα του Παμπστ με τη μοναδική Λούλου, αιώνιο σύμβολο του έρωτα και της ζωής.

   

Οι απόγονοι

του Αλεξάντερ Πέιν

με τους Τζορτζ Κλούνι, Τζούντι Γκριρ

{youtube}li5cEGy4b7k{/youtube}


η ιστορία:O Ματ Κινγκ, ένας αδιάφορος σύζυγος και πατέρας δυο κοριτσιών, αναγκάζεται να επανεξετάσει το παρελθόν και να δει το μέλλον με διαφορετική ματιά, όταν η σύζυγος του τραυματίζεται σοβαρά σε ένα ατύχημα με σκάφος. Το γεγονός αυτό οδηγεί στη δημιουργία μιας ουσιαστικής σχέσης του Ματ με τις κόρες του, ενώ ταυτόχρονα έρχεται αντιμέτωπος με σημαντικά διλήμματα.

η άποψη μας: Ο τόπος, η παράδοση, η κουλτούρα, φαίνεται ότι είναι οι σταθερές αξίες πάνω στις οποίες κινείται ο ελληνικής καταγωγής Αλεξέντερ Πέιν και τα καταφέρνει με εξαιρετική ικανότητα,. Στην εξωτική Χαβάη εκτυλίσσεται άλλη μια οικογενειακή  ιστορία που μιλάει για έναν άντρα τον Ματ Κινγ ,έναν απόγονο της αστικής χαβανέζικης κοινωνίας , ο οποίος ποτέ δεν αποδέχτηκε την καταγωγή του, την οικογένεια του. Αποφασισμένος να πουλήσει  την πατρική περιουσία, ένα τροπικό δάσος στη Χαβάη, ο μεσήλικας  Ματ, βλέπει  να έρχονται τα πάνω κάτω μετά το ατύχημα της γυναίκας του. Ο Πέιν αποφεύγοντας τα κλισέ και παραμερίζοντας τις μελοδραματικές εξάρσεις χωρίς ψυχαναλυτική διάθεση υπογράφει μια εκπληκτική ταινία που ξεπερνάει τα όρια του ρεαλισμού που μπορεί να συγκινεί και να σοκάρει με την αλήθεια της.

Ο Φαίδων Παπαμιχαήλ καθηλώνει με τη θαυμάσια φωτογραφία του,  αποτυπώνοντας μοναδικά την ένταση της Χονολουλού. Η ερμηνεία του Τζορτζ Κλούνι στο ρόλο του απόμακρου πατέρα και συζύγου που ξαναβρίσκει τον εαυτό του και τις ρίζες του είναι μια από τις καλύτερες  της χρονιάς.

γκρο πλαν: στον αντιήρωα Τζορτζ Κλούνι, στην φυσικότητα με την οποία ερμηνεύει το ρόλο του.

 

Παράδεισος

του Παναγιώτη Φαφούτη

με τους Νατάσα Ζάγκα, Μιχάλη Φωτόπουλο

{youtube}dy7YDb8fKXo{youtube}


η ιστορία:Ένα Σαββατοκύριακο, μέσα στο χάος και στα χρώματα του καρναβαλιού, στα εκτυφλωτικά φώτα και στα φανταχτερά άρματα, τέσσερα ζευγάρια προσπαθούν να βρουν τον δικό τους Παράδεισο.

Η Μαριάννα γυρίζει στην Πάτρα από το Λονδίνο αποφασισμένη να ζήσει με το Μιχάλη, ο Νίκος προσπαθεί να εκδηλώσει τον κρυφό του πόθο για το αφεντικό του Σωκράτη , η Ευγενία φοβάται να αντιμετωπίσει την κριτική της κόρης της για τη σχέση της με τον πολύ νεότερό της Αντώνη και ο Ηλίας επιχειρεί την επανασύνδεση με την πρώην γυναίκα του Βίκυ. 

Όλοι μαζί βουτάνε χωρίς ανάσα στην `κολασμένη` ατμόσφαιρα της αποκριάς. Όπως κάθε χρόνο, οι ήρωες της ταινίας φοράνε τις αποκριάτικές τους. Πίσω από αυτές μπορούν επιτέλους να είναι αληθινοί και να δοκιμάσουν τις αντοχές τους ως τα όρια του Παραδείσου ή …της Κόλασης.

Η άποψη μας: Ο Παναγιώτης Φαφούτης στήνει μια εξαιρετική παραβολή για την επιθυμία μας να στήσουμε τον παράδεισο στη γη.

Μέσα στη σαγηνευτική και άκρως φουτουριστική ατμόσφαιρα του πατρινού καρναβαλιού, τέσσερα ζευγάρια θα ζήσουν μια νύχτα γεμάτη χρώματα, μουσική και έρωτα. Γιατί όχι και τον παράδεισο επί γης.

Τα μαύρα φεγγάρια του έρωτα που κρύβονται πίσω από τις μάσκες αποκαλύπτονται στο ξεψύχισμα της νύχτας και του καρναβαλιού. 

