ID: Κεραμεικός – Ταυτότητα με άποψη Διήμερο διαδραστικών εκδηλώσεων στις 3 – 4 Μαρτίου

Facebook
Twitter
LinkedIn

Την πραγματική ταυτότητα του Κεραμεικού, που κρύβεται πίσω από τα πολύβουα μπαράκια και τις πολυπληθείς παρέες που κατακλύζουν το Γκάζι, μας προκαλεί να ανακαλύψουμε η διοργάνωση «Κεραμεικός: πολιτισμική ταυτότητα με άποψη» στις 3 και 4 Μαρτίου, στον χώρο του Loft2Work σε συνεργασία με το Startup Live Athens.

«Στόχος μας είναι να αναδειχθεί ο χαρακτήρας της γειτονιάς, οι αναπτυξιακές δυνατότητες, καθώς και οι ενδιαφέρουσες πρωτοβουλίες που πνίγονται από το σημερινό προφίλ της περιοχής», λέει στο Βήμα η κυρία Κωνσταντίνα Τσοέρερ, Υπεύθυνη Επικοινωνίας. 

Η διοργάνωση, που γίνεται στα πλαίσια του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Marketing και Branding Τόπου, Στρατηγική Προβολή και Ταυτότητα (Βόλος, 30 Μαρτίου – 1 Απριλίου), απευθύνεται σε όσους γοητεύονται από την αστική κουλτούρα, τους κατοίκους και επιχειρηματίες της γειτονιάς αλλά και τους επισκέπτες που την έχουν αναδείξει σε εναλλακτικό κέντρο πολιτισμού.

«Σε όλο τον κόσμο, οι παλιές βιομηχανικές περιοχές προσελκύουν ανθρώπους της Τέχνης και του πολιτισμού. Στην Βιέννη, το Βερολίνο, την Πράγα, έχουν εξελιχθεί σε αναπτυξιακούς πόλους. Ήδη στην ευρύτερη περιοχή του Κεραμεικού υπάρχουν πάνω από 100 θέατρα και αμέτρητες κοινωνικές οργανώσεις» τονίζει η κ. Τσοέρερ.

Ένα από τα ενδιαφέροντα εργαστήρια του διημέρου είναι το «Strategy», όπου μέσω βιωματικών παιχνιδιών οι συμμετέχοντες αναγνωρίζουν ευκαιρίες και προοπτικές που τους προσφέρει η ταυτότητα της περιοχής. Έχουν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις, να μοιραστούν σκέψεις και ιδέες και να δουλέψουν ομαδικά, ώστε να σχεδιάσουν το επιχειρηματικό τους μέλλον.

Ξεχωρίζει επίσης, το τετράωρο διαδραστικό workshop «Από τα κάτω προς τα πάνω» – πώς να αναγεννηθεί μια γειτονιά με δράση από τους ίδιους τους κατοίκους της, από τον εικαστικό καλλιτέχνη και συνδιευθυντή της Μπιενάλε της Αθήνας, Poka – Yio. Μέσα από τεχνικές brainstorming, οπτικοποίησης και ανάλυσης χαρακτήρα, οι συμμετέχοντες (κάτοικοι, επαγγελματίες, αρχιτέκτονες, πολεοδόμοι κλπ) καλούνται να αναδομήσουν το αφήγημα της περιοχής Μεταξουργείου – Κεραμεικού και να επεξεργαστούν ιδέες γύρω από την ταυτότητα και τις χρήσεις της.

Ενδιαφέρον θα έχουν επίσης, το G30 μια ανοιχτή συζήτηση για τον παιδευτικό ακτιβισμό από ανθρώπους της νέας γενιάς στην περιοχή του Κεραμεικού, καθώς και οι παρουσιάσεις της Κυριακής που αφορούν περισσότερο την αρχιτεκτονική και πολεοδομική ταυτότητα της περιοχής. Το κλείσιμο του διημέρου είναι αφιερωμένο στην πολιτιστική και δημιουργική επιχειρηματικότητα και την καινοτομία, μέσα από ένα case study για την οργάνωση κι επιτυχία του Athens Video Art Festival και μια ανοιχτή συζήτηση με την ομάδα του Startup Live Athens.

«Στο εξωτερικό η ελληνική κουλτούρα συνδέεται έντονα στο μυαλό των ανθρώπων με την αίσθηση της γειτονιάς, του να νοιαζόμαστε ο ένας για τον άλλο, πράγμα που έχουμε ξεχάσει την τελευταία δεκαετία». Οι γειτονιές όμως, αποτελούν τον πυρήνα που μπορεί να δώσει νέα πνοή στην ανάπτυξη και νέες ευκαιρίες για δράση, σύμφωνα με την κυρία Τσοέρερ.

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.