Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 6/11, η παρουσίαση του προγράμματος της Πειραματικής Σκηνής (-1) του Εθνικού Θεάτρου, η οποία επαναλειτουργεί μετά από 8 χρόνια στην αίθουσα “Κατίνα Παξινού” του κτιρίου Rex.
Πλήθος καλλιτεχνών, δημοσιογράφων, θεατρόφιλων έδωσαν το παρόν στην πρώτη ημέρα του εορταστικού διημέρου. Το πρόγραμμα τα είχε όλα, παρουσίαση του ρεπερτορίου από τους Ανέστη Αζά και Πρόδρομο Τσινικόρη, παρουσία των σκηνοθετών των φετινών παραστάσεων, κούρεμα στον ισόγειο χώρο του θεάτρου Rex, ενώ η βραδιά έκλεισε με ένα ξεχωριστό πάρτι.
Το πρόγραμμα αναλυτικά:
• «Στη μέση του δρόμου» του Πρόδρομου Τσινικόρη
Εναρξη: 07/11/2015
Λήξη: 20/11/2015
Πόσο εύκολο είναι να χάσει κάποιος το σπίτι του και τί σημαίνει για όλους μας η λέξη «ευτυχία» στην Αθήνα του 2015; Ποιες εμπειρίες θα είναι διατεθειμένη η κάθε πλευρά να μοιραστεί όταν βρεθεί ενώπιος ενωπίω;
Μετά την επιτυχημένη παρουσίασή του στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών ο Πρόδρομος Τσινικόρης μαζί με τους συνεργάτες του προσκαλεί τους θεατές σε μια διαφορετική περιήγηση – audiowalk στο κέντρο της πόλης, με αφετηρία την έρευνα γύρω από τους άστεγους της Αθήνας.
Ταυτότητα παράστασης
Σύλληψη – σκηνοθεσία: Πρόδρομος Τσινικόρης
Ηχητική εγκατάσταση: Νίκος Πάστρας
Ειδική συνεργάτις για το θέατρο με ευάλωτες ομάδες Ιωάννα Βαλσαμίδου
Έρευνα και δραματουργία: όλη η ομάδα
Διανομή:
Μαρία Γάτου, Μπέσυ Ζαχάρη, Γιάννης Κώτσος, Λάμπρος Μουστάκης, Μιχάλης Σαμόλης, Ταϊλάν Τονάκ, Γιάννης Φωκάς
• «Υπόθεση Φαρμακονήσι ή το Δίκαιο του νερού» του Ανέστη Αζά
Εναρξη: 14/11/2015
Λήξη: 22/11/2015
Με αφετηρία τον πνιγμό έντεκα ανθρώπων τον Ιανουάριο του 2014 κοντά στο Φαρμακονήσι, ο Ανέστης Αζάς και οι συνεργάτες του καταθέτουν μια παράσταση για τη στάση της δικαιοσύνης απέναντι στο μείζον ζήτημα των προσφύγων και των μεταναστών που έρχονται αντιμέτωποι με την Ευρώπη των κλειστών συνόρων.
Ακολουθώντας την παράδοση του θεάτρου της πραγματικότητας, και μετά από πολύμηνη έρευνα, το έργο αξιοποιεί αφηγήσεις ανθρώπων που σχετίζονται με το συμβάν, και ισορροπεί ανάμεσα στην αναπαράσταση και την επί σκηνής μαρτυρία.
Ταυτότητα παράστασης
Σκηνοθεσία: Ανέστης Αζάς
Έρευνα – Δραματουργία: Μάρθα Μπουζιούρη
Video: Κώστας Μπάμπης
Ηχητικός σχεδιασμός: Παναγιώτης Μανουηλίδης
Φωτισμοί: Σεσίλια Τσελεπίδη
Βοηθός σκηνοθέτη: Παρασκευή Λυπημένου
Βοηθός σκηνογράφου : Ζαΐρα Φαληρέα
Διανομή:
Βασίλης Κουκαλάνι, Άρης Λάσκος, Θεανώ Μεταξά, Γιώργος Μουτάφης, Γιονούς Μοχαμαντί, Μάρθα Μπουζιούρη
Η παράσταση θα έχει υπέρτιτλους στα αγγλικά.
