Γράφει η Λαμπριάνα Κυριακού
Τι είναι θεός, τι μουσικός και τι το ανάμεσο τους; έτσι αβίαστα τολμώ ν΄αλλάζω τους στίχους του ποιητή.
Έτσι αβίαστα τολμώ, να μιλήσω για το τρίτο κατά σειρά έργο σε στίχους Νίκου Γκάτσου, που ο συνθέτης Δημήτρης Παπαδημητρίου, μελοποίησε και παρουσίασε για πρώτη φορά επί σκηνής μαζί με το Εργαστήρι Ελληνικής Μουσικής του Δήμου Αθηναίων και την Λαϊκή Ορχήστρα Ελληνικής Μουσικής, στο Θέατρο Παλλάς την περασμένη Παρασκευή 13 Μαΐου.
«Η παγωμένη Θεατρίνα» όπως είναι και ο τίτλος του έργου, είχε γραφτεί για τον Γιώργο Μαρίνο, την περίοδο 1981 – 1991 και θα το μελοποιούσε ο αξέχαστος Μάνος Χατζιδάκις. Για κάποιο λόγο όμως όλα έμειναν στην μέση και το έργο αυτό δεν κυκλοφόρησε ποτέ.
Μετά από τόσα χρόνια, «Η Παγωμένη Θεατρίνα» του Νίκου Γκάτσου, βγαίνει από τον καταψύκτη της ιστορίας και ντύνεται μουσικά από τον Δημήτρη Παπαδημητρίου.
Το αποτέλεσμα εντυπωσιακό. Παντρεύει με τόση δεξιοτεχνία δυο με τρία είδη μουσικής μαζί. Από Ποπ, στο χασάπικο και μετά στο ζεμπέκικο. Κάνει ένα συμφωνικό παιχνίδι με τους θεατρικούς στίχους του ποιητή.
Μούσα του συνθέτη και σε αυτό το έργο η Φωτεινή Δάρρα. Μαζί τους στο Παλλάς εμφανίστηκε ο ταλαντούχος Θανάσης Αλευράς, ενώ στην εκδήλωση συμμετείχαν επίσης, ο Μουσικός Όμιλος των Αρσακείων – Τοσιτσείων Σχολείων Εκάλης & η Χορωδία GraduArti.
Στο δεύτερο μέρος της παράστασης ακούσαμε τραγούδια που γεννήθηκαν από την κοινή συνεργασία των δυο καλλιτεχνών, αγαπήθηκαν και ξεχώρισαν από το κοινό.
Την μουσική αυτή βραδιά άνοιξε με δικές της συνθέσεις η Ειρήνη Βαλεντίνοβα – Ζαμάνου.