Μουσειακό τρόλεϊ, αφού σώθηκε, ξαναβγαίνει σε διαγωνισμό για σκραπ

alt
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Ένα σπάνιο μουσειακό όχημα, το οποίο σώθηκε από σίγουρη διάλυση έπειτα από δημοσίευμα του «Βήματος» στις 29 Μαϊου 2013, επανήλθε στον κατάλογο των προς εκποίηση οχημάτων, σε επαναληπτικό διαγωνισμό που διοργανώνει η εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ ΑΕ) σήμερα, Πέμπτη 25 Ιουλίου 2013, προκαλώντας σοβαρότατα ερωτηματικά για τη σκοπιμότητα αυτής της ενέργειας.

 

Πρόκειται για το μοναδικό εν Ελλάδι Lancia Menarini 1140, το οποίο κατασκευάστηκε το 1964 στην Ιταλία και ήρθε στη χώρα μας στις αρχές της δεκαετίας του 1970, όταν η Ηλεκτρική Εταιρεία Μεταφορών (ΗΕΜ) κρατικοποιήθηκε και μετονομάστηκε σε Ηλεκτροκίνητα Λεωφορεία Πειραιώς Αθηνών Περιχώρων (ΗΛΠΑΠ) ΑΕ.

Το «1140» έφτασε στην Αθήνα με μία παρτίδα οκτώ μεταχειρισμένων Lancia Menarini, μετά το «ξήλωμα» των τρόλεϊ στην Καζέρτα, τα οποία υπηρέτησαν το επιβατικό κοινό της Αθήνας για πολλά χρόνια. Το Lancia Menarini, τα χαρακτηριστικά του οποίου είναι ότι έχει το τιμόνι του στα δεξιά, ένα μεγάλο «καρούμπαλο» στις «κεραίες» του οχήματος και στενές πόρτες, έφερε μηχανή CGE CV 1227/A και είχε 164 ίππους.

Μάλιστα, καθώς δεν υπάρχουν τεκμήρια που να αποδεικνύουν την ύπαρξη άλλου «Menarini» στην Ιταλία, αφού επρόκειτο για ειδική παραγγελία, θεωρείται ως ιδιαίτερα πιθανό το «1140» της ΟΣΥ να είναι και το μοναδικό της κατηγορίας του που σώζεται στον κόσμο.

Σύμφωνα με το τεύχος του διαγωνισμού, που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της εταιρείας, η ΟΣΥ εκποιεί 79 οχήματα, τα οποία στην πλειονότητά τους είναι λεωφορεία Van Hool, μήκους 12 μέτρων. Επίσης, στη λίστα εντοπίζονται τέσσερα mini bus Van Hool και πέντε τρόλεϊ, εκ των οποίων το ένα είναι «1140». Η τιμή εκκίνησης για το «σκραπάρισμα» του ιστορικού οχήματος είναι 1.700 ευρώ.

Τα προηγούμενα χρόνια, η πρώην ΗΛΠΑΠ ΑΕ αποφάσισε να διατηρεί ένα όχημα από κάθε τύπο τρόλεϊ, που έχει χρησιμοποιήσει. Μέλη του Συλλόγου Μελέτης Ιστορίας των Συγκοινωνιών στην Ελλάδα υπογραμμίζουν ότι η χώρα μας δεν έχει μουσειακή πολιτική για τις συγκοινωνίες, εν αντιθέσει με τις περισσότερες δυτικές χώρες, που διατηρούν ξακουστά μουσεία μεταφορών και δείχνουν έμπρακτα το ενδιαφέρον τους για τη βιομηχανική τους ιστορία. Έτσι, προτείνουν να δημιουργηθεί ένας χώρος προκειμένου να στεγάσει τα σπάνια οχήματα που διαθέτουν τα μέλη του ανά την Ελλάδα.

ΣΙΜΟΣ ΧΕΚΙΜΟΓΛΟΥ


Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.