Η κορύφωση έρχεται μέσα από την κάθαρση και ο Παναγιώτης Φαφούτης μέσα σε μιάμιση ώρα καταφέρνει να κάνει την ανατροπή προτεραιοτήτων και ρόλων στη σημερινή κοινωνία της ταχύτητας και της κρίσης.

Οι  στιγμές αληθινής συγκίνησης και πηγαίας ευαισθησίας σίγουρα θα βρουν αποδέκτες.

γκρο πλαν:στο εικαστικό μέρος και στη φωτογραφία του Γιώργου Παπανδρικόπουλο..

Champions:Μια αστεία ιστορία

του Γαβριήλ Τζάφκα

{youtube}asRJc1DVD68{/youtube}


η ιστορία:Το θέμα της κινηματογραφικής παιδείας αποτέλεσε γόρδιο δεσμό για πολλά χρόνια στην Ελλάδα λόγω της έλλειψης μιας σοβαρής κρατικής σχολής κινηματογράφου. Ξεκινώντας το 1950, από την εποχή του Σταυράκου, μέχρι τις μέρες μας , το ντοκιμαντέρ επιχειρεί να διερευνήσει το φλέγον αυτό ζήτημα μέσα από το διάλογο μεταξύ ανθρώπων που ασχολήθηκαν και ασχολούνται. Ανάμεσα τους οι: Θόδωρος Αγγελόπουλος, Παντελής Βούλγαρης, Ντίνος Κατσουρίδης, Μιχάλης Κακογιάννης, Νίκος Κούνδουρος, Μάνος Ζαχαρίας, Werner Herzog, Emir Kusturica,Fatin Akin.

η άποψη μας: Ευπρόσδεκτο ντοκιμαντέρ πάνω στο θέμα της κινηματογραφικής εκπαίδευσης που ξεκινάει στη χώρα μας την εποχή του `50 με την σχολή του Λυκούργου  Σταυράκου. Ο διάλογος μεταξύ των σπουδαίων δημιουργών για το φλέγον θέμα της κινηματογραφικής παιδείας και του ίδιου του σινεμά αποτελεί σπουδαίο ντοκουμέντο που σταδιακά εξελίσσεται σε ένα δυνατό σχόλιο.. Ο Γαβριήλ Τζάφκας με αξιόλογες κινηματογραφικές σπουδές και ενδιαφέρουσες ταινίες μικρού μήκους  αποδεικνύεται μια πολύ ανήσυχη ματιά που θα μας απασχολήσει και στο μέλλον.

γκρο πλαν: στα λόγια του Ντίνου Κατσουρίδη που γνώριζε καλύτερα από όλους το σινεμά από όλες τις γωνίες.   

Στενά περιθώρια

του Άσγκερ Λεθ

με τους Ελίζαμπεθ Μπανκς, Σαμ Γουόρθιγκτον

{youtube}SlNRw034168{/youtube}


η ιστορία:O Νικ Κάσιντι ήταν ένας τίμιος αστυνομικός. Τώρα βρίσκεται στη φυλακή για ένα έγκλημα που δεν διέπραξε και αναζητά απεγνωσμένα την πρώτη ευκαιρία για να αποδράσει. Λίγες ώρες αργότερα, στέκεται όρθιος στο περβάζι ενός παράθυρου, φρεσκοξυρισμένος και φορώντας ένα ακριβό κοστούμι, έχοντας από κάτω την πόλη της Νέας Υόρκης. Ενώ πλήθος κόσμου συγκεντρώνεται στο δρόμο, η αστυνομία περιφρουρεί την περιοχή και ικανοποιεί την απαίτηση του Νικ να μιλήσει με την αστυνομική μεσολαβήτρια Λίντια Άντερσον. 

Η άποψη μας:Το “Man on ledge` χρησιμοποιείται στην ειδική αστυνομική ορολογία για να υποδείξει τον άνθρωπο που ανεβαίνει σε ένα ψηλό κτίριο για να πηδήξει στο κενό. Ο πρώην αστυνομικός Κάσιντι μετά από μια θεαματική απόδραση ανεβαίνει στον εικοστό όροφο ενός κτιρίου και απειλώντας ότι θα πηδήξει μπροστά στα μάτια του κόσμου, ζητάει την μεσολαβήτρια Λίντια Μέρσερ, ένα αμφιλεγόμενο πρόσωπο. 

Ο Λεθ κινηματογραφεί με καθαρόαιμη ένταση τις συναισθηματικές εκρήξεις των ηρώων του και την καθαρτική πορεία των δύο losers.

Oι ανατροπές στο σενάριο  και  η φρενήρης ένταση της κάμερας είναι στα συν της ταινίας.

γκρο πλαν:στο ξενοδοχείο της Rosevelt Hotel,γνωστό και ως “Η Μεγάλη Κυρία της Λεωφόρου Μάντισον“.

