Κινηματογραφικά Νέα από την Κωστούλα Τωμαδάκη

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

γράφει η Κωστούλα Τωμαδάκη

Η Μαντόνα γοητευμένη από τον άδολο έρωτα και ο Στέλιος  Καμμίτσης από τα γειτονικά Εξάρχεια και τα αδιέξοδα της νεολαίας. Η γαλλική εμπνευσμένη  Λυσιστράτη και άλλη μια σελίδα από τον Εμφύλιο με την υπογραφή του Κώστα Χαραλάμπους.

Η ΠΗΓΗ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, ένα σύγχρονο ανατολίτικο παραμύθι για την ευγένεια και την ομορφιά της γυναίκας.

ΚΩΛΟΠΑΙΔΑ, καλοδεχούμενη έκπληξη από τον  Στέλιο Καμμίτση.

Ενδιαφέρουσα και στιγμές στιγμές εμπνευσμένη ταινία που μας συστήνει και το ταλέντο των δυο νεαρών ηθοποιών.  

W. E.  η Μαντόνα γοητευμένη από την ερωτική ιστορία του Δούκα & της Δούκισσας του Ουίνσδορ, δίνει τη δική της εκδοχή για το θρυλικό ειδύλλιο.

ΔΕΜΕΝΗ ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ, μια σκληρή και αληθινή σελίδα της Ιστορίας αφηγείται η ταινία του Κώστα Χαραλάμπους.

ΚΟΛΛΗΤΟΙ  ΜΕ ΠΑΙΔΙ, η κωμικός Τζένιφερ Γουέστφελντ σε μια απολαυστική κωμωδία.

ΑΣΠΡΟΣ, ΑΣΠΡΟΣ  ΚΟΣΜΟΣ- Η ΟΠΕΡΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΛΛΩΡΥΧΟΥ, η ποιήτρια Μιλένα Μάρκοβιτς με φόντο τη Νότια Σερβία, αναδύει την μελαγχολία των Βαλκανίων.

ΠΡΩΤΗ ΥΛΗ, το ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ του Χρήστου Καρακέπελη για μια στρατιά desperados που ανακυκλώνουν τα μέταλλα όλης της χώρας. 

Η ΠΕΝΤΑΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΡΑΣ, το κλασικό παραμύθι της Disney, επιστρέφει στην μεγάλη οθόνη τρισδιάστατο αλλά χωρίς να χάσει το ρομαντισμό του!  

W.E

της Μαντόνα

με τους Αντρέα Ράισμποροου, Άμπι Κόρνις

η ιστορία:Βρισκόμαστε στο 1998, και το Μανχάταν ζει στους φρενήρεις ρυθμούς της ανυπομονησίας που έχει προκαλέσει η επερχόμενη δημοπράτηση της περιουσίας του Δούκα και της Δούκισσας του Ουίνσδορ. Η  δημοπρασία αυτή, όμως για την Γουόλι Γουίνθορπ από τον Νότο είναι κάτι παραπάνω από ένα απλό γεγονός. Παγιδευμένη σε έναν κακό και δυστυχισμένο γάμο, η Γουόλις `χάνεται` στη λάμψη της ζωής των Ουίνσδορ και παθαίνει εμμονή με το ρομάντζο της Γουόρις Σίμπσον, της σικάτης χαρισματικής Αμερικανίδας και του Βασιλιά Εδουάρδο .

η άποψη μας: Με έναν από τους πιο μυθικούς έρωτες του 20ου  αιώνα καταπιάνεται η Μαντόνα, η οποία υπογράφει και το σενάριο της ταινίας.

“Η αλήθεια είναι υποκειμενική“, διατείνεται η σταρ που έδωσε την δική της οπτική στην γνωστή ερωτική ιστορία, εστιάζοντας στην περσόνα της Σίμπσον, στην ανεξάρτητη, χαρισματική Αμερικανίδα που θυσίασε την προσωπικότητα της για να σταθεί στο πλευρό του αγαπημένου της. 

