Κινηματογραφικά Νέα από την Κωστούλα Τωμαδάκη

Facebook
Twitter
LinkedIn

Το ελληνικό σινεμά κάνει εαρινή επίθεση με τρεις νέες  ταινίες. MAGIC HOUR, η διασκεδαστική, αυθόρμητη και ανεπιτήδευτη κωμωδία του Κώστα Καπάκα με το Ρένο Χαραλαμπίδη και το Τάσο Αντωνίου .

Ο ΣΟΥΠΕΡ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ , μάχεται για την αλήθεια και τη δικαιοσύνη στο σουρεαλιστικό μας σύμπαν. Η τελευταία μεγάλου μήκους ταινία του Γεώργιου Παπαϊωάννου και της γνωστής ανεξάρτητης ομάδας κινηματογραφιστών .

Στα ΑΝΟΙΧΤΑ ΜΙΚΡΟΦΩΝΑ, λόγια χύμα βγαλμένα από τα αδιέξοδα της ψυχής και της hip hop σκηνής.  

ΑΝΑΨΕ ΜΕ , μια δεκαπεντάχρονη πραγματοποιεί τη δική της ανάνηψη στον κόσμο των ενηλίκων.

Στον ΟΙΚΟ ΑΝΟΧΗΣ, μια θεατρική τελετουργία του έρωτα με ατμόσφαιρα και ρομαντισμό.     

BATTLESHIP, περιπέτεια με εντυπωσιακές ναυμαχίες …

και αντιτορπιλικά του Ναυτικού των Ηνωμένων Πολιτειών.. και η Rihanna. 

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΉ ΜΗΧΑΝΗ,

το αριστούργημα του πρωτοπόρου Βερτόφ , κορυφαίο μάθημα κινηματογράφου. Η κάμερα ως  προέκταση του ματιού σπάει τους κώδικες της αφήγησης και η φιλοσοφία του Βερτόφ αληθινή και επίκαιρη.  

Magic Hour

του Κώστα Καπάκα

με τους Ρένο Χαραλαμπίδη , Τάσο Αντωνίου

η ιστορία:O Διομήδης και ο Αριστείδης, δύο εντελώς διαφορετικοί μεταξύ τους άντρες συναντιούνται τυχαία και ξεκινάνε μια διασκεδαστική περιήγηση στην ελληνική επαρχία. Για τους δικούς του λόγους ο καθένα προσπαθεί να ξεπεράσει μια προσωπική κρίση.

Ο πρώτος έχει μόλις ανακαλύψει ότι η γυναίκα του τον έχει απατήσει με τον καλύτερο του φίλο, ενώ ο  δεύτερος προβληματίζεται για την ματαιωμένη πορεία του ως σκηνοθέτης. Μαζί αυτοί οι δύο ήρωες περιπλανιούνται και παραδοξολογούν σχετικά με τα βασικά διλήμματα της ζωής και της κρίσης.

η άποψη μας: Με ένα `μαύρο“ road movie επιστρέφει ο Κώστας Καπάκας του νοσταλγικού “Peppermint“ .Χειροποίητο και αυθόρμητο με  δυο ήρωες στην κόψη του ξυραφιού. Ο ένας απατημένος σύζυγος και ο έτερος απελπισμένος σκηνοθέτη που αναπολεί τις χαμένες ευκαιρίες.

Όμως, δεν το βάζουν κάτω…. Θα γίνετε μάρτυρες της πιο σκληρής περιπλάνησης με τους δυο ήρωες να βρίσκουν πρωτότυπες απαντήσεις για την κρίση,  τη ζωή,  τη τέχνη. Αυθόρμητη, άμεση και ανάλαφρα τρυφερή η κωμωδία του   Καπάκας  μιλάει απλά, δεν παύει λεπτό να αστειεύεται με τις καταστάσεις και είναι σχεδόν αδύνατο να μη δεχτείτε τη γοητευτική πρόσκληση της.

γκρο πλαν: στον σαρκαστικό, σουρεαλιστικό  Ρένο Χαραλαμπίδη  

Άναψέ μου

της Γιανίκε Σιστάντ Γιάκομπσεν

με τους Έλεν Μπέργκσολμ, Μάλιν Μπιορχόβντε

η ιστορία:H Άλμα είναι δεκαπέντε χρονών και ζει σε μια ασήμαντη κωμόπολη, χαμένη στα φιόρδ της Νορβηγίας. Είναι ερωτευμένη με τον Άρτουρ, τον ωραίο του σχολείου και το μόνο που θέλει, είναι να κάνει σεξ, σεξ, σεξ. Περνάει ώρες τηλεφωνώντας σε ροζ γραμμές, φέρνοντας τη μητέρα της σε απελπισία. Κυρίως όμως χάνεται σε ονειροπολήσεις και φαντασιώσεις, που πολλές φορές δυσκολεύεται να διαχωρίσει από την πραγματικότητα. Όταν μια συνάντηση με τον Άρτουρ καταλήγει σε παρεξήγηση, η Άλμα γίνεται ο περίγελως του σχολείου της και οι φίλες την  εγκαταλείπουν. Τι θα κάνει η Άλμα στη ζωή της;

η άποψη μας:Σε μια πόλη χαμένη στα ψυχρά αφιλόξενα φιορδ του Βορρά, μια έφηβη θέλει να ζήσει  τον έρωτα και την ελευθερία. Με τη διαφορά ότι ονειρεύεται  σε ένα κόσμο εχθρικό, απομονωμένο και η φαντασία δεν αρκεί για να πραγματοποιήσει το όνειρό της.

