Δώδεκα ανδρικοί Μονόλογοι στο Θέατρο Τζένη Καρέζη

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Ο πολιτιστικός οργανισμός Sound & Picture Theatre Production κλείνει την επιτυχημένη φετινή θεατρική χρονιά με το φεστιβάλ ανδρικών μονολόγων.

Οι άνδρες απαντούν στις γυναίκες με ψηλά το κεφάλι, από τις 15 έως τις 26 Απριλίου, στο θέατρο Τζένη Καρέζη. Μετά την μεγάλη επιτυχία  των γυναικείων μονολόγων  «Κραυγές γυναικών», 12 ανδρικοί συγκλονιστικοί μονόλογοι, για 12 ημέρες, μετατρέπουν  το τέλος της θεατρικής περιόδου σε μια συναρπαστική θεατρική γιορτή

Το πρόγραμμα των παραστάσεων:
Παρασκευή 15 Απριλίου: «Ο Μάκης» με τον Νίκο Ορφανό
Σάββατο 16 Απριλίου: «Όταν συνάντησα τον Στέλιο… » με τον Θοδωρή Προκοπίου
Κυριακή 17 Απριλίου: «Ο Ληστής» με τον Πασχάλη Τσαρούχα
Δευτέρα 18 Απριλίου: «Πατριδογνωσία» με τον Γεράσιμο Γεννατά
Τρίτη 19 Απριλίου: «Το κιβώτιο» με τον Φώτη Μακρή
Τετάρτη 20 Απριλίου: «Η πείνα» με τον Πέρη Μιχαηλίδη
Πέμπτη 21 Απριλίου: «Πανηγυρικός & Επικήδειος» με τον Βασίλη Βλάχο
Παρασκευή 22 Απριλίου: «Το όνειρο ενός γελοίου» με τον Δημήτρη Βερύκιο
Σάββατο 23 Απριλίου: «Ο Μέγας Ιεροεξεταστής» με τον Κωνσταντίνο Κωνσταντόπουλο
Κυριακή 24 Απριλίου: «Όνειρο στο Κύμα & Έρως Ήρως» με τον Θεμιστοκλή Καρποδίνη
Μ. Δευτέρα 25 Απριλίου: «Κόλχαας» με τον Νίκο Αλεξίου
M. Τρίτη 26 Απριλίου: «Το όνειρο ενός γελοίου ανθρώπου» με τον Μιχαήλ Γιαννικάκη

Οι παραστάσεις αναλυτικά:

Παρασκευή 15 Απριλίου: «Ο Μάκης» του Βασίλη Κατσικονούρη με τον Νίκο Ορφανό
Ο Μάκης είναι ένα χρυσόψαρο. Ο Μάκης με το αφεντικό του, τον ηλικιωμένο κύριο, παλιό αριστερό εξόριστο, περνάνε ένα καλοκαιρινό απόγευμα, σε ένα αθηναϊκό διαμέρισμα. Ο κύριός του συνομιλεί μαζί του, του αφηγείται το παρελθόν του, τη στιγμή που προσπαθεί και ο ίδιος να υπάρξει με τη δική του ελευθερία, αλλά και να καταλάβει αυτόν τον περίπλοκο καινούριο μας κόσμο.
Ο «Μάκης» γράφτηκε το 2010. Παρουσιάστηκε το Μάιο του 2015 στο θέατρο Μεταξουργείο, όπου παίχτηκε εκ νέου το φθινόπωρο του ίδιου έτους, έως τέλος Ιανουαρίου 2016, λόγω της μεγάλης προσέλευσης των θεατών.

Ερμηνεία -Σκηνοθεσία: Νίκος Ορφανός
Διαμόρφωση Σκηνιικού Χώρου: Λουκιανός Κηλαηδόνης
Μουσική Επιμέλεια Βασίλης Κατσικονούρης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Χρήστος Ροδάμης
Διάρκεια 70 ΄

Σάββατο 16 Απριλίου: «Όταν συνάντησα τον Στέλιο..» Με τον Θοδωρή Προκοπίου
Πρόκειται για τη μαρτυρία ενός Έλληνα μετανάστη στη Γερμανία, του Στάμου, όπου ο μόνος αληθινός σύντροφος στη ζωή του είναι το ραδιόφωνο και μια φωτογραφία, αυτή ενός εθνικού συμβόλου του ελληνικού πενταγράμμου και μοναδικού ερμηνευτή αλλά και εκφραστή της ξενιτιάς, του Στέλιου Καζαντζίδη. Μέσα απ’ αυτή τη σχέση περνάει μπροστά μας ολόκληρη η νεότερη ιστορία της Ελλάδας (ξεριζωμός Ποντίων- κατοχή- εμφύλιος –μετανάστευση- χούντα).
Ένα έργο επίκαιρο σήμερα, όσο ποτέ. Γιατί η ιστορία επαναλαμβάνεται…