• «Το γήρας – Ένα χορικό» της Γεωργίας Μαυραγάνη (Σύνθεση Κειμένου)
Εναρξη: 28/11/2015
Λήξη: 27/12/2015
Ένας εξαμελής “χορός” νέων ηθοποιών συναντά στη σκηνή έναν ισάριθμο “χορό” ηλικιωμένων. Μία θεατρική αφήγηση από μαρτυρίες, συνεντεύξεις και λογοτεχνικά κείμενα, συνθέτουν με άξονα το τρίτο στάσιμο από τον “Οιδίποδα επί Κολωνώ” του Σοφοκλή, μια παράσταση-ντοκουμέντο, για το συχνά αποσιωπούμενο θέμα των γηρατειών. Ένας φόρος τιμής στο χρόνο που περνάει αφήνοντας το αποτύπωμά του στην ανθρώπινη ύπαρξη, διαμορφώνοντας αυτό που αποκαλούμε εμπειρία με ό,τι θετικό ή αρνητικό μπορεί αυτό να σημαίνει.
Ταυτότητα παράστασης
Σύνθεση – Επιμέλεια κειμένου: Γεωργία Μαυραγάνη, Ομάδα Happy End
Σκηνοθεσία- μουσική επιμέλεια: Γεωργία Μαυραγάνη
Σκηνικά – Κοστούμια: Άρτεμις Φλέσσα
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας
Βοηθός σκηνοθέτη – οργάνωση παραγωγής: Ράνια Κελαϊδίτη
Βοηθός παραγωγής: Ματίνα Γράφου
Διανομή:
Ναζίκ Αϊδινιάν, Φραντζέσκα Αλεξάνδρου, Χρυσή Βιδαλάκη, Ηλίας Κατέβας, Μαντώ Κεραμυδά, Δημήτρης Κερεστεντζής, Μάγδα Λέκκα, Δήμητρα Μητροπούλου, Δημήτρης Μπικηρόπουλος, Μάριος Παναγιώτου, Ελίνα Ρίζου
• «Ισορροπία του Nash» της Πηγής Δημητρακοπούλου
Eναρξη: 08/01/2016
Λήξη: 31/01/2016
Με αφορμή τους «Δίκαιους» του Αλμπέρ Καμύ , λογοτεχνικά κείμενα, αλλά και την υπόθεση της 17 Νοέμβρη, η Πηγή Δημητρακοπούλου με την ομάδα της, θα επιχειρήσουν τη σύνθεση ενός νέου έργου για τους αξιακούς κώδικες των ανθρώπων , τη δικαιοσύνη, την έννοια της αυτοδικίας και την τρομο¬κρατία στην πρόσφατη ελληνική ιστορία.
Ισορροπία Nash (Θεωρία Παιγνίων):κάθε παίγνιο με πεπερασμένο πλήθος παικτών και στρατηγικών έχει τουλάχιστον ένα σημείο ισορροπίας, σύμφωνα με το οποίο όλοι οι παίκτες επιλέγουν τις πιο συμφέρουσες για αυτούς στρατηγικές, γνωρίζοντας και τις επιλογές των αντιπάλων τους.
Ταυτότητα παράστασης
Σκηνοθεσία – Δραματουργία: Πηγή Δημητρακοπούλου
Σκηνικά: Κώστας Παππάς
Κοστούμια: Μαρία Κοντοδήμα
• «Ο Αδαής και ο Παράφρων» του Τόμας Μπέρνχαρντ
Eναρξη: 12/02/2016
Λήξη: 06/03/2016
Μια μεγάλη ντίβα της όπερας, πρόκειται να τραγουδήσει στον «Μαγεμένο Αυλό» του Μότσαρτ για διακοσιοστή εικοστή δεύτερη φορά…
Εξαντλημένη από την πειθαρχία που έχει επιβάλλει στον εαυτό της και από την επαναλαμβανόμενη έκθεση της στην κρίση του κοινού, αποφασίζει να ματαιώσει τις προγραμματισμένες εμφανίσεις της και να αποσυρθεί με τον τυφλό πατέρα της στην εξοχή. Εκείνος όμως, αλκοολικός και φιλοχρήματος, έχει εναποθέσει όλη του τη ζωή στην τραγουδιστική καριέρα της κόρης του…
Ανάμεσά τους βρίσκεται ένας γιατρός, δόκτορας Ιατροδικαστικής, παθιασμένος με την ανατομία, αλλά αδιάφορος για την ανθρώπινη ύπαρξη…
Τί αποτελέσματα έχει στον καλλιτέχνη η τελειομανία, η στείρα εξειδίκευση, η υπέρμετρη συγκέντρωση, ο αυστηρός αυτοπεριορισμός;
Η τέχνη, η επιστήμη, ακόμα και η σχέση γονιού και παιδιού, αποδεικνύονται ανεπαρκείς και καταστροφικές για την πλήρωση των ανθρώπινων αναγκών. Ο Μπέρνχαρντ μετατρέπει την ιατρική σε επιστήμη της αποσύνθεσης και τη μουσική σε τέχνη της αποπροσωποποίησης και της καταστροφής.
