”Τα παιδιά της Χελιδόνας” αποχαιρετούν τον δημιουργό τους.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Σκηνοθέτης,συγγραφέας,φωτογράφος. Ο ονειροπόλος του σελιλόϊντ ο Κώστας Βρεττάκος έφυγε σε ηλικία 80 ετών.”Τα παιδιά της Χελιδόνας”αποχαιρετούν τον δημιουργό τους.
Ο Κώστας Βρεττάκος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1938. Γιός  του ποιητή Νικηφόρου Βρεττάκου, από πολύ νωρίς γοητεύτηκε από τον κινηματογράφο, τέχνη στην οποία ποτέ δεν αφοσιώθηκε αποκλειστικά παρότι σπούδασε κινηματογράφο στην Ελλάδα και την Ιταλία.

Ο Βρεττάκος υπήρξε πολυσχιδής προσωπικότητα στον χώρο των ελληνικών Τεχνών. Εκτός από σκηνοθέτης ήταν επίσης συγγραφέας και φωτογράφος, ενώ από το 1990 ως το 2006 απέκτησε θεσμικά καθήκοντα θέσεις – κλειδιά: διετέλεσε ειδικός σύμβουλος κινηματογραφίας στο Υπουργείο Πολιτισμού, υπήρξε πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (1991 – 1998) αλλά και εθνικός εκπρόσωπος της Ελλάδας στο Eurimages, στο Συμβούλιο της Ευρώπης.

Παράλληλα με τις κινηματογραφικές του ενασχολήσεις, ο Βρεττάκος εργαζόταν ως επιμελητής εκδόσεων, παραγωγός διαφημιστικών ταινιών και περιστασιακά ως δημοσιογράφος. Στα χρόνια της δικτατορίας υπήρξε μεταφραστής λαϊκών μυθιστορημάτων και ως φωτογράφος εγκυκλοπαιδειών.

Συνεργάστηκε με την θρυλική «Επιθεώρηση Τέχνης» και εξέδωσε δύο ποιητικές συλλογές με τον τίτλο «Ανάριθμα» (1971 και 1977).  Από το 1977, παράλληλα με τη φωτογραφική του δραστηριότητα, με τον κινηματογράφο γυρίζοντας ως το 1987 μια σειρά από ταινίες ντοκιμαντέρ όπως «Το στρώμα της καταστροφής» (1980) και «Διάσωση Ακρόπολης» (1984) που ξεχώρισαν.

Η ταινία «Τα παιδιά της Χελιδόνας» (1987) ήταν η μοναδική μεγάλου μήκους που σκηνοθέτησε στον κινηματογράφο. Η ταινία θριάμβευσε στα βραβεία του φεστιβάλ Θεσσαλονίκης της χρονιάς της κερδίζοντας έξι βραβεία, ανάμεσα στα οποία και το καλύτερης ταινίας. Παράλληλα, η μακροχρόνια φωτογραφική του συνεργασία με την Εμμανουέλα ντε Νόρα οδήγησε στην ίδρυση του εκδοτικού οίκου «Τρία Φύλλα».

Το 2016, η τελευταία εκδοτική του δημιουργία, το «Ασκήσεις περιέργειας» (εκδ. Ποταμός), τιμήθηκε  με το Βραβείο Μυθιστορήματος της Ακαδημίας Αθηνών.

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.