Η είδηση τελικά ήταν η επιτυχία του κ. Χρυσοχοϊδη η επιτυχία της αστυνομίας επι των ημερών του και οχι η ανεύρεση και η επιστροφή του πίνακα του Πικάσο στην Εθνική πινακοθήκη και κατά συνέπεια στον ελληνικό Λαό αφου ο ιδιος ο ζωγράφος τον είχε αφιερώσει στους Ελληνες που αντιστάθηκαν στο Ναζισμό.
Αυτή την εντύπωση τουλάχιστον μας έδωσε η κακομεταχείρηση του πίνακα -μέχρι που τους έπεσε -στην παρουσίαση -γυμνά χέρια καταστροφικός φωτισμός κλπ κλπ
Η πτώση του πίνακα δεν ίδρωσε το φρύδι κανενός διαχειριστή της περιουσίας μας Και κάποια στιγμή τον αναποδογύρισαν για να δουμε την αφιέρωση του Πάμπλο στους αγωνιστές της αντίστασης!
Χειρόγραφη αφιέρωση του Πικάσο στον ελληνικό λαό. «Pour le Peuple Grec, Hommage de Picasso» (Για τον ελληνικό λαό, Φόρος τιμής από τον Πικάσο), γράφει στο πίσω μέρος του μουσαμά, τιμώντας τον αγώνα των Ελλήνων εναντίον του φασισμού.
Το έργο με τίτλο «Γυναικείο Κεφάλι» που ζωγράφισε ο Πάμπλο Πικάσο το 1939, αποτυπώνει σε καμβά διαστάσεων 56×40 τη σύντροφό του Dora Maar, γνωστή φωτογράφο και ακτιβίστρια. Είναι το έργο που εκλάπη ξημερώματα τον Ιανουάριο του 2012 από την Εθνική Πινακοθήκη, μαζί με το έργο ο «Μύλος» του Ολλανδού Πιετ Μοντριάν και ένα έργο σε χαρτί του Ιταλού Γκουλιέλμο Κάτσα.
Το διασημότερο ίσως έργο του Πικάσο είναι η Γκέρνικα (Γκουέρνικα) η απεικόνιση του βομβαρδισμού της πόλης της Ισπανίας Γκερνίκα. Αυτός ο μεγάλος καμβάς περιγράφει την απανθρωπιά, τη βιαιότητα και την απόγνωση του πολέμου.
Είχε στηρίξει μαζί με άλλους διανοούμενους τον Νίκο Μπελογιάννη και μάλιστα του αφιέρωσε και ένα πίνακα μετά την εκτέλεσή του.
Όταν τον ρώτησαν γιατί δεν έκλεισε το πορτρέτο είπε χαρακτηριστικά «Έναν τόσο μεγάλο άνθρωπο δεν μπορείς να τον κλείσεις σε ένα πορτρέτο».[