Ο Βαφτιστικός επιστρέφει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

o_vaftistikos_megaro_mousikis_athinon1
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Μετά τη μεγάλη του επιτυχία το καλοκαίρι, το έργο του Θεόφραστου Σακελλαρίδη παρουσιάζεται στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, προτείνοντας «το γέλιο ως αντίδοτο σε όλες τις δυσκολίες»

«Στην Αθήνα του άλλοτε» ταξιδεύει τους θεατές «Ο Βαφτιστικός» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Η πρώτη παραγωγή οπερέτας του Μεγάρου ο «Βαφτιστικός» του Θεόφραστου Σακελλαρίδη παρουσιάστηκε το καλοκαίρι που μας πέρασε, στο πλαίσιο του Ελληνικού Φεστιβάλ, και κατέκτησε κοινό και κριτικούς.

Στη νέα καλλιτεχνική περίοδο του Μεγάρου ο «Βαφτιστικός» ανεβαίνει και πάλι στη σκηνή της Αίθουσας Αλεξάνδρα Τριάντη για έξι παραστάσεις (σήμερα, στις 26, 27 και 28 του μήνα και στις 2 και 3 Νοεμβρίου), στο πλαίσιο του κύκλου Οπερα και Οπερέτα.

Εναν αιώνα ζωής μετρά η οπερέτα αυτή που διατηρεί ακέραια τη δροσιά της και καλεί όλους και ιδιαίτερα τους νέους να ταξιδέψουν με κέφι, χαμόγελο και πολλά ευρήματα στην «Αθήνα του άλλοτε».

Χάρη στη σκηνοθετική ματιά του Βασίλη Παπαβασιλείου και την ενορχήστρωση της Καμεράτας υπό τον Γιώργο Πέτρου, θα ακούσουν οι νεότεροι και θα σιγοτραγουδήσουν οι μεγαλύτεροι μελωδίες και τραγούδια που έγραψαν Ιστορία όπως «Η καρδιά μου πονεί για εσάς» ή «Τον καιρό εκείνο τον παλιό».

«Είμαστε πολύ χαρούμενοι για τη δουλειά αυτή, που με τόσο κέφι έχει γίνει, καθώς και για όλο αυτό το υπέροχο «μπουκέτο» τραγουδιστών και ηθοποιών που πλαισιώνουν αυτή την παραγωγή, σε ένα έργο το οποίο φέρνει μαζί του μια ολόκληρη εποχή», αναφέρει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Μεγάρου, Νίκος Τσούχλος.

«Είναι ο ”Βαφτιστικός” του Σακελλαρίδη που ”μυρίζει” Αθήνα, ακριβώς όπως θα ήθελε ο δημιουργός του 100 περίπου χρόνια πριν», σημειώνει ο αρχιμουσικός της Καμεράτας Γιώργος Πέτρου.

«Σε μια εποχή που η Ελλάδα φαίνεται να υποφέρει και που ο αέρας της αβεβαιότητας φυσά δυνατότερα από ποτέ, η Καμεράτα αποφάσισε να παρουσιάσει σε νέα παραγωγή την πολυαγαπημένη οπερέτα χωρίς μουσικές περικοπές, ντύνοντάς την με την αυθεντική ενορχήστρωση της πρεμιέρας του 1918».

Σε πείσμα των «πλουσιότερων» και πιο «φαντεζί» (όπως θα έλεγε και ο σύνθετης…) ύστερων ενορχηστρώσεων που παρουσιάζονται τα τελευταία χρόνια, η ενορχήστρωση του 1918 χαρίζει στο έργο μοναδικά χρώματα που συνδέουν το αριστούργημα του Σακελλαρίδη με τους ήχους του Γ. Στράους και του Λεχαρ και κάνουν τη μουσική να διασκεδάζει, να χαμογελά και να παιχνιδίζει μέσα από απρόσμενες εκπλήξεις.

«Ολα αυτά, χωρίς καμιά νοσταλγία. Γιατί η αγάπη μας για την Αθήνα και την Ελλάδα κοιτάζει μπροστά. Γιατί η πόλη μας είναι η ομορφότερη πόλη του κόσμου. Γιατί η μουσική μας μάς ανήκει και οφείλουμε να τη φροντίζουμε. Και γιατί το γέλιο είναι αντίδοτο σε όλες τις δυσκολίες. Το γλέντι λοιπόν αρχίζει».

«ΨΗΛΑ ΣΤΟ ΜΕΤΩΠΟ»

Τον ρόλο της Βιβίκας ερμηνεύει η σοπράνο Τζίνα Φωτεινοπούλου, της Κικής η μέτζο Ειρήνη Καράγιαννη, του Χαρμίδη ο τενόρος Γιάννης Χριστόπουλος, του Ζαχαρούλη ο Δημήτρης Ναλμπάντης, του Συνταγματάρχη ο τενόρος Ζάχος Τερζάκης. Συμμετέχουν οι: Θανάσης Τσαλταμπάσης (Κορτάσης) και Θανάσης Δήμου (Μαρτής). Συμπράττει η Χορωδία Δήμου Αθηναίων. Τη διδασκαλία της Χορωδίας έκανε ο Σταύρος Μπερής.

«Ο Βαφτιστικός» ανέβηκε για πρώτη φορά στις 18 Ιουλίου 1918 από τον θίασο Παπαϊωάννου και θεωρείται μαζί με τους «Απάχηδες των Αθηνών» του Νίκου Χατζηαποστόλου μία από τις πιο κοσμαγάπητες ελληνικές οπερέτες. Το εμβατήριο «Ψηλά στο μέτωπο» τραγουδήθηκε πολύ και από τους στρατιώτες του ’40.

ΤΑΙΝΙΑ

Ο «Βαφτιστικός» έγινε και ταινία το 1952 από τη Μαρία Πλυτά, με πρωταγωνιστές τον Αλέκο Αλεξανδράκη (η φωνή του ήταν ντουμπλαρισμένη από τον τενόρο Πέτρο Επιτροπάκη), την Ανθή Ζαχαράτου και τον Μίμη Φωτόπουλο.

ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΚΑΡΑΛΗ
akarali@pegasus.gr

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.