Όταν στέφτηκε ο βασιλιάς  Εδουάρδος, η Γουόλις ήταν ακόμη παντρεμένη με τον Σίμπσον και ήταν αδύνατο για τον Βασιλιά της Αγγλίας να παντρευτεί μια διαζευγμένη. Στις αρχές του 1936, η Γουόλις αναγκάζεται να καταφύγει στη Γαλλία για να γλιτώσει το σκάνδαλο. Στο τέλος του ίδιου χρόνου ο Εδουάρδος εκφώνησε τον περίφημο λόγο του περί αποποίησης του βασιλικού αξιώματος.

Η Μαντόνα στάθηκε στην ουσία  και την καθαρότητα του χαρακτήρα  της Γουόλις, εμφανώς εντυπωσιασμένη από την ιδιαίτερη αυτή γυναίκα που έζησε στην εξορία και πέθανε μέσα στη μελαγχολία.

Ωστόσο η ταινία εμπλουτίζεται με το καθημερινό στοιχείο μέσα από τη δύσκολη ζωή της νεαρής Γουόλις. Η Μαντόνα πήρε τη μεγάλη απόφαση και γύρισε μια ταινία που ξέρει από την καλή και την ανάποδη. Διαθέτει δυο γυναικείους ενδιαφέροντες χαρακτήρες και  σβήνει στο σκοτάδι με μια γλυκιά ηρεμία.     

γκρο πλαν: στη δημοπρασία με τα διάφορα αντικείμενα του Δούκα και της Δούκισσας.

Η πηγή των γυναικών

του Ράντου Μιχαλεάνου

με τους Ίαμ Αμπάς, Χαφσιά Χερζί

{youtube}wvxyIlq4Q7w{/youtube}


η ιστορία:Οι γυναίκες ενός απομονωμένου χωριού στο βουνό Άτλαντας του Μαρόκο, αναγκάζονται να κουβαλούν καθημερινά νερό στο χωριό απ’τις πηγές του βουνού. Μια μέρα, μετά από ένα τραγικό συμβάν αποφασίζουν ότι όλα τελειώνουν εδώ. Τέρμα οι αγκαλιές. Τέρμα το σεξ με τους συντρόφους τους. Απεργία από κάθε συζυγικό καθήκον μέχρι να δεχτούν οι άντρες να φέρνουν εκείνοι το νερό στο χωριό.

Η άποψη μας:o Ρουμάνος στην καταγωγή αλλά εγκατεστημένος πια στη Γαλλία σκηνοθέτης Ράντου Μιχαλεάνου , βασισμένος στην κωμωδία του Αριστοφάνη, φτιάχνει μια ταινία με μια σύγχρονη Λυσιστράτη που με όπλο τον έρωτα διεκδικεί ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση, στη δουλειά, στη ζωή. Η Λειλά αντιστέκεται στους παρωχημένους άγραφους νόμους της κλειστής κοινωνίας βρίσκοντας καταφύγιο στις αξίες της γυναικείας φύσης. Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ιδέα που υπηρετείται μοναδικά από την αριστουργηματική σκηνοθεσία και τις ενδιαφέρουσες ερμηνείες.

γκρο πλαν: στη Λε`ι`λά ,στη ζωντάνια και την ομορφιά της .

Κωλόπαιδα

του Στέλιου Καμμίτση

με τους Γιώργο Καφετζόπουλο, Αινεία Τσαμάτη

{youtube}QHVn_rHzuRY{/youtube}

η ιστορία: Αύγουστος. Εξάρχεια. Καλλιδρομίου, Θεμιστοκλέους,λόφος του Στρέφη. Τρεις κολλητοί φίλοι, ο Φοίβος, ο Ανδρέας και ο Σάββας ξενυχτάνε στις γνώριμες γειτονιές των Εξαρχείων όπου μεγάλωσαν, δώδεκα ώρες πριν εγκαταλείψουν μόνιμα την Αθήνα. Ένα χρόνο πριν, είχαν ορκιστεί να μαζέψουν χρήματα και να εγκατασταθούν μαζί στο Βερολίνο, αναζητώντας νέες ευκαιρίες με προοπτικές.