Σκηνοθεσια Γιώργος Σουξές
Συγγραφέας: Θανάσης Σκρουμπέλος
Σκηνικά- Κοστούμια: Άννα Μαχαιριανάκη
Κινησιολογική Επιμέλεια: Βάσια Αγγελίδου
Φωτισμοί: Γιώργος Φωτόπουλος
Φωτογραφίες: Κώστας Χατζηδάκης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ίρις Τσιμπρή
Διάρκεια 70΄

Κυρική 17 Απριλίου: «Ο Ληστής»
Πρωτότυπο έργο του Δημήτρη Μανιάτη σε σκηνοθεσία Σταμάτη Κραουνάκη με τον Πασχάλη Τσαρούχα
Ο θρυλικός Γιαγκούλας; Ο Νταβέλης; Ένας από τα τρομερά αδέλφια Ρέντζου, ο Θωμάς Γκαντάρας; Ο ληστής με τις γλαδιόλες; Ο Παλαιοκώστας;
Σε ένα ακαθόριστο χρονικά τοπίο, ο Ληστής της παράστασης δεν είναι μόνο ένα παραβατικό – σύμφωνα με τις ισχύουσες δομές- πρόσωπο. Είναι ένας αντιφατικός, πολύσημος άνθρωπος με αγροτικό στακάτο λόγο, πάθη, ζήλιες, μίση, αγάπη. Κάπου μέσα στις μάχες, τα καρτέρια, τις ψαλμωδίες ληστρικών τραγουδιών ακαπέλα από τον ίδιο, τις συμπλοκές και τις διαπραγματεύσεις, δεσπόζει η εικόνα της ερωμένης. Της γυναίκας που αγάπησε, του έδινε κουράγιο η ίδια της η ύπαρξη και δεν πρόλαβε ούτε να της το πει. Μέχρι τον τελικό λυτρωμό…

Διδασκαλία: Σταμάτης Κραουνάκης
Κοστούμια: Βασίλης Παπατσαρούχας
Βοηθός Σκηνοθέτη: Μαίρη Καλδάρα
Μακιγιάζ: Γιάννης Παμούκης
Φωτογραφίες: Γιάννης Πρίφτης
Διάρκεια 75΄

Απόσπασμα του Δημήτριου Παπαρρηγόπουλου από τις «Σκέψεις ενός Ληστού» μελοποίησε ο Σταμάτης Κραουνάκης

Δευτέρα 18 Απριλίου: «Πατριδογνωσία» ή τίποτα πια δεν είναι για συγγνώμη
μια πολιτική επιθεώρηση τσέπης με τον Γεράσιμο Γεννατά με τη μουσική συνοδεία του Βασίλη Μπαμπούνη -τραγούδι, κιθάρα
Σατιρίζοντας καταστάσεις και πρόσωπα, ο Γεράσιμος Γεννατάς, για τρίτη χρονιά, μοιράζεται σκέψεις και συναισθήματα, ιδέες και προβληματισμούς, για τα όρια της εξουσίας στην καθημερινή μας ζωή, σπάζοντας το φράγμα μεταξύ αιχμηρού και αστείου, διασκέδασης και κραυγής. Μια σκηνική σύνθεση πάνω σε κείμενα των Ξενοφώντα, Θουκυδίδη, Λειβαδίτη, Γαλίτη, Γεννατά και μελοποιημένα ποιήματα που ακούγονται ζωντανά σε πρώτη εκτέλεση των Μαγιακόφσκι, Μπρεχτ, Έλιοτ, και Λασκαράτου.