Ο μεγάλος Αυστριακός συγγραφέας επιστρατεύει το γκροτέσκο και «χολερικό» χιούμορ του για να υπογραμμίσει το υπαρξιακό άγχος των ηρώων του. Μια άγρια κωμωδία για την τραγωδία της τέχνης, της επιστήμης και της γονεΐκής χειραγώγησης.
Ταυτότητα παράστασης
Μετάφραση: ΓΙώργος Δεπάστας
Σκηνοθεσία: Γιάννος Περλέγκας
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλους
Διανομή:
Ανθή Ευστρατιάδου, Γιάννης Καπελέρης, Χρήστος Μαλάκης, Γιάννος Περλέγκας
• «Ο Μαιτρ και η Μαργαρίτα» του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ
Εναρξη: 18/03/2016
Λήξη: 24/04/2016
Μια τολμηρή σάτιρα με στόχο τους γραφειοκράτες της σταλινικής Μόσχας, ένα ονειρικό ταξίδι από τα γκρίζα κτίρια της Κα Γκε Μπε στις πεδιάδες της Ιουδαίας και το λόφο του Γολγοθά, και ένας παράφορος έρωτας ανάμεσα στη Μαργαρίτα και τον απόκληρο Μαιτρ, συνθέτουν το εμβληματικό έργο του μεγάλου Ρώσου συγγραφέα που κινείται ευέλικτα ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία, την Καινή Διαθήκη και τον σοσιαλιστικό ρεαλισμό. Ένα σύνθετο έργο που με τον διάβολο επί σκηνής, πραγματοποιεί ένα μαγικό πήγαινε – έλα, στην πολιτική, τη θεολογία και τον έρωτα.
Ταυτότητα παράστασης
Σκηνοθεσία: Μαρία Πανουργιά
Διασκευή: Μαρία Πανουργιά, Τάσος Κουκουτάς
Σκηνικά: Πουλχερία Τζόβα
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Μουσική: Blaine Reininger
Βοηθός σκηνοθέτη: Θεοδώρα Καπράλου
Διανομή:
Κώστας Αβαρικιώτης, Γιάννης Κλίνης, Θεανώ Μεταξά, Ηρώ Μπέζου, Blaine Reininger
• «Η γλυκιά τυραννία του Οιδίποδα» της Μαρίας Πρωτόπαππα – βασισμένο στον “Οιδίποδα Τύραννο” του Σοφοκλή
Eναρξη: 06/05/2016
Λήξη: 29/05/2016
Μια «ιδιωτική» ερμηνεία για την «αφύσικη» ιστορία ενός ανθρώπου που ακολουθώντας την επιθυμία του για γνώση και εξουσία, εκδιώχθηκε από τον ασφαλή παράδεισο της ηδονικής μητρικής αγκαλιάς, και σήκωσε μέχρι τέλος το φορτίο του πραγματικού του «εγώ». Ένα φορτίο ασήκωτο, αντίτιμο ακριβό της επίγνωσης και της ηδονής.
Μια παράσταση που με άξονα την ιστορία του Οιδίποδα, επιχειρηθεί να προσεγγίσει τη δύσβατη περιοχή του Μύθου, ακροβατώντας σε κλίμακες ακραίες, αντικαθιστώντας τα αλλότρια με οικεία, και οξύνοντας τις αντιθέσεις ανάμεσα σε επεισόδια απόκοσμα και σε ατμόσφαιρες εγκόσμιες.
Tαυτότητα παράστασης
Διασκευή – Σκηνοθεσία: Μαρία Πρωτόπαππα
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμίλης
ΜΕΤΑΚΛΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
• Some use for your broken clay pots του Christophe Meierhans
Εναρξη: 06/04/2016
Λήξη: 07/04/2016
Ο Ελβετός περφόρμερ Christophe Meierhans δίνει μια διάλεξη- περφόρμανς καλώντας το κοινό να φανταστεί μια καινούργια κοινωνία βασισμένη σε νόμους διαφορετικούς, που θα απορρέουν από ένα νέο Σύνταγμα. Το δυτικό σύστημα διακυβέρνησης αναθεωρείται, και αντικαθίσταται από ένα πολίτευμα που θέλει να καλύψει τις ανάγκες και τις ιδιομορφίες του σήμερα.