Στη διάρκεια της βραδιάς και λίγο πριν το ταξίδι, απρόοπτα γεγονότα βγαίνουν στην επιφάνεια, που θα αποκαλύψουν  άγνωστες πτυχές της ζωής των τριών φίλων.

η άποψη μας:Aν κάτι περισσεύει στην ταινία του Στέλιου Καμμίτση αυτό είναι η φρεσκάδα και το υπόγειο ελπιδοφόρο χιούμορ  που μας ακολουθεί βγαίνοντας από την αίθουσα. Το φιλμ αφηγείται το τελευταίο  24ωρο τριών φίλων  στην πόλη που μεγάλωσαν και  που αφήνουν πίσω για να αναζητήσουν ευκαιρίες στο εξωτερικό. Ο Καμμίτσης κοιτάζοντας το θέμα μου με θετική ματιά καταφέρνει και μεταμορφώνει τη μιζέρια , το μπετόν και την ασκήμια σε μικρές ελπιδοφόρες οάσεις. Ευτυχώς, δεν στέκεται στην κοινωνική κατακραυγή και σε κάποιο διδακτικό μήνυμα. Αυτό που τον απασχολεί είναι οι χαρακτήρες, πως θα υπερβούν την μίζερη καθημερινότητα και θα κρατήσουν την ελπίδα. Ο Γιώργος Καφετζόπουλος κερδίζει το στοίχημα σε έναν ενήλικα ρόλο.

γκρο πλαν:στην ηφαιστειώδη ενέργεια της φωτογραφίας  

Κολλητοί με παιδί

του Τζένιφερ Γουέστφελντ

με τους Άνταμ Σκοτ,Τζένιφερ Γουέστφλντ

{youtube}S0cYheYIT4o{/youtube}


η ιστορία:O Τζέισον και η Τζούλι γνωρίζονται από τα φοιτητικά τους χρόνια, τους δένει μια δυνατή αλλά καθαρά πλατωνική φιλία. Ανύπαντροι τριαντάρηδες, τους αρέσει να σχολιάζουν και να παρατηρούν τα ζευγάρια γύρω τους, που αλλάζουν –προς το χειρότερο-αμέσως μόλις παντρεύονται και κάνουν παιδιά. O Τζέισον και η Τζούλι αποφασίζουν να τα βάλουν με το κατεστημένο: θα κάνουν ένα παιδί μαζί, αλλά θα ζουν την ερωτική τους ζωή χώρια. Η πρωτοποριακή τους ιδέα μπαίνει σε εφαρμογή, πόσο μπορεί όμως να κρατήσει;

η άποψη μας: Δυο επιτυχημένοι τριαντάρηδες αποφασίζουν να ανατρέψουν το κλασικό μοντέλο οικογένειας  και να κατατροπώσουν το σύστημα. Απομακρύνονται εσκεμμένα από τους συνήθεις ρόλους αλλά τα βρίσκουν δύσκολα. Χαριτωμένη κωμωδία που κατορθώνει να κρατάει το ενδιαφέρον του θεατή ως το τέλος.  

Πρώτη Ύλη

του Χρήστου Καρακέπελη

{youtube}8Vb7oANwog8{/youtube}


η ιστορία: Τα όνειρα μεγάλων χαλυβουργιών για σχεδόν τζάμπα sctrap(παλαιά μέταλλα), οι περιβαλλοντικές υποχρεώσεις της Ελλάδας προς την Ευρωπα`ι`κή Ένωση , και το δυτικό όνειρο μιας στρατιάς παράνομων μεταναστών συναντιούνται σε μια σειρά παραγκουπόλεις στη σκιά του Παρθενώνα. Ποιο απ’όλα συντρίβεται; Τρεις Roma απ’την Αλβανία, δύο Ινδοί, ένας Τούρκος κι ένας μόνο Έλληνας, ανάμεσά τους κι ένα παιδί, δείγμα μόνο της απέραντης στρατιάς των desperados που ανακυκλώνουν τα μέταλλα μιας ολόκληρης χώρας, είναι οι ήρωες της πρώτης ύλης, και πρώτη ύλη και οι ίδιοι, πρωτόγονοι τροφοσυλλέκτες στην καρδιά μιας σύγχρονης ευρωπα`ι`κής πρωτεύουσας.

