Για την πολεμική που δέχεται από το προεδρείο του Δ.Σ. του Φεστιβάλ Αθηνών μίλησε το μεσημέρι ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, ο οποίος δεν έδειξε διατεθειμένος να μείνει με σταυρωμένα τα χέρια.
«Δεν είμαι για πολλές μέρες», είπε, «χάνω ενέργεια», πρόσθεσε, τονίζοντας ωστόσο ότι θα περιμένει τις πρωτοβουλίες της νέας υπουργού Πολιτισμού με την οποία τον συνδέει φιλία και συνεργασίες: «Εύχομαι η Λυδία Κονιόρδου, που έχει μεγάλη ιστορία στο ελληνικό θέατρο, να βρει σύντομα λύση σ’ αυτό το σοβαρότατο πρόβλημα, κάτι που είναι προϋπόθεση για να παραμείνω στο φεστιβάλ».
Στο πλαίσιο της συνέντευξης τύπου με θέμα τον απολογισμό του 2016, ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος τόνισε ότι τα προβλήματα μεγιστοποιήθηκαν μετά την απομάκρυνση – αντικατάσταση του προέδρου του ΔΣ Γιώργου Αντωνακόπουλου (τον περασμένο Σεπτέμβριο) και την αντικατάστασή του από την κυρία Λιάνα Θεοδωράτου και την ανάληψη της θέσης της αντιπροέδρου από την κυρία Κατερίνα Παπανικολάου.
Εξηγώντας ότι είχε ήδη ενημερώσει τον τέως υπουργό, αναφέρθηκε στην «δυσπιστία, αν όχι στην καχυποψία» με την οποία τον αντιμετωπίζουν και ουσιαστικά «κατήγγειλε» συγκεκριμένα περιστατικά που επιβεβαιώνουν τα λεγόμενά του.
«Φάνηκε εξαρχής ότι το Δ.Σ. δεν μπορούσε να στηρίξει αλλά αντίθετα στεκόταν εμπόδιο στο έργο της καλλιτεχνικής διεύθυνσης. Και αυτά, όταν, μετά και την παραίτηση του Φαμπρ και την εικόνα διάλυσης που βρήκα στον οργανισμό, έπρεπε μέσα σε τέσσερις μόνο βδομάδες να καταρτισθεί το πρόγραμμα του φεστιβάλ, που κρεμόταν από μια κλωστή», είπε χαρακτηριστικά και συνέχισε: «Στα μέσα Μαϊου, σε σοβαρή διαφωνία που είχα με την κ. Θεοδωράτου, η οποία συμμετείχε στη συνεδρίαση μέσω Skype, ακούστηκε από τα χείλη της η φράση: “Δεν θα μας διώξει ο Θεοδωρόπουλος, εμείς θα τον διώξουμε!” (που πρέπει να υπάρχει στα μαγνητοφωνημένα πρακτικά.) Εξαιτίας της φράσης αυτής αποχώρησα από εκείνη τη συνεδρίαση».
Αφήνοντας να περάσει το καλοκαίρι και μαζί το πρόγραμμα του Φεστιβάλ, αποφάσισε ότι ήρθε η ώρα να πει τα πράγματα με το όνομά τους:
Ότι δεν έχει προϋπολογισμό που έχει επανειλημμένως ζητήσει.
Ότι δεν έχει προχωρήσει η υλοποίηση του οργανογράμματος, που κόστισε πολλά χρήματα στο φεστιβάλ και είναι σχεδόν έτοιμο από τον Ιούλιο, έτσι ώστε να μπορούν να γίνουν νόμιμα οι προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ.
Ότι στις 31 Οκτωβρίου και στη συνέχεια στο τέλος Δεκεμβρίου ΄16 λήγουν οι συμβάσεις και το Φεστιβάλ μένει με τους 5 μόνιμους εργαζόμενους, ενώ τώρα είναι η εποχή που στήνεται το πρόγραμμα του 2017.
Ότι δεν προχώρησε η πρόσληψη γενικού διευθυντή, που θα απελευθέρωνε το Δ.Σ. από αλλότρια καθήκοντα, χωρίς να το παίζει ο καθένας διευθυντής και στην πρώτη δυσκολία να αποποιείται τις ευθύνες του.
Ότι αν το Φεστιβάλ δεν προετοιμαστεί εγκαίρως κινδυνεύουν να χαθούν 900.000 ευρώ από το περιφερειακό επιχειρησιακό πρόγραμμα “ΑΤΤΙΚΗ”.
Ότι δεν υπάρχει τεχνικός διευθυντής, τμήμα για εξεύρεση χορηγιών, τμήμα εκδόσεων και πολλά ακόμα.
Ότι οι χώροι της Πειραιως 260 απαιτούν συντήρηση και δεν υπάρχουν οι δυνατότητες.