Ο Christophe Meierhans μετά από μια ενδελεχή έρευνα σε συνεργασία με συνταγματολόγους και πολιτικούς επιστήμονες, συνθέτει ένα σύνταγμα 350 άρθρων με στόχο να ξανακάνει τον πολίτη κοινωνικά και πολιτικά ενεργό.
• Please, continue (Hamlet) των Roger Bernat, Yan Duyvendak
Εναρξη: 09/04/2016
Λήξη: 10/04/2016
Ο Άμλετ βρίσκεται κατηγορούμενος για τη δολοφονία του Πολώνιου. Κάθε φορά εκδικάζεται μια μοναδική δίκη: με πραγματικούς νομικούς λειτουργούς, που θα δικάζουν, θα καταγγέλλουν και θα υπερασπίζονται τον ήρωα, και με ηθοποιούς στους ρόλους του κατηγορούμενου Άμλετ, και των μαρτύρων Οφηλίας και Γερτρούδης.
Το κοινό στο ρόλο των ενόρκων, εκφέρει την τελική κρίση, και αποφασίζει κάθε φορά για τη μοίρα του πρίγκιπα της Δανίας.
Ο Ελβετός περφόρμερ Yan Duyvendak και ο Καταλανός σκηνοθέτης Roger Bernat στήνουν κάθε βράδυ μια καινούργια παράσταση – δίκη, μετατρέποντας το θεατή σε συνεργό και υπεύθυνο για την ετυμηγορία.
Η παράσταση θα παρουσιαστεί στα ελληνικά.
Σκηνή με θέα τον κόσμο
Φιλοσοφία και στόχος της Πειραματικής Σκηνής -1 είναι ένα θέατρο που να επιδρά στην κοινωνική συνείδηση, να αντανακλά το σήμερα και να συνομιλεί με τις αιτίες και τα αποτελέσματα που καθορίζουν τη ζωή όλων μας.
Η επαναλειτουργία της, μετά από οκτώ χρόνια, στοχεύει στην αξιοποίηση της εμπειρίας και της κληρονομιάς της προηγούμενης περιόδου, αλλά και σε έναν εκ νέου καθορισμό των μελλοντικών της στόχων.
Με Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου τον Νίκο Κούρκουλο, η Πειραματική Σκηνή δημιουργείται το 1996 και συστήνεται στο κοινό ως ένας χώρος ανοιχτός στην ελευθερία της σκέψης και στα πρωτότυπα θεατρικά επιχειρήματα .Με υπεύθυνο τον Νίκο Περέλη, η Πειραματική Σκηνή ξεκινά τη δημιουργική πορεία της, και γίνεται πεδίο έκφρασης των νέων καλλιτεχνών.
Από το 2001 – 2007, με υπεύθυνο τον Στάθη Λιβαθινό, η Πειραματική Σκηνή τροφοδότησε το ελληνικό θέατρο με εξαιρετικά ταλαντούχους σκηνοθέτες και ηθοποιούς, και διαμόρφωσε το θεατρικό τοπίο, διαγράφοντας μια πρωτοφανή σε ένταση, έκταση και ρυθμό, δημιουργική πορεία.
Η παράδοση του παρελθόντος εμπλουτίζεται και γονιμοποιείται με νέους ανθρώπους και με αισθητικά ρεύματα του εγχώριου αλλά και του διεθνούς θεάτρου. Μια νέα σχέση ανάμεσα στον ερμηνευτή, στο κοινό και στο υλικό της παράστασης προστίθεται στην καθιερωμένη.
Στοιχεία, ντοκουμέντα, μαρτυρίες και ιστορικά επιβεβαιωμένα συμβάντα τέμνονται με τη μυθοπλασία, αποκαθιστώντας το θέατρο ως κατεξοχήν κοινωνική τέχνη. Η παράσταση γκρεμίζει τους τοίχους, για να συνομιλήσει πρόσωπο με πρόσωπο με την εποχή μας, γίνεται πεδίο αλληλεπίδρασης και λειτουργεί ως ερευνητικό εργαλείο, με τα πραγματικά βιώματα να γίνονται αναπόσπαστο υλικό της.