η άποψη μας: ρεαλιστική αποτύπωση της ζωής μιας φούχτας ανθρώπων που αναζήτησαν το όνειρο στη Δύση και βρίσκονται  να ζουν σε παραγκουπόλεις  συλλέγοντας τα παλιά μέταλλα.

Ευαισθησία και ανθρωπιά αποπνέει η ταινία του Καρακέπελη

γκρο πλαν: στην καρδιά της `σύγχρονης` Αθήνας  και στους `καταραμένους` της πόλης

Άσπρος, Άσπρος κόσμος- η όπερα του μεταλλωρύχου

του Όλεγκ Νόβκοβιτς

με τους Γιάσνα Ντζούρισιτς, Ούλικς Φεμίου

{youtube}fAUz6y83WE8{/youtube}


η ιστορία:Στον αργόσυρτο ρυθμό του τάνγκο του συνθέτη Μπόρις Κόβατς, πένθιμα τραγούδια αναδύονται απ’την μελαγχολία των Βαλκανίων, ερμηνευμένα από χαρακτήρες ηττημένους, αποδεκατισμένους, που πασχίζουν να βρουν ισορροπία και νόημα στη ζωή τους. Το σενάριο, που  υπογράφει η συγγραφέας και  ποιήτρια Μιλένα Μάρκοβιτς, εστιάζει στις κατεστραμμένες ζωές των ηρώων, αντανακλώντας τα απομεινάρια μιας αποσαθρωμένης κοινωνίας, όπως αυτή περιγράφεται με φόντο την πόλη Μπορ της νότιας Σερβίας. 

η άποψη μας:Ένα εκρηκτικό πορτρέτο της νότιας Σερβίας από την ποιήτρια Μιλένα Μάρκοβιτς που δεν αφήνει καμιά αμφιβολία γι αυτό που θα ακολουθήσει. Στην ταινία πρωταγωνιστούν οι ηττημένοι του πολέμου και της ζωής και η ιστορία διαδραματίζεται στους δρόμους και τις παράγκες ενός ρημαγμένου τόπου.

Βίαια, ρομαντική αλλά ταυτόχρονα σαρκαστική.

γκρο πλαν: στην αμετανόητα μελαγχολική μουσική του  Μπόρις Κόβατς.

Δεμένη κόκκινη κλωστή

του Κώστα Χαραλάμπους

με τους Θάνο Σαμαρά, Τάσο Νούσια

{youtube}c9EWMMBijNQ{/youtube}


η ιστορία:Mετά την συμφωνία της Βάρκιζας, σε ένα ορεινό χωριό της ελληνικής επαρχίας, ένοπλοι παρακρατικοί με αρχηγό τον Μίχα προβαίνουν σε εκφοβισμούς, δολοφονίες και χυδαιότητες απέναντι στους αριστερούς που δεν έχουν δηλώσει την υποταγή τους. Ένας από τους αριστερούς είναι ο Λάμπρος με την γυναίκα του . Η ιστορία θα φέρει κοντά τα πρόσωπα και τον στενό τους πυρήνα και θα τα δέσει σε μια Κόκκινη Κλωστή.

η άποψη μας:  Σαν λα`ι`κό παραμύθι ξετυλίγεται η ταινία του Κώστα Χαραλάμπους. Σε ένα ορεινό χωριό, μετά την συμφωνία της Βάρκιζας μια ομάδα παρακρατικοί κάνουν τις γνωστές εφόδους τρομοκρατίας. Ο Λάμπρος και ο Ηλίας θα καταφύγουν στο βουνό για να ενωθούν με τους υπόλοιπους αριστερούς. Ο Λάμπρος όμως θα συγκρουστεί με τη γυναίκα του και ο Κώστας Χαραλάμπους θα βγάλει στο φως όλες τις μικρές λεπτομέρειες της Ιστορίας που δίχασε τη χώρα. Προσωπικές και ιδεολογικές συγκρούσεις, αντιφατικά συναισθήματα ,ανθρώπινες αδυναμίες συγκροτούν το σώμα της ταινίας, μιας από τις πιο ενδιαφέρουσες πάνω στην σκληρή ιστορική περίοδο του Εμφυλίου.