Κι όλα αυτά ενώ πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα η μετακόμιση των γραφείων του Φεστιβάλ στην οδό Ηπίτου στην Πλάκα, με ενοίκιο 6.500 ευρώ έναντι 23.000 που ήταν το ενοίκιο στα γραφεία της οδού Χατζηχρήστου.
Επιπλέον:
Το Δ.Σ. έκοψε το επαγγελματικό τηλέφωνο του καλλιτεχνικού διευθυντή, λόγω υπέρβασης του ποσού του λογαριασμού του, χωρίς να τον ενημερώσουν. Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος που παραδέχθηκε τη λάθος χρήση του κινητού του στο ταξίδι στη Ρωσία μίλησε για «αγενή και προσβλητική πρωτοβουλία». Ενώ πρόσθεσε ότι
«στη συνεδρίαση του ΔΣ, που ήμουν κι εγώ παρών, μάθαμε ότι το φεστιβάλ συνεχίζει να πληρώνει κινητό τηλέφωνο του κ. Λούκου».
Δεν του παρέχονται πλέον οι κωδικοί για να έχει πρόσβαση στα οικονομικά στοιχεία του Φεστιβάλ, με αποτέλεσμα να μην γνωρίζει ούτε ποιο κονδύλι είχε εγκριθεί για ταξίδια στο εξωτερικό το 2016, ούτε πώς ξοδεύτηκαν. Ενώ επεσήμανε ότι «αν δεν εγκριθεί κονδύλιο για ταξίδια σε φεστιβάλ του εξωτερικού ή για μεμονωμένες παραστάσεις, δεν είναι δυνατόν να καταρτιστεί διεθνές πρόγραμμα». Και αναρωτιέται: «Ποιος έδωσε την εντολή να μη μου δοθούν αυτά τα στοιχεία και με ποια απόφαση του ΔΣ; Για ποιο λόγο μου αποκρύπτεται ποιο είναι το συνολικό μπάτζετ για ταξίδια του 2016 και πού ξοδεύτηκε; Ποιος πρέπει να λογοδοτήσει γι’ αυτό;».
Δεν του δίνεται η δυνατότητα να προσλάβει σύμβουλο μουσικής ενώ ως το τέλος του χρόνου έχει προβλεφθεί για τον σύμβουλο για τις διεθνείς παραγωγές, κονδύλι 1.200 ευρώ για ταξίδια στο εξωτερικό…
Τέλος, τις τελευταίες ημέρες κόπηκε από το ΔΣ το κονδύλι για τον καθημερινό τύπο….
Ο απολογισμός
«Κάναμε ένα αξιοπρεπές φεστιβάλ», είπε ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, στον απολογισμό του για το καλοκαίρι του 2016. «Τα πράγματα μπήκαν σε δρόμο και υπάρχει αισιοδοξία για το μέλλον. Οι προτάσεις για το καλοκαίρι του 2017 είναι 1.200 αντί για 287και πολλές από αυτές είναι πρωτότυπες. Στόχος μας είναι να αντιμετωπίσουμε προβλήματα που έχουν να κάνουν με την επικάλυψη παραστάσεων, τις συμπαραγωγές και παράλληλα να κάνουμε άνοιγμα στην πόλη και στον Πειραιά με τη συμμετοχή των πολιτών, να συνδυάσουμε την τέχνη με τον ακτιβισμό, να δώσουμε εκπαιδευτική διάσταση, να εντάξουμε τα θέματα της κοινωνίας, όπως το μεταναστευτικό». Και αναφέρθηκε στα νέα σχέδια με πρώτο την ίδρυση και λειτουργία του Λυκείου της Επιδαύρου το προσεχές καλοκαίρι, καθώς και τα δημιουργικά εργαστήρια για παιδιά.
Τέλος υπογράμμισε την διάθεση για στήριξη της εγχώριας δραματουργίας, των νέων δημιουργών αλλά και της εξωστρέφειας, γι΄αυτό και προγραμματίζεται η έλευση διευθυντών ξένων φεστιβάλ και δημοσιογράφων για να βλέπουν και να επιλέγουν παραστάσεις για τα δικά τους Φεστιβάλ.
Απολογισμός – ΠΙΝΑΚΑΣ:
2016
Εισιτήρια 151.576
Προσκλήσεις 34.541
Σύνολο θεατών 186.209 (Επίδαυρος 14 παραστ.)
Εισπράξεις 2.943.208
Πληρότητα 69,7%
2015
Εισιτήρια 157.289
Προσκλήσεις 35.699
Σύνολο θεατών 192.988 (Επίδαυρος 16 παραστ.)
Εισπράξεις 2.937.394
Πληρότητα 51,8%
_____________________________________
2014
Εισιτήρια 144.181
Προσκλήσεις 35.735
Σύνολο θεατών 179.916 (Επίδαυρος 14 παραστ.)
Εισπράξεις 3.036.932
Πληρότητα 65,0%