Τρεις παραστάσεις για το «Alexander the Great» και τα οικονομικά προβλήματα του ΚΘΒΕ

Facebook
Twitter
LinkedIn

της Λαμπριάνας Κυριακού

Πέραν των  οικονομικών  προβλημάτων που αντιμετωπίζει το Κρατικό θέατρο Βορείου Ελλάδος,  «ρισκάρει», ανεβάζοντας  στη σκηνή του, την Rock Opera «Alexander the Great»

Η παράσταση μετά την επιτυχία που είχε στην Θεσσαλονίκη, κατεβαίνει στην Αθήνα και συγκεκριμένα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, για τρεις μοναδικές παραστάσεις (27 – 28/2 & 1/3).


Οι Συντελεστές και ο Θίασος της μουσικοθεατρικής παράστασης «Alexander the Great» , με αφορμή τη συνέντευξη τύπου που έγινε το μεσημέρι της Δευτέρας στον Ιανο, εκτός από την παρουσίαση της παράστασης,  μίλησαν και για τα διάφορα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, δίνοντας βάσει στα οικονομικά έσοδα και έξοδα του Θεάτρου.

Η Μένη Λυσαρίδου, η  πρόεδρος του ΔΣ του ΚΘΒΕ, πήρε πρώτη το λόγο και  χαρακτηριστικά είπε ότι αυτή η παράσταση είναι μια τεράστια πρόκληση για το κρατικό θέατρο. «Πρώτη φορά δούλεψαν όχι μόνο η παραγωγή και το τεχνικό κομμάτι, αλλά οι δημόσιες και οι διεθνείς σχέσεις και ακόμα και η νομική μας υπηρεσία. Πρόκειται για ένα Project. Η εμπειρία είναι ανεκτίμητη. Σήμερα είμαστε πανέτοιμοι στο κομμάτι αυτό  και το μόνο που λυπάμαι είναι ότι τα οικονομικά μας είναι τέτοια που δεν μας επιτρέπουν να πάρουμε ένα λογικό ρίσκο που θα το προωθήσουμε μόνοι μας.  Η παράσταση αυτή είναι ένα ισχυρό δείγμα της μεγάλης προσπάθειας που ξεκίνησε στο ΚΘΒΕ για αλλαγή νοοτροπίας στη λειτουργία ενός δημόσιου πολιτιστικού οργανισμού. Η Rock Opera, στη Θεσσαλονίκη αγαπήθηκε πολύ και μας έφερε κοντά το νεανικό κοινό το οποίο δεν υπήρχε παλαιότερα.  Πιστεύουμε ότι και εδώ στην Αθήνα, όπως και οι έλληνες της ομογένειας  θα έχουν  την κατάλληλη ανταπόκριση »

Ο Γιάννης  Βούρος, σκηνοθέτης της παράστασης φορώντας ένα μαύρο μπλουζάκι με το σύνθημα «Δώστε Τώρα στο ΚΘΒΕ αυτά που χρωστάτε»  δεν δίστασε να  διαμαρτυρηθεί για την αντιμετώπιση της Πολιτείας έναντι του κρατικού θεάτρου λέγοντας ότι η πολιτεία πρέπει επιτέλους να πάρει τη γενναία πολιτική απόφαση και να διευθετήσει τα  χρέη του παρελθόντος και επιτέλους να αυξήσει την επιχορήγηση. Επίσης ο Γιάννης Βούρος, κάνοντας ένα απολογισμό αυτών των 20 μηνών πρόσθεσε: «Μοιραία πέφτουν τα φώτα πάνω στον Αλέξανδρο, μετά από τόσα χρόνια αλλά θα μου επιτρέψετε να κάνω μια ανασκόπηση αυτών των 20 μηνών.  Αλλαγές μετώπου διεύθυνσης αλλά και διοίκησης – προσωπικού κλπ. Έχουν δημιουργήσει ένα δίχτυ ασφαλείας τέτοιο που μου επιτρέπουν να οραματίζομαι να σχεδιάζω και να υλοποιώ αυτό που έχω στο μυαλό μου.     Αναβαθμίστηκε σε μεγάλο βαθμό το ρεπερτόριο. Προσπαθήσαμε να φτιάξουμε τις σχέσεις Θεσσαλονίκης και κρατικού που πιστεύω το καταφέραμε.  Οι εξωστρέφεια  που ήταν ένας από τους στόχους μας αρχίσει να λειτουργεί, το κρατικό έχει  ανοίξει τις πόρτες του   σε ιδρύματα και πολιτιστικούς φορείς  έχει διακτινιστεί η δράση του κρατικού εκτός των τεσσάρων τοίχων. Μπήκαμε σε μια λογική να φτιάξουμε τα οικονομικά μας, τονίζοντας ότι μέσα στα μέσα της σεζόν κόπηκε στη μέση ακόμα μια φορά η επιχορήγηση.    Κατορθώσαμε όμως να πάρουμε το δεύτερο μισό της περυσινής αποζημίωσης και ολόκληρη τη φετινή. Αν αφαιρέσουμε ότι τα περισσότερα πήγαν σε χρέη και αγωγές παλιότερων εποχών, καταλαβαίνεται τι μένει.»