γκρο πλαν:στο καστ που υποστηρίζει υποδειγματικά την ταινία.

  

Η Πεντάμορφη και το τέρας 3D

των Γκάρι Τρασντέιλ, Κερκ Γουάιζ

{youtube}2cO9HHnYHHo{/youtube}


η ιστορία:H Μπελ μια έξυπνη και πέντε φορές όμορφη κοπέλα βρίσκεται εγκλωβισμένη στο κάστρο ενός πρίγκιπα που ένα ξόρκι έχει μεταμορφώσει σε πραγματικό Τέρας. Για να λυθούν τα μάγια, το Τέρας, πρέπει να κατακτήσει την Μπελ, προτού το μαγεμένο τριαντάφυλλο χάσει και το τελευταίο του πέταλο. Εντωμεταξύ, η Μπελ κερδίζει την εκτίμηση και την καρδιά του μαγεμένου προσωπικού του κάστρου, ενώ τελικά τη δική της καρδιά κλέβει το κέρας. Άλλωστε, όπως συμβαίνει στα παραμύθια  που σέβονται το κοινό τους, κάτω από την αποκρουστική εμφάνιση του, το  Τέρας κρύβει έναν αληθινό πρίγκιπα.

η άποψη μας:Η θρυλική ταινία της Disney επιστρέφει σε τρισδιάστατη εκδοχή και πάει  την ταινία ένα βήμα πιο μπροστά. Μπορεί η χρήση του υπολογιστή να είναι εμφανής σε κάποια σημεία όμως, η εκπληκτική σκηνή του χορού αποζημιώνει και τον πιο απαιτητικό θεατή. Στο ρόλο της Μπελ, η Πέιτζ Ο Χάρα , συνδυάζει εξαιρετικά την πρόζα με το τραγούδι. Αξιομνημόνευτα τα τραγούδια των βραβευμένων με Όσκαρ, Χάουαρντ Άσμαν και Άλαν Μένκεν.

γκρο πλαν:στην απόδοση του Τέρατος από τον Ρόμπυ Μπένσον.     

Ταξίδι 2 :To μυστηριώδες νησί 3D

του Μπραντ Πέιτον

με τους Τζος Χάτσερσον, Ντουέιν Τζόνσον

{/youtube}EFW_UVu8sVQ{/youtube}


η ιστορία:H ιστορία ξεκινάει όταν ο Σον λαμβάνει ένα κωδικοποιημένο σήμα κινδύνου από  ένα μυστηριώδες νησί, το οποίο δεν υπάρχει σε κανέναν χάρτη- ένα νησί με περίεργα όντα,  βουνά από χρυσό, θανατηφόρα ηφαίστεια και πολλά εντυπωσιακά μυστικά. Ο πατριός του, βλέποντας ότι δεν μπορεί να τον αποτρέψει, θα αποφασίσει να τον συνοδεύσει στην αποστολή του. Μαζί με έναν πιλότο ελικοπτέρου και  την πανέμορφη ξεροκέφαλη κόρη του, θα αρχίσουν, να αναζητούν το νησί, να σώσουν τον μοναδικό κάτοικο του και να φύγουν πριν τα σεισμικά, ωστικά  κύματα εξαφανίσουν το νησί και τους θησαυρούς του για πάντα.

η άποψη μας:Ο  Τζος Χάτσερσον επιστρέφει  στη συνέχεια της επιτυχημένης εισπρακτικά  ταινίας “Journey to the Center of the Earth 3D“Το  μυστηριώδες νησί είναι άκρως εξωτικό και η δράση καλά κρατεί.

γκρο πλαν:στον παππού, τον καταπληκτικό Μάικλ Κέιν  

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.