Εβδομήντα και μία παραγωγές για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

γράφει η Λαμπριάνα Κυριακού

Όλα πήγαν καλά λοιπόν. Μέσα σε ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα, ο καλλιτεχνικός διευθυντής  του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, ο  Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, κατάφερε και επέλεξε 71 παραγωγές, που ταυτόχρονα όπως είπε  και ο ίδιος συγκροτούν ένα ενιαίο άξονα.

«Σήκωσα την σκυτάλη» τόνισε, « για να καλυφθεί το κενό που δημιουργήθηκε τους τέσσερις τελευταίους μήνες, ώστε το Φεστιβάλ να συνεχιστεί και σταδιακά να αποκτήσει το νέο του βηματισμό και την καλλιτεχνική φυσιογνωμία που θα μπορέσω να του προσδώσω στη διάρκεια της θητείας μου. Επρεπε σε ένα μήνα να καταρτιστεί ένα πρόγραμμα για ένα μεγάλο Φεστιβάλ. Πιστεύω ότι επιλέχθηκαν οι πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις, που ταυτόχρονα συγκροτούν ένα ενιαίο άξονα, και θα δούμε φέτος ένα πρόγραμμα σε μεγάλο βαθμό νεανικό, εναλλακτικό, και πολιτικό. Με την έννοια ότι αφουγκράζεται την Ελλάδα και τον κόσμο του 2016.

Για το Ηρώδειο όπως  είθισται,   επιλέχθηκαν μουσικές παραστάσεις ενώ  στους χώρους της Πειραιώς  260, επιλέχθηκαν να φιλοξενηθούν ξένες πολύ ενδιαφέρουσες παραστάσεις.

Οι φετινές εκδηλώσεις θα φιλοξενηθούν επίσης στο Εθνικό Θέατρο, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών και φυσικά στα αρχαία θέατρα της Επιδαύρου, και της Μικρής Επιδαύρου, όπου θα κατηφορίσουν η Τάνια Τσανακλίδου, ο Σταμάτης Κραουνάκης με τη Σπείρα-Σπείρα, ο Στέφανος Κορκολής , ο Αργύρης Πανταζάρας, ο Μανώλης Μαυροματάκης αλλά και το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου με την παράσταση «Ποδάγρας».

Το φεστιβάλ στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου θα ξεκινήσει την 1η Ιουλίου με τον «Πλούτο» του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Γιώργου Κιμούλη. Οι παραστάσεις θα ολοκληρωθούν με τους «Όρνιθες», σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου στις 20 Αυγούστου. Συνολικά θα φιλοξενηθούν επτά παραγωγές: «Ορέστεια» σε σκηνοθεσία Γ. Χουβαρδά (8-9/7), οι παραγωγές του Εθνικού Θεάτρου «Αντιγόνη» σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού (15-16/07), «Οιδίπους Τύραννος», σε σκηνοθεσία Ρίμας Τούμινας (29-30/7), « Λυσιστράτη» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού (5-6/8). Το ΚΘΒΕ θα παρουσιάσει τους «Επτά επί Θήβας» σε σκηνοθεσία Τσέζαρις Γκραουζίνις (22-23-07).

Στο Εθνικό Θέατρο από 17 έως 20 Ιουνίου, έρχεται ο Ρομέο Καστελλούτσι, με μια παράσταση που αφορά στον σαιξπηρικό Ιούλιο Καίσαρα.  Ο δημιουργός ασχολήθηκε για πρώτη φορά με το συγκεκριμένο σαιξπηρικό έργο, το 1997. Σχεδόν είκοσι χρόνια μετά, επιστρέφει σε αυτό, για να παρουσιάσει μια περφόρμανς-μελέτη πάνω στο λόγο και την ομιλία. Πρωταγωνιστές του είναι τρεις ηθοποιοί της πρώτης παράστασης. Με τη βοήθεια μιας ενδοσκοπικής κάμερας που φτάνει μέχρι τις φωνητικές χορδέςτου ενός καθώς μιλάει, όσο ο άλλος ηθοποιός στέκεται ανίκανος να εκφέρει λόγο (εξαιτίας της εγχείρησης αφαίρεσης λάρυγγα που έχει υποστεί), η παράσταση μελετά το πώς ο αέρας μετασχηματίζεται σε ήχο.

