Οι «Εκδόσεις Διάπλαση», είναι από τους εκδοτικούς οίκους, που έχει συνδεθεί το όνομα τους, κατεξοχήν με το παιδικό βιβλίο. Ξεχωρίζουν στα ράφια των βιβλιοπωλείων, τόσο για την ποιότητα, όσο και για την υψηλή αισθητική που διαθέτουν.
Φέτος, οι Εκδόσεις Διάπλαση, κάνουν ένα βήμα ακόμα, και με το μότο «Γιατί υπάρχει και… καλή Λογοτεχνία!», διεισδύουν στο χώρο της σύγχρονης λογοτεχνίας, εγκαινιάζοντας έτσι, τη νέα σειρά των εκδόσεων, που φέρει τον τίτλο «Ελληνική Λογοτεχνία» και έρχεται να ταράξει τα λιμνάζοντα ύδατα ενός χώρου που λυγίζει υπό το βάρος της μαζικής και αλόγιστης παραγωγής.
Σε μια εποχή όπου σχεδόν οι πάντες θεωρούν εαυτούς επίδοξους συγγραφείς, οι Εκδόσεις Διάπλαση, με γνώμονα τον σεβασμό προς το αναγνωστικό κοινό και με τη διάθεση να καταθέσουν μια διαφορετική και ουσιαστική εναλλακτική πρόταση, δίνουν ένα δυναμικό «παρών» με προσεκτικά επιλεγμένα βιβλία, βιβλία που απευθύνονται τόσο στην καρδιά όσο και –κυρίως– στο μυαλό του αναγνώστη, βιβλία που δεν θα τα ξεχάσει μόλις διαβάσει την τελευταία σελίδα, αλλά που θα ζουν μέσα του για καιρό.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι οι Εκδόσεις Διάπλαση μέχρι το 2019, θα εκδώσουν ακόμα 15 λογοτεχνικά βιβλία.
Η νέα λογοτεχνική σειρά των εκδόσεων αποτελείται από τρία βιβλία:
1. «Το Χαμένο Άλλοθι» της Μαίρης Βασάλου που θα παρουσιαστεί στον ΙΑΝΟ την Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2018.
Πρόκειται για κοινωνικό μυθιστόρημα με αστυνομικές, υπαρξιακές και φιλοσοφικές αναφορές.
Υπόθεση:
Όταν ο ιατρός Ιάσων Ρώμας ανεβαίνει τα σκαλοπάτια του γειτονικού σπιτιού, δεν ξέρει τι θα αντικρίσει. Ανάμεσα στα θύματα είναι και η αγαπημένη του Ρέα;
Καλοκαίρι του 1924. Το έγκλημα της οδού Περικλέους συγκλονίζει την πόλη της Αθήνας και σημαδεύει τη ζωή των αδελφών Ρώμα, της Καλλιρρόης, του Ιάσονα και του Πιέρου, αφήνοντάς τους έκθετους στη δίνη μιας αδιανόητης περιπέτειας.
Χειμώνας του 1928. Η εκτέλεση της ποινής πλησιάζει… Κατηγορούμενη, η όμορφη κόρη Ρώσων εμιγκρέ: η «ξένη» για τους πολλούς, Όλγα Μιλιόσοβα για τους λίγους. Η φωνή της ακόμη αντηχεί – δεν έπαψε ποτέ να δηλώνει αθώα. Η ετυμηγορία; Τρις εις θάνατον.
Προκαταλήψεις και άκαμπτες πεποιθήσεις μιας κοινωνίας που σκοτώνει τα προσωπικά όνειρα, χαμένες ζωές, οικογενειακά μυστικά και παρεξηγήσεις, το παρελθόν ολοζώντανη εποχή εξακολουθεί να καθορίζει το παρόν τους.
Άραγε, θα βρεθεί, αυτός που έσπειρε τον θάνατο; Υπήρξαν συνεργοί ή συνένοχοι;
Γλώσσα- ύφος:
Εντυπωσιακή πλοκή και αφηγηματική γλώσσα. Με διαρκή φλας μπακ και σκηνές από συμπεριφορές που φωτίζουν τα γεγονότα. Λεπτοδουλεμένη, υπαινικτική, με υπαρξιακές αναφορές και χαρακτήρες που ξαφνιάζουν. Θύτες και θύματα της εποχής και της οικογένειάς τους, των συνθηκών, ταυτόχρονα.
Πλεονεκτήματα:
Η αφηγηματική ικανότητα της συγγραφέα. Το παλίμψηστο μιας κοινωνίας που ακόμα μας ακολουθεί. Οι χαρακτήρες και η λοξή ματιά στους ανθρώπινους ρόλους. Η συγκλονιστική φιγούρα της μεγάλης αδελφής Καλλιρρόης.
Ποιους αφορά:
Σημαντική λογοτεχνική φωνή διαβάζεται εντούτοις με ενδιαφέρον από τους πάντες. Η πλοκή σε κερδίζει αναγνωστικά σε πρώτο επίπεδο και η δομή σε δεύτερο επίπεδο σου επιτρέπει να εμβαθύνεις στις συνθήκες και στους χαρακτήρες. Δεν υπάρχουν, εξάλλου, στη ζωή εντελώς ένοχοι και εντελώς αθώοι.
Γιατί να το διαβάσουμε:
Διότι είναι ένα σπαρταριστό κομμάτι μιας αθηναϊκής εποχής που βρισκόταν όπως και η δική μας: σε κρίση, στο μεταίχμιο
2. «Φόνος με ενδεχόμενο βλακείας» της, Μάρας Χωματίδη που θα παρουσιαστεί στον ΙΑΝΟ 18 Ιανουαρίου 2017.