Μέσα σε λίγα λεπτά που ισοδυναμούν με ολόκληρη ζωή η ταινία καταδεικνύει τα αδιέξοδα των εφήβων που βρίσκονται φυλακισμένοι σε ένα αδιάφορο περιβάλλον. Αμεσότητα και συγκίνηση αποπνέει η ταινία της Γιάκομπσεν.

γκρο πλαν:στη νεαρή πρωταγωνίστρια 

Σούπερ Δημήτριος

του Γεώργιου Παπα`ι`ωάνου

με τους Δημήτρη Βα`ι`να, Πάρη Παπαδόπουλο

η ιστορία:Σε ένα σουρεαλιστικό παράλληλο σύμπαν, η Θεσσαλονίκη έχει τον δικό της προστάτη υπερήρωα: τον Σούπερ Δημήτριο. Μεταμφιεσμένος ως Δημήτρης Χριστοφορίδης ,δημοσιογράφος για το περιοδικό Χρυσή Ιερουσαλήμ, μάχεται για την αλήθεια, τη δικαιοσύνη και το Ελληνοχριστιανικό ιδεώδες. Ένα βράδυ ο χειρότερος εφιάλτης της πόλης επιστρέφει. Ο Κάπτεν Φ.ΡΟΜ είναι πάλι εδώ, για να διεκδικήσει αυτό που προσπαθεί να πετύχει εδώ και χρόνια: να τον αναγνωρίσουν όλοι με το πραγματικό του όνομα…. το όνομα που του αξίζει…το όνομα που του ταιριάζει. Οι δύο ήρωες παρασύρονται σε μια σύγκρουση που τσαταλιάζει τα νεύρα του θεατή μέχρι τη τελική κορύφωση της, σε μια μετωπική μάχη μεταξύ του καλού και του κακού…

η άποψη μας: Kαλοδεχούμενη έκπληξη από μια ομάδα νέων κινηματογραφιστών. Η ιστορία διαδραματίζεται στη Θεσσαλονίκη και ουσιαστικά είναι το πορτρέτο του σύγχρονου έλληνα με τη μεγαλομανία του και την ανάγκη του για ηρωικές πράξεις. Με ψηφιακή κάμερα και απόλυτη ελευθερία στην έκφραση ο Παπα`ι`ωάννου υπογράφει μια γνήσια σουρεαλιστική κωμωδία.

γκρο πλαν: στο κέφι του Σούπερ Δημήτριου   

Ανοιχτά μικρόφωνα

του Νίκου Σκαρέντζου

η ιστορία:Στη νέα του ταινία που έκανε πρεμιέρα στο 17ο Διεθνές Κινηματογράφου της Αθήνας, ο Νίκος Σκαρέντζος εστιάζει αποκλειστικά στο στίχο και το μήνυμα των τραγουδιών και μέσα από μια σειρά συνεντεύξεων καταγράφει την επιρροή του hip hop στην ελληνική κοινωνία. Στην ταινία, δημόσια πρόσωπα όπως η Σώτη Τριανταφύλλου,

ο Κωνσταντίνος Τζούμας, η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, η Λίνα Νικολακοπούλου, ο Τζίμης Πανούσης και άλλοι σχολιάζου το μήνυμα του χιπ χοπ.

η άποψη μας:Ο Νίκος Σκαρέντζος μετά το ντοκιμαντέρ “Ρυθμοί και ρίμες“, καταπιάνεται με τα τραγούδια του μουσικού κινήματος hip hop

και αναπαριστά με ρεαλισμό και πάθος την ψυχή του ελληνικού hip hop  Οι στίχοι, οι ρίμες, η σκληρή γλώσσα απέναντι στο πολιτικό και οικονομικό κατεστημένο, γίνονται πηγή έμπνευσης για το σκηνοθέτη. Μέσα στο αστικό τοπίο όπου οι ανισότητες είναι κραυγαλέες , το hip hop βρίσκει τροφή και την ευρεία αποδοχή των νέων παιδιών και ανατροφοδοτεί την έμπνευση των νεαρών μουσικών .

γκρο πλαν: στην εκφραστικότητα των πλάνων που αναπαριστούν ρεαλιστικά τον κόσμο του hip hop 

Battleship

του Πίτερ Μπεργκ

με τους Λίαμ Νίσον,Μπρούκλιν Ντέκερ

η ιστορία: Δυνάμεις του Πολεμικού Ναυτικού των Ηνωμένων Πολιτειών πραγματοποιούν μία συνηθισμένη άσκηση στα ανοιχτά του Ειρηνικού Ωκεανού. Εκείνο που αγνοούν όμως είναι πως μία προηγμένη τεχνολογικά εξωγήινη φυλή καιροφυλακτεί κάτω από την επιφάνεια του νερού. Τα σχέδια των εισβολέων δεν αργούν να αποκαλυφτούν και η μάχη προμηνύεται σφοδρή, τόσο στον αέρα, όσο και στη στεριά.

Αυτό όμως που θα καθορίσει την έκβαση του πολέμου θα είναι μια ναυμαχία, η πιο κρίσιμη που γνώρισε ποτέ η ανθρώπινη ιστορία.

η άποψη μας:το ομώνυμο επιτραπέζιο παιχνίδι της Hasbro μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη σε μια επικών διαστάσεων παραγωγή με τον Λίαμ Νίσον πρωταγωνιστή και  λαμπερά ονόματα να συμπληρώνουν το καστ.

 Περιπέτεια δράσης με  επικές θαλάσσιες αναμετρήσεις και τα αντιτορπιλικά σε πρώτο πλάνο.

γκρο πλαν: στη Rihana που τόλμησε να κάνει βουτιά στη μεγάλη οθόνη.

Οίκος ανοχής

του Μπερτράν Μπονελό

με τους Νοεμί Λόβσκι, Χαφσία Χερζί

η ιστορία: Στις αρχές του 20ού αιώνα, ένας οίκος ανοχής ζει τις τελευταίες μέρες της ιστορίας του. Στον μικρόκοσμό του, κάποιοι άντρες ερωτεύονται κι άλλοι γίνονται επικίνδυνα βίαιοι, οι γυναίκες μοιράζονται μυστικά, χαρές, πάθη, πόνους….

 η άποψη μας: Έναν οίκο ανοχής στο Παρίσι της αυγής του 20ου αιώνα μας αποκαλύπτει ο Μπερτράν Μονελό. Μεταξωτά υφάσματα, αρώματα, κρύσταλλα που αστράφτουν κάτω από το φως των κεριών, βελούδινοι καναπέδες όπου αναπαύονται τα γυμνά ιδρωμένα σώματα. Μια θεατρική τελετουργία στον έρωτα-έστω και πληρωμένο- με έμφαση στη λεπτομέρεια, στις μικρές εκείνες ιδιωτικές στιγμές. Ρομαντισμός και ατμόσφαιρα που ξεπηδάει από τα ακριβά σατέν και τις πανέμορφες γυναίκες.

γκρο πλαν: στην ατμόσφαιρα του έρωτα.

Ο άνθρωπος με την κινηματογραφική μηχανή  ( 1929)

του Τζίγκα Βερτόφ

η ιστορία: η ταινία του Βερτόφ παρουσιάζει τη ζωή της πόλης της Οδησσού και άλλες πόλεις της Σοβιετικής Ένωσης. 

Από το χάραμα ως το σούρουπο, βλέπουμε τους πολίτες στη δουλειά και στη διασκέδαση. Η κάμερα εστιάζει τόσο σε άψυχα πράγματα, όπως οι μηχανές και οι λειτουργίες τους, όσο και σε έμψυχα, όπως ζώα και άνθρωποι με τις δραστηριότητες τους. Στο βαθμό που μπορεί να γίνει λόγος για χαρακτήρες, αυτοί είναι ο κάμεραμαν του τίτλου και η Σοβιετική Ένωση που ανακαλύπτει και παρουσιάζει.

η άποψη μας:Τι να γράψει κανείς για το αριστούργημα του Βερτόφ που άνοιξε νέους κινηματογραφικούς δρόμους τόσο σε ιδεολογικό επίπεδο όσο και στη φόρμα, στη γλώσσα του σινεμά. Μια άδεια πλατεία. Ένα τρένο έρχεται πάνω μας. Ένα μωρό βγαίνει από την κοιλιά της μάνας του. Ο πρωτοπόρος Βερτόφ σπάει την αφήγηση. Άλλωστε πέρασε στην ιστορία του σινεμά ως ο μεγάλος νεωτεριστής και πρωτοποριακός ντοκιμαντερίστας.   Η κάμερα μετατρέπεται σε προέκταση του ματιού και αναδεικνύει αυτά που τα μάτια δεν μπορούν να δουν.

“Ο άνθρωπος με την κινηματογραφική μηχανή“ παραμένει ένα διαχρονικό σπουδαίο μάθημα κινηματογραφικής γραφής.

γκρο πλαν:στο αριστουργηματικό  μοντάζ.        

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.