 

Από 20 και 21 Ιουνίου, στο Πειραιώς 206 Ε, θα δούμε το νέο έργο του Ευθύμη Φιλίππου που γράφτηκε για την ομάδα Vasistas και βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα.

Μια συμπαραγωγή με τα θέατρα du Gymnase και des Bernardines (Μασσαλία), du Jeu de Paume (Αιξ-αν-Προβάνς) και Paris-Villette

(Παρίσι). Σκηνοθεσία: Αργυρώ Χιώτη • Μουσική διασκευή-Διδασκαλία: Henry Kergomar • Κοστούμια: Χριστίνα Κάλμπαρη •

Σκηνικός χώρος: Μπάμπης Χιώτης.Παίζουν: Εύη Σαουλίδου, Ευθύμης Θέου, Φιντέλ Ταλαμπούκας κ.ά.

[20 & 21 Ιουνίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Ε]

Με τον «Άμλετ» αναμετριέται ο πολυβραβευμένος λιθουανός σκηνοθέτης Οσκάρας Κορσουνόβας προσεγγίζοντας με τρόπο διαφορετικό το πασίγνωστο σαιξπηρικό έργο. Χρησιμοποιώντας τον Άμλετ ως βάση, ο Κορσουνόβας μιλάει για την πιο πρόσφατη Ιστορία και θέτει σύγχρονους προβληματισμούς. (25 & 26 Ιουνίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Δ)

Η Αργεντίνα Λόλα Αρίας, συγγραφέας, σκηνοθέτις θεάτρου και περφόρμερ, παρουσιάζει μια lecture performance με τίτλο Minefield βασισμένη σε αφηγήσεις βρετανών και αργεντίνων βετεράνων που πολέμησαν στα νησιά Φώκλαντ ή, κατά τους Αργεντίνους στις Μαλβίνες νήσους, το 1982. Μπορεί η τέχνη να γίνει το μέσο για την αναβίωση του παρελθόντος; Να επαναφέρει στο προσκήνιο ό,τι θεωρούμε χαμένο στα βάθη του μυαλού; Η Αρίας ερευνά σχέση μεταξύ εμπειρίας και αφήγησης, συνδυάζοντας το θέατρο, τον κινηματογράφο και τις visual arts για περισσότερο από μια δεκαετία.

(28 & 29 Ιουνίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Η)

Στην Αθήνα και ο ανατρεπτικός αργεντίνος καλλιτέχνης Ροντρίγκο Γκαρσία, το «τρομερό παιδί του σύγχρονου θεάτρου» με την τελευταία του παραγωγή: «4». Τέσσερις ηθοποιοί, δεμένοι μεταξύ τους με λεπτό σκοινί σαν ιστό αράχνης, περιφέρονται στη σκηνή δημιουργώντας δυνατές εικόνες για ένα θέμα ταμπού: την παιδική σεξουαλικότητα (4 & 5 Ιουλίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Δ)

 

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΚΛΕΑΣ Σάρα Κέιν – Ψύχωση 4:48 – Κοίταξέ με Αφιερωμένη στη βρετανή θεατρική συγγραφέα Σάρα Κέιν, η νέα παράσταση-περφόρμανς του Γιάννη Κακλέα αρχίζει αμέσως μετά τα μεσάνυχτα. Πόσα νομίζουμε ότι ξέρουμε γι’ αυτήν; Θεατές, ερασιτέχνες και ηθοποιοί καλούνται να το διαπιστώσουν σε μια «ολονυκτία» προς τιμήν της. [8 & 9 Ιουλίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Η]

 

ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ DENNIS REID Ruined της Lynn Nottage Το βραβευμένο με Πούλιτζερ (2009) θεατρικό έργο της Λυν Νόττατζ παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε σκηνοθεσία του Βρετανού Ντέννις Ρέιντ. Παίζουν: Γιούλα Μπούνταλη, Χάρης Αττώνης, Πάνος Μπρατάκος, Eunice Bea, Ευγενία Δελιαλή • Βίντεο: Σύλλας Τζουμέρκας. [10 & 11 Ιουλίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Δ]


ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΚΡΗΤΗΣ ΚΩΣΤΑΣ ΓΑΚΗΣ Αριστοφανειάδα Ο Αριστοφάνης πεθαίνει πάνω σε μια πρόβα τη στιγμή ενός έντονο διαπληκτισμού με τους ηθοποιούς του. Κατεβαίνοντας στον Άδη προσπαθεί να πείσει τον χθόνιο θεό να του χαρίσει μιαν εβδομάδα ζωής. Στην παράσταση πρωταγωνιστούν, μεταξύ άλλων, οι: Αντώνης Καφετζόπουλος, Γεράσιμος Γεννατάς, Γιώργος Πυρπασόπουλος, Ευαγγελία Μουμούρη, Θάνος Τοκάκης. [11 Ιουλίου /

ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ] ΘΕ.ΑΜ.Α. (Θέατρο Ατόμων με Αναπηρία) Πέρσες του Αισχύλου Το ΘΕ.ΑΜ.Α. είναι το μοναδικό επαγγελματικό θέατρο στην Ελλάδα που αποτελείται από ηθοποιούς με κινητικές αναπηρίες στην κύρια σύνθεσή του. Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, παρουσιάζει τους Πέρσες του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία Βασίλη Οικονόμου και σε ταυτόχρονη μετάφραση στη νοηματική γλώσσα. Κορυφαία του Χορού, η ερμηνεύτρια της προφορικής μας παράδοσης Γιώτα Βέη. Η ομάδα προτείνει μια ιδιαίτερη ανάγνωση της αρχαία τραγωδίας, καθώς εστιάζει στη μάχη του εαυτού με τις γενικές προκαταλήψεις.

[13 & 14 Ιουλίου / ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ, Νέα Σκηνή] ΟΜΑΔΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΑTONAλ ΣΟΦΙΑ ΜΑΡΑΘΑΚΗ La dispute Από τα κορυφαία έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, η Φιλονικίατ του Μαριβώ, στην οποία βασίζεται η παράσταση, θεωρείται υπόδειγμα «θεάτρου εν θεάτρω» και μιλά για τον διαρκή αγώνα του ανθρώπου να ελέγξει τη Φύση ακι να ξεπεράσει τη θεϊκή δύναμη. Θέλοντας να ανακαλύψει ποιο από τα δύο φύλα είναι πιο επιρρεπές στην απιστία, ένα πριγκιπικό ζεύγος κάνει ένα πείραμα: Τέσσερις νέοι –δύο αγόρια και δύο κορίτσια–, που έχουν μεγαλώσει σε καθεστώς απόλυτης απομόνωσης, αφήνονται ελεύθεροι για πρώτη φορά, χωρίς να γνωρίζουν ότι κάθε τους κίνηση παρακολουθείται από τον πρίγκιπα και τη μνηστή του. Σε έναν λαβυρινθώδη κήπο, ο αυθορμητισμός τους έρχεται σε σύγκρουση με τις προσταγές του πολιτισμού, και το πείραμα-παράσταση διακόπτεται καθώς οι ενορχηστρωτές του δεν αντέχουν την αλήθεια που αποκαλύπτεται. Μετάφραση: Μαρία Ευσταθιάδη • Σκηνοθεσία: Σοφία Μαραθάκη • Δραματολόγος: Ελένη Τριανταφυλλοπούλου • Σκηνικό: Κωνσταντίνος Ζαμάνης Παίζουν: Λήδα Κουτσοδασκάλου, Σοφία Μαραθάκη, Ηρώ Μπέζου, Γιάννης Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος Παπαθεοδώρου, Φωτεινή Παπαχριστοπούλου, Γιώργος Σύρμας, Δημήτρης Τσιγκριμάνης. [15 & 16 Ιουλίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Η]

 


όλο το πρόγραμμα ΕΔΩ

 

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.