Πρωτότυπα κείμενα: Γεράσιμος Γεννατάς, Γιώργος Γαλίτης
Επιλογή κειμένων: Γεράσιμος Γεννατάς, Γιώργος Κομπογιάννης
Σκηνοθεσία: Θανάσης Χαλκιάς
Μουσική: Γιώργος Κομπογιάννης
Επιμέλεια σκηνικού χώρου & κοστουμιών: Θάλεια Ιστικοπούλου
Σχεδιασμός φωτισμών: Χριστίνα Καμμά
Σχεδιασμός βίντεο: Γιάννης Λεοντάρης
Βοηθός σκηνοθέτη – Κατασκευές: Βασιλική Τσακίρη
Διάρκεια 70΄

Τρίτη 19 Απριλίου: «Το Κιβώτιο» του Άρη Αλεξάνδρου με τον Φώτη Μακρή

Στα τέλη του εμφυλίου πολέμου, μια ομάδα ανταρτών αναλαμβάνει μετά από σχετική εντολή του Γενικού Αρχηγείου να μεταφέρει, περνώντας μέσα από εχθρικό έδαφος, ένα κιβώτιο αγνώστου περιεχομένου, με παραλήπτες τη διοίκηση μιας ανταρτοκρατούμενης πόλης. Στη διάρκεια της αποστολής η ομάδα αρχίζει να χάνει τα μέλη της σταδιακά μέχρι που τελικά σώζεται ένας μόνο αντάρτης, ο οποίος τελικά κατορθώνει να παραδώσει το κιβώτιο. Όταν όμως φτάνει στον προορισμό του, διαπιστώνεται πως είναι άδειο και ο αντάρτης φυλακίζεται από τους άλλους συντρόφους του ως δολιοφθορέας. Σε μια συγκλονιστική προσπάθεια να αποδείξει την αθωότητά του, αρχίζει να συντάσσει αναφορές στον ανακριτή, όπου δεν διστάζει να εξηγεί και να ερμηνεύει, το νόημα της παράδοξης αποστολής τους.

Δραματουργική επεξεργασία – Σκηνοθεσία: Φώτης Μακρής, Κλεοπάτρα Τολόγκου
Σκηνογραφία: Διονύσης Μανουσάκης
Μουσική: Γιώργος Νινιός
Διάρκεια 80΄

Τετάρτη 20 Απριλίου: «Η πείνα» του Κνουτ Χάμσουν
Με τον Πέρη Μιχαηλίδη
Ένας συγγραφέας περιπλανιέται στους δρόμους της Χριστιάνιας (σημερινό Όσλο) προσπαθώντας να επιβιώσει πουλώντας άρθρα σε εφημερίδες. Παλεύοντας καθημερινά με την πείνα, την εξαθλίωση και την κοινωνική ταπείνωση, διατηρεί την ακεραιότητά του παραμένοντας πιστός στις υπαρξιακές του αναζητήσεις.

Γραμμένο στα τέλη του δέκατου ένατου αιώνα, το πιο δημοφιλές και πολυμεταφρασμένο έργο του Χάμσουν, είναι ένα έργο έντονα αυτοβιογραφικό, κλειστοφοβικό και κατά στιγμές αφόρητα ρεαλιστικό, με σαφείς επιρροές από το «Υπόγειο» του Ντοστογιέφσκι. Αποτέλεσε τομή στην ιστορία της λογοτεχνίας γιατί μετατόπισε το βάρος της αφήγησης στην ψυχολογία του ήρωα και κατάφερε να διεισδύσει όσο λίγα στην απελπισία της ανθρώπινης ύπαρξης αλλά και το μεγαλείο που κρύβεται μέσα σε αυτήν.

Μετάφραση – Θεατρική Προσαρμογή: Αναστάσιος Βενέτης
Σκηνοθετική Επιμέλεια: Μαρία Μητροπούλου
Κοστούμια: Δέσποινα Χειμώνα
H παράσταση είναι υπό την Αιγίδα της Νορβηγικής πρεσβείας και του Νορβηγικού Ινστιτούτου.
Διάρκεια 70΄

Πέμπτη 21 Απριλίου /Καμπανέλλης: « Ένας πανηγυρικός και ένας επικήδειος» με το Βασίλη Βλάχο
Ο Επικήδειος, ένα από τα τελευταία έργα του Ιάκωβου Καμπανέλλη, σχολιάζει με καυστικό χιούμορ και σαρκασμό τη ματαιοδοξία των ανθρώπων και ιδιαίτερα των ανθρώπων των γραμμάτων και των τεχνών που στο τέλος της ζωής τους ανάβει η σπίθα για υστεροφημία. Συγκεκριμένα παρουσιάζει το δράμα ενός συγγραφέα που πλησιάζοντας στο τέλος του, διαπιστώνει ότι δεν είχε την αναγνώριση που του άξιζε και προσπαθεί να γίνει γνωστός μετά θάνατον.
Ο Πανηγυρικός είναι μια πικρή κωμωδία. Η ημέρα που την λογάριαζε , ο κύριος Δήμαρχος, σαν την μεγάλη ημέρα της ζωής του, την πιο λαμπρή εμφάνιση του δημόσιου βίου του, εξελίσσεται σε διασυρμό, σε γελοιοποίηση, σε ισόβια καταστροφή των ονείρων του. Και με υπαίτιο τον ίδιο του τον εαυτό, τον ευερέθιστο και ασυγκράτητο χαρακτήρα του, και τις καιροφυλακτούσες ευέξαπτες ενοχές του.

