«Opus Elgin: Η καταστροφή του Παρθενώνα» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

peter_tiboris
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Σε λίγους μήνες το μεγαλύτερο αθλητικό γεγονός, οι Ολυμπιακοί Αγώνες, θα συγκεντρώσουν τα βλέμματα όλου του κόσμου στο Λονδίνο.

Κι ενώ η Βρετανία θα προχωρήσει στην τέλεση ενός ελληνικού θεσμού, των Ολυμπιακών Αγώνων, αρνείται να επιστρέψει τα Γλυπτά του Παρθενώνα εκεί όπου ανήκουν στη χώρα μας.

Μία ομάδα καλλιτεχνών ανέλαβε την πρωτοβουλία να «ανεβάσει» την όπερα «Opus Elgin: Η καταστροφή του Παρθενώνα» θέλοντας να αφυπνίσει την κοινή γνώμη για την ανάγκη επιστροφής των Μαρμάρων στην Ελλάδα και συγχρόνως να στείλει ένα ηχηρό μήνυμα στη Βρετανία.

Η όπερα παρουσιάζεται στις 29 του μήνα, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, σε σύνθεση Θεόδωρου Στάθη και υπό τη διεύθυνση του μαέστρου Πίτερ Τιμπόρις, με τη συμμετοχή της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δήμου Αθηναίων, ενώ τελεί υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας κυρίου Κάρολου Παπούλια.

Η όπερα θέτει το όλο ζήτημα της λεηλασίας και παράνομης κατοχής των Γλυπτών του Παρθενώνα υπό μία νέα προοπτική για όσους είτε αγνοούν το όλο θέμα είτε αντιστέκονται σθεναρά στο να αναγκάσουν το Βρετανικό Μουσείο να επιστρέψει τα κλεμμένα αριστουργήματα.

Στη Μελίνα Μερκούρη

Αποτελείται από δύο πράξεις και εξελίσσεται στη διάρκεια περίπου δύο ωρών με τη διαδοχή εννέα σκηνών, οι περισσότερες εκ των οποίων εκτυλίσσονται στην Ακρόπολη, ενώ η τελευταία ξεκινάει στην αίθουσα του Βρετανικού Μουσείου, όπου βρίσκονται σήμερα τα κλεμμένα Μάρμαρα και ολοκληρώνεται με τηλεδιάσκεψη στο νέο Μουσείο της Ακρόπολης.

Ειδική σκηνή μάλιστα αφιερώνεται στη Μελίνα Μερκούρη. «Η ιδέα της όπερας ήρθε ως αντίδραση -στις αρχές του 2010- όταν άρχισαν να φαίνονται τα πρώτα σύννεφα για την οικονομία της Ελλάδας και να υπάρχουν τα πρώτα ενοχλητικά δημοσιεύματα στον διεθνή Τύπο. Θεώρησα ως το καλύτερο θέμα, για να δείξω μία πράξη διαχρονικής λεηλασίας αυτού του τόπου, την κλοπή των Μαρμάρων του Παρθενώνα», υπογραμμίζει ο εμπνευστής του έργου Θεόδωρος Στάθης.

«Το θέμα της συγκεκριμένης όπερας είναι μυθικό. Εχουμε μία σύνθεση που στη βάση της υπάρχει η ιστορία. Αν περιμένετε να ακούσετε άριες του Πουτσίνι, αυτό δεν θα συμβεί. Δεν είναι αυτό το νόημα της συγκεκριμένης όπερας. Στην ουσία το νόημα είναι να συζητηθεί μία αρκετά περίπλοκη και δύσκολη περίοδος για την Ελλάδα», υπερθεματίζει ο μαέστρος Πίτερ Τιμπόρις.

Ο σκηνοθέτης Χριστόφορος Χριστοφής σημειώνει ότι αυτό που τον εντυπωσίασε ήταν η ουσία της μουσικής. «Ο συνθέτης δεν δημιούργησε επική μουσική σαν ένα είδος ”πατριδογνωσίας”, αλλά πολύ σοφά δημιούργησε μία ποιητική μουσική αλληγορία».

ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ

Τις χορογραφίες υπογράφει η Ερση Πήττα και τα κοστούμια ο Γιάννης Βαρελάς. Πρωταγωνιστούν: Νίνα Λοτσάρη (φωτογραφία αριστερά), Δημήτρης Καβράκος, Ελένη Δάβου, Διονύσιος Σούρμπης κ.ά.

Αντιγόνη Καράλη

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.