Έκλεισαν τα φτερά τους για πάντα οι Κυπριακές αερογραμμές {Βίντεο και ηχητικό ντοκουμέντο από την τελευταία πτήση }

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

της Λαμπριάνας Κυριακού

Το  aVecnews.gr ταξίδεψε με τη πτήση CY336 – την τελευταία πτήση προς Αθήνα, την ώρα που  οι  Κυπριακές αερογραμμές, μετρούσαν αντίστροφα. 

 

Ο Συγκυβερνήτης Χαράλαμπος Παναγιώτου, με φωνή τρεμάμενη, καλωσόρισε το επιβατικό κοινό λέγοντας, λίγο μετά τις  5 το απόγευμα – λίγο πριν βγει η απόφαση – αν και ήταν αναμενόμενη – ΙΣΩΣ αυτή η πτήση προς την Αθήνα να είναι η τελευταία.

Η απόφαση βγήκε στον αέρα. Φανερά συγκινημένα τα μέλη του πληρώματος των δυο τελευταίων πτήσεων των Κυπριακών Αερογραμμών από Λάρνακα – Αθήνα CY336/ Αθήνα – Λάρνακα, CY337 εξέφρασαν την υπερηφάνεια τους που υπηρέτησαν τον κρατικό αερομεταφορέα, αλλά  και την θλίψη τους για το κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών.

{youtube}LPJV1lSf8qM{/youtube}

Το πλήρωμα των Κυπριακών Αερογραμμών,  αποτελείτο από τους Θεόδωρο Χατζάντωνα, Χαράλαμπο Παναγιώτου, Μαργαρίτα Κωνσταντίνου, Ιωάννη Ιωάννου, Μαρία Κωνσταντίνου και Μιχάλη Γεωργίου.

«Με βαριά καρδιά κάναμε την τελευταία πτήση των Κυπριακών Αερογραμμών. Παρκάραμε 69 χρόνια ιστορίας. Δυστυχώς οι Κυπριακές Αερογραμμές κλείνουν τα φτερά τους μαζί μας σήμερα. Ακόμη δεν το συνειδητοποιήσαμε ότι έκλεισαν. Νομίζω ότι αύριο η πτήση μου ισχύει πραγματικά. Όταν ανακοίνωσα το κλείσιμο της εταίρας στους επιβάτες αυτοί χειροκρότησαν από συγκίνηση και αρκετοί έκλαψαν.  Είναι βαριά τα συναισθήματά μας». Πρόσθεσε ότι «όλα τα μέλη του πληρώματος επιτέλεσαν στο ακέραιο τα καθήκοντά τους με τον επαγγελματισμό που τα διακρίνει μέχρι και την τελευταία στιγμή που προσγειωθήκαμε στην Λάρνακα» δήλωσε ο Θεόδωρος Χατζάντωνας, ο κυβερνήτης που απογειώθηκε από την Αθήνα προς την Λάρνακα για τελευταία φορά

«Πάω σπίτι μου απόψε με ήσυχη τη συνείδησή μου και ήρεμος ότι παίρναμε και φέρναμε τον κόσμο τα τελευταία 69 χρόνια με ασφάλεια. Για μένα δεν ήταν απλά μια εταιρεία. Ήταν μια εταιρία με το έμβλημα της Κυπριακής  Δημοκρατίας. Ήταν οι Κυπριακές Αερογραμμές και όχι μια απλή εταιρία. Εταιρείες υπάρχουν πάρα πολλές, Κυπριακές Αερογραμμές όμως με το “μουφλόν” πάνω, είναι μία, με μια ιστορία πιο παλιά και από την ίδρυση της Κυπριακής Δημοκρατίας». είπε με τη σειρά του ο Συγκυβερνήτης της πτήσης, Χαράλαμπος Παναγιώτου.


Γιατί πάρθηκε αυτή η απόφαση:

