Τα prive εγκαίνια του ΕΜΣΤ

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

της Γιώτας Δημητριάδη

«Σαρανταπέντε μάστοροι και εξήντα μαθητάδες…Ολημερίς το χτίζανε, το βράδυ εγκρεμιζόταν» …Μια ανάλογη περίπτωση, θα μπορούσε να ήταν και το «γιοφύρι» –

 

Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης που μετά από περιπέτειες χρόνων είναι έτοιμο από τον Φεβρουάριο, αλλά τα εκθέματα δεν έχουν ακόμη πάρει την θέση τους και επομένως δεν έχει ανοίξει για το κοινό (!)

 

Την Πέμπτη 19 Μαΐου,μ’ αφορμή την Διεθνή Ημέρα Μουσείων μια περφόρμανς ήρθε να δώσει ζωή στο κτίριο και 251 θεατές απόλαυσαν την πρώτη δοκιμαστική δράση στην ταράτσα του ΕΜΣΤ πριν την κανονική του λειτουργία, την περφόρμανς του Ελβετού Denis Savary.

Για την πραγματοποίηση της εκδήλωσης το ΕΜΣΤ συνεργάστηκε με το ίδρυμα Fluxum και το Flux Laboratory, με την υποστήριξη της πρεσβείας της Ελβετίας στην Αθήνα.

Το παρών στην εκδήλωση έδωσε και  ο Υπουργός πολιτισμού Αριστείδης Μπαλτάς.

Η διευθύντρια του μουσείου, Μάρθα Κοσκινά δήλωσε συγκινημένη “όχι γιατί ανοίγει το ΕΜΣΤ, αλλά γιατί γίνεται το πιο σημαντικό βήμα σε αυτή την κατεύθυνση”. Ενώ συμπλήρωσε πως “στόχος είναι την επόμενη φορά, κανένας από τους ανθρώπους που περίμεναν στη σειρά να μην μείνει απ’ έξω”

Σε μια μαγευτική ατμόσφαιρα με την Αθήνα φωτισμένη στα πόδια σου, την Ακρόπολη, για φόντο και τον ουρανό να χρωματίζει την πανσέληνο με τις ιριδίζουσες  αποχρώσεις του, όπου ξαφνικά πρόβαλλε και η πορφύρα του ηλιοβασιλέματος, παρακολουθήσαμε την χορογραφία της Μαρκέλας Μανωλιάδη.

Την έναρξης της οποίας μπορείτε να δείτε στα πλάνα που ακολουθούν:

Η χορογράφος δούλεψε με επτά επαγγελματίες χορευτές, που μετακινούσαν με τα σώματά τους σε μια χρωματιστή πόλη από πλέξιγλας.

Η κ. Μανωλιάδη εμνεύστηκε από το μυθιστόρημα “Η ακτή των Σύρτεων”  του Ζυλιέν Γκρακ (1951), από την μαριονέτα Robot King της Ελβετίδας Sophie Taeuber-Arp, την οποία αναπαρήγαγε κατά προσέγγιση για την παράσταση η Evelyne Villaime και από την Αρχιτεκτονική γυαλιού του Paul Scheerbart, όπου άνθρωπος και πόλη δομούν και ταυτόχρονα εξαφανίζουν ο ένας τον άλλον.

 

Ελπίζουμε το μουσείο να λειτουργήσει άμεσα και να μην ξαναδούμε σ’ άδειους ορόφους…έρημους…

πηγή: texnes – plus

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.