Ο Ανέστης Αζάς και ο Πρόδρομος Τσινικόρης, δύο δημιουργοί της νέας γενιάς, αναλαμβάνουν ως Καλλιτεχνικοί Υπεύθυνοι την Πειραματική Σκηνή -1 του Εθνικού Θεάτρου και επιμελούνται ένα πλούσιο πρόγραμμα με παραστάσεις, δράσεις, παράλληλες εκδηλώσεις και αναγνώσεις.
Εύα Σαραγά
Υπεύθυνη θεατρολόγος Πειραματικής Σκηνής
Η ευκαιρία ως κρίση
Η ευκαιρία που παρουσιάζεται με την επαναλειτουργία της Πειραματικής Σκηνής, συναντά ένα περιβάλλον κρίσης, πολιτικής, κοινωνικής, οικονομικής, καλλιτεχνικής. Σε αυτή την από κάθε άποψη δύσκολη αλλά ιδιαίτερη και δημιουργική συγκυρία καλούμαστε να συγκροτήσουμε το πρόγραμμα της και να βάλουμε με κάποιον τρόπο τις βάσεις για την μελλοντική της πορεία: από την παρέμβαση στην αρχιτεκτονική του χώρου, όπου καταργήσαμε την «ιταλική σκηνή» και προσπαθήσαμε να ισχυριστούμε μια πιο άμεση κατάσταση αντιστρέφοντας τη σχέση θεατών και ηθοποιών, μέχρι το κάλεσμα σε κάποιους από τους πιο ενδιαφέροντες καλλιτέχνες της γενιάς μας, να δημιουργήσουν στον χώρο αυτό. Στόχος μας είναι ένα εξωστρεφές θέατρο που να συνδιαλέγεται με το ευρύτερο κοινωνικό, πολιτικό και οικονομικό μας περιβάλλον, να το κρίνει και να κρίνεται από αυτό. Επιθυμία μας είναι το θέατρο να λειτουργήσει ως πλατφόρμα διαλόγου για τα ιστορικά, πολιτικά και ηθικά ζητήματα που απασχολούνε την κοινωνία μας και να αξιοποιήσουμε όσο μπορούμε καλύτερα την αισθητική, παιδαγωγική και κοινωνική του λειτουργία. Ευχαριστούμε όλους τους εργαζόμενους του Εθνικού Θεάτρου που δίχως την συνεργασία και την υπομονή τους θα ήταν αδύνατη η λειτουργία της «Πειραματικής Σκηνής -1» και πάνω απ’ όλα ευχαριστούμε τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου κ. Στάθη Λιβαθινό για την εμπιστοσύνη που μας έδειξε.
Eυχαριστούμε επίσης θερμά την Ελένη Στρούλια, την Ελίζα Αλεξανδροπούλου και την Ζαΐρα Φαληρέα, για την πολύτιμη συνεισφορά τους στην ανακαίνιση της σκηνής και του φουαγιέ.
Ανέστης Αζάς, Πρόδρομος Τσινικόρης
Καλλιτεχνικοί Υπεύθυνοι Πειραματικής Σκηνής
ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΣΚΗΝΗΣ
• OPEN STAGE (η είσοδος για το κοινό είναι δωρεάν)
Από την Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2015 και κάθε Τετάρτη –εκτός από τις εβδομάδες που θα υπάρχει πρεμιέρα– η Πειραματική Σκηνή -1 του Εθνικού Θεάτρου εγκαινιάζει τον θεσμό Open Stage (Ανοιχτή Σκηνή). Η Σκηνή ανοίγει για την παρουσίαση νέων καλλιτεχνών, ενώ παράλληλα οργανώνονται αφιερώματα σε συγγραφείς και σκηνοθέτες της ελληνικής και όχι μόνο σκηνής, preview ταινιών και άλλες δράσεις.
2 Δεκεμβρίου αφιέρωμα στον γερμανό θεατρικό συγγραφέα και ποιητή Heiner Müller, με αφορμή τα 20 χρόνια από τον θάνατό του. Το αφιέρωμα επιμελείται η Ελένη Βαροπούλου.
9 Δεκεμβρίου η Κορίνα Βασιλειάδου και ο Χάρης Πεχλιβανίδης παρουσιάζουν αποσπάσματα από το έργο τους Ορυχείο Ίψεν. Η παράσταση βραβεύτηκε από τον διεθνώς αναγνωρισμένο θεσμό του Υπουργείου Πολιτισμού της Νορβηγίας Ibsen Scholarships και η δραματουργία της συνδυάζει στοιχεία από τον Εχθρό του λαού του Ίψεν με το πραγματικό γεγονός της σύγκρουσης στα ορυχεία χρυσού στις Σκουριές Χαλκιδικής, καθώς και από κείμενα που προέκυψαν μετά από επιτόπια έρευνα στον χώρο των συγκρούσεων.