Οι  Κυπριακές Αερογραμμές, διαχρονικά αποτελούσαν μια μαύρη τρύπα για το κράτος, αφού αρχικά χωρίς τον κρατικό προστατευτισμό που διατηρήθηκε μέχρι και την ένταξή μας στην ΕΕ και ακολούθως την κρατική στήριξη που συνεχίστηκε μέχρι πρόσφατα, δεν θα μπορούσαν να επιβιώσουν. Με βάσει τα δημοσιεύματα του Φιλελεύθερου, οι υψηλοί μισθοί και τα υπερπρονόμια, το υπεράριθμο προσωπικό, τα ζημιογόνα δρομολόγια και οι λανθασμένες αποφάσεις που λαμβάνονταν κατά καιρούς με οικονομικό κόστος για την εταιρεία είναι μερικά από τα βασικά προβλήματα της κακοδιαχείρισης που γινόταν εδώ και χρόνια. Παρά το γεγονός ότι κατά καιρούς αποφασίζονταν σχέδια πρόωρης αφυπηρέτησης και μείωσης των προνομίων, εντούτοις η εταιρεία δεν κατάφερε ποτέ πραγματικά να ορθοποδήσει, λόγω του ότι ακολουθούσαν και πάλι νέες προσλήψεις, που σε αρκετές περιπτώσεις, όπως κατάγγελλαν οι ίδιοι οι υπάλληλοι, γίνονταν από την πίσω πόρτα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, όταν και πάλι έφτανε ο κόμπος στο χτένι, να αποφασίζονται νέα σχέδια πρόωρων αφυπηρετήσεων, τα οποία και πάλι συνεπάγονταν σημαντικό κόστος για το κράτος, για να μην βάλει λουκέτο η εταιρεία.

Τα οικονομικά γεγονότα των τελευταίων τριών ετών καταμαρτυρούν ότι το κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών θα ήταν μοιραίο. Παρά την οικονομική ενίσχυση από το κράτος με πέραν των €100 εκατ., η εταιρεία αναγκάστηκε ακολούθως να προχωρήσει στην πώληση σημαντικών περιουσιακών της στοιχείων για να συνεχίσει να έχει ρευστότητα, ενώ υπήρξαν απανωτές παραιτήσεις προέδρων και μελών του Διοικητικού της Συμβουλίου.

Παρά τις υποσχέσεις και τις διαβεβαιώσεις που δίνονταν από την εταιρεία, τον Δεκέμβριο του 2012, ότι θα επιβίωνε μετά τη νέα κρατική στήριξη που έλαβε τον ίδιο μήνα ως «δάνειο» -ύψους €73 εκατ.-, εντούτοις μέσω των τελευταίων οικονομικών καταστάσεών της για το 2012 που είδαν το φως της δημοσιότητας αρχές του 2013, ανακοινώθηκαν ζημιές €55,8 εκατ. έναντι €23,9 εκατ. το 2011.

Να σημειωθεί επίσης ότι η εταιρεία μεταξύ άλλων έλαβε στις 7 Φεβρουαρίου 2013, από το ήδη χρεοκοπημένο κυπριακό κράτος (δηλαδή περίπου έναν μήνα πριν τις αποφάσεις του Eurogroup τον Μάρτιο) κρατική στήριξη €31,3 εκατ., μέσω της αύξηση κεφαλαίου.

Ακολούθως, στις 5 Απριλίου του 2013 ανακοίνωσε ότι υπήρχε ενδιαφέρον εξαγοράς της από εταιρεία κινεζικών συμφερόντων, αυξάνοντας τις προσδοκίες των επενδυτών, ωστόσο τίποτε δεν προέκυψε.

Κατόπιν ακολούθησε η πώληση και των τελευταίων περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας. Στις 9 Αυγούστου του 2013 ανακοινώθηκε η πώληση δύο ακινήτων των ΚΑ σε γνωστές εμπορικές οδούς της Λευκωσίας έναντι του ποσού των €3,1 εκατ.

Όταν «οργίαζαν» τα δημοσιεύματα στον Τύπο για την οικονομική της κατάσταση και το μέλλον της, η εταιρεία με νέα ανακοίνωσή της στο ΧΑΚ, στις 24 Οκτωβρίου του 2013, τα απέρριπτε λέγοντας ότι απεναντίας θα είχε σημαντικά έσοδα και από την επαναδραστηριοποίηση της θυγατρικής της Air Tours ως αερομεταφορέα. Ωστόσο, η εταιρεία δεν προχώρησε σε ανακοίνωση άλλων οικονομικών της αποτελεσμάτων για το 2013.

Στη συνέχεια, και συγκεκριμένα στις 31 Μαρτίου του 2014, ανακοινώθηκε στο ΧΑΚ ότι οι Κυπριακές Αερογραμμές πώλησαν τη βραδινή χρονοθυρίδα που κατείχαν στο αεροδρόμιο Χίθροου, στο Λονδίνο, στην εταιρεία Middle East Airlines έναντι €6,3 εκατ. και ακολούθως, στις 16 Ιουνίου πέρυσι, ανακοινώθηκε η πώληση της ημερήσιας χρονοθυρίδας που κατείχαν -και πάλι στο Χίθροου- στην εταιρεία American Airlines έναντι του ποσού των $31 εκατ.

Στις 4 Δεκεμβρίου, η εταιρεία πήρε νέα ένεση €1,2 εκατ. με την αγορά από το κράτος του λογότυπού της.

 

67 Χρόνια Cyprus Airways

{youtube}cNavezTI3pU{/youtube}

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.