Τι είπε ο Νικ. Ξυδάκης στο MEGA, για τη διαμάχη του Εθνικού – την Αμφίπολη και τα Μάρμαρα του Παρθενώνα

Facebook
Twitter
LinkedIn
Τη θέση ότι η ελληνική κυβέρνηση δεν σκοπεύει να διεκδικήσει δικαστικά την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο εξέφρασε την Τετάρτη ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Νίκος Ξυδάκης.
«Η οδός για τη διεκδίκηση της επιστροφής των Γλυπτών είναι η διπλωματική και η πολιτική» είπε ο Ν.Ξυδάκης, σε εφ ‘όλης της ύλης συνέντευξη που παραχώρησε το πρωί της Τετάρτης στο Mega, σημειώνοντας ότι το πρόσφατο πόρισμα της δικηγόρου Αμάλ Αλαμουντίν είναι τμήμα της νομικής γνωμάτευσης για το θέμα που παραδίδει σταδιακά στην Αθήνα το δικηγορικό γραφείο Ρόμπερτσον-Πάλμερ.

«Δεν μπορείς να πηγαίνεις σε δίκες για οποιοδήποτε θέμα, αφενός, και, αφετέρου, στα διεθνή δικαστήρια η έκβαση είναι αβέβαιη, δεν είναι τόσο εύκολα τα πράγματα» πρόσθεσε ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού, επισημαίνοντας ότι «το κλίμα αλλάζει σιγά-σιγά», αλλά και ότι απαιτείται «επίμονη δουλειά σε χαμηλό επίπεδο».
Στο πόρισμα της Αμάλ Αλαμουντίν αναφέρεται πως η ελληνική κυβέρνηση πρέπει άμεσα να προχωρήσει στη δικαστική διεκδίκηση της επιστροφής των Γλυπτών, καθώς ο χρόνος κυλά σε βάρος της Αθήνας.
«Πρέπει να προχωρήσετε νομικά, αν δεν το κάνετε στο προσεχές μέλλον η ευκαιρία μπορεί να χαθεί. Ή τώρα ή ποτέ … Η ώρα (της διεκδίκησης) έχει έρθει »τονίζεται.

Αναφερόμενος στο θέμα του Εθνικού Θεάτρου και τη διαμάχη με τον Σωτήρη Χατζάκη, ο Ν.Ξυδάκης σημείωσε πως ο διαχειριστικός έλεγχος από τους ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης είναι σε εξέλιξη και ότι είναι στο χέρι της νέας διοίκησης -που αναλαμβάνει καθήκοντα σήμερα, 13 Μαΐου- να ζητήσει έλεγχο από ορκωτούς λογιστές.
«Δεν πλακώθηκα με κανέναν, δεν προκάλεσα καμία συζήτηση, δεν έκανα κανέναν διάλογο» υποστήριξε ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού, ο οποίος επανάλαβε τα περί αδιαφάνειας στις αμοιβές, παραβίασης του ιδρυτικού νόμου και κατεξακολούθηση παράλειψης ανάρτησης των συμβάσεων έργου και εργασίας στη Διαύγεια.
Στην ερώτηση εάν υπονοεί πως υπήρξε κακοδιαχείριση επί θητείας Χατζάκη, ο κ. Ξυδάκης υπογράμμισε ότι ο ίδιος δεν έχει στοιχεία και απάντηση σε αυτό το ερώτημα θα δώσουν οι έλεγχοι. Σημείωσε, όμως, ότι από τον ισολογισμό που δημοσιεύτηκε προκύπτει έλλειμμα ύψους 1,6 εκατ. ευρώ.

Η Αμφίπολη
Για την ανασκαφή στην Αμφίπολη, ο κ. Ξυδάκης έκανε λόγο για ένα πολύ σημαντικό εύρημα, αλλά ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίστηκε η αποκάλυψη του μνημείου «είχε στοιχεία καταχρηστικά και σόου». Όσον αφορά στις εργασίες που πραγματοποιούνται αυτό το διάστημα, ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού είπε πως είναι σε εξέλιξη οι εργασίες συντήρησης, αναστήλωσης και διαμόρφωσης του χώρου.

Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Όσον αφορά στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, ο κ. Ξυδάκης δήλωσε πως αναμένεται να λειτουργήσει ώς το τέλος του έτους. «Υπάρχει μία διαδικασία σχετικά περίπλοκη, η οποία όμως είναι σε καλή φάση, παραλαβής του κτηρίου, τεχνική, και ολοκλήρωσης του έργου ΕΣΠΑ» είπε, σημειώνοντας πως το Σάββατο 18 Μαΐου θα γίνει η πρώτη ξενάγηση των δημοσιογράφων στους χώρους του νέου μουσείου, με αφορμή τον εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων.

Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων
Ο κ. Ξυδάκης προανήγγειλε, επίσης, την αλλαγή της νομοθεσίας που από τα τέλη του ’70 διέπει το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων, καθώς -όπως υποστήριξε- το συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο «φρενάρει την εμπορική εκμετάλλευση και ανάπτυξη».

«Η κατάσταση στα πωλητήρια είναι ακόμα χάλια. Έχουμε μεγάλο πρόβλημα στη διανομή, στο στήσιμο πωλητηρίων και στην έγκαιρη προμήθευσή τους και έχουμε πρόβλημα στο να υπάρχει ελκυστικό υλικό προς πώληση. Αυτό το αντιμετωπίζουμε με ό, τι δυνάμεις έχουμε τώρα και σχεδιάζουμε εντυπωσιακό ανασχεδιασμό »πρόσθεσε.

Το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Τέλος, ως προς την καθιέρωση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, μέτρο που θα αρχίσει να εφαρμόζεται από τον Ιούνιο, ο κ. Ξυδάκης επανέλαβε την εκτίμηση ότι θα συμβάλει στην αύξηση των εσόδων. Ως παράδειγμα έφερε την Αγία Σοφία στην Κωνσταντινούπολη, όπου -όπως είπε- τα έσοδα αυξήθηκαν 350% μόλις καθιερώθηκε το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.