Πρόκειται για αστυνομικό που φλερτάρει με το υπαρξιακό και το ψυχολογικό.
Υπόθεση:
Στον κήπο της βίλας του εφοπλιστή Αδάμαντα Αδαμαντίου, σύζυγος, συνεργάτες με οικογενειακούς και οικονομικούς δεσμούς μεταξύ τους, οι οποίοι απεχθάνονται όμως ο ένας τον άλλον, προσπαθούν να βρουν άκρη στα μίση και τις διαφορές τους, τρώγοντας το πολυσυζητημένο ραγού. Μέχρι την ώρα που ο Αδάμαντας Αδαμάντιος, ο μοναδικός που τρώει με όρεξη, πέφτει νεκρός μπροστά στα μάτια των έξι «έκπληκτων» υποψήφιων δολοφόνων του…
Γλώσσα-Ύφος:
Ατμοσφαιρική γλώσσα όσον αφορά τις περιγραφές του Λονδίνου, με εξαιρετικά αποκαλυπτικούς σχεδόν θεατρικούς διαλόγους όσον αφορά τις συζητήσεις των συνδαιτυμόνων. Με χιούμορ και καυστική ειρωνεία, με συνεχείς ανατροπές και μυστήριο που κλείνει το μάτι στους «Δέκα μικρούς νέγρους» της Αγκάθα Κρίστι, η συγγραφέας συνεχίζει να σε εκπλήττει μέχρι την τελευταία σελίδα. Καλοσχηματισμένοι χαρακτήρες με αδρές και σαφείς πινελιές, εξαιρετικά καυστικό το παιχνίδι με τα ονόματα των συμμετεχόντων και τις μεταξύ τους συγγένειες.
Πλεονεκτήματα:
Οι θεατρικοί διάλογοι, το μυστήριο, οι συνεχείς ανατροπές, η λοξή ειρωνική ματιά στις ανάγκες που αλυσοδένουν τους ανθρώπους σε εχθρικές οικογενειακές σχέσεις.
Σε ποιους απευθύνεται:
Στους υποψιασμένους αλλά και στον μέσο αναγνώστη. Το πρώτο επίπεδο ανάγνωσης, άλλωστε, διαθέτει σημαντική πλοκή και εκπλήξεις, σε δεύτερο επίπεδο μπορεί κάποιος να εντρυφήσει στις αντιφατικές κωμικοτραγικές ανθρώπινες συμπεριφορές.
3. «Φιλική Εταιρεία Πνεύματος» του Δημήτρη Καρύδα, που θα παρουσιαστεί στον ΙΑΝΟ την Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2018.
Πρόκειται για Βιβλιοφιλικό θρίλερ με νουάρ ατμόσφαιρα και κεντρικό θέμα τη λογοκλοπή.
Υπόθεση:
Κεντρικός ήρωας ένας αποτυχημένος συγγραφέας του ενός βιβλίου στον οποίο ένας μυστηριώδης συνομιλητής προσφέρει το απόλυτο μπεστ σέλερ. Βασικοί όροι της «φαουστικής συμφωνίας» να μη μιλήσει ποτέ δημόσια για το έργο του και να το παραδώσει σε συγκεκριμένο εκδοτικό οίκο. Σταδιακά και μετά την επιτυχία του βιβλίου ο λογοτέχνης καταλήγει να αναζητά μανιωδώς τον παράξενο άγνωστο δωρητή και το θέμα περιπλέκεται με μια σειρά δολοφονιών στη «λογοτεχνική κοινότητα».
Η ιστορία διαδραματίζεται σε Αθήνα, Μάνη, Άμστερνταμ, Βερολίνο και Λονδίνο.
Γλώσσα- Ύφος:
Αιχμηρή γλώσσα με σκληρές ρεαλιστικές περιγραφές. Η αφήγηση δεν είναι γραμμική, διαθέτει συχνά φλας μπακ και «παίζει» με την αλήθεια του αναγνώστη όπως οι συγγραφείς του με την λογοκλοπή.
Τα τελευταία πέντε κεφάλαια του βιβλίου συνιστούν το καθένα ένα αυτόνομο επίλογο της πλοκής που έχει προηγηθεί μέχρι το ολοκληρωτικά ανατρεπτικό φινάλε και αυτή η συγγραφική ιδιορρυθμία αποτελεί ένα από τα «ευρήματα» του βιβλίου.
Πλεονεκτήματα:
Η κριτική ματιά επάνω στα λογοτεχνικά δρώμενα, το συγγραφικό εύρημα όσον αφορά το φινάλε, η αλληγορία όσον αφορά την «αλυσίδα» της σύγχρονης λογοτεχνίας (συγγραφείς- εκδότες- βιβλιοπώλες- κριτικοί λογοτεχνίας), που δικαιολογεί και τον προεπιλεγμένο τίτλο.
Ποιους αφορά:
Τους αναγνώστες για το βιβλιοφιλικό σασπένς, τους αναγνώστες γενικότερα για την ίντριγκα και το σασπένς γενικότερα.
Γιατί να το διαβάσουμε:
Γιατί αποτελεί μια τοιχογραφία που αφορά τον λογοτεχνικό κόσμο αλλά και τις ανθρώπινες συμπεριφορές. Παντού συμβαίνουν αυτά. Και γιατί το Τέλος μας αφορά: ο αναγνώστης θα βάλει την τελεία.