Περί ηθικής : Ούτε τον όρκο του Ιπποκράτη δεν σεβασθήκατε λοιπόν;Γράφει η Δέσποινα Μακρινού

Polakis anagnostopoulou m
Facebook
Twitter
LinkedIn

Thumbnail 15 225x300 1 (1)

 

Της Δέσποινας Μακρινού

 

ἃ μὴ χρή ποτε ἐκλαλέεσθαι ἔξω, σιγήσομαι, ἄῤῥητα ἡγεύμενος εἶναι τὰ τοιαῦτα”

 

Τι καλά που τα λέει ο Όρκος του Ιπποκράτη!!! Και έτσι για να το εμπεδώσουμε – προφανώς όχι εμείς – αλλά εκείνοι που τον έδωσαν:

Όσα τυχόν βλέπω ή ακούω κατά τη διάρκεια της θεραπείας ή και πέρα από τις επαγγελματικές μου ασχολίες στην καθημερινή μου ζωή, αυτά που δεν πρέπει να μαθευτούν παραέξω δεν θα τα κοινοποιώ, θεωρώντας τα θέματα αυτά μυστικά”.

Ο ‘Ορκος του Ιπποκράτη, θεωρείται μνημείο ιστορικής, ηθικής, διαχρονικής και παγκόσμιας αξίας για κάθε έναν που επιλέγει να τον ασπαστεί.

Η απαξίωση ή και το χειρότερο η αθέτησή του, δεν βλάπτει μόνο τη δική του ηθική, αλλά συνολικά ολόκληρη την ηθική της κοινωνίας στην οποία ανήκει.

Αν τον όρκο μου αυτόν τηρήσω πιστά και δεν τον αθετήσω, είθε να απολαύσω για πάντα την εκτίμηση όλων των ανθρώπων για τη ζωή μου και για την επιστήμη μου, αν όμως τον παραβώ και αθετήσω, θα υποστώ την σοβαρή έκπτωση των πλεονεκτημάτων αυτών».

Έτσι λοιπόν φτάσαμε στην απρεπή αναφορά του   “καρφώματος”, του κατά τα άλλα επαρκούς και καταξιωμένου ιατρού κ. Πολάκη, της προσωπικής περιπέτειας ασθενούς και συντρόφου του.

Μία απαράδεκτη εκφορά εκδίκησης, σε απόλυτα προσωπικό επίπεδο με πολλές δόσεις ιδιοτέλειας και αλλαζονικού εγώ.

Εκτός όμως απο τον Όρκο, στο κείμενο του οποίου ορκίστηκε ο κ. Πολάκης,  υπάρχει και ο σεβασμός σε ένα άτομο με το οποίο συνυπήρξε και πάλεψε μαζί για την ηθική μιάς ταλαιπωρημένης κοινωνίας. Για το “πάλαι ποτέ” ηθικό πλεονέκτημα της Αριστεράς. Φευ!

Η δημοσιοποίηση ενός προβλήματος υγείας, ακόμη και αν δεν είναι κανείς γιατρός, ανήκει στα προσωπικά δεδομένα και διώκεται νομικά. Το ήξερε αυτό ο κ. Πολάκης ;

Ή και αυτό ανήκει στο σύνολο μιάς αλλοπρόσαλλης συμπεριφοράς λόγω καταγωγής και “ιδιαίτερου” χαρακτήρα ψυχής ;

Ως ψυχή” κατά τον Αριστοτέλη “εννοείται το σύνολο της προσωπικότητας που έχει να κάνει και με τα βιώματα και με τη διαπαιδαγώγηση και με τις οικογενειακές αρχές ή την καλλιέργεια της κοινωνικής ευαισθητοποίησης. Αν πάψουμε να λαμβάνουμε υπόψη όλους αυτούς τους παράγοντες που μαζί με την προσωπική προσπάθεια του ανθρώπου αποτελούν την τελική ουσία του χαρακτήρα του, τότε θα φτάσουμε στη μοιρολατρία του αρχαιοελληνικού δαίμονα, αφού ο άνθρωπος θα είναι έρμαιο των ορμονών και των αδένων του”.

Σε πολλές πολιτισμένες χώρες , ο ιατρός ο οποίος παραβιάζει το σημείο αυτό του όρκου και δημοσιεύσει προσωπικά δεδομένα ασθενούς του , θεωρείται ότι βλάπτει την ηθική της κοινωνίας και μπορεί να του αφαιρεθεί ακόμη και η ίδια η άδεια ασκήσεως του επαγγέλματός . Φυσικά εδώ, στη χώρα μας, αρκεί μία συγνώμη!

 

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.