Οι διασώστες έχουν ανασύρει 73 πτώματα από τα συντρίμμια των βαγονιών του τρένου, ενώ τέσσερις βαριά τραυματισμένοι κατέληξαν μετά την μεταφορά τους στο νοσοκομείο, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ένας εκπρόσωπος του δικαστηρίου. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «ορισμένα τμήματα» του τρένου δεν έχουν ακόμη ερευνηθεί.
Ο ισπανικός τύπος θεωρεί την υπερβολική ταχύτητα που είχε αναπτύξει το τρένο, ως το πιθανότερο αίτιο της σιδηροδρομικής τραγωδίας.
« Η μεγάλη ταχύτητα σε μια στροφή, μια πιθανή αιτία του ατυχήματος», γράφει η El Pais. Επικαλούμενη πηγές προσκείμενες στην έρευνα, η εφημερίδα αναφέρει ότι το τρένο κατά τη στιγμή του δυστυχήματος, διερχόταν μια στροφή έχοντας αναπτύξει ταχύτητα, 180 χιλιομέτρων ανά ώρα, ενώ το σημείο είχε περιορισμό ταχύτητας, στα 80 χιλιόμετρα ανά ώρα.
«Αυτή ήταν μια πολύ-πολύ δύσκολη κλειστή στροφή. Για το λόγο αυτό στο σημείο όπου το τρένο εκτροχιάστηκε, απαγορεύεται η ταχύτητα να είναι πάνω από 80 χιλιόμτερα ανά ώρα», προσθέτει η El Pais.
Ένας εκπρόσωπος της Renfe, της ισπανικής εταιρείας σιδηροδρόμων, είπε ότι η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη.«Πρέπει να περιμένουμε για να μάθουμε τα αίτια του δυστυχήματος, θα ξέρουμε σύντομα την ταχύτητα όταν αναλύσουμε τα μαύρα κουτιά του τρένου», πρόσθεσε.
«Φονική ταχύτητα», είναι ο τίτλος της εφημερίδας El Mundo, που σημειώνει ότι το τρένο είχε αναπτύξει ταχύτητα 220 χιλιομέτρων την ώρα, σε ένα σημείο όπου η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα ήταν τα 80 χιλιόμετρα. «Η επιτάχυνση του τρένου είναι μία από τις κυρίαρχες εξηγήσεις για το δυστύχημα», έγραψε η εφημερίδα.
«Η πρώτη υπόθεση είναι, ότι η αιτία του δυστυχήματος βρίσκεται στην ταχύτητα» σχολιάζει η La Voz de Galicia, η μεγαλύτερη περιφερειακή εφημερίδα της Γαλικίας. Το τρένο από τη Μαδρίτη κατευθυνόταν προς την πόλη της Φερόλ, στις ακτές του Ατλαντικού, και μετέφερε 218 επιβάτες και τέσσερις υπαλλήλους της Renfe.
Η Ισπανία, έχει πολύ ανεπτυγμένο δίκτυο σιδηροδρόμων με γραμμές μήκους 3.100 χιλιομέτρων και είναι η δεύτερη χώρα στον κόσμο, μετά την Κίνα, σε μεγάλο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας.