Είδαμε τη “Μαρία Πενταγιώτισσα” του Μποστ

Facebook
Twitter
LinkedIn

γράφει η Λαμπριάνα Κυριακού

Παρωδίες του κλασικού ρεπερτορίου, όπως είναι η «Μαρία Πενταγιώτισσα» του Μποστ, είναι από τα έργα που θα είναι πάντα ευπρόσδεκτες στην μεταμοντέρνα εποχή μας. 

θα μαγνητίζουν την μεγάλη μάζα των θεατών, για τους απλούστατους δυο λόγους: παρέχουν ψυχαγωγία αλλά και μπόλικο γέλιο. Μόνο που το γέλιο μέσα από τη σάτιρα στις καλύτερες περιπτώσεις μεταφράζεται από τους ειδικούς, ως γέλιο της γνώσης.

Φέτος το καλοκαίρι, η «5η ΕΠΟΧΗ ΤΕΧΝΗΣ» ανεβάζει σε σκηνοθεσία και δραματουργία Μάνου Καρατζογιάννη, την Μαρία Πενταγιώτισσα του Μποστ, με τον μοναδικό Χρήστο Χατζηπαναγιώτη να υποδύεται τον ομώνυμο ρόλο.  Η περιοδεία της Πενταγιώτισσας, ήδη άρχισε το ταξίδι της, με πρώτο σταθμό το Κηποθέατρο Παπάγου. Ενώ συνεχίζει σε Πετρούπολη(8/7), Ηλιούπολη (9/7), Λάρισα (10/7) αλλά και  σε όλη την Ελλάδα.

Όπως οι περισσότεροι γνωρίζετε, η Μαρία η Πενταγιώτισσα είναι βασισμένη στον λαϊκό θρύλο του ομώνυμου ιστορικού προσώπου, του οποίου η ζωή και τα κατορθώματα  διασκεδάζουν μέχρι και σήμερα χιλιάδες θεατές. Βέβαια ο Μποστ, στην δική του «Πενταγιώτισσα» βασίστηκε επίσης και σε κάποιες κινηματογραφικές ταινίες που είχαν κυκλοφορήσει πριν το 1980.


Στο Κηποθέατρο Παπάγου(27/6), ο κόσμος ήταν στις θέσεις του από νωρίς. Στην πόρτα έγραφε SOLD OUT.

Η παράσταση άρχισε με τους καλύτερους οιωνούς. Ο θίασος αναμφισβήτητα, είναι ένα από τα δυνατά χαρτιά της παράστασης αφού απαρτίζεται από μερικούς από τους πολύ καλούς ερμηνευτές της κωμωδίας της εποχής μας. Χρήστο Χατζηπαναγιώτη, Βίκυ Σταυροπούλου, Δημήτρη Μαυρόπουλο, Χάρη Γρηγορόπουλου, Μελέτη Ηλία, Αργύρη Αγγέλου, αλλά και τη νεαρή ηθοποιό Δανάη Μπάρκα, που σιγά – σιγά βρίσκει τη θεατρική της ταυτότητα και μας γοητεύει.

Μπορεί η αποχώρηση της Ελένης Καστάνη να θορύβησε τους συντελεστές λίγες μέρες πριν την έναρξη της περιοδείας, ωστόσο η  Βίκυ Σταυροπούλου, τους αντάμειψε  με τον καλύτερο τρόπο.  Ως  «μάννα εξ΄ουρανού», εντάχθηκε στο θίασο και μετά από μια βδομάδα προετοιμασίας,  βγήκε στη σκηνή πανέτοιμη, δίνοντας έτσι το καλύτερο επαγγελματικό μάθημα και το σημαντικότερο; σώζοντας μια παραγωγή.  Η Βίκυ Σταυροπούλου, είναι η μαγική τροφή της παράστασης, το κοινό την αγαπάει και αυτό φαίνεται στο χειροκρότημα.

Αν στης Μαρίας την ποδιά σφάζονταν παλικάρια, στου Χατζηπαναγιώτη την «παιξιά» γελούσαν και η γη και τ΄ άστρα. Ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, ενσάρκωσε τη Πενταγιώτισσα όπως ακριβώς την περιγράφει και ο Μποστ στη σάτιρα του. Ανήθικη, αδίστακτη και  πρόθυμη να θυσιάσει τα πάντα.  Είναι απολαυστικός ο Χατζηπαναγιώτης στην ερμηνεία του, κρατάει αυτόν τον μονοδιάστατο χαρακτήρα του ρόλου κι ας είναι λαϊκός. Είναι τόσο κωμικός,  όσο το απαιτεί η πράξη.

Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο  Μάνος Καρατζογιάννης. Ένας σημαντικός ηθοποιός, που  παράλληλα  έχει κάνει σοβαρά βήματα και ως σκηνοθέτης.  Πως να ξεχάσει κανείς την ερμηνεία του στις “Φυλές” αλλά και την σκηνοθεσία του στο έργο της Λούλας Αναγνωστάκη “Ο ήχος του όπλου”…

Για το Δημήτρη Μαυρόπουλο και το Χάρη Γρηγορόπουλο, τι περισσότερα μπορούμε να πούμε. Πάντα  μας αφήνουν τις καλύτερες εντυπώσεις. Αγαπημένοι έμπειροι ηθοποιοί. Οι Γιώργος Δεπάστας, Αχιλλέας Σκεύης και Απόστολος Καμιτσάκης είναι πολύ ιδιαίτεροι  σε αυτό που κάνουν. Ο Αργύρης Αγγέλου μέσα από τη επιβλητική μιντιακή εικόνα του, δίνει το δικό του ερμηνευτικό στίγμα στην παράσταση. Όσο για το Μελέτη Ηλία; Θα σε γοητεύσει  στο ρόλο του Τάσου..

Αυτή η παράσταση, έχει την ξεγνοιασιά του παιδιού που προσμένει το καλοκαίρι, για να περάσει όσο μπορεί τις ώρες του χαρούμενες. Είναι  οικεία στο θεατή  γιατί φωτογραφίζει με  κωμικό τρόπο όλα τα στραβά και τα ανάποδα της εποχής μας.

Λίγα λόγια για την υπόθεση:

Όλα αρχίζουν όταν μια μακρινή απόγονος της Μαρίας Πενταγιώτισσας η Μαρίτσα (Βίκυ Σταυροπούλου), αφηγείται τις ιστορίες της ηρωίδας, στον παρουσιαστή (Αργύρη Αγγέλου) μιας τηλεοπτικής εκπομπής. Μας πάει λοιπόν, πίσω στα χρόνια εκείνα όπου η  Μαρία  έπειτα από μια επεισοδιακή σύλληψη του συζύγου της για φοροδιαφυγή και μετά από αρκετές ερωτικές περιπέτειες, γεννά ένα παιδί και το δίνει στον Τάσο (Μελέτη Ηλία), ένα έμπιστό της τσοπανόπουλο, για να το εγκαταλείψει μόνο ώστε εκείνο να πεθάνει. Ο Τάσος λυπάται το βρέφος και του χαρίζει τη ζωή. Έπειτα από χρόνια, η Μαρία έχει γίνει αρχηγός μιας αντάρτικης ομάδας και ο Τάσος είναι το πρωτοπαλίκαρό της. Η ομάδα δέχεται την επίσκεψη ενός νέου που επιθυμεί να στρατολογηθεί στον στρατό των ανταρτών και για τον οποίον η Μαρία εκφράζει γρήγορα ερωτικό ενδιαφέρον∙ σύντομα, η ηρωίδα και ο νεαρός συνάπτουν ερωτική σχέση. Η άφιξη του νέου ακολουθείται από την εμφάνιση ενός άντρα, του αδερφού της Μαρίας, ο οποίος επιδιώκει να την πείσει να επιστρέψει στους Πενταγιούς, να ξεπλύνει το όνομά της και να παντρευτεί. Η συνάντηση των δυο αδερφιών δεν έχει ευχάριστη κατάληξη και, αφού δέχεται απειλές από τον αδερφό της, η Μαρία αποφασίζει να τον βγάλει από τη μέση. Έπειτα από εντολές της, ο Τάσος δολοφονεί τον αδερφό της Μαρίας με τη βοήθεια του νέου∙ κατά τη διαδικασία αυτή, αποκαλύπτεται πως ο νεαρός είναι ο γιός της Μαρίας, τον οποίον ο Τάσος δεν είχε σκοτώσει.

Ταυτότητα Παράστασης

Δραματουργική συνεργασία – προσαρμογή: Ιωάννα Μπουραζοπούλου

Σκηνικά: Γιάννης Αρβανίτης

Κοστούμια: Βάνα Γιαννούλα

Μουσική: Θύμιος Παπαδόπουλος

Φωτισμοί: Νίκος Σωτηρόπουλος

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.