Underworld:Η αναγέννηση  3D

των Μαν Μάρλιντ, Μπιόρν Στάιν

με τους Κέιτ Μπέκινσειλ, Μπιόρν Στάιν

{youtube}Zh2ixQs-tNM{/youtube}


η ιστορία:15 χρόνια έχουν περάσει από τότε που η Selene και ο αγαπημένος της κέρδισαν τη μάχη εναντίον του βρικόλακα Elder Marcus στο Underworld Evolution.Εντωμεταξύ, η ανθρωπότητα που έχει ανακαλύψει την ύπαρξη των Βρικολάκων και των Λύκων έχει εξαπολύσει μια εκστρατεία αφανισμού και των δύο ειδών. Η Selene αιχμαλωτίζεται κατά τη διάρκεια της γενοκτονίας και ξυπνάει μετά από δώδεκα χρόνια για να ανακαλύψει ότι έχει διατηρηθεί παγωμένη σε επτασφράγιστο εργαστήριο, το Antigen, όπου γίνονται πειράματα για ένα εμβόλιο ενάντια στους ιούς που δημιούργησαν τους Βρικόλακες και τους Λυκάνθρωπους. Η Selene αρχικά συγκλονίζεται όταν μαθαίνει ότι ο αγαπημένος της Michael έχει πεθάνει, αλλά δεν της απομένει και πολύ χρόνος για να πενθήσει αφού ακολουθούν μια σειρά από σοκαριστικές προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει. Μεταξύ άλλων θα διαπιστώσει ότι η φυλή της είναι απειλούμενη και οι ελάχιστοι επιζήσαντες κρύβονται στα έγκατα της γης. Όσο για τους παραδοσιακούς εχθρούς της, τους Λύκαν, έχουν καταφέρει να μεταλλαχθούν γενετικά σε έξτρα θηριώδεις εκδοχές αυτού που ξέραμε μέχρι τώρα.

η άποψη μας: Στην τέταρτη ταινία της σειράς η Selene έρχεται αντιμέτωπη με καινούργιες προκλήσεις καθώς οι Λύκαν και οι Βρικόλακες έχουν μεταφερθεί σε έναν σύγχρονο κόσμο. Η αποκάλυψη ότι έχει μια έφηβη κόρη και η συναναστροφή με τους ανθρώπους δίνει μια ενδιαφέρουσα εξέλιξη στην ιστορία. Το δίδυμο των σουηδών σκηνοθετών χαρίζει  το δικό του σκοτεινό και προκλητικό στίγμα στην επιτυχημένη σειρά.

γκρο πλαν:στη χρωματική παλέτα και τις κινήσεις της κάμερας.    

Το κουτί της Πανδώρας (1929)

του Γκεόργκ Βίλχελμ Παμπστ

με τους Λουίζ Μπρουξ, Φρτιζ Κέρτνερ


η ιστορία:o Δόκτωρ Σεν, εκδότης μιας σημαντικής εφημερίδας, μαγεύεται από την όμορφη Λούλου. Σύντομα ο γάμος διαλύεται με απρόσμενα τραγικό τρόπο. Στη συνέχεια η Λούλου ταξιδεύει στο Παρίσι μαζί με το γιο του Σεν, τον Άλβα και ακόμη ένα φίλο. Αλλά οι περιπέτειες της συνεχίζονται. Για άλλη μια φορά η Λούλου πρέπει να δραπετεύσει, ενώ αυτή τη φορά το καταφύγιο της είναι το Λονδίνο, όπου επιτέλους συναντά το πεπρωμένο της. Την παραμονή των Χριστουγέννων συναντά, τον Τζακ τον αντεροβγάλτη. Μια ταινία σταθμός, με την τραγική ηρωίδα του Wedekind να βρίσκει την τέλεια ενσάρκωση της στη μορφή της αμερικανίδας Λουίζ Μπρουκς.

Η άποψη μας:H απόλυτη σουρεαλιστική ταινία πάνω στον έρωτα με την ντίβα της εποχής Louisse Brooks να ενσαρκώνει την πιο  αισθησιακή Λούλου , πόρνη και συνάμα εξιλαστήριο θύμα.

Ο Παμπστ δημιούργησε μια νέα εκδοχή του πασίγνωστου θεατρικού έργου επεμβαίνοντας στη Λούλου που ως τότε παιζόταν σαν μια αδίστακτη γυναίκα .Τολμηρή για την εποχή της λογοκρίθηκε αλλά η αυθεντική κόπια που είδε το φως τη δεκαετία του `50, έφερε στο φως μια μεγάλη σταρ. 

Η γεννημένη στο Κάνσας Μπρουξ, πρώην χορεύτρια, κατάφερε να λάμψει και να εδραιωθεί στο καλλιτεχνικό στερέωμα μετά την αισθησιακή ερμηνεία της.  

γκρο πλαν:στην αιώνια Λούλου και στη μοναδική Λουίζ Μπρουξ        

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.