Σκηνοθεσία Βασίλης: Κατσικονούρης
Σκηνικά-Κοστούμια: Ανθή Σοφοκλέους
Διάρκεια 70΄

Παρασκευή 22 Απριλίου: «Το όνειρο ενός γελοίου» του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι με τον Δημήτρη Βερύκιο
Ένας άνθρωπος βαθειά μελαγχολικός και απελπισμένος, που έχει χάσει το νόημα της ζωής και που τίποτε δεν έχει σημασία, αποφασίζει να αυτοκτονήσει… Όμως την νύχτα που ετοιμάζεται να το κάνει, και με αφορμή ένα τυχαίο περιστατικό, αποκοιμιέται χωρίς να το καταλάβει…

Κείμενο: Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι
Μετάφραση: Άρης Αλεξάνδρου
Συμμετέχει η σοπράνο Αμαλία Κλημοπούλου (φλογέρα και τραγούδι)
Σκηνοθεσία: Τάκης Χρυσικάκος
Διάρκεια: 70′

Σάββατο 23 Απριλίου «Ο Μέγας Ιεροεξεταστής» του Φιόντορ Ντοστογιέβσκι από τους Αδελφούς Καραμάζοβ (δεύτερος τόμος – πέμπτο κεφάλαιο) με τον Κωνσταντίνο Κωνσταντόπουλο

Πρόκειται για μιαν εκπληκτική ανατομία της ανθρώπινης προσωπικότητας – τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο – όσον αφορά το ερώτημα «εξουσία ή ελευθερία;». Παρουσιάζεται ως ένα ποίημα του δεύτερου από τους τρείς αδελφούς Καραμάζοβ, του πιο φιλοσοφημένου, του Ιβάν προς το μικρότερο αδελφό, Αλιόσα, τον πιο θρησκευόμενο, εκείνη τη στιγμή δόκιμο μοναχό. Η ιστορία, που μεταφέρει ο Ιβάν στον αδελφό του Αλιόσα, διηγείται την επιστροφή του Χριστού στη γη, και συγκεκριμένα στη Σεβίλλη του 15ου αιώνα. Πλήθος ανθρώπων τον υποδέχεται παραληρώντας από συγκίνηση, ώσπου περνά από εκεί ο Μέγας Ιεροεξεταστής ο οποίος, τον συλλαμβάνει. Την νύχτα πηγαίνει να τον επισκεφτεί στο κελί του.

Ο Μέγας Ιεροεξεταστής αποδεικνύει στον Ιησού με επιχειρήματα ότι αυτό που έφερε στη Γη δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί. Κι αυτό γιατί ο Χριστός παρεξήγησε τη φύση των ανθρώπων και, στην προσπάθειά του να κάνει καλό, έκανε κακό…

Μετάφραση: Άρης Αλεξάνδρου
Επεξεργασία Κειμένου : Ματίνα Μόσχοβη
Σκηνοθεσία – Ερμηνεία: Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος
Βοηθοί Σκηνοθέτη: Κωστής Σαββιδάκης, Άννυ Ζερβού
Φωτογραφίες : Κλεοπάτρα Σάρλη
Επεξεργασία Ηχου: studio 19 – Κώστας Μπώκος
Διάρκεια 70΄

Κυριακή 24 Απριλίου: «Όνειρο στο Κύμα & Έρως Ήρως» του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη με τον Θεμιστοκλή Καρποδίνη
Στο πρώτο διήγημα της παράστασης ο Παπαδιαμάντης στήνοντας ένα ιδανικό, ονειρικό τοπίο φυσικής ομορφιάς μέσα στο φεγγαρόφωτο, απορρίπτοντας συνειδητά την πρόκληση μιας μάταιης, στιγμιαίας ικανοποίησης, επιλέγει να εστιάσει το βλέμμα του, αποενοχοποιημένος από το πάθος, για να αντικρίσει κατάματα με δέος, την ομορφιά της νεαρής Μοσχούλας, την ομορφιά του γυμνού γυναικείου σώματος καθώς βυθίζεται και αναδύεται από τη θάλασσα.