16 Δεκεμβρίου φιλοξενούμε τη δράση του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, με τίτλο «Η ζωή μου στο θέατρο». Η δράση πραγματοποιείται σε συνεργασία με τους μεταπτυχιακούς φοιτητές του τμήματος, σε συντονισμό και επίβλεψη του καθηγητή του προγράμματος, Ιωσήφ Βιβιλάκη.
23 Δεκεμβρίου παρουσιάζουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα τον νέο ταλαντούχο συγγραφέα Γεράσιμο Μπέκα. Γεννημένος το 1987 στη Βεστφαλία της Γερμανίας, έχει ήδη παρουσιάσει έργα του στα βερολινέζικα θέατρα Maxim Gorki Theater, και Ballhaus Naunynstrasse. To 2014 ο ίδιος τιμήθηκε με το Βραβείο Κοινού της εφημερίδας Taz, στον 22ο διεθνή λογοτεχνικό διαγωνισμό «Open Mike». Με την ευκαιρία της συμπλήρωσης ενός χρόνου διαμονής του στην Αθήνα, ο Γεράσιμος Μπέκας ετοιμάζει ειδικά για το -1 ένα εορταστικό κείμενο με θέμα τις εμπειρίες του από την νεοελληνική πραγματικότητα.
• ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ – ΠΑΝΕΛ
Με αφορμή το θέμα και τo περιεχόμενο ορισμένων από τα έργα που παρουσιάζονται, η Πειραματική Σκηνή -1 του Εθνικού Θεάτρου διοργανώνει ανοιχτές συζητήσεις/πάνελ με δημιουργούς, διανοούμενους και ειδικούς, καθώς επίσης και συζητήσεις των δημιουργών της παράστασης με το κοινό.
15 Νοεμβρίου «Φαρμακονήσι ή Το δίκαιο του νερού»
Ώρα έναρξης: 19:00
«Το σύγχρονο προσφυγικό ζήτημα και η ελληνική σκηνή»
Συμμετέχουν οι σκηνοθέτες Daniel Wetzel, Γιολάντα Μαρκοπούλου, Ανέστης Αζάς, και η χορογράφος Ερμίνα Γκόρο. Συντονίζει ο θεατρολόγος και ανθρωπολόγος Μάριος Χατζηπροκοπίου.
Η συζήτηση των συντελεστών της παράστασης με το κοινό θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 20 Νοεμβρίου αμέσως μετά το τέλος της παράστασης.
12 Δεκεμβρίου «Το γήρας – Ένα χορικό»
Ώρα έναρξης: 19:00
«Τι μαρτυρούν τα γηρατειά»
Συμμετέχουν ο ψυχαναλυτής Κώστας Γεμενετζής, η ποιήτρια Κατερίνα Αγγελάκη-Ρουκ, ο βιολόγος Στάθης Γκόνος και ο Καθηγητής Διοικητικής Επιστήμης και Δημοσίου Δικαίου στο ΕΚΠΑ Γιάννης Υφαντόπουλος.
Τη συζήτηση συντονίζει η σκηνοθέτις της παράστασης Γεωργία Μαυραγάνη.
Η συζήτηση των συντελεστών της παράστασης με το κοινό θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου αμέσως μετά το τέλος της παράστασης.
• ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΜΦΥΛΙΟ ΠΟΛΕΜΟ
30 Μαρτίου-3 Απριλίου 2016
Η Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου διοργανώνει κατά το διάστημα 30 Μαρτίου ως και 3 Απριλίου 2016 το Θεματικό φεστιβάλ για τον ελληνικό εμφύλιο πόλεμο, από την έναρξη του οποίου συμπληρώνονται φέτος 70 χρόνια.
Τι ήταν ο ελληνικός Εμφύλιος και πώς έχει επηρεάσει τη χώρα μας μέχρι σήμερα; Τι μάθαμε, τι ξεπεράσαμε, ποιες εκφάνσεις του διαιωνίζονται στον χρόνο και ποια ίχνη του επανέρχονται στη σημερινή πολιτική ένταση; Ποια διαλεκτική καλούμαστε να αναπτύξουμε στο θέατρο για να κατανοήσουμε αυτά τα γεγονότα;