Αντίθετα με τα όσα υποστηρίζει ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, η εκπρόσωπος Τύπου του EMSA έκανε σαφές, μιλώντας στον ΣΚΑΙ, πως κοντά στην Ελλάδα υπήρχε και το πλοίο του Μηχανισμού στην Κύπρο και συγκεκριμένα στο λιμάνι της Λεμεσού ενώ υπήρχε επίσης σκάφος του EMSA στο λιμάνι της Βάρνας στη Βουλγαρία.
Υπενθυμίζεται ότι ο Π.Κουρουμπλής, απαντώντας στις επικρίσεις για την καθυστέρηση στην αντίδραση της κυβέρνησης σε ό,τι αφορά τη ρύπανση του Σαρωνικού, έχει δηλώσει ότι το πιο κοντινό σκάφος της EMSA, εκτός από αυτό που ήταν στην Ελλάδα, βρισκόταν στην Μάλτα και πως προτιμήθηκε το ελληνικό σκάφος που θα μπορούσε να αναλάβει δράση από την Τρίτη (το «Αγία Ζώνη ΙΙ» βυθίστηκε το βράδυ Σαββάτου προς Κυριακή) παρά το πλοίο από τη Μάλτα που «θα ταξίδευε με 10 κόμβους και θα χρειαζόταν 3,5 ημέρες να φθάσει».
Σημειώνεται ότι το αίτημα της Ελλάδας προς την EMSA για βοήθεια διατυπώθηκε την Τρίτη.
Από την πλευρά της, η κ. Ρούσεβα εξήγησε πως αυτή τη στιγμή ο EMSA βρίσκεται σε διαδικασία προσομοίωσης των δρομολογίων των συγκεκριμένων σκαφών προκειμένου να διαπιστωθεί πόσος χρόνιος απαιτείται από την λήψη του ελληνικού αιτήματος μέχρι τα συγκεκριμένα σκάφη να είναι σε θέση να επιχειρήσουν στην περιοχή της ρύπανσης.
Σε ερώτηση για το εάν αληθεύει πως τα πλοία του Μηχανισμού είναι μεγάλα και δεν θα μπορούσαν να επιχειρήσουν κοντά στις ακτές αναφέρει «αυτό είναι κάτι που κανένας δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα χωρίς να γνωρίζει τρία πολύ βασικά – δομικά στοιχεία. Αρχικά τον τύπο των ακτών και το βάθος, δεύτερον την μεταβλητότητα των ρευμάτων της περιοχής και τρίτον τον τύπο σκάφους που ο EMSA αποφασίζει να στείλει».