Στο δεύτερο διήγημα ο Έρωτας, έχοντας ρίξει τα βέλη του ερωτικού πάθους, έχει κατέβει στη γη και έχει κουρνιάσει μέσα στο νου και την καρδιά ενός Νεαρού ναύτη για ένα συνομήλικό του Κορίτσι. Ο αφηγητής Παπαδιαμάντης αφουγκράζεται το πάθος του ερωτευμένου Νεαρού, τον νοιώθει και συντάσσεται μαζί του, μπροστά στον άμεσο και αιφνίδιο κίνδυνο να χάσει για πάντα το ύψιστο αντικείμενο της επιθυμίας του, την Νεαρή αγαπημένη του, από έναν πολύ μεγαλύτερό του Άνδρα.

Διδασκαλία Ερμηνείας, Σκηνική όψη, Σκηνοθεσία: Δήμος Αβδελιώδης
Διάρκεια 70΄

Μ.Δευτέρα 25 Απριλίου: «Κόλχαας»του Χάινριχ φον Κλάιστ με τον Νίκο Αλεξίου
Γραμμένη το 1808, η νουβέλα Michael Kohlhaas του Heinrich von Kleist βασίζεται σε ένα πραγματικό γεγονός που διαδραματίστηκε τον 16ο αιώνα, κατά την περίοδο της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, στη Γερμανία. Υπόδειγμα του καλού, έντιμου πολίτη, o έμπορος αλόγων Michael Kohlhaas ζει στο Βραδεμβούργο, στις όχθες του ποταμού Χάβελ. Μια μέρα, δύο από τα ωραιότερά του άλογα κατάσχονται από το νεαρό βαρόνο Βέντσελ φον Τρόνκα. Αντιμέτωπος με την αυθαιρεσία, τη βία και την αρπαγή, ο Κόλχαας καταλήγει ως επικεφαλής μιας μικρής ομάδας εξεγερμένων αγροτών, κτηνοτρόφων, μαστόρων και μισθοφόρων που μεγαλώνει μέρα με τη μέρα, παίρνοντας τα όπλα κατά των πυργοδεσποτών της περιοχής.

Σκηνοθεσία – ερμηνεία: Νίκος Αλεξίου
Διάρκεια 95′

M.Tρίτη 26 Απριλίου: «Το όνειρο ενός γελοίου ανθρώπου» του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι με τον Μιχαήλ Γιαννικάκη
Το Όνειρο ενός γελοίου ανθρώπου δημοσιεύτηκε το 1877 και είναι η φανταστική ιστορία που αφηγείται την εξέλιξη της ανθρώπινης κοινωνίας Από την εποχή της χαμένης αθωότητας, της αγάπης και της τρυφερότητας, στο επίπεδο της ενοχής και της αγριότητας.
Ο Φίοντορ Ντοστογιέφσκι μέσα από το Όνειρο του γελοίου ανθρώπου, ερμηνεύει και αναλύει την ψυχοσύνθεσή μίας ύπαρξης που μέσα στις υπόγειες διαβάσεις και τις κατακόμβες της σκέψης του, μέσα από τη συνύπαρξη αντιθέσεων – φως και σκοτάδι, πραγματικό και φανταστικό, χθες και σήμερα – γέννησε ελπίδα και αναγέννηση,

Σκηνοθεσία: Πάνος Αγγελόπουλος
Μουσική: Πάνος Μαλανδρής
Διάρκεια 70 ΄

Θέατρο Τζένη Καρέζη, Ακαδημίας 3, Αθήνα, τηλ. 210 3636144, 210 3625520
Από 15 έως 24 Απριλίου 2016 στις 21:00
Γενική είσοδος: 14 ευρώ


Προπώληση: 12 ευρώ στο ταμείο του θεάτρου Τζένη Καρέζη, & στο Viva.gr, τηλέφωνο κρατήσεων 11876||, στο κατάστημα Viva ||The Mall Athens|| και στο VivaWallet Mobile App, στα καταστήματα Public και στο tickets.puplic.gr, στα βιβλιοπωλεία Ianos και στο tickets.ianos.gr, στα καταστήματα Seven Spots, στα Reload Stores, στα καταστήματα Media Markt και στο tickets.mediamarkt.

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.