Για την παράσταση μίλησε και ο ηθικός αυτουργός αυτής της παράστασης ο  Κωνσταντίνος  Αθυρίδης.« Το έργο που θα δείτε δεν είναι μιούζικαλ, δεν υπάρχουν σημεία πρόζας τα οποία εναλλάσσονται με τα τραγούδια. Έχοντας την άποψη ότι «η μουσική είναι μια», θέλησα η μουσική του «Alexander the Great» να έχει το στοιχείο του crossover, όπου εντελώς διαφορετικά είδη εναλλάσσονται ή συνομιλούν , ζωντανεύοντας τη θεατρική δράση. Τέλος , θέλω να πω ότι έχω εντάξει και το δικό μας ελληνικό στοιχείο. Οι ρυθμοί 6/8, 7/8, 9/8 αλλά και η χρήση οργάνων, όπως ούτι, μπουζούκι, και κρητική λύρα.”

Η Ιστορία του «Alexander the Great» όπως εξελίσσεται στην παράσταση, αρχίζει από τη Σαμοθράκη, ένα χρόνο πριν τη γέννηση του Αλέξανδρου, όπου κατά τη διάρκεια των Βαχικών Μυστηρίων η μητέρα του Αλέξανδρου Ολυμπία και ο Βασιλειάς της Μακεδονίας Φίλιππος συναντιούνται  και ολοκληρώνεται με το θάνατο του Αλέξανδρου στη Βαβυλώνα 33 χρόνια αργότερα.

Να τονίσουμε ότι το έργο παρουσιάζεται στην αγγλική γλώσσα με υποτίτλους, έχει διάρκεια περίπου δυο ωρών και αποτελείται από δεκαμελή ορχήστρα και μια ομάδα τριάντα ηθοποιών, χορευτών και τραγουδιστών.

Info

ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ

– Alexander the Great, ροκ όπερα του Κώστα Αθυρίδη


Το έργο παρουσιάζεται στην αγγλική γλώσσα με ελληνικούς υπέρτιτλους

Παραγωγή

Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος

Μουσική, ενορχήστρωση: Κωνσταντίνος Αθυρίδης

Λιμπρέτο: Αlexandra Charanis

Σκηνοθεσία: Γιάννης Βούρος, Κωνσταντίνος Αθυρίδης

Σκηνικά: Γιάννης Μετζικώφ

Κοστούμια: Ιωάννα Τιμοθεάδου

Χορογραφία: Άσπα Φούτση

Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος

Video art: Στάθης Μήτσιος

Διεύθυνση ορχήστρας, ενορχήστρωση: Κώστας Τζούνης

Αλέξανδρος: Δημήτρης Τικτόπουλος

Φίλιππος, Στρατιώτης, Χορός: Θωμάς Βλιαγκόφτης

Ολυμπιάς: Χαρίκλεια Χατζησαββίδου

Αφηγήτρια, Καβερί Καλλάσα: Γεωργία Βεληβασάκη

Αριστοτέλης, Κοίνος: Θοδωρής Βουτσικάκης

Λανίκη, Αιγύπτια Ιέρεια: Ρούλα Μανισάνου

Ηφαιστίων, Χορός: Νικίας Φονταράς

Κλείτος, Χορός: Δημήτρης Τσιλινίκος

Πτολεμαίος, Χορός: Γιώργος Φωκάς

Φιλώτας, Χορός: Ντίνος Ψυχογιός

Περδίκκας, Χορός: Απόλλων Δρικούδης

Σέλευκος, Χορός: Χάρης Δούλκας

Ρωξάνη, Θεραπαινίδα, Χορός: Βανέσσα Φωτακίδου

Αρίστανδρος, Αρχιτέκτονας, Χορός: Αστέρης Πελτέκης

Αγγελιοφόρος,Κορίνθιος, Ιερέας, Χορός: Δημήτρης Κυανίδης

Αγγελιοφόρος, Κορίνθιος, Έμπορος, Ιερέας, Χορός: Κωνσταντίνος Μυλωνάς

Διογένη, Έμπορος, Ιερέας, Χορός: Νίκος Νικολαΐδης

Αγγελιοφόρος, Κορίνθιος, Ιερέας, Χορός: Αρσένιος Γαβριηλίδης

Μάντης, Φύλακας, Χορός: Νίκος Καπέλιος

Σύζυγος Δαρείου, Θεραπαινίδα, Χορός: Χρύσα Ιωαννίδου

Δρύπετις, Θεραπαινίδα, Χορός: Ελισάβετ – Μαρία Κοτίνη

Στάτειρα, Θεραπαινίδα, Χορός: Αρετή Βαλαβανοπούλου

Έμπορος, Θεραπαινίδα, Χορός: Νόνικα Μαλκουτζή

Πράνιχος, Αξιωματικός, Χορός: Πάνος Ζώης

Βουκεφάλας, Θεραπαινίδα, Χορός: Ριαννόν  Μόργκαν

Θαΐς, Θεραπαινίδα, Χορός: Αναστασία Κωστοπούλου

Θεραπαινίδα, Χορός: Μελίνα Ντυπρέ

Θαΐς, Θεραπαινίδα, Χορός: Σταυριάνα Παπαδάκη

Στέργιος Κόιας τύμπανα

Γιάννης Βλαχόπουλος κιθάρες

Ιάσων Γερεμτζές κρουστά

Ανδρέας Ζιάκας κιθάρες

Διαμαντής Καραγιαννακίδης συνθεσάιζερ, programming

Δημήτρης Λάππας ηλεκτρική κιθάρα, ακουστική κιθάρα, ούτι, μπουζούκι

Μιχάλης Πιπέρκος πνευστά

Δέσποινα Σκέντου βιολί

Κώστας Τζούνης μπάσο

Φοίβος Φίλκας πιάνο, συνθεσάιζερ

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.